Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור אחיזה למיאטה


Ido12
שימו לב! השרשור הזה בן 687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 55 דקות, Liviur כתב:

אין תחליף לתחת במושב.

והדרך הכי יעילה היא לא בכביש ציבורי ועם מדריך.

 

 

הבעיה שאין מסלולים בארץ. רכב עם גג רך בישראל דורש קשת בישביל להיכנס למסלול. 

לא מתכוון לשים 10 אלף על קשת+שינוי מבנה כל כך בולט להורדה מהכביש. 

 

מוטורסיטי אפשרי רק,אבל המסלול הכי לא מתאים ומעניין שיש למיאטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, Ido12 כתב:

רכב עם גג רך בישראל דורש קשת בישביל להיכנס למסלול. 

רכב עם גג רך בכל העולם (שלא עובר broom test - כלומר שבין הגג לחלק מבני בשילדה לא עובר קו ישר שמעל הראש - אחרי קסדה) לא יכול לעלות יל המסלול.

 

לגימקנות וקורסים על משטחי החלקה זה לא אמור להפריע.

בלי קשר - לבטיחות שלך - הייתי נוסע עם קשת.

ועם ריפוד שמתאים לשימוש כביש!

 

לפני שעתיים, Ido12 כתב:

לא מתכוון לשים 10 אלף על קשת+שינוי מבנה כל כך בולט להורדה מהכביש

Hard dog עולות סביב ה600 דולר

Blackbird fabworx (חבר פורום בעבר בשם מוטי אגב) סביב ה800-900 גולר

קשה לי להאמין שזה יוצא עשירייה בארץ.

מכיר כמה וכמה מיאטות בארץ עם קשת.

אישית - לא הייתי עושה שום נהיגה באמת על המגבלות על הרכב הזה בלי קשת.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.4.2022 בשעה 10:31, Liviur כתב:

ההמלצה היתה לאנטירול קדמי. באחורי לא הייתי נוגע. כמו כן - מה שכתבת נכון לאם משנים את האנטירול האחורי והתייחסתי לזה למעלה.

 

עיצה דיי גרועה כשקיים המון ידע על הרכב וזה פותח בדיוק מקום לטעויות של לעשות מניסוי ולאו דווקא מידע. להבין מה הבעיות ומה מפריע לו ? בהחלט. לשפר בלי להתייעץ? למה?

 

??? זה צמיגים אולי טיפה מיושנים - מעליהם אתה עובר כבר לצמיגים אבל שהם יעודיים למסלול , אנחנו מדברים על אותו דגם ? Ad08/ad08r?

 

ומה זה ישפר לבחור? רוב הבושינגים האלו לרכב כביש לא יעשו יותר מדי וצריכו תחזוקה (שלא תמיד טריוויאלית)

 

(כן , גם לי יש מיאטה דומה , לא בחור צעיר לצערי 🤷‍♂️)

הדבר היחיד שאני מסכים בערך עם ההודעה זה - סע. אין תחליף לזמן נהיגה - ולא לרוץ להחליף ישר בשביל להחליף.

אבל אחרי שאתה יודע מה מפריע לך - תתייעץ תתייעץ תתייעץ. אתה לא יודע מה שאתה לא יודע.

הרכבים האלו וותיקים ואנשים עשו איתם כל מה שאתה יכול לתאר ולא יכול לתאר איתם וזה אחלה רכב מבחינת שוק אפטרמארקט מטורף (שעם הזמן אגב גם העלים המון snake oil שקיים ברכבים אחרים)

אני לא חושב שירדת לסוף דעתי, נשים בצד את עניין האנטירולים, כי זו דעה אישית.

א. כן אני מדבר על אדוואנים, בגרסא החדשה שלהם האחיזה עוד יותר ירדה (הגרסא החדשה בת כמה שנים והירידה באחיזה לאור שינויים בהתאם לרגולציות חדשות), באופן כללי מחליקים מאוד, זו לא דעה אישית כי כל מי שבדקתי איתו והחזיק אדוואנים מסכים, אפילו לא רק עם מיאטות.

