Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C4 פיקאסו


yoni_84
שימו לב! השרשור הזה בן 785 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 דקות, עדי-אל כתב:

לקנות סבבה

להרכיב בעיה

 

צודק, אבל רוב החלקים הנ"ל קל להרכיב ולא צריך מומחים. כל בחור עם בוקסה יכול ואין עם זה בעיה.

 

הדבר היחיד ברשימה שהייתי הולך בשבילו למוסך מתמחה בוודאות זה החלפת גומיות שסתומים, וטיימינג.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אבל שוב, אני (ההדיוט) צריך להיות מסוגל לאבחן את התקלה לבד. 
גם אם לא צריך להיות מומחה צריך לדעת איזה חלק מיועד לאיזו תקלה ולי אין את הידע הזה ובמקרה של תקלה המכונית לא תספר לי מה צריך להזמין.


אני מטפל ברכב שלי במוסך מורשה (באשדוד). כשקניתי את הפיקאסו קיבלתי עליו המלצות וממה שראיתי הם באמת מקצועיים.

האם מוסך מורשה יסכים לקבל חלק שהבאתי מהבית?
אם כן, האם יש רשימת חלקים מומלצת?
הפיקאסו שלי בינתיים לא חוותה את רוב התקלות הנפוצות שעליהם אתם מדברים (אנחנו די רחוקים מ 80,000 ק"מ)

 

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, אליהו שבת כתב:

מחילה, אתה מבין בתאורה לאולמות?

אתה מבין באקוסטיקה?

מבין בהנדסה?

מבין בחדרי משאבות למגדלים?

 

כנראה שלפחות באחד מהם היית פועל מול בעל מקצוע ולא היית קונה חלקים לבד,

רוב האנשים כמעט כולם, ככה הם בתחום הרכב, הולכים למוסך שיסדר ולא פועלים בעניין שום דבר לבד.

מדבר על מוסך אמין כמו גבע שזה באמת חברה מקצועיים והוגנים ובכל זאת עלות האחזקה תהיה גבוה עם צפי לבלתמים גבוה מול יפני.


אוי נו באמת יש גוגל בימינו... אתה יודע מה, אין לי שמץ של מושג במזגנים אבל כשהגיע איש מזגנים לביתי ואמר שהמזגן גמור והציע להתקין מזגן FAMILY 16 ב2000 שקל עשיתי גוגל ובדקתי כמה המזגן הזה עולה. כך בכל דבר אחר... אתה לא יכול לפתוח את הארנק לכל אדם ולהגיד "כך כמה שאתה רוצה" ואז לבכות שעשקו אותך... ככה אתה תמצא את עצמך גם קונה גלקסי ב10 אלף שקל בחברה ועוד מוסיף מגן מסך ומגן לטלפון בעוד כמה אלפיות.
כל מה שצריך זה לבקש מהמוסך הצעת מחיר עם המק"טים של החלקים ולעשות גוגל על המק"טים פעולה פשוטה שכל אחד יכול לעשות ומי שלא יכול שלא יבכה אחר כך על המחיר.
לגבי גבע אז מחיר העבודה שלו סופר הוגן הבעיה היא כנראה שהוא מזמין חלקים אצל היבואן ומחיר החלקים הוא פשוט עושק ואין לי מילים אחרות לתאר אחרת מחיר של 3500 שקל לחלק שאפשר להזמין מקורי חדש ב300 שקל כולל משלוח.
אולי הגיע הזמן שמוסכים מתמחים בצרפתיות יתחילו להזמין ולהחזיק חלקים בעצמם... כי אין שום היגיון בלקנות ב3500 שקל חלק שעולה  באינטרנט 300 לצרכן.
 

לפני 27 דקות, עדי-אל כתב:

לקנות סבבה

להרכיב בעיה

 

אם אם תיקח את הרכב למוסך כדי שיחליפו

א. מחיר העבודה שיקחו ממך יקר יותר (הם רוצים להרוויח) מה שמקזז את החיסכון 

ב. הם אחראים על העבודה ולא על החלק אז אם יש בעיה תמיד הם יכולים להגיד החלק לא היה טוב (כמו שיש לך תשתית אינטרנט וספק, אם יש לך בעיות התשתית אומרים הספק והספק אומר התשתית)


א. לא, אני מטפל אצל גבע ואורן ומביא חלקים משלי אף פעם לא לקחו ממני שקל יותר.
ב. אין שום סיבה שתהיה בעיה עם חלק חדש ומקורי זה סטטיסטית זניח, אם המסוך עשה פאשקלה אז יכול לקרות אבל זה יכול לקרות עם כל דבר אחר ועם חלק מקורי ואם מחפשים תמיד אפשר למצוא סיבה למה אתה (המוסך) לא אשם והלקוח צריך לשלם.
 

