Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת ABS ו ESP במאזדה 3 אקטיב מנוע 1600 משנת 2010


AsElior
שימו לב! השרשור הזה בן 982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

חדש פה וצריך את עזרתכם.

מדובר במאזדה 3 אקטיב מנוע 1600 משנת 2010

לפני כשבוע נדלקו לי ברכב נורת ה ABS ,נורת בקרת החלקה והנורה האדומה (כמו ששוכחים את בלם היד).

אלו:

image.jpeg.59a195d9e2bef3a1e79d383c9cd72fd5.jpeg

image.jpeg.df10bfb14ff586f14ab207114810ab41.jpeg

Brake Warning Symbol In Red - Car Handbrake Icon, HD Png Download ,  Transparent Png Image - PNGitem

היום הרכב נבדק במורשה והתקבלו התקלות:

C0002

C0020

לאחר הבדיקה המסקנות אשר הועלו ונרשמו הם כי יש להחליף יחידה הידראולית בעלות 4200 ש"ח ועלות הבדיקה תתקזז מעלות הטיפול.

מחיפוש באינטרנט נמצא המידע הבא:

https://www.autocodes.com/c0002_mazda.html

https://www.autocodes.com/c0020_mazda.html

 

מהמידע הנ"ל זה לא מחייב שהבעיה היא חד משמעית היחידה ההידראולית - אתם המומחים, מה דעתכם אני צודק או טועה?

 

עכשיו שאלותי הן:

1. האם המידע אשר נמסר לי מהמורשה הינו מהימן וחד משמעי?

2. עלות התיקון שהוצע לי הוא בגובה 20% משווי הרכב, האם יש *אלטרנטיבות?

 

*חשוב לי לציין כי הכוונה באלטרנטיבות הינה תיקון במוסך טוב ומקצועי אך בשימוש של חלק משופץ או מפירוק (המלצות למוסך באיזור הקריות~עכו יתקבלו בשמחה).

 

תודה מראש.

עריכה אחרונה על ידי AsElior
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי בוצעה החלפת נוזל בלמים רצינית, של כלל נוזל הבלמים במערכת.
יש להשתמש בנוזל בלמים איכותי - בצמיגות יחסית נמוכה, המתאים למערכות ה ABS.

בתקן DOT-4 צמיגות נמוכה , כגון - (+LW (4 -
ואו תקן DOT-5.1 - אשר אני משתמש בו, וקל יותר להשגה.
DOT-5.1 - בד"כ יקר יותר ב כ 10 ש"ח. 

 

ראה דיונים 

1 -  מזדה 3 שנת 2009 בעיית בלמים 

2 -  

מאחר ונוזלי בלמים הללו מגיעים בצמיגות נמוכה, הם  עוברים בקלות במערכות הבלימה.
יש אשר פתרו את הבעיה,  בזהירות - ע"י נסיעה במגרש חניה די גדול.. ומספר לחיצות חזקות
על דוושת הבלמים, אשר לפעמים גם תפעיל את יחידת ה  ABS , והמערכת השתחררה
וחזרה לעבוד טוב.

 

במידה ואין בעיה של נזילות או תקלה חשמלית, המשביתה כליל את יחידת בקרת הבלמים..
הייתי מתחיל מהחלפת נוזל הבלמים  ל  תקן DOT-5.1 - ובזהירות לחיצות חזקות על דוושת הבלמים.

ורק במידה והתקלה נמשכת, מחפש לתקן / להחליף את יחידת בקרת הבלמים.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.7.2021 בשעה 11:26, ABSULUTT כתב:

אולי. תרשום מאיזה אזור אתה שעוד אנשים ימליצו על מוסך. 

רשמתי בעת פרסום השאלה 😅:

 

*חשוב לי לציין כי הכוונה באלטרנטיבות הינה תיקון במוסך טוב ומקצועי אך בשימוש של חלק משופץ או מפירוק (המלצות למוסך באיזור הקריות~עכו יתקבלו בשמחה).

 

בתאריך 12.7.2021 בשעה 12:33, ליין מן כתב:

מתי בוצעה החלפת נוזל בלמים רצינית, של כלל נוזל הבלמים במערכת.
יש להשתמש בנוזל בלמים איכותי - בצמיגות יחסית נמוכה, המתאים למערכות ה ABS.

בתקן DOT-4 צמיגות נמוכה , כגון - (+LW (4 -
ואו תקן DOT-5.1 - אשר אני משתמש בו, וקל יותר להשגה.
DOT-5.1 - בד"כ יקר יותר ב כ 10 ש"ח. 

 

ראה דיונים 

1 -  מזדה 3 שנת 2009 בעיית בלמים 

2 -  

מאחר ונוזלי בלמים הללו מגיעים בצמיגות נמוכה, הם  עוברים בקלות במערכות הבלימה.
יש אשר פתרו את הבעיה,  בזהירות - ע"י נסיעה במגרש חניה די גדול.. ומספר לחיצות חזקות
על דוושת הבלמים, אשר לפעמים גם תפעיל את יחידת ה  ABS , והמערכת השתחררה
וחזרה לעבוד טוב.

 

במידה ואין בעיה של נזילות או תקלה חשמלית, המשביתה כליל את יחידת בקרת הבלמים..
הייתי מתחיל מהחלפת נוזל הבלמים  ל  תקן DOT-5.1 - ובזהירות לחיצות חזקות על דוושת הבלמים.

