Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: זה פיצ'ר - בקרת השיוט האדפטיבית באאוטלנדר החדש עלולה להפתיע


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, SlowRide כתב:

סדר הפעולות ההגיוני הוא קודם להצהיר על כוונה, כלומר לאותת, אחרי זה להסתכל לבדוק שהנתיב פנוי ורק אחרי זה להאיץ ולעקוף.


אין סדר נכון. מה שחשוב שלא תבצע את הפעולה בלי שביצעת את שני הדברים, הסתכלות+איתות. 
"הערה: יש גישה הדוגלת בכך שצריך לאותת לפני ההסתכלות, וגישה אחרת, שאומרת כי יש להסתכל ולאחר מכן לאותת. הסדר אינו חשוב. חשוב שהנהג לא יבצע אף אחת מן הפעולות שלעיל מבלי לבצע הסתכלות ואיתות"
*במקרה הזה מיצובישי בחרו בשבילך את הסדר - אתה קודם כל תבדוק שהנתיב פנוי ואתה יכול לעקוף ואז תאותת כי ברגע שתאותת הרכב יתחיל להאיץ.

לגבי הפיצ'ר לדעתי טעות. להפיל את האחריות על המשתמש בטענות כמו "הוא צריך לקרוא את הספר רכב ולהבין מה מו מי" אלו טענות שלא עומדות במבחן המציאות.
במבחן המציאות סבתא נחמדה קנתה ג'יפ ופתאום ההגה בג'יפ הזה מתחיל לזוז והיא נלחצת, אז במקרה הזה מדובר רק בתיקון סטיה מנתיב וכנראה ש90% מהסבתות יבקשו לבטל את זה (ואפשר) ובזה זה הסתיים.
במקרה של הפיצ'ר באאוטלנדר הסבתא הזו תעוף עם האאוטלנדר שלה מהכביש.

א. אתם שוכחים שלא כל משתמשי הדרך הם גיקים של רכב שקוראים את הmanual.
ב. כפי שרשמתי קודם יש נהגים שרגילים קודם לאותת ואז לבדוק שהנתיב פנוי ואפשר לעקוף, פה משנים להם את צורת הנהיגה בכוח.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני 13 דקות, farkash7 כתב:

אין סדר נכון. מה שחשוב שלא תבצע את הפעולה בלי שביצעת את שני הדברים, הסתכלות+איתות

בתקנות התעבורה כתוב שצריך לתת אות בזמן ומרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים. 

אם אתה מאותת תוך כדי שאתה כבר סוטה מהנתיב לא עשית את זה, ואפשר ככה להפתיע מישהו.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית שלי עם מערכות כאלה היא שהן מאלפות את הנהגים "כיצד לנהוג" ופחות להפעיל שיקול דעת. נורא!

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, SlowRide כתב:

בתקנות התעבורה כתוב שצריך לתת אות בזמן ומרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים. 

אם אתה מאותת תוך כדי שאתה כבר סוטה מהנתיב לא עשית את זה, ואפשר ככה להפתיע מישהו.


נו ו...?
אני יכול להסתכל, לראות שהנתיב פנוי - אין אף רכב שמפריע לי ואין אף רכב שמתקדם במהירות, לאותת ולעבור נתיב.
האם אותתי לפני שעברתי נתיב? כן.
האם נתתי אות בזמן ובמרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים? כן כי לא היו כאלה או שהם היו כל כך רחוקים שנתתי להם אות בזמן.

אם פיספסת עוברי דרך אחרים זו בעיה אחרת. אתה יכול לפספס אותם גם אם תאותת במשך 10 דקות לפני.
אתה מוזמן לקרוא פה בעמוד 19 - המחוקק לא קבע ש"א" קודם ל"ב" או להפך, רק שתבצע את שניהם לפני כשאתה רוצה לעבור נתיב.

ושוב גם אם אתה צודק זה רק מראה כמה הפיצ'ר הזה מטומטם. כי אם אתה מאותת כדי "להצהיר כוונות" לפני שאתה מסתכל והרכב מתחיל להאיץ זו בעיה.
מה שיקרה זה בדיוק מה שמיץ פטל כתב - אתה תכריח נהגים לנהוג בצורה שלא מתאימה להם.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בקישור שהבאת, המשפט הראשון אומר שצריך להצהיר על כוונה לפני שעושים את המעבר.

איך שאני מבין את זה, לפני שמתחילים את העקיפה ולא ביחד.

בכל אופן הפיצ'ר הזה דפוק. אם הוא היה יודע לבדוק בעצמו ולעבור נתיב רק כשפנוי זה סיפור אחר, אבל אני מעדיף שהנהג יהיה מעורב 100% בנהיגה כל עוד המכוניות עדיין לא מסוגלות לנסוע לגמרי לבד.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, outlander כתב:

אל תשכח שיש את הפיצ'ר של המראה, הרבה יותר נוח מלהסתכל על מסך בלוח שעונים...