לפני 8 דקות, mcshmupi כתב:

אבל שוב, אני (ההדיוט) צריך להיות מסוגל לאבחן את התקלה לבד. 
גם אם לא צריך להיות מומחה צריך לדעת איזה חלק מיועד לאיזו תקלה ולי אין את הידע הזה ובמקרה של תקלה המכונית לא תספר לי מה צריך להזמין.


אני מטפל ברכב שלי במוסך מורשה (באשדוד). כשקניתי את הפיקאסו קיבלתי עליו המלצות וממה שראיתי הם באמת מקצועיים.

האם מוסך מורשה יסכים לקבל חלק שהבאתי מהבית?
אם כן, האם יש רשימת חלקים מומלצת?
הפיקאסו שלי בינתיים לא חוותה את רוב התקלות הנפוצות שעליהם אתם מדברים (אנחנו די רחוקים מ 80,000 ק"מ)


זה מאוד פשוט... אתה מבקש מהמוסך הצעת מחיר מפורטת. בהצעת המחיר יש פירוט של חלקים ועבודה כולל המק"טים, מחפש את המקטים באליאקספרס או באייבי ומזמין.
אם המוסך המורשה לא מסכים להחליף חלק בגלל שהזמנת באינטרנט במחיר של פי 10 זול יותר מהמחיר אצלו תחליף פשוט במוסך אחר וזהו... זה לא טיפול שותף והמוסך לא צריך לדעת על זה.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מטפל אצל גבע, האמת לא היה לי נעים לשאול האם אפשר להביא חלקים לבד.

אבל אם אתה אומר שזה מקובל, אני אשאל ולטיפול הבא אצטייד עם רשימת מכולת.

לשים פעם בכמה שנים 2-3 אלף ש''ח כטיפול מונע, זה כלום לעומת מה שהרכב נותן ובאיזה מחיר קונים אותו.

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.1.2022 בשעה 01:07, yoni_84 כתב:

עלה לנו רעיון אולי לחשוב על רכב של 7 מקומות ולא להשתמש ב2 המושבים האחרונים שאיננו צריכים כדי שיהיה תא מטען סביר.

עשיתי את זה כמה שנים עם מאזדה 5,

פרקטי ברמות.

רק שאין בספסל האמצעי 3 מקומות מלאים,

כך שאין סיכוי ל3 כסאות תינוק גדולים בלי לפתוח כסא מאחורה

אבל 2 פלוס בוסטר קטן נכנסים בסדר.

הבונוס הגדול זה דלתות הזזה,

ככה אתה קושר את הילדים כמו מלך !

חוץ מזה, אסייאתית.....

פשוטה ואמינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי חברים שעשו את זה עם וורסו ופריוס פלוס: מושבים 6-7 מקופלים בתא המטען , שלושה מושבי בטיחות בשורה השניה

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שאני עושה, רכב 7 מקומות כאשר השניים מאחור הם כמעט תמיד בגאז'. 

 

אין לזה חסרונות אמיתיים. היה אפשר לחשוב שאולי הרכב כבד, אבל לא - שוקל רק 15% יותר ממשפחתית ממוצעת אז לא משלמים על זה יותר מידי בצריכת דלק. הרכב גם נוסע ומתנהג כמו רכב רגיל.

 

אבל האפשרות להוביל איזה מקרר כשרוצים זה priceless. אפשר לדחוף קניות בסופר ב2,000 שקל בלי לחשוב על זה יותר מידי. והרכב באורך 4.5 מטר, כמו משפחתית ממוצעת אז נכנס בקלות לכל חניה.

 

זה הגיע למצב שאני פשוט לא מבין למה אנשים קונים רכבי סדאן או רכבים קטנים באופן כללי.

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, לא רק נגד מהירויות. 

אם נזמין קורנפלקס מאנגליה גם נחסוך. 

זה עניין של גישה. 

בטריות נטענות אפשר לקנות באייס ואפשר גם בהרבה פחות באמזון בייסיק. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.1.2022 בשעה 20:15, yoni_84 כתב:

היי,

אני מעוניין לרכוש סיטרואן C4 פיקאסו 2016  (בנזין 5 מקומות) בשל היותו סופר מרווח (3 מושבים נפרדים מאחורה) ומחירו השפוי עבורי.

בשנים האחרונות אני נוהג על הונדה גאז ישנה , וכמעט שלא ראה מוסך למעט טיפולים.

מעולם לא היה לי רכב צרפתי , ושמעתי קצת חוות דעת שליליות על רכב זה, איזה שהיא תקלה נפוצה במערכת הדלק. אשמח לשמוע דעות עליו מבחינת אמינות ועד כמה הרכב הזה רואה מוסך.