ב. הבאתי את עצת הבושינגים רק כדי לא להיות זה שאומר ״אל תעשה כלום״, אם היה לי כסף מיותר לזרוק כנראה שזה מה שהייתי עושה, השיפורים לא תמיד מורגשים ותלוי איפה מחליפים את הבושינגים, אבל באופן כללי רענון בושינגים לרכב ישן גם אם מחוזקים וגם אם מקוריים, יתן בוודאות שינויים בתחושות.

ג. לראיה מה שתכבתי ומה שהוא החליט בדיוק לאחר שהחבר נהג - אין צורך לגעת, יש לו את כל מה שהוא צריך במיאטה. לגבי הלא להתייעץ, הוא מוזמן להתייעץ, אבל הוא בוודאות לא יצטרך, כשאתה מספיק מיומן ומכיר את הרכב, אתה יודע בדיוק מה חסר לך כדי לשפר את התחושות, ואתה לא צריך לסמוך על אחרים, כי אף אחד לא מכיר את הרכב יותר ממך (את הרכב בסטאפ הספציפי שלך).

 

לא מסכים לחלוטין עם ההמלצה לקשת, גם כי מקריאה שלי יכולה יותר לסכן דווקא בנהיגה יום יומית (לא מסלול), וגם כי כדי להתהפך עם רכב צריך להיות מאוד מאוד מוכשר.

 

לא הייתי מתבאס על עניין המסלולים (גם לי יש מיאטה עם גג רך), אני חושב שהם לא מתאימים למיאטה במובן של נהיגת מסלול אמיתית, לדריפטים הם תענוג. לנהיגת ״קווים״ הייתי נשאר בנס הרים ודומיהם, לעניין הציבורי או לא שכל אחד יעשה את השיקול וכמובן אין צורך להתמם בעניין במיוחד שאנחנו בפורום של חובבי רכב.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Or05230 כתב:

לא מסכים לחלוטין עם ההמלצה לקשת, גם כי מקריאה שלי יכולה יותר לסכן דווקא בנהיגה יום יומית (לא מסלול), וגם כי כדי להתהפך עם רכב צריך להיות מאוד מאוד מוכשר.

 

מסכים עם אי ההסכמה, הבאר עצמו יכול לגרום למכה בראש גם אם הוא מרופד ואז לפעמים הגג לא נסגר חלק (תלוי בבאר ואיזה N), וגם שבשביל להפוך מיאטה צריך כמעט לרצות שזה יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כמה ורסיות של הקשת (גם של הארד דוג)

יש לי אחת כבר 3 שנים - 0 בעיית עם גג רך וגג קשיח

 

לגבי ריפוד - יש sfi שמיועד רק לקסדות ויש ריפודים שהם גם sfi ועל זה ריפוד לרחוב

That said אם אתה גבוהה במיוחד - ולא עשית foamcectimy אתה אולי בבעיה.

 

לגבי מיאטות והתהפוכות - בא נגיד שראיתי דברים אבל שכל אחד יעשה את השיקול דעת שלו.

 

לגבי מסלול והתאמה של מיאטה, הליגה החובבנית למירוצים הכי גדולה בארהב בערך זה spec Miata  של na וnb וזה כנראה הרכב מסלול הכי נפוץ פה גם לסתם ימי מסלול בלי מדידות זמנים. בגלל שהוא מתאים בצורה מעולה, לא צריך הרבה כח כדי להיות מהיר ולהנות והרכבים והחלקים זמינים וזולים.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Or05230 כתב:

ב. הבאתי את עצת הבושינגים רק כדי לא להיות זה שאומר ״אל תעשה כלום״, אם היה לי כסף מיותר לזרוק כנראה שזה מה שהייתי עושה, השיפורים לא תמיד מורגשים ותלוי איפה מחליפים את הבושינגים, אבל באופן כללי רענון בושינגים לרכב ישן גם אם מחוזקים וגם אם מקוריים, יתן בוודאות שינויים בתחושות.

במקרה הזה - העיצה - לרענן בושינגים לעומת להחליף למשופרים היא לא אותו הדבר - כי התחזוקה שלהם לא זהה.

לפני שעתיים, Or05230 כתב:

לראיה מה שתכבתי ומה שהוא החליט בדיוק לאחר שהחבר נהג - אין צורך לגעת

זה שכל אחד (כולל אני) ירוויח מכמה שיותר זמן מסלול מאשר כל דבר אחר - נכונה אבסולוטית.

