לטובת האנשים שגולשים פה וחוץ מתחביב הרכב הם גם אוהבים לרכב, מדריך קצר
לגבי האפשרויות השונות להוביל את האופניים בעזרת הרכב.
יש המון אפשרויות. חלקן פשוטות וזולות, חלקן יקרות ומורכבות.
אני רוכב שנים רבות, המדריך מבוסס על סמך נסיון אישי שלי עם כל האופציות.
רוב התמונות מרכבים ומנשאים שלי או של חברים לקבוצת הרכיבה.
אשתדל לעבור על כל האפשרויות הנפוצות והבחירה הנכונה עבור כל מצב.
1. שימוש באופניים עצמם להגעה למקום המפגש.
באופן אישי אני תמיד מנסה להשאיר את אופציית השימוש ברכב אחרונה.
לנקודות מפגש של עד 15 ק"מ מהבית אשתדל להגיע עם האופניים.
יתרונות:
- אפס עלויות
- מקסימום ספורט
- ידידותי לסביבה
- במקרים מסוימים זמן ההגעה יהיה קצר יותר מהגעה עם הרכב
חסרונות:
- מאתגר לבעלי כושר גבולי. מכיר רוכבים שניצלו עד תום את כל האנרגיה שלהם
במהלך הרכיבה הקבוצתית ולא היו מסוגלים לחזור הביתה בכוחות עצמם.
- זמן יציאה מוקדם יותר מהבית וזמן חזרה מאוחר יותר.
2. פרוק האופניים והכנסתם לתא המטען
יתרונות:
- זול, עלות הדלק בלבד ללא כל אביזרים.
- אינו משפיע על ביצועי הרכב וצריכת הדלק.
- מתאים במיוחד לממהרים בכביש 6 ותוקפי פניות בדרך למפגש.
- הדרך הבטוחה ביותר לנשיאת האופניים. אין סכנה של נפילת האופניים.
חסרונות:
- סיכון לריפוד ובכלל לפנים הרכב.
- בחורף יש תוספת של בוץ. ממש מאתגר עד בלתי אפשרי לשמור על נקיון הרכב.
- דורש זמן נוסף לפרוק והרכבה של הגלגל הקדמי, במקרים מסוימים צריך לפרק גם את האחורי.
- אינו מתאים לכל הרכבים. סקודה אוקטביה אידאלית מהבחינה הזאת.
3. מנשא אחורי
האופציה הנפוצה ביותר, זולה ופשוטה יחסית להרכבה
יתרונות:
- זול, מתחיל ב250 שקל לדגם הפשוט ולמעלה מ1000 שקל ליקר והאיכותי
- קל יחסית להרכבה
- אינו מצריך פרוק של האופניים
- השפעה מינמלית על צריכת הדלק
- ברוב המקרים ניתן להעברה מרכב לרכב
חסרונות:
- האיכות ביחס ישיר למחיר. מומלץ לקנות את את המותגים הנפוצים
של THULE וSARIS. הם קלים יותר, נוחים להרכבה, פרוק וקיפול לצורך אחסנה.
- מסתיר את לוחית הרישוי, דורש לוחית רישוי נוספת כדי להמנע מדוחות.
- פוטנציאל לפגיעה במרכב, לא מומלץ כלל לחברים הקבועים בפרום דיטיילינג.
- מגבלת משקל, למרות שטכנית אפשר להתקין שלושה זוגות, ההמלצה היא לא יותר משני זוגות.
- חובה להתקין את המנשא בצורה מושלמת ולפי הוראות היצרן. מנשא או אופניים שעפים מהרכב
מהווים סכנה בטיחותית ועלולים לגרום לתאונה קשה!
- לא מתאים למכוניות עם ספוילר עליון מפלסטיק.
מנשא על גגון הרכב
יתרונות:
- בטוח יותר מהמנשא האחורי. עגינה בעזרת חיבורים פיזיים קשיחים ולא רצועות.
- ברוב המקרים אינו מצריך פרוק של הגלגל הקדמי.
- עגינה ופרוק מהירים מאוד של האופניים - פחות משתי דקות למיומנים.
- זול יחסית למי שכבר יש גגון ברכב.
חסרונות:
- השפעה של כ10 אחוז על צריכת הדלק בשל מקדם התנגדות גבוה יותר.
- רעשי רוח ושריקות מהגגון והמנשא.
