Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור אחיזה למיאטה


Ido12
שימו לב! השרשור הזה בן 687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,פעם ראשונה שפותח אשכול בפורום שיפורים. 

התחדשתי ליפני 4 חודשים במיאטה ומטייל איתה הרבה ״בכבישי״ נהיגה בשבתות ומאוד נהנה איתה. 

 

אבל אוהב לקחת פניות מהר ומטייל עם רכבים עם יותר בשר במנוע והמיאטה לא מפגרת מאחור אבל לצמיגים קשה,רוחב צמיג קטן של 205 סהכ.

כרגע נועל צמיגי ad08 במידה מקורית והרכב מאוד אוחז אבל רוצה עוד קצת.

חשבתי לעלות מידה ל215,ולשים אולי קאפ 2,אבל אולי זה קיצוני מידי?למרות שהיום כבר יש מיאטות עם קאפ 2 ברוחב 235 אבל זה כבר יהרוס מידי את המהות של הרכב הזה. 

או לעלות לגודייר סופרספורט/ps4s ברוחב 215. 

לא מפריע לי עניין החוקיות/טסט כי במילא הרכב לא עובר טסט רגיל.

 

מבחינת מתלים אין הרבה מה לעשות כי הרכב עם אוהלינס.

עד כמה אנטירול מחברה איכותית יהיה מורגש?כרגע יש אנטירול עלום שם.

אשמח לרעיונות בשיפור האחיזה ובעיקר מה לעשות עם הצמיגים. 

לא מחפש אחיזה ״מוגזמת״ולהרוס את הקלילות של המיאטה אבל כן רוצה עוד קצת. 

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 10.4.2022 בשעה 03:09, Ido12 כתב:

רוחב צמיג קטן של 205 סהכ.

אין שום בעיה ברוחב צמיג הזה. וגם לא בצמיג שלך. זה אחלה שילוב שבעולם - ובמיוחד אם אין לך מעל 200+ כ״ס בגלגל - אתה לא תרוויח מלהגדיל אותו (אני שם בצד רכבי מסלול יעודיים - וגם אז). אתה תאבד ה מ ו ן מהקלילות של הרכב.

 

זה השילוב שאני גם נוסע איתו (צמגים אחרים - Z3 אבל מאוד ברי השוואה) עם בערך 200 כ״ס במנוע - משמש כרכב סופ״ש + כמה פעמים בשנה במסלול. יש לי 0 בעיות לשבת על התחת של רכבים הרבה יותר חזקים משלי - והבעיה בד״כ היא בין המושב להגה אם זה לא המצב (רמז - הנהג :) )

אם אתה על גלגלים מקוריים - לעבור ל8״ רוחב (קלים! אל תשים משקולות בצורת רפליקות סיניות) - תוכל כנראה להוציא עוד.

 

אם אתה על יותר מ200 כ״ס בגלגלים אולי חלק מהעיצות שלי יהיו שונות.

 

בתאריך 10.4.2022 בשעה 03:09, Ido12 כתב:

מבחינת מתלים אין הרבה מה לעשות כי הרכב עם אוהלינס.

אחלה. קצת על הצד הרך לטעמי אבל סט מעולה (יש לי Xida Race 900/500 להשוואה , נהגתי גם על האוהלינס)

בתאריך 10.4.2022 בשעה 03:09, Ido12 כתב:

עד כמה אנטירול מחברה איכותית יהיה מורגש?כרגע יש אנטירול עלום שם.

אנטירול (בעיקר קדמי במקרה של המיאטה) משפיע המון. אנטירול עלום שם זה קצת חסר משמעות. מה הקוטר שלו? הוא טובולרי? כולל יותר מנקודת כיוון אחת? אם הרכב מונמך - יש לך End links מתכווננים כדי שהוא יהיה ישר כשהרכב על הקרקע?

 

מה עם אנטירול אחורי ? בגדול - יש כמה וכמה ״אסטרטגיות״ במקרה הזה - יש אפילו כאלו שמנתקים אותו לגמרי. אם אתה רוצה לשמור על תחת ״שובב״ אתה רוצה אחד ביחס דומה לקדמי. אם האחורה מחליק מדי - אז פחות.

 

עוד משהו שעושה הבדל דיי משעותי זה Extended balljoints , לשים סט ברגי כיוונון חדשים לAlignments ואז לקנות Locks ולנעול אותם אחרי כיוון פרונט טוב (יש המון מספרים והמלצות ברשת מאיפה להתחיל). כל הכיוונונים הקטנים האלו משפיעים מ א ו ד על הרכב ואיך שהוא מתנהג.

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורד מההחלטת לעלות מידה,נשאר במידה מקורית. 

החלטתי לא לנסות להרוס את המיאטה ולעשות ממנה משהוא שהיא לא. 

