Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C4 פיקאסו


yoni_84
שימו לב! השרשור הזה בן 787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 4 שעות, אליהו שבת כתב:

זה המחיר אצל גבע כולל עבודה, אולי תקבל כמה שקלים הנחה אך זה המחיר.

כשהחלפתי את פורק הלחץ שלי, הבאתי חלק (קניה באיביי, מיועד למיני, 300 ומשהו שקל) ונתתי למוסך להרכיב.  לא נלקחה אגורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 59 דקות, edward כתב:

תודה.

הרכב שלי בן 4.5 ועם פחות מ50k ק''מ.

לדעתך כדאי לי להחליף מיד כשהחלק החדש מגיע או לחכות לכשל?

האם החלק משופר מהמקורי או שגם הוא יכשל ב 5 שנים או 100 ק''מ?

 

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ההמלצה היא לקנות את החלק הזה שמיועד למיני (BMW) ושנחשב משופר על השסתום הצרפתי.

 

כפי שכתבתי בשרשור על הפיקאסו שלי, כשהחלפתי את החלק ב 100,000 ק'מ - לא נראה כל כשל בחלק המקורי (הוחלף כטפול מונע ובחלק שנחשב טוב יותר). כך שאין הבטחה שבדיוק ב 100,000 יהיה כשל - הוא יכול להיות גם אח'כ (או אולי קודם).  בכל מקרה אם תחליף את המקורי במקורי אחר, אז אכן סביר להניח שסביב עוד 100K ק'מ תהיה בעייה.

 

תוציא עוד קצת כסף ותחליף בזה של BMW.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, - XM - כתב:

האם החלק משופר מהמקורי או שגם הוא יכשל ב 5 שנים או 100 ק''מ?

החלק המשופר של BMW בנוי בצורה רובאסטית יותר מהחלק הצרפתי ואמור להחזיק לאורך חיי הרכב. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא פעיל בפורום, אבל בהחלט נכנס לקרוא קאז'ואלית עוד מתחילת שנות האלפיים..

במקרה אני נוסע על c4 פיקאסו 2014 (7מקומות) כבר 4 שנים ו80,000 ק"מ.

זה אחד הרכבים הכי נוחים שנסעתי בהם. המרווח לשורה השניה (מילא 3 מושבים נכנסים, הילדים- 2,4,6 יכולים לעמוד בנוחות במרווח וללבוש מעיל).

תא הנהג יותר טכנולוגי מורסו בשנתון מקביל בעשור.

העיצוב והחומרים לא נותנים לך הרגשה שאתה נוסע במיני ואן.

גם 165 כוחות הסוס נותנים לך להרגיש טוב.

 

האמינות- פחות אמינה מהממוצע. הרכב נכנס בין טיפולים לתיקון כל שנה.

לפעמים זה ממיר קטליטי ולפעמים זה צינור קרוע באיזה משאבה.

לפעמים אני עובד מהבית בגלל הרכב (למוסך שלי יש שירות איסוף מבית הלקוח, אז אין איבוד ימי עבודה).

 

אני מאוד מרוצה מהרכב באופן אישי ואחליף בקרוב לאחד משנתון מתקדם יותר.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי DoroZ
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

רנו מגאן 96' RN מנוע 1.6E =]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, yd b-4 כתב:

חברים רוב מוחלט של האנשים לא יודע להזמין חלפים לרכב ועוד יותר לא להחליף אותם זה שמצערת עולה 850 ש"ח בפולין לא עזר לא יותר מדאי שהצטרכתי להחליף אותה ונפרדתי מ3500 אלף .....

אתה יודע מה אפשר לקנות  ב- 3500 אלף?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך שום פולין ושום ידע טכני.

לפיג'ו סיטרואן יש מפעל בסין לכן כל החלקים זמינים (מקוריים) באליאקספרס בגרוש וחצי. ההזמנה כיאה סופר פשוטה וקלה.

