Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גובה של מדרכות ביחס לגובה הטמבון מהקרקע ברכבים רגילים - רק לי זה מציק?


Shmelov
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הרבה זמן לא פתחתי נושא חדש לדיון,

 

העניין הציק לי הרבה זמן, אבל אחרי שלפני כ-3 חודשים לדוד שלי נתלש הטמבון הקדמי בחצי חינם בראשון, אחרי שיצא ברוורס מחניה הכי סטנדרטית שיש עם מדרכה לא גבוהה, והייתי צריך לחבר לו אותו בחזרה עם איזולירבנד צבאי, נשברתי סופית.

כנראה בגלל שהכניס קניות האוטו קצת ירד וזה מה שגרם לסיטואציה, אבל למה כל פעם שאני רוצה לחנות בניצב למדרכה אני צריך לחשב 20 פעם אם אני אשפשף את הגחון או לא?

 

כל רכב רגיל (שהוא לא ג'יפון) ישפשף את תחתית הטמבון הקדמי אם יחנה עד הסוף בחניה בניצב למדרכה ב-90% מהמדרכות בארץ. בחניה ברוורס ישפשף את תחתית הטמבון האחורי ב-10% מהמדרכות בארץ לדעתי.

אם יש לך רכב ספורט שהוא נמוך יותר מרכב רגיל, אתה גמור. גם חניה ברוורס לא תעזור.

 

ראיתי שגם בחו"ל יש הרבה מקומות עם מדרכות גבוהות.

תגידו אין תקן לגובה של מדרכה?

 

אם אי אפשר לשנות את גובה המדרכות, אפשר לייצר משפחתית עם גובה טמבונים קצת יותר גבוה כדי למנוע את השפשופים המעצבנים האלו. כנראה זה כרוך בהנדסה מחדש של השלדה, פחות אווירודינמיות ועוד...

להגביה קצת משפחתית רק באיזור הטמבונים (מרווח הגחון לא מפריע), רק כדי לא לשפשף מדרכות, זה עד כדי כך לא ישים ולא משתלם ליצרנים? אין ביקוש? אולי זאת אחת הסיבות העיקריות שהביקוש לג'יפונים עלה בעשור האחרון? אם כבר הגבהה אז כמו שצריך?

 

מה אתם אומרים?

🤔

 

 

 

  • אהבתי 3

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי התאמת מדרכות:
סביר שיש מינימום לגובה מדרכה, אחרת היא כבר לא אפקטיבית.
זה לגבי המדרכות הממוצעות, המדרכות הגבוהות במיוחד זה סיפור אחר, ולפעמים הם עד כדי כך גבוהות שחניה במקביל לא מאפשרת פתיחת דלת (נדיר).


לגבי התאמת טמבונים:
 מקדימה זה די ברור. זה פוגע משמעותית באוירודינמיות, ובעידן של תקני זיהום חמורים - כל דבר ישים שמוביל לחיסכון קל בצריכת דלק ובעקבותיה בזיהום- מיושם. 

מאחורה - באמת לא ברור לי, ההשפעה על האוירודינמיות נמוכה יחסית.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(היעדר) גובה הטמבון הקדמי בחלק מהרכבים היום נראה לי באמת מוגזם.

אני בגולף לא יכול לחנות אפילו עם רק קצה הטמבון הקדמי מעל המדרכה, שלא לדבר על להכנס עד הצמיג. זה כולה האצ'בק משפחתי, אבל עיצבו את הטמבון הקדמי שלו כאילו זה מינימום רכב פורמולה.

רחמיי על בעלי רכבים עם טמבון עוד יותר נמוך, שנראה לי אז כבר מתחיל להתגרד על פסי האטה.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אתה לא אמור לחנות עם הטמבון מעל אבן השפה של המדרכה. במקומות מתוקנים יש מעצורי חניה מגומי.

 

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחורי הטמבון הקידמי יש לך אגן שמן שאתה לא יכול להמר לידפוק אותו במידרכה 

 

יש גם את עניין החומר יש טמבונים שחורים של מיסחריות מעולים פעם היו כאלה לכולם אבל כיום עושים טמבונים מנייר טואלט כניראה לחסוך על המכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גובה הטמבון הקדמי ואיכות החומר (שעם השנים הפכה גמישה יותר) בין היתר נועד גם כדי להגן על הולכי רגל (פגיעה בילדים לדוגמא).

בעיקרון רכב לא אמור לעבור את קו המדרכה עם הפגוש שלו כי אז הוא לוקח חלק מהדרך של הולכי הרגל (בדיוק אותו עיקרון עם פס עצירה ברמזור).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נוגע בנושא מציק. בעיקרון נהג אמור להכיר את גודל הרכב ולהתמצא במרחב. חניה בניצב כאשר נוהגים עד לנקודת השקת הגלגל במדרכה, גורמת בהכרח לגירוד הפגוש או לפחות לגירוד/תלישת השפה הקידמית.