נשאר במידה המקורית ונשאר עם צמיגי סמי סליקס/צמיג כביש רגיל אוחז בסט הבא. 

אני על אזור 200- סוסים במנוע,יש סעפת ותוכנה וכמה שטיות לא משהו מעבר לזה...יש מה שאפשר לעשות עם המנוע המקורי והאמת אין לי בעיה איתו,המנוע לא מגביל אותי אני זה שמגביל אותו. 

 

אני עם גאנטים מקוריים,רעיון טוב מעבר ליופי באמת להחליף לגאנט oz/advan או משהו בסגנון 8״ נחליף בקרוב. 

 

בנוגע לאנטירול הקידמי המוכר אמר לי תעיף אותו הוא עושה 0 עבודה,אין שום הבדל...קיבל אותו מחבר בחינם.

איזה אנטירול מומלץ לקדימה? 

אחורי אם הבנתי אותך נכון,אנטי רול דק משאיר את הזנב שמח ואנטירול עבה מוריד את ההחלקות זנב? 

והרכב מונמך כמובן,אני בטוח שאין אופציה לכוון את האנטי רול כי הוא באמת מהסוג שנמצאים באליאקפרס...הבעלים קיבל אותו בחינם וניסה. 

 

להתחיל להתעסק בתותבים של המשולש נראה לי רחוק עדיין לרמת נהיגה שלי,לא יודע לנהוג אותה על הגבול/מעבר לגבול. 

 

אשמח להמלצה על אנטירולים ספצייפים שהרגישו לך טוב. 

ואם היית שם רק קידמי או גם אחורי. 

אני רוצה בעיקר כניסה חדה יותר לפניות.(בתחילת הפנייה)כי כרגע יש תת היגוי קל,נוסע עם בקרות...בכל זאת כביש ציבורי. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Ido12 כתב:

בנוגע לאנטירול הקידמי המוכר אמר לי תעיף אותו הוא עושה 0 עבודה,אין שום הבדל...קיבל אותו מחבר בחינם.

איזה אנטירול מומלץ לקדימה? 

אני משתמש ב1.125״ של racing beat

גם הקדמי של flyin Miata אותו קוטר לזכרוני.

לא סופר משנה החברה. נחמד אם יש לו כמה מצבים והקוטר.

לשניהם יש גם סטים של אחוריים. היצרן לא מאוד משנה. זה מוט פיתול - אין פה טכנולוגיה.

יש לעוד חברות - אז לך לפי המספרים של הסט של flyin Miata באתר שלהם ליחס.

 

לגבי גלגלים - זמינות ומשקל ביחד עם יצרן מוכר.

אני משתמש באדוונטי storm s1. זמינים , זולים , מוכרים (המון בעלי מיאטות פה - ארהב - משתמשים בהם)

 

לפני 6 שעות, Ido12 כתב:

אחורי אם הבנתי אותך נכון,אנטי רול דק משאיר את הזנב שמח ואנטירול עבה מוריד את ההחלקות זנב? 

הפוך. אבל בערך. ההעברת משקל יותר משמעותית כשאין אנטירול / דק יותר - וזה נותן לך יותר משחק עד מצב של החלקה. אבל בגדול יותר תת היגוי פחות היגוי יתר ככל שהאנטי רול יותר דק.

 

לפני 6 שעות, Ido12 כתב:

בטוח שאין אופציה לכוון את האנטי רול כי הוא באמת מהסוג שנמצאים באליאקפרס...הבעלים קיבל אותו בחינם וניסה. 

אין קשר לאנטי רול לכיוונים שאני דיברתי

תעשה גוגל לadjustable sway bar end links

העיקרון הוא שכשהרכב במצב נייטרלי על הקרקע האנטי רול אמור להיות מאוזן. במנוחה.

 

הadjustable lower ball joints והסט נעילה לalignment bolts - paco locking set מעולים.

כיוון פרונט ישפיע ה מ ו ן על הרכב.

 

וכמובן - אין תחליף לזמן מסלול / תחת במושב. זה ולהנות מהרכב הכי חשוב.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקרנות, מה זה נותן מעבר ליופי להחליף ג'אנט לרוחב 8 אינץ' ולהישאר עם מידה מקורית של הצמיגים? כמה אינץ' זה הג'אנט המקורי? האם הכוונה שאחרי ההחלפה, הג'אנטים בעצם ייצאו קצת החוצה? האם זה משהו טוב לעשות בכל רכב, האם זה גם עובר טסט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר שטח צמיג נוגע בכביש והצמיג יותר ״פרוס״ ככה שאתה מרוויח קצת גם בקשיחות של הsidewall

הגאנט המקורי גם דיי כבד יחסית לaftermarket מוצלחים.