זה גם השיפור הכי טוב כי הוא עובר מרכב לרכב בחינם.

that said - זה לא סותר בשום דרך לכייל את הרכב למה שהוא צריך / רוצה / יהנה ממנו.

לפני שעתיים, Or05230 כתב:

שאתה מספיק מיומן ומכיר את הרכב, אתה יודע בדיוק מה חסר לך כדי לשפר את התחושות

לדעת מה חסר ומה מציק - זה משהו אחד. לדעת מה להחליף כדי להגיע לזה - זה משהו אחר. ועוד יותר מזה - להתייעץ ולנהוג בעוד רכבים עם סטאפ שונה זה בכלל הכי טוב.

לדעת שמשהו מציק לחשוב שx יפתור את הבעיה - להתקין - לגלות שבחרת את החלק הלא נכון (יותר מדי קיצוני , פחות מדי , בכלל לא מה שפותר את הבעיה) זה קצת מיותר.

 

ודבר אחרון לגבי התהפכות ומיאטה. למרות שהמרכז כובד שלהן יחסית נמוך - זה רכב עם מתלים יחסית רכים ויחסית רוכן (משווה להרבה רכבים ספורטיבים אחרים שהיו לי) + במקרה הזה צמיגים דיי אוחזים (נתווכח או לא - 200TW זו רמת אחיזה דיי גבוהה + צמיג עם דופן קשיחה יחסית). במיוחד בכביש ציבורי עם רואדסטר שתוכננה בסוף שנות ה80.

מי שנוסע עם כלוב התהפכות או style bar או עם roll bar ללא מיגון - מסכן את עצמו יותר - ללא ספק.

מי שנוסע עם כיסא בגובה הנכון (מקורי וחגורת 3 נקודות - כי אף אחד לא נוהג עם רתמה + hans device בכביש... שזה מה שצריך כדי להיות יותר בטיחותי עם כיסא אחר) + SFI Padding (מה שצריך בשביל קסדה) + שכבה נוספת של padding שמתאימה לכביש ציבורי - זה כבר משהו אחר. (ויש כאלו שמראש מיועדים לזה ומתאימים למיאטה + המרווח בגג כלומר הפאדינג מקדימה בעיקר. במקרה מותקן לי כזה)

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

בנושא הקשת ממליץ מאוד, אצלי התקנתי לפני שנים בלקבירד.

גם בגלל נושא הבטיחות וגם תורם המון לשלדה.

כל מיאטה שנוהגים בה במסלול או נהיגה חזקה חייבת שיפור בשלדה וחיזוקים.

מי שמכוון לנהיגה מעבר לסתם שיוט בכיף חייב אותה.

מבחינת אנטירולים כמה שיותר עבים ועם חורים לכיוון עדין יותר לפי ההרגשה בנהיגה-כל אחד עם הטעם שלו.

אני למשל אוהב היגוי יתר אבל גם יכול לכוון לנהיגת אחיזה.

ניתן להתיעץ בפרטי או באינסטה.

https://www.instagram.com/mike.shk/

 

 

R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG

MIATA NC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, mike6 כתב:

מבחינת אנטירולים כמה שיותר עבים ועם חורים לכיוון עדין יותר לפי ההרגשה בנהיגה-כל אחד עם הטעם שלו.

החלק הזה בעיצה לא מדויק. במיוחד אם אתה מנסה להשיג יותר אחיזה בכביש ואפילו בג׳ימקנות (כתלות בסגנון נהיגה קצת אבל כן בהקשר של להיות תחרותי)

 

כמה לא מדויק? למקרים מסוימים לא נדיר לנתק אפילו את האחורי לגמרי ומעט מאוד מקרים מרוויחים מאנטירול אחורי יותר עבה.