 

יוני.


בגדול:

עד מודל 2016 (כולל) - יש מספר בודד של חלקים מועדים לפורענות, חלקם כבר שופרו במודל 2017 (לזכרוני, מצערת היא אחת מהן ולהערכתי גם הפורק של הטורבו) ולכן יש לצפות שב-2022 אם חלק מהם לא הוחלפו במרוצת השנים, זה יקרה במשמרת שלך. החלקים כבר הוזכרו כאן בשירשור.

ממודל 2017:
ב 4-5 שנים הראשונות של הרכב (סדר גודל של עד 80,000 ק"מ) לא צפויות תקלות בכלל.
לאחר מכן יש תקלות של בלאי שיכולות לצוץ בטווח שבין 80 ל 140K ק"מ. 

למי זה לא מתאים:
מחפשי מציאות שלא בנויים כלל לאחזקה קפדנית של הרכב.
קמצנים.
אנשים שתחום הרכב (ואחזקתו) רחוק מליבם ועל נורה שרופה נכנסים למוסך.

 

למי זה סופר מתאים:

אנשים עם ידיים טובות וזיקה לתחום הרכב ולא מפחדים לטפל באוטו או קצת להתלכלך.

הנ"ל + גישה לאינטרנט ומעט ידע בחיפוש ורכישת פריטים מחו"ל (פורומים, מק"טים וכד')

אנשים שיודעים לתחזק בקפדנות את הרכב, לא מתקמצנים ויודעים מה הם מקבלים בתמורה לזה.

למי זה עוד מתאים:
למי שקונה רכב חדש ישירות מהיבואן, מחפש אמינות טובה ל 3-4 שנים הקרובות, ואז מוכר.

******************

התחזוקה היא תחזוקה קפדנית כמו בכל מנוע טורבו בנזין מודרני (ולא רק של סיטרואן\פיג'ו, אלא גם אצל המתחרים): פלאגים כל 30-40K ק"מ, שמן מנוע+פילטר כל 15K ק"מ אבל מומלץ כל 10K ק"מ וזהו בגדול.

מאחר וחלק מהתקנים של השמנים שופר והשתנה בשנים האחרונות, לא נמנע שחלק מהתקלות ה"מוכרות" יעלמו עם הזמן כתוצאה מכך.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Gavrik כתב:


אוי נו באמת יש גוגל בימינו... אתה יודע מה, אין לי שמץ של מושג במזגנים אבל כשהגיע איש מזגנים לביתי ואמר שהמזגן גמור והציע להתקין מזגן FAMILY 16 ב2000 שקל עשיתי גוגל ובדקתי כמה המזגן הזה עולה. כך בכל דבר אחר... אתה לא יכול לפתוח את הארנק לכל אדם ולהגיד "כך כמה שאתה רוצה" ואז לבכות שעשקו אותך... ככה אתה תמצא את עצמך גם קונה גלקסי ב10 אלף שקל בחברה ועוד מוסיף מגן מסך ומגן לטלפון בעוד כמה אלפיות.
כל מה שצריך זה לבקש מהמוסך הצעת מחיר עם המק"טים של החלקים ולעשות גוגל על המק"טים פעולה פשוטה שכל אחד יכול לעשות ומי שלא יכול שלא יבכה אחר כך על המחיר.
לגבי גבע אז מחיר העבודה שלו סופר הוגן הבעיה היא כנראה שהוא מזמין חלקים אצל היבואן ומחיר החלקים הוא פשוט עושק ואין לי מילים אחרות לתאר אחרת מחיר של 3500 שקל לחלק שאפשר להזמין מקורי חדש ב300 שקל כולל משלוח.
אולי הגיע הזמן שמוסכים מתמחים בצרפתיות יתחילו להזמין ולהחזיק חלקים בעצמם... כי אין שום היגיון בלקנות ב3500 שקל חלק שעולה  באינטרנט 300 לצרכן.
 


א. לא, אני מטפל אצל גבע ואורן ומביא חלקים משלי אף פעם לא לקחו ממני שקל יותר.
ב. אין שום סיבה שתהיה בעיה עם חלק חדש ומקורי זה סטטיסטית זניח, אם המסוך עשה פאשקלה אז יכול לקרות אבל זה יכול לקרות עם כל דבר אחר ועם חלק מקורי ואם מחפשים תמיד אפשר למצוא סיבה למה אתה (המוסך) לא אשם והלקוח צריך לשלם.
 


