Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס סטיישן 2016, רצועה או שרשרת?


gtaboy34
שימו לב! השרשור הזה בן 960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

א- תודה רבה על כול התשובות!

ב- דיברתי עם המוסך, הוא ממש יוצא בסדר.

הוא הזמין מנוע חדש (יחסית) בערך ב 40 אלף קמ פחות משלי.

מעביר את הרכב (על חשבונו) למוסך מורשה ועושה את ההחלפת מנוע + טיימינג משאבת מים שמן פילטר שם.

לאחר מכן הוא מעביר את הרכב במכון רישוי לעדכון החלפת מנוע.

בנוסף תינתן אחריות על המנוע החדש.

 

בגדול, מקווה שהכל יהיה בסדר.

הוא ללא ספק לקח קשה את זה,  ברמה מקצועית שזה קרה לו.

מקווה שמה שהוא אומר באמת יהיה.

 

 

 

 

לפני כשעה, Krd כתב:

החלפתי לפני כמה חודשים בלוק מנוע ברכב דומה בגלל התקלה הסדרתית במנועי אקובוסט שדובר עליה בשרשור(במסגרת אחריות). המוסך אמר שמבחינתו אין דבר כזה להרכיב מנוע חדש עם טיימניג ישן ובכך יצא שלפחות נחסכו בערך 3000 ש״ח מטיפול טיימינג שהייתי אמור לעשות בהמשך. הבלוק הוחלף לגרסה המחודשת, נכון לעכשיו עברה כמעט שנה ללא בעיות.

באמת לא יודע אם זה מנוע מדגם חדש או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מתי התחילו לייצר את המנועים ה"משופרים", אבל כל הסיפור הזה - בכנות - לא מריח לי טוב. לא יודע למה. 

דלק מוטורס (ממה שאני יודע, באופן גורף, אבל אני לא נציג של דלק ומציע שאף אחד לא יסתמך על מה שנכתב כאן אלא יבדוק לבד) מכירים את התקלה הסדרתית ומשפים את המוסכים על החלפת מנוע. המנועים שמותקנים הם חדשים - כלומר עם 0 ק"מ, לא היו מותקנים ברכב ומגיעים מהמפעל, למוסך. 

אם התקלה נגרמה מסיבה אחרת שאינה אותה תקלה סדרתית, אז מה שהמוסך עושה הוא תקין (וכל הכבוד לו שהוא לא מנסה לגלגל את האחריות והעלות עלייך), אבל זה לא אומר המצב של המנוע ה"חדש" יהיה בהכרח טוב יותר ממה שהיה לך ו/או שתתחמק מאותה תקלה סדרתית כאמור. ואם לא, אני לא יודע עד כמה - אם בכלל - דלק ירוצו להחליף את המנוע על חשבונם כי זה מנוע שהגיע מאלוהים יודע איפה, עבר עליו אלוהים יודע מה, טופל באף אחד לא יודע איפה וכו'. 

 

לכן, הצעתי אלייך - תבדוק את כל מה שאתה יכול על סיבת התקלה, מקור המנוע שהותקן, ותתעד ככל שאתה יכול את התשובות של המוסך בכל הנוגע למי אחראי על מה שקרה, מי נושא בעלויות וכן הלאה. ככה שאם בעתיד אכן תזדקק לאחריות של רצון טוב, לפחות תוכל להראות שזה לא קרה מהזנחה או חוסר אחריות שלך, ואתה בא בתום לב אחרי שעשית כמיטב יכולת לשמור על הרכב.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הקודם שלי היה פוקוס כזאת והוחזק באמינות ונאמנות 4 שנים.

אמנם לא עברתי את הבעיה של המנוע הלקוי, אבל כשעשיתי טיפול פעם אחרונה התיידדתי עם אחד המכונאים במוסך שנתן לי טרמפ לעבודה ובשיחת חולין אמר לי בין השורות שהיבואן לוקח אחריות ברכבים עד 5 שנים שטופלו אצלו במוסכי היבואן ומחליף לבלוק המשודרג (כאמור עד שנתיים מתום האחריות ובתנאי שציינתי) כי היצרן מודע לבעיה אבל לא הוציא ריקול.

אגב יש תביעה ייצוגית בנושא.

הבלוק המשודרג להבנתי קיים מסוף 2018.

