Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה לבנות לחתולה מדף-שיזוף. 

אני לא יודע איך לוודא שמה שאני מתכנן יהיה חזק ובטיחותי מספיק. 

אציין, שהמדף ימוקם מעל חמור-כביסה, כך שגם אם ייפול, זה יהיה רק כ-5 ס"מ במקרה הגרוע.

אם רק היה מקום לבנות מדף קבוע, מעוגן היטב, לא הייתי שואל פה...

השאלות:

מהו כח שליפה של דיבל 6 ממ מקיר בטון (+בורג כמובן)? אני חושב להתקין בין 5-6 כאלו על החלק התחתון (המקובע לקיר).

האם ציר פסנתר יהיה טוב למטרה? או לקחת 3 צירים עבים בודדים? (דלתות כבדות יחסית תלויות עם 3 צירים)

כמובן שהחלק השני, שלא צמוד לקיר, יהיה תמוך עם חבלים מלמעלה במצב הפתוח. 

 

תודה למייעצים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

איפה התמונה של החתולה שלך? כמה היא שוקלת?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

לא מעלה תמונות שלה. משקל סטנדרטי של חתול בוגר, מעריך 5 קג?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כח שליפה של דיבל פלסטי רגיל הוא לא גבוה וגם תלוי ביישום (האם החור נקדח במדוייק והדיבל הוכנס בכח, או שהחור גדול במעט והדיבל רופף) וקוטר הבורג שהוברג (ומכאן הלחץ שמפעיל).

 

עדיף להשתמש בבורג ג'מבו (לקיר בלוקים רגיל) שכח השליפה שלו גבוה בהרבה או בדיבל חץ (לקיר בטון). 

:turn-l:
פורסם
לפני 38 דקות, ברווז כתב:

לא מעלה תמונות שלה. משקל סטנדרטי של חתול בוגר, מעריך 5 קג?

עדיף שלא יהיה ציר פסנתר מאחר ולא אמרת אם יהיה מתחת למדף משהו שיתמוך במשקל. אלא אם תוסיף חוטים שימנעו מהמדף ליפול ולקבל זוית.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 3 שעות, DareDevil כתב:

 אלא אם תוסיף חוטים שימנעו מהמדף ליפול ולקבל זוית.

כמו זה:

לפני 8 שעות, ברווז כתב:

 

כמובן שהחלק השני, שלא צמוד לקיר, יהיה תמוך עם חבלים מלמעלה במצב הפתוח. 

 

 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

לא משנה על מה תשאל בפורום, תמיד תקבל את אותה תשובה: ג'מבו ג'מבו ג'מבו.

4 ג'מבו בקוטר של 15 מ"מ לפחות עם חיזוק של אפוקסי, פלדה וטכנולוגיה חייזרית.

 

עזוב אותך מקשקושים, 3 דיבלים של 6 מ"מ שקדוחים כמו שצריך עם דיבלים איכותיים ועם ברגים בקוטר המקסימלי שהדיבל יכול לקבל יחזיקו גם 50 ק"ג בלי למצמץ.

אתה בסך הכול צריך משקל עצמי של מדף + חתולה, בנה וזהו. לא יתפרק.

 

אגב, למה לא מדף צף? מה שיש באיקאה (4 ברגים) מתאים ל-20 ק"ג. מדפים צפים אחרים מתוצרת אחרת - דירוג דומה פחות או יותר.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
כח שליפה של דיבל פלסטי רגיל הוא לא גבוה וגם תלוי ביישום (האם החור נקדח במדוייק והדיבל הוכנס בכח, או שהחור גדול במעט והדיבל רופף) וקוטר הבורג שהוברג (ומכאן הלחץ שמפעיל).
 
עדיף להשתמש בבורג ג'מבו (לקיר בלוקים רגיל) שכח השליפה שלו גבוה בהרבה או בדיבל חץ (לקיר בטון). 

לא משתמשים בג׳מבו לקיר בלוקים. אך ורק לבטון.
בכל מקרה לדיבלים של חברות רציניות יש טבלאות כך שניתן לדעת האם זה יתאים או לא.


Sent from my iPhone using Tapatalk
פורסם

שים  3-4 דיבלים של 6 ממ. תוכל לתלות על זה גם כבש. לא רק חתולה. כמובן קדח מעט קטן יותר ותכניס בכוח.