(לגבי הקדמי - יש מעין נקודות ״קסם״ לפי השימוש)

יש write up מעולה של סופרמיאטה (949 racing - שמייצרים - לטעמי - את הקוילאוברים הכי טובים שאני נהגתי עליהם למיאטה) על הנושא:

https://supermiata.com/miata-race-alignment-info.aspx

 

כדאי לקרא מהתחלה ועד הסוף לגבי מה צריך לאיזה מצב - ובמיוחד אפשר להתעמק בחלק של האנטירולים.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.4.2022 בשעה 19:54, Liviur כתב:

רכב עם גג רך בכל העולם (שלא עובר broom test - כלומר שבין הגג לחלק מבני בשילדה לא עובר קו ישר שמעל הראש - אחרי קסדה) לא יכול לעלות יל המסלול.

 

לגימקנות וקורסים על משטחי החלקה זה לא אמור להפריע.

בלי קשר - לבטיחות שלך - הייתי נוסע עם קשת.

ועם ריפוד שמתאים לשימוש כביש!

 

Hard dog עולות סביב ה600 דולר

Blackbird fabworx (חבר פורום בעבר בשם מוטי אגב) סביב ה800-900 גולר

קשה לי להאמין שזה יוצא עשירייה בארץ.

מכיר כמה וכמה מיאטות בארץ עם קשת.

אישית - לא הייתי עושה שום נהיגה באמת על המגבלות על הרכב הזה בלי קשת.

 

זהו שגם אני חשבתי ככה, אבל זה לא ממש נכון. 

מסתבר שבאנגליה, שממנה לקחו את הבסיס לכללים לנהיגה ספורטיבית בארץ - אפשר גם לעלות למסלול, גם להתחרות בטיים אטק וגם ב-HILL CLIMB בלי שום קשת, בקטגוריה שמיועדת לרכבים שהם ROAD LEGAL.

בארץ עשו סלט שלם מהכללים, מאלצים אנשים לשים קשת גם לימי מסלול, למרות שזה בכלל נחשב שינוי מבנה לא חוקי, ומסוכן בנסיעה בכביש כשאתה בלי קסדה. זה לא משהו שאפשר להוריד ולהחזיר רק למסלול הרי.

אני עם מיאטה NC, מתחרה בטיים אטק ושמתי קשת בלקבירד, וכן, זה יצא כמעט 10K כולל התקנה. היום זה כבר אפילו יותר יקר ממה ששמעתי.

מנסים לשנות את רוע הגזירה ולאפשר למיאטות לפחות לעלות לימי מסלול בלי קשת, אם לא לטיים אטק.

(אגב, מה שהזוי שעכשיו יש טענות שגם הבלקבירד לא עומדת בדרישות, הכללים בארץ מאד לא ברורים וכל אחד מפרש בצורה אחרת).

 

https://www.motorsportuk.org/get-started/types-of-motor-sport/sprint/

 

image.png

 

זה ספר התקנות המלא, מה שרלוונטי נמצא בעמוד 356 :

 

https://www.motorsportuk.org/wp-content/uploads/2021/12/BB-2022-low-res-complete-April-2022-1.pdf

 

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, misterb כתב:

 

זהו שגם אני חשבתי ככה, אבל זה לא ממש נכון. 

מסתבר שבאנגליה, שממנה לקחו את הבסיס לכללים לנהיגה ספורטיבית בארץ - אפשר גם לעלות למסלול, גם להתחרות בטיים אטק וגם ב-HILL CLIMB בלי שום קשת, בקטגוריה שמיועדת לרכבים שהם ROAD LEGAL.

בארץ עשו סלט שלם מהכללים, מאלצים אנשים לשים קשת גם לימי מסלול, למרות שזה בכלל נחשב שינוי מבנה לא חוקי, ומסוכן בנסיעה בכביש כשאתה בלי קסדה. זה לא משהו שאפשר להוריד ולהחזיר רק למסלול הרי.

אני עם מיאטה NC, מתחרה בטיים אטק ושמתי קשת בלקבירד, וכן, זה יצא כמעט 10K כולל התקנה. היום זה כבר אפילו יותר יקר ממה ששמעתי.

מנסים לשנות את רוע הגזירה ולאפשר למיאטות לפחות לעלות לימי מסלול בלי קשת, אם לא לטיים אטק.

(אגב, מה שהזוי שעכשיו יש טענות שגם הבלקבירד לא עומדת בדרישות, הכללים בארץ מאד לא ברורים וכל אחד מפרש בצורה אחרת).