המקורי הם 6 או 6.5״ רוחב

כן אתה מגדיל קצת את הרוחב (מה שגם עוזר אבל זה דיי מינורי ותלוי באופסט של הגאנט)

 

לא נתקלתי בטסטר שבודק מעבר למידה. זה גם לא מופיע ברישיון רכב.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Liviur כתב:

יותר שטח צמיג נוגע בכביש והצמיג יותר ״פרוס״ ככה שאתה מרוויח קצת גם בקשיחות של הsidewall

הגאנט המקורי גם דיי כבד יחסית לaftermarket מוצלחים.

המקורי הם 6 או 6.5״ רוחב

כן אתה מגדיל קצת את הרוחב (מה שגם עוזר אבל זה דיי מינורי ותלוי באופסט של הגאנט)

 

לא נתקלתי בטסטר שבודק מעבר למידה. זה גם לא מופיע ברישיון רכב.

אז אני מבין שאפשר בכל רכב לשים בעצם ג'אנט כזה עם רוחב שהוא מעל הרוחב המקורי ושום דבר לא ייפגע מזה? לא יהיו לי רעשים/רעידות במהלך נסיעה, קליפר למשל לא יכול לגעת במשהו? הגלגל עצמו לא יכול להתחכך בטמבון בצד בסיבוב של ההגה? זה אגב אותה פעולה שעושים בעצם ספייסרים לגלגלים, לא? רק שכמובן נשמע יותר "בריא" לעשות את זה באמצעות החלפת ג'אנט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, BRAVO30 כתב:

ושום דבר לא ייפגע מזה

אין דבר כזה

זה תמיד משחק של איזונים

 

המחיר יותר גבוהה לגלגלים קלים

הנוחות תפגע מעט

יותר לחץ על חלק ממכלולי ההיגוי

ברכבים מסוימים אתה צריך לשים לב לאוספט של הגאנט ולמרווח שיש לך לטמבון, כנף ומכלולי ההיגוי

 

תמיד עדיף גאנט על ספייסרים גם בגלל העומס על הברגים וגם כי אתה מגדיל את השטח מגע של הצמיג עם הרוחב. ספייסר זה פיתרון זול וחלקי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עליה מ6.5 ל8 זה לא קצת קיצוני ליביו? בכ"ז בכבישי ישראל עסקינן וברכב שנשמע שהוא דיילי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי כמה חברה עם מיאטות בארץ וכל מי שהחליף גאנטים העלה ל8.

 

המיאטה שלי מונמכת+קולוברים+סמי סליקס+סעפת...ואין ממיר ורועשת במיוחד. 

אני בן 21,אני ממש לא מפונק לרכב והוא עדיין דיילי שלי.

אין לי שום בקשה לנוחות,מתכוון לקנות דו גלגלי בקרוב ליום יום אז בכלל אין בעיה של נוחות.

רוצה שהרכב יהיה כמה שיותר חד ומהנה בטיולי נהיגה. 

 

התכנון זה גאנטים(איכותיים כמובן,לצערי זה 6 אלף בארץ...לא זול)

ולהחליף לאנטי רולים שבאמת אנטי רולים. 

 

מתחיל לקרוא על הזוויות של הגלגלים וקמבר/קסטר/טו ואני לא בטוח שרוצה להיכנס לזה עדיין. 

צריך להכיר את הרכב עוד ואז להיכנס לכיוונים הסופיים האלה...

הייתי איתה היום בנס הרים....אני לגמרי היד האחרונה של הרכב הזה. 

נעדכן בהמשך איך השינוי יהיה עם אנטירולים בנתיים קידמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shellcase כתב:

עליה מ6.5 ל8 זה לא קצת קיצוני ליביו? בכ"ז בכבישי ישראל עסקינן וברכב שנשמע שהוא דיילי.

הבחור נוסע עם צמיגים וסטאפ דיי אגרסיבי מראש.

אם המטרה היתה רכב יומיומי אולי - אבל אז הוא גם לא היה נוסע עם צמיגים כאלו ומחפש להוציא את המקסימום מעבר.

 

ההעיצה היא בהתאם לתרד

 

That said הכל יחסי כן?

המיאטה שלי עם סטאפ יותר קשיח משלו - ועדיין יומיומית. ואם אתה חושב שכבישי ישראל גרועים מהכבישים של ג’רזי …

לי זה בסדר ונהגתי יומיומית גם לתוך מנהטן עם סטאפים יותר גרועים.

קוילאוברים טובים ברמות האלו האמת עושים פלאים

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום עידו, תתחדש על המיאטה.

גם לי יש מיאטה דומה אגב.

אתה בחור צעיר ואני מבין את הרצון לשפר ולשנות, אבל במיאטה שלך יש בדיוק את כל מה שצריך, וכל המוסיף גורע.

אנטירולים ישנו את ההתנהגות, הזנב יהיה יותר מדי שמח, ממש אין צורך.

