Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מומחי תאורה (של הופעות)- הושיעו נא


flytomars

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 18 דקות, cohen motor 377 כתב:

יש קהל גדול כאיל?

איזה סגנון זה? אני בור במוזיקה.

 

למרות שאני אוהב מוזיקה

 

יש קהל מספיק- עשרים איש פלוס מינוס, זה הסדר גודל של ההופעות בית האלה. הפעם הגיע מתופף באמת בקאליבר עולמי, תפסנו אותו בין הופעה בקייב להופעה בבוגוטה מטעם השגרירות, והוא אמר שהופעה כזו ואווירה כזו לא יצא לו לחוות... מצד שני הוא טיפוס מאוד מפרגן 😃

הסגנון של ההופעה הספציפית הזו הוא ג'אז אנדלוסי, לא שאני מכיר עוד אמנים בסגנון הזה... הוא די תפס נישה משלו (כל החומר נכתב על ידי המתופף)

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נשמע מעניין.

אתם כל כך מוכרים עד כדי שהשגרירות תסדר לכם דברים?

הציבור, איך נכנס, כרטיסים וזה כאילו או שזה סתם פרסום לאנ"ש?

נשמע אחלה תחביב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יצא מאד יפה להופעה ביתית עם כל האילוצים הרבים שיש. אתה קצת מחמיר על עצמך.

 

לפני 12 שעות, flytomars כתב:

הסגנון של ההופעה הספציפית הזו הוא ג'אז אנדלוסי, לא שאני מכיר עוד אמנים בסגנון הזה...

 

זה נשמע כמו חוק 34 של המוזיקה: אם יש סגנון מוזיקלי, אז יש גם סגנון ג'אז לזה. 🤪

 

  • מצחיק 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 10 שעות, cohen motor 377 כתב:

נשמע מעניין.

אתם כל כך מוכרים עד כדי שהשגרירות תסדר לכם דברים?

הציבור, איך נכנס, כרטיסים וזה כאילו או שזה סתם פרסום לאנ"ש?

נשמע אחלה תחביב.

 

אני לא חלק מההרכב, אני רק המארח, אז אין לי מושג לענות לך על השאלה הראשונה.

לגבי השאלה השניה- אני בד"כ מפרסם בקבוצת פייסבוק שנקראית "חופשי בסלון" אבל סגנון ההופעות שם הוא איך נאמר... יותר קשוח. בעיקר פרי ג'אז ואוונגרד (שזה יותר אילתורים ודיסוננסים ממה שאדם ממוצע יכול לסבול)

במקרה של ההופעה הזו שמאוד מלודית פרסמתי בשתי קבוצות וואטסאפ של חברים שפונות לקהל יותר "מיינסטרימי" (עד כמה שג'אז יכול להיות מיינסטרים...)

את שאר האנשים גירדתי- חברים, קולגות מהעבודה וכולי.

ההופעות הן הופעות כובע, כל אחד (כולל אני) שם בהתאם להנאה שלו אבל הסטנדרט הוא 100 שקל לאדם או 150 לזוג, חמישים אם אתה צעיר / סטודנט דלפון.

יש גם שתיה וחטיפים ושתיה חריפה שכולם דואגים להביא, זה BYOB אבל אני דואג שגם בלי שיביאו יהיה לאורחים מה לנשנש ובעיקר לשתות.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סאונד פסיכי... אני יושב עם אוזניות טובות ומתענג..

לגבי התאורה אולי במקום תאורה ישירה וקשה על הנגנים תנסה שחלק מהאורות יאירו את הקירות ושהם יאירו את הנגנים, תהיה לך תאורה יותר רכה. אם אתה הולך על תאורה ישירה ורוצה לחסום דליפה של אור אתה יכול להשתמש ב honeycomb grid.

 

יש המון סוגים של light modifiers , תראה מה מתאים לך.

  • מעניין 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר ענין הסאונד עלה, מפריע לי שהתופים נשמעים בעיקר מצד ימין (אם כי זה תלוי על איזה מהם בדיוק הוא מתופף באותו הרגע) והקונטרבס עם נטיה לדעתי לשמאל. בניגוד לעמידתם במרחב. האם נעשה בכוונה?

 

מסכים לגבי ענין התאורה הישירה.

שימוש במרככים גם יפחיתו קצת מהצלליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 50 דקות, Tom_22 כתב:

אם כבר ענין הסאונד עלה, מפריע לי שהתופים נשמעים בעיקר מצד ימין (אם כי זה תלוי על איזה מהם בדיוק הוא מתופף באותו הרגע) והקונטרבס עם נטיה לדעתי לשמאל. בניגוד לעמידתם במרחב. האם נעשה בכוונה?

