Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: זה פיצ'ר - בקרת השיוט האדפטיבית באאוטלנדר החדש עלולה להפתיע


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני למשל מאותת רק כשאני מתכוון לעקוף באותו רגע, או שאני כבר התחלתי עקיפה. אז כל הסיטואציה הזאת פשוט לא תקרה לעולם...

 

לפני 13 דקות, discoTD5 כתב:

ועוד לפני שעברתם נתיב, כלומר הרכב האיטי עדיין לפניכם, הרכב יעלה מיד סל"ד, יגביר מהירות ויצמצם את המרחק מהרכב שלפניכם

 

אני לא חושב שיש טעם באיתות על 'כוונה לעקוף'.

  • רעיון גרוע 2
  • מעניין 1
לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

תסתכל במראה ותגיד למי שמולך שהוא אחראי לכל מה שקורה עם שניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה כנראה טובה אבל יש מקרים שבהם אני דווקא מתרחק מהרכב מלפנים לפני עקיפה, כדי להגדיל את שדה הראייה. זה מאפשר לראות למרחק גדול יותר כדי לוודא שאפשר לסיים את העקיפה בביטחון. 

 

במקרה הזה קורה בדיוק הפוך.   

 

לדעתי טעות שהמערכת מבצעת הכללה גורפת.  כל מקרה לגופו.

 

האם האופציה הספציפית הזאת ניתנת לכיבוי בהגדרות של המערכת?

עריכה אחרונה על ידי banji man
  • אהבתי 3

Volvo V60 T8 

Mazda CX5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כמינימום - זה משהו שצריך להדגיש בעת המסירה לכל רוכש של הרכב.

 

במקומות בהם נהוג לאותת *רק* כאשר מתחילים בעקיפה - זה יכול להיות טוב.

במקומות בהם נהוג לאותת, כבר כהצהרת כוונות - סכנה גדולה.

במקומות בהם לא נהוג לאותת - זה לא משנה.

 

לדעתי מה שזה היה צריך לעשות זה לא להעלות סל'ד (ומכאן גם מהירות) אלא להעלות סל'ד ולהוריד הילוך תוך שמירה על המהירות המתאימה עד כמובן שתתבצע העקיפה, הכביש לפנים יתפנה והרכב יוכל לחזור למשטר הילוכים רגיל.

עריכה אחרונה על ידי dani666
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, outlander כתב:

אני לא חושב שיש טעם באיתות על 'כוונה לעקוף'.

זאת המטרה של איתות, למנוע מהסביבה להיות מופתעת ממה שהרכב עושה על הכביש.

האיתות בהחלט צריך להתחיל לפני הסטיה מהנתיב, זאת אומרת בשלב הכוונה.

  • אהבתי 7

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שגם באיוניק חדשה שנהגתי בה השבוע הרכב מתחיל להאיץ מעט בהפעלת האיתות (אולי גם נדרשת הפניה קטנה של ההגה)
 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא הרכב היחידי שעושה את זה וזה תחום בו יצרני הרכב משקיעים כיום מחשבה מבחינת בטיחות והתנהגות יותר זורמת "ואנושית". בגרסתה הפשוטה, המערכת אכן תחל להאיץ רק לאחר שהרכב עבר נתיב באופן מלא והיא יכולה לזהות שהדרך פנויה, זה לוקח איזה שנייה ולפעמים גם שתיים עד שהרכב מתחיל להאיץ. נהג אנושי, שגם יודע לנהוג, יחל בהאצה לפני עקיפה בהתאם למצב התנועה, אם אין שום רכב באופק מאחור יתכן כי הוא יבצע את זה כמו המערכת, כלומר יעבור נתיב קודם ורק אז יאיץ, אך אם יש רכבים מתקרבים הוא לרוב אכן יחל בהאצה לפני המעבר או תוך כדי המעבר. את החלק הזה יצרני הרכב מנסים עכשיו לחקות ויש עוד יצרנים המדווחים שכעת בשדרוג למערכת בקרת השיוט האדפטיבית בעת איתות לעקיפה (וכן, לא לחזרה לנתיב כי זה לא נחוץ) המערכת תחל להאיץ קצת לפני בכדי לבצע את העקיפה בצורה חלקה יותר, מהירה יותר ושלא תפריע לשאר התנועה. 

