Jump to content
  • האפשרויות השונות לנשיאת אופניים על הרכב


    banji man
     שיתוף

    לטובת האנשים שגולשים פה וחוץ מתחביב הרכב הם גם אוהבים לרכב, מדריך קצר
     לגבי האפשרויות השונות להוביל את האופניים בעזרת הרכב.
    יש המון אפשרויות. חלקן פשוטות וזולות, חלקן יקרות ומורכבות. 

    אני רוכב שנים רבות, המדריך מבוסס על סמך נסיון אישי שלי עם כל האופציות. 
     רוב התמונות מרכבים ומנשאים שלי או של חברים לקבוצת הרכיבה.

    אשתדל לעבור על כל האפשרויות הנפוצות והבחירה הנכונה עבור כל מצב.

     

    1.  שימוש באופניים עצמם להגעה למקום המפגש.
       באופן אישי אני תמיד מנסה להשאיר את אופציית השימוש ברכב אחרונה.
      לנקודות מפגש של עד 15 ק"מ מהבית אשתדל להגיע עם האופניים.  
       יתרונות:
        - אפס עלויות 

        - מקסימום ספורט

        - ידידותי לסביבה 

        -  במקרים מסוימים זמן ההגעה יהיה קצר יותר מהגעה עם הרכב

       חסרונות:

       -   מאתגר לבעלי כושר גבולי.  מכיר רוכבים שניצלו עד תום את כל האנרגיה שלהם
           במהלך הרכיבה הקבוצתית ולא היו מסוגלים לחזור הביתה בכוחות עצמם.

       - זמן יציאה מוקדם יותר מהבית וזמן חזרה מאוחר יותר. 

     

    2.  פרוק האופניים והכנסתם לתא המטען

        יתרונות:

     - זול, עלות הדלק בלבד ללא כל אביזרים.
     - אינו משפיע על ביצועי הרכב וצריכת הדלק.

     - מתאים במיוחד לממהרים בכביש 6 ותוקפי פניות בדרך למפגש. 

     - הדרך הבטוחה ביותר לנשיאת האופניים. אין סכנה של נפילת האופניים.

      חסרונות:

      - סיכון לריפוד ובכלל לפנים הרכב.

      - בחורף יש תוספת של בוץ.  ממש מאתגר עד בלתי אפשרי לשמור על נקיון הרכב.

       -  דורש זמן נוסף לפרוק והרכבה של הגלגל הקדמי, במקרים מסוימים צריך לפרק גם את האחורי.
       -  אינו מתאים לכל הרכבים. סקודה אוקטביה אידאלית מהבחינה הזאת.  

     

    11.thumb.jpg.2902304ee15a4ac67e95f7a0076c8749.jpg

     

    3.  מנשא אחורי 

    האופציה הנפוצה ביותר, זולה ופשוטה יחסית להרכבה

    יתרונות:

     -  זול, מתחיל ב250 שקל לדגם הפשוט ולמעלה מ1000 שקל ליקר והאיכותי

     - קל יחסית להרכבה

     - אינו מצריך פרוק של האופניים

     - השפעה מינמלית על צריכת הדלק

     - ברוב המקרים ניתן להעברה מרכב לרכב

     

    חסרונות:

     - האיכות ביחס ישיר למחיר.  מומלץ לקנות את את המותגים הנפוצים
      של THULE וSARIS.  הם קלים יותר, נוחים להרכבה, פרוק וקיפול לצורך אחסנה.

      - מסתיר את לוחית הרישוי, דורש לוחית רישוי נוספת כדי להמנע מדוחות.

     -  פוטנציאל לפגיעה במרכב,   לא מומלץ כלל לחברים הקבועים בפרום דיטיילינג.

     - מגבלת משקל, למרות שטכנית אפשר להתקין שלושה זוגות, ההמלצה היא לא יותר משני זוגות.

     -  חובה להתקין את המנשא בצורה מושלמת ולפי הוראות היצרן. מנשא או אופניים שעפים מהרכב 
      מהווים סכנה בטיחותית ועלולים לגרום לתאונה קשה! 