 

מזמינים את החלק נוסעים לכל מוסך מתמחה מבקשים להחליף, עבודה של נגד מהירות מאוורר, או פורק טורבו, או שסטום טורבו או סלנואיד תזמון משתנה זאת עבודה של כמה דקות 100 מקסימום 200 שקל תעשו הכל יחד עם הטיפול השנתי יצא לכם מקסימום עוד 1000 שקל.

 

ב3500 ש"ח אני מזמין ומחליף את כל החלקים הבעייתיים ברכב.

 

הבעיה פו היא לא שהרכב לא אמין בצורה מוגזמת (כמו שציינתי גם למאזדה וליונדאי לא חסר מחלות) או שהחלקים יקרים (כמו שהראה אדוארד אלו חלקים זולים וזמינים) אלא שהיבואן עושה קופה ומוכר לאנשים חלק של 100 שקל ב1500 והם אפילו לא משכילים לבדוק באינטרנט או בחנות חלפים כמה החלק הזה עולה ואז מתלוננים שזה "רכב שעושק להם את הכיס"

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Gavrik כתב:

הבעיה פו היא לא שהרכב לא אמין בצורה מוגזמת (כמו שציינתי גם למאזדה וליונדאי לא חסר מחלות) או שהחלקים יקרים (כמו שהראה אדוארד אלו חלקים זולים וזמינים) אלא שהיבואן עושה קופה ומוכר לאנשים חלק של 100 שקל ב1500 והם אפילו לא משכילים לבדוק באינטרנט או בחנות חלפים כמה החלק הזה עולה ואז מתלוננים שזה "רכב שעושק להם את הכיס"

תרשה לי לייצג את האדם ההממוצע:

אני נוסע ברכב ותוך כדי נסיעה נדלקת לי נורה של תקלה, ועולה כתובת "have the vehicle repaired". הרכב ממשיך לסוע כרגיל.

אני מחנה את הרכב ופותח מכסה מנוע, בעיניים שלי אני לא רואה שום תקלה (כלומר שום דבר לא מטפטף או מרעיש או חסר, זה מה שאני יודע לאבחן).

אני נוסע למוסך או מזמין שיאספו לי את הרכב למוסך. 

אחרי זמן כלשהו הם מתקשרים לספר לי מה הייתה הבעיה ולאשר את התיקון ואני מאשר. אחרי עוד מעט זמן מתקשרים להגיד שהרכב מוכן.

 

אתה מציע לי לרכוש מראש חלפים ולהחזיק אותם במחסן? כלי דיאגנוסטיקה? אם אני צריך ליפט?

אם חסר לי משהו אני אחכה חודש עד שהמשלוח יגיע?

 

זה, אגב, נכון לכל הרכבים, לווא דווקא סיטרואן / צרפתיות / אירופאיות...

  • אהבתי 2

רנו מגאן 96' RN מנוע 1.6E =]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך המצב אז האדם הממוצע מבקש שיעשקו אותו ולא מגיע לו להתלונן.
ומה אם יחייבו אותו 20,000 שקל על תיקון מכסה שסטומים במאזדה? גם כאן זאת אשמת הרכב או שבכל רכב יכול לקרות שהיבואן של החלקים ינסה לעשוק אותך?

יש לי רכב צרפתי שגם בו הייתה תקלה של נגד מהירויות מאוורר, קפצתי למוסך לדיאגנוסטיקה הוא אמר לי שהחלק עולה 350 שקל ועבודה עוד 100 שקל ביקשתי ממנו את המק"ט של החלק שאוכל לבדוק ושאלתי אותו אם זה משהו שדחוף לתקן עכשיו, המוסכניק אמר שלא ונתן לי את המק"ט של החלק, בדקתי מחיר באינטרנט ואמרתי לו שאזמין באינטרנט ואגיע להחליף יותר מאוחר. 
חזרתי אליו בטיפולי השנתי עם חלק מקורי שקניתי באליאקספרס ב50 שקל כן חיכיתי חודש אבל מה אכפת לי? התקלה הזאת רק מדליקה נורה לפעמים ולא משפיעה על כלום בגדול.