ורק במידה והתקלה נמשכת, מחפש לתקן / להחליף את יחידת בקרת הבלמים.

 

 

 

אייל.

תודה רבה אייל,

ככל הנראה מדובר בבעיה של החשמל.

 

 

מחיפוש של כמה ימים בלמעלה מ- 20 מוסכים שונים (משלומי ועד לחדרה ואפילו מוסך אחד בנתניה), לא נמצא חלק משופץ או מפירוק.

על פניו אין פתרון מלבד חלק חדש במוסך המורשה בלבד.

 

עדיין אשמח ועזרתכם במידה ומישהו מכיר מוסך טוב ואמין לתיקון הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, mcaspi כתב:

כתבת בעבר שיש צורך ב - DOT4  CLASS 6 , לא?

נכון - גם נוזל הבלמים, בתקן  5.1 עם נתונים די תואמים.. ושני נוזלי הבלמים הללו מתאימים.

יותר קל להשיג את ה DOT 5.1 , מאשר את ה  DOT4  CLASS וגם פחות מבלבל.

 

ראה טבלה - אלה נתוני תקני המינימום הנדרשים - ובד"כ הצמיגות הנמוכה של ה 5.1 היא סביב ה 750-900.
ובשאר הנתונים ה  5.1 עדיף.


 

1502103372_-.thumb.png.01c1cfdf0eb7a72e322b8fed88f05390.png

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. יש לך מסמך לזה של מאזדה או של היבואן? כי נראה שאתה מביא הצעה שהיא לא המלצה של היצרן.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מסמך.. יש נתוני מפרטים טכניים של נוזלי בלמים. (במיוחד של מוטול)
מידע ממוסכים של חברי, אשר מטפלים ברכבי מאזדה ועוד' .. וניסיון של  6 שנים
בשימוש בנוזלי הבלמים, בתקן DOT-4 LV  CLASS 6 (צמיגות נמוכה).

וב 2 שנים האחרונות עם ה DOT-5.1  במקום.

 

* (אני בעד השאלות שלך - ובנוסף חיפוש בפורמי רכב באינטרנט, במיוחד באוסטרליה ובריטניה )

אנו מטפלים עם ה DOT-5.1 באלפות, BMW, מאזדות.. מה 10 שנים האחרונות 2-3-ו 6 .
נוזל הבלמים DOT-5.1 מכסה בתקן, את כלל נוזלי הבלמים של DOT-4 - כך שהעברנו את כלל הרכבים
שלנו, לנוזל הבלמים הנ"ל, ולא צריכים כל טיפול לחפש נוזל בלמים.

 

ראה המלצות מוטול ל מאזדה 3 2013-2019 - יש מספר סוגי נוזלי בלמים המתאימים.
כאשר ה 5.1 וה 4 הם המופיעים ברשומות המלצות תוכנות הטיפולים, למוסכים של מאזדה.
כפי שמופיע במחשבים של חברי במוסכים.

 

https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/9dc81be6f1dbad9a765d169707ffbd1f?category_id=1&mileage=low&model_id=6e250778497d0196

 

 

 

אייל.

 

מוטול.jpg

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, ליין מן כתב:

ראה המלצות מוטול ל מאזדה 3 2013-2019 - יש מספר סוגי נוזלי בלמים המתאימים.

כאשר ה 5.1 וה 4 הם המופיעים ברשומות המלצות תוכנות הטיפולים, למוסכים של מאזדה.

 

תודה על ההשקעה. מדובר על רכב משנת 2010. אם היצרן ממליץ על דוט 4 , הייתי שוקל אולי קודם החלפה מלאה לדוט 4 ולא לנוזל שמומלץ לרכבים חדישים יותר. לא נראה לי שלגיר של רכב ישן היית מציע נוזל שמתאים לרכב חדיש.

 

ואולי מנהל צריך לערוך את הודעותיך הקודמות בנושא כדי לא להטעות קוראים אחרים, מכיוון שלא בטוח שהן מתאימות להמלצות היצרן.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאזדה 6 היא שנת 2007 - ויש בה בשנתיים האחרונות DOT-5.1 ללא כל בעיה.
ונכון - אפשר בה להשתמש גם ב DOT-4 רגיל או משופר.

 

בדקתי ב מדריך של מוטול - ו מאזדה 3 בשנים 2009-2013 .

מוטול - מאשרת את ה  DOT-5.1 ,  וגם את סוגי נוזלי הבלמים אשר רשמתי בהודעה הקודמת.

 

ראה קישור.
https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/f24be209679abf1f981a3b04ff6ec40c?category_id=1&mileage=high&model_id=eb7d07a8a760ed0d 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שמוטול ממליצים קודם על דוט 4 כפי שכנראה גם היצרן ממליץ, ונראה לי שמה שחשוב יותר למאזדה זה תקינות הנוזל (טרי) ופחות התקן שלו. לכן  הייתי הולך על דוט 4.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה: לפרק את הצמיגים הקדמיים, לנתק את הקונקטור של ה-ABS, ולנקות עם ספריי מגעים. להרכיב את הכל.

ולאחר מכן לבדוק בשטח ריק אם ה-ABS עובד.

עריכה אחרונה על ידי Legend
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...