 

לגבי שימוש במערכת בכלל? עבורי היא מיותרת לחלוטין, אולי למעט נסיעה בפקקי תנועה ממש ממש ארוכים. אין לי כל רצון לשמש גננת למערכת זו או אחרת וכיום, כל המערכות האלו עדיין צריכות גננת. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה דווקא פיצ'ר מצויין שיעזור לנהג הישראלי הטיפוסי בהינף אצבע של איתות לצמצם מרווח ולהיצמד אוטומטית לרכב שלפנים כמו שאנחנו אוהבים...

זה ימנע ממאנייקים אחרים להשתחל בין נהג האאוטלנדר לבין הרכב שלפניו. 

 

טוב , כל מה שכתבתי לעיל היה בציניות. לדעתי - פיצ'ר גרוע, מסוכן וכלל לא מתאים לתנאי  הארץ. 

מעניין אם יש אפשרות בתפריטי הנהג לבטל פיצ'ר זה. 

  • מצחיק 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, אורי מ. כתב:

זאת המטרה של איתות, למנוע מהסביבה להיות מופתעת ממה שהרכב עושה על הכביש.

האיתות בהחלט צריך להתחיל לפני הסטיה מהנתיב, זאת אומרת בשלב הכוונה.

ממש לא. אם אני משייט לי בנתיב השמאלי ולפתע מישהו מתחיל לאותת בימני על עקיפה המסקנה היא שהסטייה שמאלה היא מיידית ולכן אני לוחץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

זאת ועוד, אם אאט כתוצאה מהאיתות ואסע מאחוריך לא תדע אם הנתיב פנוי ואם נותן לך להכנס .. 

אוהד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, o_prime כתב:

ממש לא. אם אני משייט לי בנתיב השמאלי ולפתע מישהו מתחיל לאותת בימני על עקיפה המסקנה היא שהסטייה שמאלה היא מיידית ולכן אני לוחץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

זאת ועוד, אם אאט כתוצאה מהאיתות ואסע מאחוריך לא תדע אם הנתיב פנוי ואם נותן לך להכנס .. 

אוהד

 

אנא, תסביר בבקשה למה נועד האיתות ומתי משתמשים בו, אם לא בשביל להודיע לסביבה על הכוונות שלך?

  • אהבתי 3

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא משתמש כמעט ב- SCC של יונדאי איוניק מכיוון שהוא מאט את הרכב ובעצם מסכל/משבש כל ניסיון עקיפה.

 

אז מה שאתה מתאר כאן נשמע טוב.

 

אבל לחצן ההפעלה לא צריך להיות האיתות השמאלי. 

זה הזוי.

 

אני הייתי רוצה לבחור באחת מ-3 אפשרויות:

1. האטה בהתקרבות, כמו היום.

 

2. שמירה על מהירות קבועה תוך סימון לנהג שאם הוא מתקרב יותר בלי להפעיל איתות הרכב יאט. מרחק התחלת הסימון בסעיף 2 זהה למרחק התחלת ההאטה בסעיף 1, למשך כשנייה ואז התחלת האטה.

במידה והופעל האיתות - שמירה על המהירות כמו בסעיף 3.

 

3. קרוז קונטרול רגיל ופרמיטיבי. ישמור על המהירות ויפעיל רק בלימת חירום.

 

4. הייתי רושם כמו באאוטלנדר, אבל לא. לא חושב שזה חכם.

 

כמובן מעבר בין המצבים רק בעמידה, בניוטרל.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברכב הקודם שלי סיאט אטקה בבקרת שיוט אוטומטית ברגע שהיית מפעיל איתות הרכב היה מתחיל להאיץ על מנת לעקוף. 

 

אני דווקא מצאתי את זה נוח הרכב שומר מרחק מספק מהרכב מלפנים ולאחר בדיקת הסביבה והכל פנוי מאותתים שמאלה והרכב מאיץ עוקף וחוזר לנתיב. 

מצד שני ביליתי זמן יחסית רב בנסיעות בין עירוניות בחלק הדרומי של כביש 6 שהרבה פעמיים פנוי והנסיעה בו חלקה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...