הצחיק אותי לראות את המראות החדשות ברכבי אאודי, שהן בעצם מצלמות שמשדרות למסך בתוך הרכב.

 

מה השלב הבא? מסך במקום שמשה קדמית, עם אפשרות לזום?

תאמין לי אותם בעלים "שפני ניסיון" ראשונים לא צחקו שבהתחלה אודי גם לא הצליח לתקן אותם,ודפקטו נסעו ללא מראות מאין ברירה,תעשה גוגל קצר על הנושא !!
הקוריאנים לא באו להתחכם,הוסיפו לך עזר,נשארו לך מראות הרגילות + אתה רואה שטח מת ברור....מפריע לך אתה "אולד סקול",תבטל שלא יפריע לך.
בקשר לויתור על שמשה,ברכב אוטונומי אכן מיותר בעליל,לא נכנס לויכוח מתי זה יהיה מסחרי (לפי תחזיות עבר כבר היינו צריכים לראות אותם על הכבישים,אבל היי יודעים מה שווים תחזיות),אבל עובדתית,אמיתי עשרות מיליארדים מושקעים בזה.
וביום שתוכל להזמין מאלי אקספרס קסדה של מציאות רבודה ב-100$ ויהיה פרוטוקול מוסכם,הרבה אנשים יעדיפו את זה במקום להסתכל דרך שמשה,נכון להיום זה תענוג סופר יקר ורק הצבאות משתמשים לרוב.
וכדי להוסיף קצת לתדהמה שלך,במשאיות זה הכיוון,דוגמית,כל יצרן כבר מוציא גרסאות כאלו
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא חסר אנשי אולד סקול גם בפורום הזה.אני גם מכיר גם אחד או שניים שפלאפון צדפה עם לחצנים זה OVER,לא מבין לאן נעלם החייגן/חוגה שמסובבים.

אבל אל דאגה,היום יש פתרון להכל בדמות אפליקציה
2021-11-22_11-17-13.png.297aa4bb3cb989cad65afa97fd61c14d.png

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

או בכלל אופציה להדליק מצלמת רוורס בזמן נסיע !

קיים בדור תשיעי של הונדה סיויק... איך הטכנולוגיה התקדמה בעשר שנים, הא?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינסטנקטיבית הייתי אומר שזה ממש מסוכן הפיצ׳ר הזה, כי מה הקשר בין איתות לעקיפה מיידית. אבל כשחושבים על זה קצת יותר לעומק מגיעים למסקנה שהוא גם מסוכן וגם מטומטם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגריר הפורום בלונדון הסביר לאחרונה כי שם הכללים קובעים שיש לאותת רק לאחר וידוי שהנתיב אליו סוטים פנוי.

 

אני רגיל מימים ימימה לבצע את הפעולות (מבט למראה ואצבע על הדק האיתות) במקביל, גם במחיר ביטול האיתות אחרי קליק אחד.

 

אישית לא התנסיתי בפיצ'ר הנ"ל, אבל לא הייתי רוצה שרכב יפתיע אותי עם האצה שלא לפי פקודה מכוונת שלי, לפני שהחלטתי סופית שהעקיפה מוצדקת ובטוחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא מפתיע אותך. אתה אמור לדעת שהמערכת מופעלת, ולהכיר את רכבך. זה הרי בר ניתוק.

  • אהבתי 2

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי המהירות צריכה להשלט באמצעות בקרי המהירות - דוושות ההאצה והבלימה, מקשי ה-cruise control. ידית האיתות לא שייכת למשחק הזה. הרי השלב הבא יהיה הסטת ההגה בתגובה להפעלת איתות. 'צטערת, אני אולד סקול, עדיין אין לי מספיק אמון במערכות האוטונומיות וגם אין לי יותר מדי ציפיות לרכב אוטונומי בדרגה גבוהה בעשור הקרוב ואפילו יותר.

 

עם זאת, אין לי בעיה עם מערכות שנועדו להגביר בטיחות, כמו ACC, שכבונוס מורידה עומס מסויים מהנהג. המערכת שתאר דיסקו לא נכנסת לקטגוריה של בטיחות אלא רק של נוחות, ויש לי תחושה (לא ידיעה, כאמור, לא התנסיתי בה) שממש לא תורמת לבטיחות.

 

כמו כל מערכת אוטונומית הנהג צריך הבנה ברורה שלה ולאיזה התנהגות לצפות ממנה. נהגים מחליפים מכוניות בתדירות גבוהה, ולא בכל פעם שאתה שוכר רכב בחו"ל תלמד באופן יסודי 500 עמודים של ספר הנהג. אז אם אינך מודע להתנהגות הזו אתה עלול להיות מופתע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...