     -   לא מתאים למכוניות עם ספוילר עליון מפלסטיק.

     

    1938322859_2.jpg.d0889071717bcdedb48953fa640c0c53.jpg

     

    מנשא על גגון הרכב

    יתרונות:

     - בטוח יותר מהמנשא האחורי. עגינה בעזרת חיבורים פיזיים קשיחים ולא רצועות.

     - ברוב המקרים אינו מצריך פרוק של הגלגל הקדמי.

     -  עגינה ופרוק מהירים מאוד של האופניים  - פחות משתי דקות למיומנים.

     -  זול יחסית למי שכבר יש גגון ברכב. 

     

    חסרונות:

     -  השפעה של כ10 אחוז על צריכת הדלק בשל מקדם התנגדות גבוה יותר.

      -  רעשי רוח ושריקות מהגגון והמנשא. 

      -   לא מתאים לממהרים בנתיב השמאלי של כביש 6 ותוקפי סיבובים בדרך לנקודת המפגש.

     - רוכבים רבים מעדיפים להשאיר את הגגון והמנשא באופן קבוע על הרכב, מה שאומר 
        פגיעה קבועה בצריכת הדלק ורמת הרעש בכבישים מהירים.  מגביל את השימוש במכוני שטיפה.

     - מאתגר מאוד לבעלי רכבים גבוהים "ג'יפונים". לא פשוט להניף אופני שטח במשקל של 15 קילו
      לגג של רכב גבוה. ניתן להעזר בשרפרף. 

     -  דורש פתרון פרטני לבעלי אופני קרבון או אופניים כבדים במיוחד.

     - רוב הגגונים מיוצרים בהתאמה אישית לפי דגם הרכב.  לא ניתן להעביר אותם מרכב לרכב.
         משמעותי לבעלי רכבי ליסינג המחליפים כל 3 שנים לרכב אחר.

     

    9.thumb.jpg.b1b483d56c57509ce77fcd51f4a7e20f.jpg

     

    מנשא גג וואקום

     תופס תאוצה בשנים האחרונות. פתרון אונברסלי, קל מאוד ליישום ואחסנה.

     

    יתרונות:

     - מתאים לכל סוגי הרכבים. ניתן להעביר מרכב לרכב

     -  קל מאוד לפרוק והרכבה.  הרכבה של דקות בודדות.  פרוק בשניות.

     - אינו תופס מקום רב באחסנה.

     - מקדם התנגדות טוב יותר מהגגון.  פחות מרעיש, צריכת דלק טובה יותר. 

     

    חסרונות:

      - לרבים יש מחסום פסיכולוגי שהמתקן הזה באמת מסוגל לשאת את משקל האופניים (הוא מסוגל!).

      -   מחייב התקנה על משטח נקי מאבק.

      - מחייב פרוק של הגלגל הקדמי

      - כל מספר שעות יש לבצע בדיקה של מצב הוואקום.

      -   לא מתאים לממהרים בנתיב השמאלי של כביש 6 ותוקפי סיבובים בדרך לנקודת המפגש.

     -  לא ניתן להשאיר את המנשא באופן קבוע על הרכב, אין אופציית נעילה.  

     - מאתגר מאוד לבעלי רכבים גבוהים "ג'יפונים".  לא פשוט להניף אופני שטח במשקל של 15 קילו
      לגג של רכב גבוה. ניתן להעזר בשרפרף.   

    1.thumb.jpg.c220da36cf5a14178502765a145a530d.jpg

     

    5.thumb.jpg.2ba573de3d9d4e97c5bade44c1332a8a.jpg

     

    6.thumb.jpg.4d2aaec4439e144af7eac6a5e15772e6.jpg

     

    2.thumb.jpg.ebc8353d945ed6136a70f9d72bf6b41e.jpg

     

    מנשא על וו הגרירה:

     זהו הפתרון האולטימטיבי למי שיכול להרשות לעצמו ולמי שיש כבר
     וו גרירה ברכב.  מעט מאוד חסרונות.

    יתרונות:

     - קל מאוד לפרוק והרכבה גם של האופניים וגם של המנשא.