 

מממ, לא ממש, תבדוק שלא שמת את האוזניות הפוך- בסשן של המיקס רוב התופים בצד שמאל (למעט הטום וההיי האט ומצילה ימנית אם אתה מסתכל מהקהל), כנ"ל הבס. אפילו הבייס דראם בנטיה קלה לשמאל כדי לייצג את מה שהקהל שמע בפועל, אז קצת מוזר מה שאתה רושם פה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוזניות הן In-Ear שלא ניתן לשים הפוך ;) 

אולי הדיוק שלך למה שכתבתי "תלוי על איזה מהם הוא מתופף" יותר מתאים, חצי מהסט תופים שלו נוטה לצד אחד וחצי לצד האחר.

בקטעים שעברתי עליהם לא ממש מצאתי סולו, הכי קרוב אולי בקטע Way of Tradition באזור דקה 1:50 וקצת הלאה (אבל גם כל הקטע) אפשר לשים לב לחלוקה הזו קצת יותר בבירור.

 

בכללי הערוץ הימני נראה שקצת חזק יותר מהשמאלי אם להסתמך על המד ב-Audacity (גם ה-Waveform נראה קצת כזה).

ניסיתי גם להפוך ערוצים, אבל לא החלטתי אם זה נתפס כיותר טוב 😅

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, cohen motor 377 כתב:

אתם כל כך מוכרים עד כדי שהשגרירות תסדר לכם דברים?

 

הערה צדדית לא קשורה לנושא השרשור - לא חייבים להיות מוכרים או אפילו טובים במיוחד כדי לקבל הזמנות להופיע, צריך פשוט להכיר את האנשים הנכונים בשלב מוקדם ואז לתפוס טרמפ כשהקריירה שלהם מתפתחת. לדוגמה, אני די בטוח שאותו דיפלומט שעובד בשגרירות בקולומביה לא פתח דפי זהב אלא הכיר את המוזיקאי משת"פ קודם כלשהו. בסיטואציות כאלה, לדעת שיש לך מישהו יציב ואמין שאפשר לעבוד איתו ולא סתם איזה להקה מהרחוב שהשב"כ צריך לשרוף זמן וכסף כדי לעשות לה בדיקת רקע זה חשוב יותר מרמת הפרסום העולמי שלהם או איכות ההופעה (שבמקרה הנ"ל היא דווקא סבבה). חוץ מזה, שגרירות קולומביה זה לא בדיוק להופיע מול האיחוד האירופי או נשיא ארה"ב... בדף הפייסבוק של הבחור אפשר לראות שמזרח אירופה ודרום אמריקה זה הסצינה שלו באופן כללי, שזה בסדר גמור אבל לא בדיוק סביבה תחרותית במיוחד.

 

דוגמה נוספת היא אמן אשליות מסויים שפעם הייתה לו תכנית טלוויזיה בפריים טיים הישראלי. הבחור מבלה משהו כמו 300 ימים בשנה בהופעות אצל כל יקירי ההייטק שלנו בחו"ל, נוכח בכל התערוכות והארועים שלהם, ונהנה מת"ש שהרבה סלבריטיז יכולים רק לחלום עליהם. אז מצד אחד הוא אחלה גבר (מראיונות ופודקאסטים ששמעתי איתו) ושיהיה לו לבריאות, אבל מצד שני יצא לי לראות אותו מופיע כמה פעמים וזה פשוט מזעזע. נראה כמו איזה מופע כשרונות צעירים במתנ"ס, מוגש באנגלית רצוצה עם מבטא נוראי, ובאופן כללי מרגיש כמו איזה מסע בזמן לשנות השמונים. אז איך הוא עדיין מקבל את כל הג'ובים והזמנות האלה? כי הוא למד באוניברסיטה ואפילו התחיל לעבוד קצת בתעשייה עם כל המי ומי בהייטק שאז רק התחיל להתגבש, ושמר איתם על יחסים טובים. היום הם כולם מולטי-מיליונרים באקזיט השלישי או הרביעי שלהם, אבל ממשיכים להזמין אותו כי הוא אחד מהחבר'ה, ולא משנה בדיוק מה הוא מראה לקהל כי ממילא אף אחד בתערוכות האלה ובארועים לא בא לשם בשביל מופע קסמים.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.5.2024 בשעה 17:21, flytomars כתב:

לגבי העוצמה - לא רשום בשום מקום. 

כתוב 10W.

יופי של מוזיקה.   האקוסטיקה לא רעה.

לא מבין כלום בתאורה.

מה שהפריע לי,  צללים על הנגנים והבזקים על הכלים.

לא נהוג להתיעץ עם הנגנים, לפחות שלא יסנוור ? ניסית להאיר דרך התקרה ?