על עלייה במידת הצמיגים אין מה לדבר לטעמי, אלא אם כן אתה מחפש הרבה יותר אחיזה והיא באמת חסרה לך ואין שום צמיג שמצאת בו אחיזה טובה.

אני יודע שלא כיף לשמוע את התשובה הזו, אבל יש לך את הרכב הנכון ואתה נוסע בכבישים הנכונים, תמשיך להתמיד ולהתאמן, ככה גם תנצל את הפוטנציאל של הרכב הזה, גם תהיה נהג טוב יותר, וגם בהמשך תדע בדיוק מה חסר לך ברכב (כח, אחיזה) ותשפר בהתאם מבלי להתייעץ.

האדוואנים הם צמיגים מעולים, הם לא שיא האחיזה, וזו בדיוק הנקודה כי יש לך את המשחק עם הרכב, ובכלל בתור התחלה אני ממליץ על צמיגים כמה שפחות אוחזים, כשתגיע איתם למלוא הפוטנציאל תשדרג קדימה.

השיפור היחידי שאתה יכול להוסיף מבלי לגרוע לטעמי אלו בושינגים מחוזקים לחלקי המתלים, סיפור לא זול

 

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Or05230 כתב:

אנטירולים ישנו את ההתנהגות, הזנב יהיה יותר מדי שמח, ממש אין צורך.

ההמלצה היתה לאנטירול קדמי. באחורי לא הייתי נוגע. כמו כן - מה שכתבת נכון לאם משנים את האנטירול האחורי והתייחסתי לזה למעלה.

 

לפני 12 שעות, Or05230 כתב:

ותשפר בהתאם מבלי להתייעץ

עיצה דיי גרועה כשקיים המון ידע על הרכב וזה פותח בדיוק מקום לטעויות של לעשות מניסוי ולאו דווקא מידע. להבין מה הבעיות ומה מפריע לו ? בהחלט. לשפר בלי להתייעץ? למה?

 

לפני 12 שעות, Or05230 כתב:

האדוואנים הם צמיגים מעולים, הם לא שיא האחיזה

??? זה צמיגים אולי טיפה מיושנים - מעליהם אתה עובר כבר לצמיגים אבל שהם יעודיים למסלול , אנחנו מדברים על אותו דגם ? Ad08/ad08r?

 

לפני 12 שעות, Or05230 כתב:

השיפור היחידי שאתה יכול להוסיף מבלי לגרוע לטעמי אלו בושינגים מחוזקים לחלקי המתלים, סיפור לא זול

ומה זה ישפר לבחור? רוב הבושינגים האלו לרכב כביש לא יעשו יותר מדי וצריכו תחזוקה (שלא תמיד טריוויאלית)

 

(כן , גם לי יש מיאטה דומה , לא בחור צעיר לצערי 🤷‍♂️)

הדבר היחיד שאני מסכים בערך עם ההודעה זה - סע. אין תחליף לזמן נהיגה - ולא לרוץ להחליף ישר בשביל להחליף.

אבל אחרי שאתה יודע מה מפריע לך - תתייעץ תתייעץ תתייעץ. אתה לא יודע מה שאתה לא יודע.

הרכבים האלו וותיקים ואנשים עשו איתם כל מה שאתה יכול לתאר ולא יכול לתאר איתם וזה אחלה רכב מבחינת שוק אפטרמארקט מטורף (שעם הזמן אגב גם העלים המון snake oil שקיים ברכבים אחרים)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן...

חבר נהג במיאטה שלי(שוב,בדגש על שלי...אומנם יש לו מיאטה אבל שונה לגמרי) 

הראה לי מה זה באמת נהיגה נכונה.(מהירה וסופר נשלטת ובטוחה ובנס הרים ונהג בקצב פי 3 יותר גבוה משלי ויותר נשלט...). 

המיאטה שלי לא צריכה שום שדרוג,פשוט הנהג לא טוב. 

 

קיבלתי את זה בצורה חזקה ומהירה תוך 5 שניות שעלה על ההגה,וקיבלתי שיעור למידה חשוב. 

לא נוגע בכלום,מה שכולם אומרים נהג זה הכי חשוב זה פשוט הכי נכון. 

 

ראיתי מה זה קצב באמת גבוהה פעם ראשונה(וישבתי עם טייפ אר/m2....עם נהגים שנחשבים לטובים אבל חוויתי פעם ראשונה מה זה באמת נהיגה חכמה שהוא עלה על המיאטה שלי) 

אני לא קרוב למגבלה שלה. אני חשבתי שאני יחסית במגבלות שלה בגלל שאני לא מנצל את הרכב נכון בבלימות להעברת משקל/פתיחות הגה וכו...

מה אני אגיד....הדרך ארוכה ואני מגביל את הרכב ורק מפריע לו במקום לזרום איתו. 

 

צריך להתאמן הרבה....לא קל. 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...