     - כמעט ואינו משפיע על מקדם ההתנגדות וצריכת הדלק 

     - מסוגל לשאת משקל רב.  שלושה זוגות אופניים ללא בעיה בדגמים היקרים

     - ניתן להעביר את המנשא מרכב לרכב (כל עוד מותקן וו גרירה)

     

    חסרונות:

     - יקר מאוד במידה ומתקנים וו גרירה במיוחד!    מנשא איכותי + התקנה של וו גרירה יכול לעבור את ה 5K ש"ח.
     - וו גרירה דורש רישוי.  קיימים רכבים שבהם לא ניתן להתקין וו גרירה.
     - גדול, כבד ותופס הרבה מקום אחסון 

    12.thumb.jpg.78641fb973c5fa626e3d59e0da3c8025.jpg

     

    שילוב של הכל ביחד 😄

    כאשר אין ברירה ומשאירים רכב אחד להקפצה חזרה בסוף מסלול. כמובן שזה פחות מומלץ למרחקים ארוכים.

    13.thumb.jpg.23fed0d00f2048888b659f80dbcad95e.jpg

     

    14.thumb.jpg.793863146d3efc3db78bbebe10438343.jpg

     

    לסיכום:

    - רוכבים הרבה,  נקודות המפגש מרוחקות בד"כ ואין מגבלה כספית: מנשא על וו גרירה.

     - יש לכם האצ'בק גדול יחסית או ג'יפון מרווח:  קפלו את הכסאות והכניסו את האופניים. 

     - יש לכם מספר רכבים, אתם מחליפים רכבים בתדירות גבוהה או זקוקים למתקן נוסף לגיבוי  - מנשא וואקום.

     - רוב הרכיבות שלכם באזור המגורים, לעיתים רחוקות אתם נפגשים במקום מרוחק ואתם מוגבלים בתקציב - מנשא אחורי איכותי.

     -  כבר יש לכם גגון עבור צרכים אחרים, האופניים שלכם לא כבדים במיוחד והרכב לא גבוה -  מנשא אופניים לגגון.

     

     רכיבות נעימות ובטוחות! 

      Banji

     

     

     

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments

    אני אוסיף מניסיוני: 

    פעם ראשונה שלי הייתה בשנת 1990, הכנסתי 2 זוגות מפורקים לפיאט אונו וירדנו למכתש רמון..

     

    בגולף פלוס אני מכניס זוג אופניים יחיד בלי לפרק שום גלגל. או שני זוגות עם פירוק חלקי.

     

    לדעתי המנשא האחורי פסול לחלוטין.

    הוא הורס את הרכב, מסוכן, אני מרגיש מאוד לא בטוח לנסוע איתו. ועוד חיסרון שלא ציינת - הוא חוסם את הגישה לתא המטען שזה ממש נוראי. מעבר לכך, האורך של הרכב גודל, ולא ניתן לאבטח את האופנים נגד גניבה אם עצרת לשתות קפה. לא השתמשתי במנשא כזה כבר המון שנים.

     

    לגבי מנשא הגג - מה שאני משתמש: יחסית מהיר להעלות או להוריד אופניים אם הם לא כבדות מדי או הרכב גבוה מדי. ניתן להיעזר בשרפרף מתקפל במקרה הצורך, ממליץ מאוד על מנשאי טולה 591/598 שהם טובים מכל מה שיש בשוק בפער. יתרון נוסף: ניתן לקחת 4 זוגות על רכב אחד במקרה הצורך, אבל אז כמובן ההעמסה לוקחת זמן ותיכנון מדוייק של כיווני המנשאים והאופניים.

    אני מרגיש די בטוח לנסוע רק מעט איטי מהרגיל גם בכבישים מפותלים עם אופניים על הגג. ניתן לנעול את האופניים נגד גניבה.

    החיסרון של מנשא הגג הוא הצורך לפרק ולהרכיב את הגגון לפני השימוש. 

    אני משתדל לא לנסוע עם גגון ריק כי זה ביזבוז נוראי ומטרד רעש.