- לא מתאים לממהרים בנתיב השמאלי של כביש 6 ותוקפי סיבובים בדרך לנקודת המפגש.
- רוכבים רבים מעדיפים להשאיר את הגגון והמנשא באופן קבוע על הרכב, מה שאומר
פגיעה קבועה בצריכת הדלק ורמת הרעש בכבישים מהירים. מגביל את השימוש במכוני שטיפה.
- מאתגר מאוד לבעלי רכבים גבוהים "ג'יפונים". לא פשוט להניף אופני שטח במשקל של 15 קילו
לגג של רכב גבוה. ניתן להעזר בשרפרף.
- דורש פתרון פרטני לבעלי אופני קרבון או אופניים כבדים במיוחד.
- רוב הגגונים מיוצרים בהתאמה אישית לפי דגם הרכב. לא ניתן להעביר אותם מרכב לרכב.
משמעותי לבעלי רכבי ליסינג המחליפים כל 3 שנים לרכב אחר.
מנשא גג וואקום
תופס תאוצה בשנים האחרונות. פתרון אונברסלי, קל מאוד ליישום ואחסנה.
יתרונות:
- מתאים לכל סוגי הרכבים. ניתן להעביר מרכב לרכב
- קל מאוד לפרוק והרכבה. הרכבה של דקות בודדות. פרוק בשניות.
- אינו תופס מקום רב באחסנה.
- מקדם התנגדות טוב יותר מהגגון. פחות מרעיש, צריכת דלק טובה יותר.
חסרונות:
- לרבים יש מחסום פסיכולוגי שהמתקן הזה באמת מסוגל לשאת את משקל האופניים (הוא מסוגל!).
- מחייב התקנה על משטח נקי מאבק.
- מחייב פרוק של הגלגל הקדמי
- כל מספר שעות יש לבצע בדיקה של מצב הוואקום.
- לא מתאים לממהרים בנתיב השמאלי של כביש 6 ותוקפי סיבובים בדרך לנקודת המפגש.
- לא ניתן להשאיר את המנשא באופן קבוע על הרכב, אין אופציית נעילה.
- מאתגר מאוד לבעלי רכבים גבוהים "ג'יפונים". לא פשוט להניף אופני שטח במשקל של 15 קילו
לגג של רכב גבוה. ניתן להעזר בשרפרף.
מנשא על וו הגרירה:
זהו הפתרון האולטימטיבי למי שיכול להרשות לעצמו ולמי שיש כבר
וו גרירה ברכב. מעט מאוד חסרונות.
יתרונות:
- קל מאוד לפרוק והרכבה גם של האופניים וגם של המנשא.
- כמעט ואינו משפיע על מקדם ההתנגדות וצריכת הדלק
- מסוגל לשאת משקל רב. שלושה זוגות אופניים ללא בעיה בדגמים היקרים
- ניתן להעביר את המנשא מרכב לרכב (כל עוד מותקן וו גרירה)
חסרונות:
- יקר מאוד במידה ומתקנים וו גרירה במיוחד! מנשא איכותי + התקנה של וו גרירה יכול לעבור את ה 5K ש"ח.
- וו גרירה דורש רישוי. קיימים רכבים שבהם לא ניתן להתקין וו גרירה.
- גדול, כבד ותופס הרבה מקום אחסון
שילוב של הכל ביחד 😄
כאשר אין ברירה ומשאירים רכב אחד להקפצה חזרה בסוף מסלול. כמובן שזה פחות מומלץ למרחקים ארוכים.
לסיכום:
- רוכבים הרבה, נקודות המפגש מרוחקות בד"כ ואין מגבלה כספית: מנשא על וו גרירה.
- יש לכם האצ'בק גדול יחסית או ג'יפון מרווח: קפלו את הכסאות והכניסו את האופניים.
- יש לכם מספר רכבים, אתם מחליפים רכבים בתדירות גבוהה או זקוקים למתקן נוסף לגיבוי - מנשא וואקום.
- רוב הרכיבות שלכם באזור המגורים, לעיתים רחוקות אתם נפגשים במקום מרוחק ואתם מוגבלים בתקציב - מנשא אחורי איכותי.
- כבר יש לכם גגון עבור צרכים אחרים, האופניים שלכם לא כבדים במיוחד והרכב לא גבוה - מנשא אופניים לגגון.
רכיבות נעימות ובטוחות!
Banji
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.