מאד נפוץ לראות מכוניות שנוסעות עם שפה קידמית פגועה ולא מעט אפילו נגררת על הכביש מבלי שהנהג או הנהגת בכלל ערים לרעש. 

 

image.thumb.png.29f50257898c278843c2bdb545ffaa8b.png

ראה המקרה של @lanosforce והצרפתיה היפה שלו. מה עוללה לה מדרכה. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי במאזדה דבר כזה נגמר בבטנת כנף תלושה ו1500 שקל תיקון, כי אותה בטנת כנף גם הספיקה להשתפשף על הכביש, ולהיהרס לגמרי.

בסיוויק 2002 שהייתה לי קודם זה לא היה קורה, בגלל שהרכב היה גבוה יותר.

 

מצד אחד אני אוהב מכוניות נמוכות, בגלל היציבות על הכביש, מצד שני יש לזה מחיר. כנראה כבישים שבורים ומדרכות גבוהות זאת אחת הסיבות לפופולאריות של קרוסאוברים.

 

זה לא רק בארץ ככה. בלוס אנג'לס יש בצידי הכביש תעלות ניקוז יחסית עמוקות (כ20 ס"מ), והצמתים לפעמים פשוט עוברות דרך אותה תעלה בכביש שהם חוצים.

פעם אחת לא שמתי לב תלעלה, ונכנסתי אליה במהירות עם רכב שכור. למזלי זה היה רכב גבוה (פורד אסקייפ), אחרת הייתי משפשף את הגחון על הכביש, או יותר גרוע.

לפני 6 שעות, Shmelov כתב:

אם אי אפשר לשנות את גובה המדרכות, אפשר לייצר משפחתית עם גובה טמבונים קצת יותר גבוה

אצל אמריקאים יש חוק כזה, של גובה מינימלי של פגוש, כדי להגן על הולכי רגל. בגלל זה הרכבים שלהם נראים עם פגושים מגודלים.

קורולה רגילה:

File:2018 Toyota Corolla (ZRE172R) Ascent sedan (2018-11-02) 01.jpg

קורולה אמריקאית:

File:2017 Toyota Corolla LE front 5.6.18.jpg

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

למה בכלל לחנות עם הטמבון על המדרכה? המדרכה מיועדת להולכי רגל.

ממתי חייבים לחנות ככה שהצמיג יגע באבן השפה?

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר גובה אבן שפה היה כמעט תמיד 15, 

היום בכל השכונות שאני מבצע אנחנו מבצעים 10 סמ, זה הפרט.

 

עם 10 ס''מ אף רכב לא יהרוס את הטמבון פרט לרכבים ממש נמוכים.

 

כנראה המתכננים / עיריות למדו משהו עם השנים. 

לדעתי אפשר גם לתבוע את העירייה על הנזק 

  • אהבתי 2

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@SlowRide לא מדברים על משאית שתחסום מעבר, גם למשאית אין בעיה של גובה.

אם יש לי אוטו מעל 5 מטר ואני לא אחנה עם הצמיג קרוב למדרכה אז אני אחסום חלק מהמעבר הרכבים, אני אבלוט. עכשיו תגיד לי למכור כי פה זה לא ארה"ב, אבל לא בא לי למכור, רק ביקשתי לחנות.

או שאתה מסתלבט ונפלתי? בבקשה תגיד שאתה צוחק... 😉

 

@D1winner אם יש לי רכב ממש נמוך אני יכול לתבוע אם נגרם לי נזק גם אם המדרכה בגובה סטנדרטי? זה לא נראה לי הגיוני. אתה יכול לפרט?

 

עריכה אחרונה על ידי Shmelov
  • אהבתי 1

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אתה יכול לתבוע על כל דבר בתכלס. 

אני יכול להגיד שפעם בחוף ראשון בקצה היו צמיגים של שופל לתחום את הדרך, כשרכבים שפשפו שם ופגעו בעצמם, החליטו לתבוע את העירייה והם קבלו פיצוי. 

זה היה נשמע לי הזוי אבל אז הייתי במערכת וראיתי זאת במו עיניי. 

לכן גם אם האבן שפה גרמה לך לנזק, כשאתה עשית פעולה שגרתית, ייתכן שאתה יכול לקבל פיצוי .

ההנחה הבסיסית שהרשות צריכה לעשות את המקסימום למנוע מפגעים. ואם ידוע ששכונות חדשות בעיר מבצעים אבן שפה 10 מהסיבה הזאת, אז זה אומר שהם מודעים לבעיה ולכן מתקנים בשכונות חדשות.

אני לא עובד בראשון אז לא יכול להגיד אם אכן מבצעים היום 10, בתא כן

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד שיהיה גשם קטן ואז המדרכות האלו יוצפו ביתר קלות. יש גם חסרונות לכך 

 

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...