 

https://www.motorsportuk.org/get-started/types-of-motor-sport/sprint/

 

image.png

 

זה ספר התקנות המלא, מה שרלוונטי נמצא בעמוד 356 :

 

https://www.motorsportuk.org/wp-content/uploads/2021/12/BB-2022-low-res-complete-April-2022-1.pdf

 

 

בהחלט שטות גמורה,

אגב איך אתה מתרשם מהניסיונות עד כה לשנות את הכללים, אתה אופטימי?

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, misterb כתב:

בארץ עשו סלט שלם מהכללים

לא ממש

לקחו במקרה הזה את הגירסא המחמירה כמו ברוב מדינות אירופה וכמו בכל ארהב.

 

במאמר מוסגר nc עם phrt חלק מהמקומות מאפשרים עם ההגנה המקורית.

וידאו קצר מאתמול שנהגתי בקבוצה עם אחת:

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אתה מכיר את ערימת הכללים שיש בארץ? כי אני חפרתי בהם, ויש מלא סתירות ודברים לא הגיוניים. אם מעניין אותך אני יכול להביא לינקים.

ומה זה גירסה מחמירה? הם אמרו בפירוש שהבסיס לכללים זה התקנון של אנגליה שהבאתי אליו לינק (ה BLUE BOOK), אבל לקחו מתוכו כללים של רכבי מסלול פרופר והחילו על רכבי כביש רגילים.

לפי חלק מהפרשנויות (למשל של בוחן טכני במסלול), גם הבלקבירד לא עומדת בתקנים, שזה בכלל הזיה.

אתה טענת בכלל ש:

ציטוט

"רכב עם גג רך בכל העולם (שלא עובר broom test - כלומר שבין הגג לחלק מבני בשילדה לא עובר קו ישר שמעל הראש - אחרי קסדה) לא יכול לעלות יל המסלול."

וזה עובדתית לא נכון באנגליה, שהיא בהחלט מדינה חשובה ומובילה באספקט של ספורט מוטורי.

הנה עוד לינק לדרישות מינימום להשתתפות בליגת טיים אטק באנגליה. אין דרישה לקשת בכלל.

https://www.timeattack.co.uk/wp-content/uploads/2022/04/MinimumRequirements.pdf

 

אגב, אני 176 עם קסדה לא מצליח להכניס את הראש בכלל מתחת לגג כשהוא סגור, אני צריך להשכיב את הגב של הכיסא לתנוחה מגוחכת כדי להצליח להכניס את הראש בכלל, אז לא מבין איך עוברים 
את מבחן המטאטא אנשים קצת יותר גבוהים. ואי אפשר לעשות קשת יותר גבוהה מבלקבירד בלי לפגוע ביכולת לסגור את הגג.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסט חוקים הזה ד״א מאוד מוזר אגב - יש תופס טק? כי זה נראה התקציר של התקציר.

 

תיקון:

חפרתי קצת יותר: https://www.timeattack.co.uk/wp-content/uploads/2021/04/2021TimeAttack_ChampionshipRegulations_FINAL.pdf

סעיף 5.2.11:

soft top / convertible cars are only permitted if fitted with a roll bar...

 

 

לגבי הגובה שלך עם הקסדה - אני אישית - לא הייתי נוהג ברכב ככה במסלול. broom test זה דיי המינימום בטיחות.

יש כל מני שינויים לכיסא המקורי שאפשר לעשות / מקובל לעשות או להתקין כיסא aftermarket (אבל זה כבר אוסף שינויים)

 

בוידאו שצירפתי אגב - הבחור לפני עם המיאטה השחורה - PRHT - גבוהה כמוך לפחות אם לא יותר. נכנס. עם קסדה. במושב המקורי והגג סגור.

אבל בהחלט יכול להיות שהיחס בין אורך רגליים לאורך חזה אצלך בעייתי לכיסא המקורי.

 

לפני שעה, misterb כתב:

אתה מכיר את ערימת הכללים שיש בארץ? כי אני חפרתי בהם, ויש מלא סתירות ודברים לא הגיוניים. אם מעניין אותך אני יכול להביא לינקים.