הכוונה להקרנה מוחזרת.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 5 שעות, רוןS כתב:

מה שהפריע לי,  צללים על הנגנים והבזקים על הכלים.

 

כמו שכתבתי- הצללית על המתופף זו תקלה, הסיבה שבכלל התחלתי עם הסאונד בעצמי זה כדי שתהיה לי שליטה על מיקום הסטנדים, אבל בבלגן האטומי שלפני ההופעה (תחשוב שאני גם המארח, גם הסאונדמן גם התאורן וגם סוג של במאי- חוץ מהצילום של המצלמה הנעה הכל עלי) זה איכשהו התפספס.

לגבי הבזקים על הכלים- זה דווקא לא באג אלא פיצ'ר, אני אוהב את זה מאוד (כמו גם את הצלליות שמאחורי הנגנים, בגלל זה אני נוטה לתאורה "קשה". זה לא פוטושוט למגזין גלאמור, זו פאקין הופעה)

 

לפני 5 שעות, רוןS כתב:

 

לא נהוג להתיעץ עם הנגנים, לפחות שלא יסנוור ?

 

זו שאלה ראשונה שאני שואל כשהם מתיישבים. עם מוזר נגנים, הם דווקא אוהבים ספוט ישיר על הפנים שלהם.

אני בדקתי בעצמי ואותי זה מסנוור, דווקא הנגנים שבאים מתלהבים מזה.

 

לפני 5 שעות, רוןS כתב:

ניסית להאיר דרך התקרה ?

הכוונה להקרנה מוחזרת.

 

לא ניסיתי, אבל שוב- הבעיה שלי לא עם התאורה ה"קשה" אלא עם הצבעים- לדוגמה הזווית של הקלידן יצאה מונוכרומטית צהובה, האם זה יעזור לי עם זה?

התאורה האחורית לדוגמה יצאה פגז ומוסיפה הרבה וגם עוזרת לצבעים באופן כללי, הבעיה שבהופעה הנוכחית הקלידן ישב על הצד ומהזווית צילום שלו אין בכלל תאורה אחורית.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 14 שעות, Tom_22 כתב:

אם כבר ענין הסאונד עלה, מפריע לי שהתופים נשמעים בעיקר מצד ימין

 

טוב, אחרי ששמעתי עכשיו אצל חבר במערכת שעולה כמה מאות אלפים- אתה צודק, הבעיה עם הטאם טאם, הוא גבוה יחסית באיזון של התופים והוא נוטה ימינה וכנראה משנה את כל הבלאנס. בוידאו אני כבר לא אתקן את זה כי זה ממש בקטנה, אבל אם אי פעם אעשה משהו עם האודיו- אנמיך אותו באיזה 2 דיבי.

מה שכן, על המסך הענק שלו (77 אינץ')  הוידאו נראה ממש טוב, אני מבסוט.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, flytomars כתב:

הבעיה שלי לא עם התאורה ה"קשה" אלא עם הצבעים

נראה לי הגיוני, בעיקר עם אתה עובד עם תאורה לא מרוככת - 

או ספוטים חזקים לבנים על כל זמר בנפרד או שימוש בצבעי היסוד (בגוון איכותי. סתם צלופן על פנס לא בהכרח יעשה) כך שיש חפיפה טובה ביניהם (ולכן צבע לבן יותר) באזור שהנגנים יושבים בו כשהמסביב להם בצבע של כל צבע יסוד נפרד.

 

אבל הנ"ל יכול ליצור תחושה אנמית יותר אולי של הבמה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, Tom_22 כתב:

או ספוטים חזקים לבנים על כל זמר בנפרד או שימוש בצבעי היסוד (בגוון איכותי. סתם צלופן על פנס לא בהכרח יעשה) כך שיש חפיפה טובה ביניהם (ולכן צבע לבן יותר) באזור שהנגנים יושבים בו כשהמסביב להם בצבע של כל צבע יסוד נפרד.

 

אור לבן מהספוטים כנראה לא אעשה, אוהב את זה שזה צבעים שונים, וגם חפיפה מלאה בין הספוטים תהיה אפשרית כנראה רק עם האניקומב שציינו למעלה ואז תהיה לי אלומה צרה מידי, אבל לא חשבתי על להחליף את הצלופן-

אין לי מושג במושגים של צילום (השרשיר הזה זה המקום הראשון שנתקלתי במושג האניקומב), מה אני מחפש כדי להשיג פילטרים צבעוניים מקצועיים לספוטים האלה? 

 

עריכה: משום מה חיפוש בגוגל מביא לי רק פתרונות diy כמו שאני עשיתי 🤣

 

 

עריכה אחרונה על ידי flytomars
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...