Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: זה פיצ'ר - בקרת השיוט האדפטיבית באאוטלנדר החדש עלולה להפתיע


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

כבר יש רכבים עם עקיפה אוטומטית בעת שימוש בבקרת השיוט שעוברים נתיב בעצמם כשהנהג מפעיל את האיתות, זה קיים במרצדס ולמיטב זכרוני גם בלקסוס.

 

אני מסכים עם @RK שהרכב לא מפתיע אף אחד והנהג צריך לדעת לתפעל את הרכב שלו ואת המערכות המותקנות בו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי מערכת מטופשת לחלוטין, הרי הנתיב השמאלי לא  משמש תמיד רק לעקיפה, אלא גם להשתלבות לצורך פניה שמאלה כלומר גם במקרים בהם הנתיב השמאלי עמוס בהרבה מהימני.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ירון דורפמן כתב:

לדעתי מערכת מטופשת לחלוטין, הרי הנתיב השמאלי לא  משמש תמיד רק לעקיפה, אלא גם להשתלבות לצורך פניה שמאלה כלומר גם במקרים בהם הנתיב השמאלי עמוס בהרבה מהימני.

 

אז במקרה הזה המערכת לא תתן לרכב להאיץ בלי סוף, היא תראה מכוניות שם ממילא. זה לא מערכת שתגרום להתנגשות. בכל מקרה הנתיב השמאלי מהיר מזה הימני. גם אם לא לעקיפה, היציאה חייבת להיות מלווה בהאצה, אחרת אתה מעכב את התנועה.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון, זה קורה במצב בו אתה נוסע מאחורי רכב הנוסע במהירות נמוכה מהמהירות המקסימלית אותה קבעת, ואז באיתות הרכב מאיץ למהירות המוגדרת.

 

באותה מידה לפי התגובות צריך לבטל את הגיר האוטומוטי כי הוא נוסע לבד קדימה שלא כמו בידני בלי ללחוץ על הגז, מסוכן מאוד ובלתי צפוי.

  • אהבתי 1
  • לא הבנתי... 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שורש אי ההבנה הוא שבמקום לנהוג כמו ACC של פעם, שבה תחילה יצאת לעקיפה במהירות של הרכב הנעקף (ועיכבת את מי שמאחוריך בשמאלי כמו ציפור ישראלית מאד), הפיצ'ר נשוא שרשור זה מדמה עקיפה נורמלית, בה אתה מאיץ יחד עם היציאה לעקיפה. לא מבין מה באמת הבעיה בזה.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם נהגי ישראל הזחלנים שעושים עומסים בכל כביש ריק, כל דבר שמאיץ בשבילם את האוטו מבחינתי הוא מבורך

  • אהבתי 2

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Mike808 כתב:

כבר יש רכבים עם עקיפה אוטומטית בעת שימוש בבקרת השיוט שעוברים נתיב בעצמם כשהנהג מפעיל את האיתות, זה קיים במרצדס ולמיטב זכרוני גם בלקסוס.

 

אני מסכים עם @RK שהרכב לא מפתיע אף אחד והנהג צריך לדעת לתפעל את הרכב שלו ואת המערכות המותקנות בו.

 

קיים גם בטסלה אם קונים את חבילת FSD.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיים גם אצלי בחינם,פחמנוע אסייתי נירו,שם את המהירות של ACC קרוב ל-VMAX בסביבות 1XX,מאיץ מיידי כאשר יוצא לעקיפה אפילו בלי איתות והנתיב פנוי לפני :D

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, ירון דורפמן כתב:

לדעתי מערכת מטופשת לחלוטין, הרי הנתיב השמאלי לא  משמש תמיד רק לעקיפה, אלא גם להשתלבות לצורך פניה שמאלה כלומר גם במקרים בהם הנתיב השמאלי עמוס בהרבה מהימני.

 

דוגמא מעולה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל התערבות אוטונומית בהחלטות הנהג היא התערבות מטופשת. כי מחשבים לא יכולים להחליף אנשים.

 

קחו לדוגמא את המערכת הכי פשוטה של בקרת שיוט, בעליה שנמצאת לפני ירידה כשאין שום שדה ראיה המערכת מרגישה האטה, מורידה הילוך ונותנת גז כאילו אין מחר. מעבר לעיקול יש פקק ענק שלא היה ניתן לראות או לחזות מראש, התוצאה - בלימת חירום אחרי ההאצה המטופשת.

 

לעומת זאת, מוח אנושי היה מקבל החלטה להאיט לפני סיום העליה כי ללא שדה ראיה אי אפשר לדעת מה מחכה מעבר לעליה.

 

אותו דבר בעיקולים, פניות חדות.

לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

תסתכל במראה ותגיד למי שמולך שהוא אחראי לכל מה שקורה עם שניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא נכון !
ועוד איך מחשב יכול להחליף אנשים,אבל האנשים מתבלבלים או לא מבינים את ההגדרות.
אנחנו מדברים כרגע על מערכת LEVEL 1 !!!

1911652155_AutonomousLevel.thumb.png.f81a3dad9904a8156d5a59c12ad6944a.png

 

מעל LEVEL 3 אני לא רואה את המחוקקים בזמן הקרוב מאפשרים ערבוב בין רכבים כאלו ביחד עם נהגים אנושיים,כי כמו שידוע יש צד שני לדוגמא שנתת למוח האנושי,הטמטום האנושי אינסופי,לכן אין אלגוריתם שמסוגל לשקלל את זה,ומעל דרגה 3 מצריך גם V2X communication protocols

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה, תוכיח לי איך מחשב יכול להחליף אדם במקרה שציינתי.

לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

תסתכל במראה ותגיד למי שמולך שהוא אחראי לכל מה שקורה עם שניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בדיוק כמו שבן אדם יודע לא להאיץ כשאין שדה ראיה...

אם רכבים מתקשרים אחד עם השני, הרכב שלך ידע שיש פקק בסוף העליה לפני שאתה תדע.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סיימתי לקרוא את כל התגובות ולכן אולי כבר ציינו זאת:

 

נסעתי בES החדשה גם שם קיים את הפיצ'ר הזה. ממה שזכור לי במידה והרכב לא מזהה תזוזה שמאלה לעקיפה, הרכב מאט וחוזר לשמור מרחק כפי שהיה קיים.

חשוב לציין שברכב שאני נהגתי לפחות היה מספיק מרווח ביטחון ביני לבין הרכב שמולי, לכן הרכב לא סיכן אותי גם ככה.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, outlander כתב:

בבקשה, תוכיח לי איך מחשב יכול להחליף אדם במקרה שציינתי.

אני לא צריך להוכיח לך כלום !
על מה שאנחנו מדברים כרגע בדיון ACC זה בקטגורית "עזרים" ממש לא במושגים של יכולת אוטונומית.לכן רשמתי,עולם האוטונומית יכול להתקיים רק לצד V2X communication protocols  ואז המחשב ישקלל REAL TIME DATA מהכביש,מכוניות בסביבה ויגיע להחלטות יותר איכותיות מנהג אנושי....אבל זה עוד רחוק כמו שציינתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...