     

    לגבי המחיר - אני קונה גגונים מקוריים של יצרן הרכב ומנשאי טולה משומשים באיביי, המחיר ממש לא נוראי.

     

    מצרף עוד תמונה של גאון אחד שחיבר אופניים בלי שום מנשא..

     

     

    PXL_20210401_100000539.jpg

    IMG_20200728_184053.jpg

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הטענות לגבי המנשא האחורי לא מדויקות. 

    בתלות בסוג המנשא והרכב, יש אפשרות לגישה לתא המטען, בעיקר ברכבי האצ'.  ניתן לפתוח את הדלת האחורית יחד עם המנשא.

    בדגמים היקרים ניתן לנעול גם את המנשא לרכב וגם את האופניים למנשא.

    אני מסכים שזה לא פתרון אידאלי ולא מועדף אבל אצלי מנשא אחורי של טולה עשה עבודה טובה במשך מספר שנים.  חברים נוספים משתמשים בהצלחה במנשאים של SARIS.

     

    את המנשאים הפשוטים של 250-300 שקל גם אני פוסל.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני קניתי מנשא אחורי דגם ביניים איטלקי שעלה 450 ש"ח בזמנו ומצטער על כך...
    שווה להשקיע בסריס\טולה, וכדאי לבדוק האם הספוילר האחורי (כיום יש בהרבה מכוניות) מתאים לסוג של המנשא.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מנקודת המבט של "נפגעי" המנשא האחורי 

    ראיתי לא פעם מעיכות שנגרמו לרכב כתוצאה ממגע קל במכשול (פעמיים חניה בחניון החברה, נגיעה קלה בקיר ) או ברכב שנסע מאחור(אוטובוס במקרה אחד, משאית בטון באחר) 😒

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 28.7.2022 בשעה 00:26, banji man כתב:

    2.  פרוק האופניים והכנסתם לתא המטען

    בתור כבישון (רוכב כביש), זו האופציה המועדפת עלי, עם/בלי פירוק גלגל קדמי. בתור חובב הצ'באקים/סטיישנים זה אפילו מתבקש. יש לי שמיכה עבה כדי להניח בין האופניים לריפוד.

    בחורף אני מעביר ניגוב על האופניים וזה בד"כ מספיק. 

     

    בתאריך 28.7.2022 בשעה 00:26, banji man כתב:

    3.  מנשא אחורי 

    היה לי מנשא של זוג יחיד של סאריס שהיה די גרוע ואחריו מנשא של 3 זוגות (אף פעם לא העמסתי יותר מ-2) שהיה הרבה יותר מוצלח. 

    ד"א, יש דגמים חדשים של סאריס (אולי גם אצל אחרים) שמתאימים למכוניות עם ספוילר עליון מפלסטיק.

    מצד שני, לא משנה כמה טוב הרכבתי תמיד הרגשתי שהמנשא האחורי הוא לא 100%. אולי עניין של פרנויה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    צריך לשים לב שבחלק מהרכבים דלת תא המטען עשויה מפלסטיק או בשילוב פלסטיק צבוע בצבע הרכב ונראה כמו פח (רכבים היברידיים בדרך כלל) ואסור להרכיב בהם מנשא אחורי.

     

    אופציה נוספת היא לחבר נגרר לוו גרירה, נגרר פתוח או סגור, שמאפשרים נשיאה של כמות גדולה של זוגות אופניים, כאשר נגרר סגור מאפשר את השארת האופניים בתוכו בזמן עצירות או בזמן שמנתקים אותו מהרכב ולנעול אותו ואז אין צורך להוציא ולהעמיס את האופניים כדי לאחסן אותם במקום אחר.

    עריכה אחרונה על ידי evc
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 1.8.2022 בשעה 17:57, Gosser1860 כתב:

    3.  מנשא אחורי 

    הכי קל באמת לתפעול יש לי כזה אממה צריך לשים לב שעיקר העומס יהיה על  משקוף הבאגז ולא על החלון  נשבר לי חלון מזה

    זה בטיחותי מאוד אם יודעים למתוח את זה טוב בניגוד למה שנטען 

    עריכה אחרונה על ידי ידני
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...