ככה אפשר להתנהל עם הסיטרואן ללא שום בעיה... רוב התקלות הן לא תקלות שמשפיעות על משהו או משביתות... לא רוצה להפסיד ימי עבודה? תזמין את כל החלקים הקטנים שעולים גרושים ותחליף ביישור קו אחד בזבזת 1000 שקל ויש לך שקט לעוד 100 אלף קילומטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחילה, אתה מבין בתאורה לאולמות?

אתה מבין באקוסטיקה?

מבין בהנדסה?

מבין בחדרי משאבות למגדלים?

 

כנראה שלפחות באחד מהם היית פועל מול בעל מקצוע ולא היית קונה חלקים לבד,

רוב האנשים כמעט כולם, ככה הם בתחום הרכב, הולכים למוסך שיסדר ולא פועלים בעניין שום דבר לבד.

מדבר על מוסך אמין כמו גבע שזה באמת חברה מקצועיים והוגנים ובכל זאת עלות האחזקה תהיה גבוה עם צפי לבלתמים גבוה מול יפני.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מנסיון אפשר לקנות סבב שלם של כל החלפים ש"הולכים" סביב 100 אלף קמ' בכמה אלפי שקלים בודדים. זה כולה להזמין כעשר מק"טים באינטרנט. אבל למה לעשות את זה כשאפשר לפרנס את המוסכים בארץ ולבכות על תוצרת צרפתית?

 

אגב, יצא לי לפרנס לא רע את מוסכי ארצינו ואני לא בוכה על כך, כשצריך משלמים. כל אחד ויכולותיו.

 

רשימה חלקית של דברים שהזמנתי אישית, כמה הם עלו וכמה זה עלה בארץ. כל החלפים מקורים או איכותיים מחברות כמו בוש וכו', לא כולל עבודה כמובן.

 

1. סט 16 גומיות שסתומים - 100 שקל באיביי, 960 במוסך. 

 

2. חיישן חמצן תחתון. 100 שקל באיביי, 1400 במוסך.

 

3. חיישן חמצן עליון. 255 שקל באיביי, 2000 שקל בלובינסקי.

 

4. פלאגים אירידיום של בוש - 100 שקל לרביעייה באמאזון, 300-400 שקל בחנות חלפים בארץ.

 

5. סט גומיות למשאבת ואקום - 70 שקל באיביי, כ-300 במוסך.

 

אפשר להמשיך אבל נראה לי שכבר הבנתם לאן אני מוביל עם זה. 

 

 

לפני 9 דקות, אליהו שבת כתב:

רוב האנשים כמעט כולם, ככה הם בתחום הרכב, הולכים למוסך שיסדר ולא פועלים בעניין שום דבר לבד.

 

אני לא מתחום הרכב.

 

כל מה שעשיתי זה לעשות חיפוש של דגם המנוע שיש לי ברכב. משם זה חיפוש באיביי של שם של החלק, ולכל חלק או שכתוב לאיזה רכב ומנוע ומאיזה שנים זה מתאים, או שיש מק"ט של חלק וגם זה בחיפוש בגוגל מעלה את הרכב, השנה ודגם מנוע.

 

לא צריך להיות איזה "מומחה", צריך מינימום אינטליגנציה, קצת ידע בחיפוש באיביי וגוגל, וקצת זמן.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקנות סבבה

להרכיב בעיה

 

אם אם תיקח את הרכב למוסך כדי שיחליפו

א. מחיר העבודה שיקחו ממך יקר יותר (הם רוצים להרוויח) מה שמקזז את החיסכון 

ב. הם אחראים על העבודה ולא על החלק אז אם יש בעיה תמיד הם יכולים להגיד החלק לא היה טוב (כמו שיש לך תשתית אינטרנט וספק, אם יש לך בעיות התשתית אומרים הספק והספק אומר התשתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...