בקטנה - שלח לינקים. אשמח לקרא

לפני שעה, misterb כתב:

רכבי מסלול פרופר והחילו על רכבי כביש רגילים

זה בכלליות תלוי מה הפעילות ולא מה סוג הרכב. מירוץ ? מדידת זמנים ? יום מסלול ללא תזמון ? מה מותר מבחינת עקיפות וכו.

לפני שעה, misterb כתב:

לפי חלק מהפרשנויות (למשל של בוחן טכני במסלול), גם הבלקבירד לא עומדת בתקנים, שזה בכלל הזיה.

נשמע שפשוט חיפשו איך להגיד לא. מבאס.

זה ללא ספק הרולבר הכי מהונדס והכי מאושר לשימוש מכל בחינה ולשימושים פה.

 

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין התקנון שמצאת. אבל זה לא תואם את מה שכתוב במקור בעמוד 357 :

https://www.motorsportuk.org/wp-content/uploads/2021/12/BB-2022-low-res-complete-April-2022-1.pdf

 

, לפחות לא לרכבים עם מנוע עד 2000 סמ"ק ומעל שנת 2000.

 

image.png.5f37b03d2bf6994292cbd39fbc88d2a6.png

 

 

image.png.2a17b50ce08a652ea42cdb34307dc06c.png

 

image.png.824d62ab16dd0473ae9814a57731a72c.png

 

יש גם אינספור סרטונים ביוטיוב של תחרויות טיים אטק באנגליה, בלי קשת בכלל.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZOjnIgbKEOs

 

 

 

הבוחן במירוץ הפנה אותי לתקנות האלה כהוכחה לזה שהבלקבירד לא תקנית. הדרישות כאן בלתי אפשריות לרכב כביש שאמור להשאר עם גג שמיש..

(רוחב קשת מעבר לרוחב כתפי הנהג בחלק העליון, ומרווח של 5 ס"מ מהקסדה לקו העליון).

כללים לבנית כלוב בטיחות לכלים מיצור סדרתי בענפי הנהיגה הספורטיבית בישראל

 

אלה אמורים להיות הכללים לטיים אטק :

כללי אירוע זמן מטרה

 

ואלה לימי מסלול :

כללים לארוע אימון והדרכה (כאן הבלקבירד מאושרת ספציפית למיאטה).

 

אני מדבר כרגע על שתי פעילויות :

1. ימי מסלול נטו, שזה אומר בלי מדידת זמנים רשמית, בלי רשיון נהיגה ספורטיבי, ובלי ציוד מיוחד למעט קסדה.  

2. תחרויות טיים אטק - כמו ליגת MDC, דורשים רשיון נהיגה ספורטיבי, חליפה/נעליים/כפפות/קסדה. עקיפות רק כשזה שלפניך בהקפת קירור עם ארבע וינקרים.

 

בתכלס מבחינת בטיחות אין הבדל בין יום מסלול לטיים אטק, איך הגיוני שהבלקבירד מאושרת ליום מסלול אבל לא לטיים אטק? 

ובכלל לא סביר לדרוש קשת ליום מסלול, בטח לא בארץ שזה גורם לשינוי מבנה והכשלה בטסט/הורדה מהכביש. בקיצור - בלגאן..

 

 

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין.

time attack בארה״ב לפחות מחייב קשת התהפכות (ובערך כל מסלול כולל אקסטרה חוקים מינימלים - ללא קשר לאירוע שמאורגן פה).

לפני 3 דקות, misterb כתב:

1. ימי מסלול נטו, שזה אומר בלי מדידת זמנים רשמית, בלי רשיון נהיגה ספורטיבי, ובלי ציוד מיוחד למעט קסדה.  

2. תחרויות טיים אטק - כמו ליגת MDC, דורשים רשיון נהיגה ספורטיבי, חליפה/נעליים/כפפות/קסדה. עקיפות רק כשזה שלפניך בהקפת קירור עם ארבע וינקרים.

1. ימי מסלול פה מחייבים קשת התהפכות.

2. ליגת MDC פעם אחרונה שהשתתפתי היה לפני 15 שנה כנראה והיתה במתכונת של ג׳ימקנה / autocross - ולא במסלול + רכב אחד על המסלול. דברים השתנו :)

כמו כן - 4 ווינקרים ? איפה הpoint by ? :)

 

נשמע שעשו (כרגיל) קצת סלט

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...