זה מאוד פשוט... אתה מבקש מהמוסך הצעת מחיר מפורטת. בהצעת המחיר יש פירוט של חלקים ועבודה כולל המק"טים, מחפש את המקטים באליאקספרס או באייבי ומזמין.
אם המוסך המורשה לא מסכים להחליף חלק בגלל שהזמנת באינטרנט במחיר של פי 10 זול יותר מהמחיר אצלו תחליף פשוט במוסך אחר וזהו... זה לא טיפול שותף והמוסך לא צריך לדעת על זה.

אם אתה מוכן לסוע חודש עם נורת מנוע דולקת בלי האפשרות לקבל התראה על תקלה חדשה אתה אמיץ ממני.

אבל אם לומר את האמת אני פחות רגיש לסכומים האלה..

רנו מגאן 96' RN מנוע 1.6E =]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, איציק נ. כתב:

להערכתי גם הפורק של הטורבו

לא שיפרו, אבל הפתרון פשוט וזמין - להזמין פורק של BMW.

לפני 25 דקות, איציק נ. כתב:

מאחר וחלק מהתקנים של השמנים שופר והשתנה בשנים האחרונות, לא נמנע שחלק מהתקלות ה"מוכרות" יעלמו עם הזמן כתוצאה מכך.

מאד נכון - יש מצב שהשמנים העדכניים ביותר משפרים את חיי הסלנואידים של מערכת התזמון

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, menir1 כתב:

לא שיפרו, אבל הפתרון פשוט וזמין - להזמין פורק של BMW.

מאד נכון - יש מצב שהשמנים העדכניים ביותר משפרים את חיי הסלנואידים של מערכת התזמון

מחדד:
למיטב ידיעתי הוורסיה הראשונה של השסתום היתה 037977

ולאחר מכן V759327380

לכן כתבתי מקודם שיש מק"ט משופר-מחליף למק"ט המקורי.

לפני 29 דקות, menir1 כתב:

מאד נכון - יש מצב שהשמנים העדכניים ביותר משפרים את חיי הסלנואידים של מערכת התזמון

לא רק, אלא גם שמירה טובה יותר על הגומיות והדיאפרגמות שייתכן ונקרעות כתוצאה מזיהום השמן (וזה מסוג הדברים שיכול להציל מכסה שסתומים, פורק, ממיר קטליטי וכד').
בכל מקרה על חלקים כמו פורק למשל, בשום מקרה לא הייתי פוסל אף אוטו. הדברים האחרים יכולים לבאס, אבל למי שיש זוג ידיים טובות והתחום קרוב לליבו, זו תמורה מטורפת למחיר.

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, save כתב:

דרך אגב, לא רק נגד מהירויות. 

אם נזמין קורנפלקס מאנגליה גם נחסוך. 

זה עניין של גישה. 

בטריות נטענות אפשר לקנות באייס ואפשר גם בהרבה פחות באמזון בייסיק. 

אם קורנפלקס היה עולה בארץ 250 שקל ובהזמנה מאנגליה 20 שקל כולל משלוח, אני מבטיח לך שאף אחד לא היה קונה קורנפלקס בארץ.

 

אבל מסיבה כשלהי כשמדובר בחלקים לרכב הסיפור שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@menir1 נכון. כל היתר - יותר קשים (מצערת, ממיר וכד') בגלל מיקום\גישה בעיתיים וגם בגלל שיש דברים שקצת בעייתי לעשות לבד או שאין לך את הכלים הספציפיים.
 

לאור העליה בצמיגות השמן מ 0W30 ל 5W30 (עם HTC - מיועד למדינות חמות) יש מעט אופטימיות באופק. אופטימיות מאוד זהירה. קיים בהחלט סיכוי שפחות שמן יגיע למערכת הפליטה (ממיר) ויקצרו את חייו, החמרה של שגרת הטיפולים תעשה רק טוב לסולונואידים (שלהבנתי מכמה מקורות, עיקר ה"בעיה" איתם זה ליכלוך, וכבר נתקלתי במקרים שניקו אותם והחזירו - ובעיות נפתרו).

האוטו הזה (כמשומש) הוא מתנה משמיים לכל מי שיודע להתעסק ולתחזק מכוניות כחלק מתחביב או ידע כללי, ולא מתרגש מהחלפה של חלק פה חלק שם. למי שלא מבין כלום - זה יכול להיות סיוט (ולמרות הכל, ברוב המקרים זה לא שכל יומיים הרכב במוסך - אבל מעבר לכניסה נוספת פעם בשנה, יש מי שמתייאש מהר).

תיקונים באופן כללי זה לא דבר זול בישראל, לא משנה אם אתה מחזיק סיטרואן או מאזדה. ב"מורשה" אתה ברוב המקרים נשחט כמו תרנגול.

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 785 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...