בכל מקרה כמו שרשמתי היות ואתה מקבל מנוע משומש וגם לא ישירות מהיבואן כמו שפבל רשם סיכוי גבוה שזה הדגם הקודם של הבלוק.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, TZR84 כתב:

עד 5 שנים

הדגם הזה התחיל להימכר בישראל בדצמבר 2015 (אז הוציאו רכבי מבחן, אני מניח שמסירות התחילו בינואר), אז בתכלס נכון ללפני בערך חצי שנה, לא היו רכבים בני יותר מ-5 עם המנוע המדובר. מתי הוא סיפר לך את זה? יכול להיות שזה השתנה/התארך מאז? (אני באמת לא יודע).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

אם התקלה נגרמה מסיבה אחרת שאינה אותה תקלה סדרתית,

הוא נכנס עם רכב תקין למוסך, המוסך הרכיב את הטיימניג לא נכון והתעקמו  השסתומים. אני חושב שזה מפרוט מאוד ברור.

 

איזה סיבה אחרת? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה אחרת שאינה אותה תקלה סדרתית (שגורמת לבלוק להיסדק), כלומר - המוסך הרכיב את הסטיימינג לא נכון.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בדיוק סדק בבלוק אלא יותר עיצוב לא תקין של הבלוק ואז נכנסים מים למנוע אם מדובר בנזילה האיטית (בבדיקה שגרתית כל הזמן תראה שחסר מים וכשעושים בדיקת לחץ במוסך למערכת קירור הכל תקין). האפשרות השנייה היא תלישה במכה של האטם בהאצה חזקה שוב קשור לעיצוב הבלוק ולזה שהאטם לא יושב טוב ותחת לחץ נתלש.

אפשר לראות בסרטון מטה את ההבדל בין הבלוקים

@פבל שוחחתי עם המכונאי בדצמבר 2020 יחד עם הטיפול האחרון שעשיתי

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסרטון. משום מה היה לי הרושם שמדובר במשהו אחר ושהשינוי שפורד עשו היה אחר. אבל במחשבה שניה, המצב בפועל יותר הגיוני מזה שאני חשבתי עליו. נו, מזל שאני לא מתכנן מנועים 😅

 

לפני 6 דקות, TZR84 כתב:

@פבל שוחחתי עם המכונאי בדצמבר 2020 יחד עם הטיפול האחרון שעשיתי

כן, שזה בדיוק 5 שנים אחרי תחילת השיווק. צריך לבדוק אם הם "האריכו" את זה.

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

לי בתכלס אין ממש מה לעשות עם זה.

לקוות רק שזה לא יקרה לי

המנוע הוא מה שהמוסכניק מספק, וכמו שאמרתי מדובר במנוע 2016 רגיל עם כ 100K עליו (על שלי יש 140)

 

יש דרך למנוע או להקטין את הסיכוי לתקלה הזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון, לא להתקין תוכנת ניהול מנוע עם הבלוק הישן. לאטם אין הרבה מקום בכדי להיצמד לבלוק עקב תעלות המים החיצוניות, הלחץ המוגבר שמייצרת התוכנה בסלד גבוה גורם לתלישה מיידית של האטם. בשאר המקרים עם רכב סטוק, כאשר מתחילה שחיקה של החיבור בין הבלוק לאטם יש דליפה הדרגתית של מים לצילינדר עד שמתקבל קוד של misfire. אני כבר כמעט שנה עם בלוק מעודכן ותוכנה, נכון לעכשיו אין בעיות ואני מאוד מרוצה מהרכב, כמות המומנט שמקבלים עם תוכנה מכובדת מאוד. שימו לב שבמידה ויש תלישה של האטם או קוד תקלה רלוונטי לא כדי להמשיך לנסוע עם הרכב, אצלי זה קרה באמצע כביש מהיר והייתי חייב לנסוע עוד כמה קילומטרים, מה שהרס את הממיר הקטליטי, למזלי הוחלף בחינם במסגרת רצון טוב. באופן כללי השירות של דלק היה מעולה.

עריכה אחרונה על ידי Krd
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Krd כתב:

דבר ראשון, לא להתקין תוכנת ניהול מנוע עם הבלוק הישן.

עכשיו אתה מכניס אותי לדילמה. להתקין תוכנה ו"לגמור" את המנוע בזריז, או לחכות שהוא ייגמר עצמונית ולהתקין אחרי ההחלפה... 🤔

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה הכוונה לשיפור הביצועים ( העלאת הספק  )  ע"י תכנת ניהול מנוע לא מקורית.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...