לא צריך גמבו כדי לעשות מדף לחתולה.

גמבו זה כדי לעשות נדנדה לבני אדם

 

 

  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 2

.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, BloodFist כתב:


לא משתמשים בג׳מבו לקיר בלוקים. אך ורק לבטון.
בכל מקרה לדיבלים של חברות רציניות יש טבלאות כך שניתן לדעת האם זה יתאים או לא.

נכון מאוד.

טוב שהזכרת טבלאות של חברות רציניות - הנה מה שיש לפישר לומר על הסדרה האהובה עליי, duopower:

https://ugfds005.blob.core.windows.net/media/Load Tables/Load Tables fischer/LT_01_DUOPOWER_F_%23SEN_%23AIP_%23V2.pdf

 

אם אני מפרש את הטבלה נכון (אני לא מתמצא בכלל בהנדסת חומרים),

אז דיבל סטנדרטי (בעולם שלי! לא ביקום של קארספורום! קארספורום זה ג׳מבו פילים)

בגודל של 6 על 30ֿ, יכול לשאת משקל של... בין 50 ל-100 ק״ג, תלוי בסוג הבלוק.

 

נ.ב.

0. אני לא יודע לגבי ערכי שליפה, אבל קצת חפירה באתר (הגרמני...) ותגיע גם אליהם.

1. שים לב שהמדידה היא עבור בורג עבה יחסית בקוטר 5 מ״מ - עם בורג דק יותר תקבל מספר אחר.

2. הטבלה ממחישה היטב את מה שאני מיישם מזמן - אין שום צורך בדיבל עבה יותר מ-6 מ״מ לרוב היישומים ביקום,

ואפשר בכיף להסתפק גם ב-5 מ״מ. יותר זול ויותר קל לקדוח במדויק.

 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
בתאריך 28.12.2020 בשעה 20:08, hans כתב:

עזוב אותך מקשקושים, 3 דיבלים של 6 מ"מ שקדוחים כמו שצריך עם דיבלים איכותיים ועם ברגים בקוטר המקסימלי שהדיבל יכול לקבל יחזיקו גם 50 ק"ג בלי למצמץ.

אתה בסך הכול צריך משקל עצמי של מדף + חתולה, בנה וזהו. לא יתפרק.

אני גם מחסידי ה-6 מ"מ. מחזיק הרבה מאד דברים אצלי בבית על הקירות.

אם היה מדובר בעצמי, לא הייתי שואל. לחתולה אני דואג.

בתאריך 28.12.2020 בשעה 20:08, hans כתב:

אגב, למה לא מדף צף? מה שיש באיקאה (4 ברגים) מתאים ל-20 ק"ג. מדפים צפים אחרים מתוצרת אחרת - דירוג דומה פחות או יותר.

צריך להיות מתקפל בעקבות חוסר מקום.

לפני 21 שעות, om2 כתב:

שים  3-4 דיבלים של 6 ממ. תוכל לתלות על זה גם כבש.

את הכבשים שלי אני תולה על מתקן אחר.

מצורפת תמונה להמחשה. 

מתקן גז לצליית בשר איכותי לגינה / לשטח / לחצר ובקיצור לאנשים שאוהבים בשר !

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בתאריך 28.12.2020 בשעה 21:57, BloodFist כתב:


לא משתמשים בג׳מבו לקיר בלוקים. אך ורק לבטון.
בכל מקרה לדיבלים של חברות רציניות יש טבלאות כך שניתן לדעת האם זה יתאים או לא.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בהחלט לבלוקים. קצה הג'מבו נפתח ומתרחב מצידו הפנימי של הבלוק (או מתרחב בתוך דופן הבלוק) ומכאן עמידות גבוהה לשליפה.
הנה טבלה מחברה "רצינית בתחום"
https://www.mytad.co.il/productscatlog/dibels/30--2.html

:turn-l:
פורסם

זה לא נכון.

המבנה של בלוק הוא חלול בחלקו, ולכן דיבל ניילון סטנדרטי יתאים יותר לשימוש בקיר בלוקים ויחזיק עומסים גדולים יותר מאשר ג'מבו בקיר כזה.

אמרת בעצמך הג'מבו נפתח קצת ומתרחב, אבל הוא לא יושב בתוך "חומר מלא" אלא בחומר חלקי ולכן הלחץ לא אחיד ולא בצורה האופטימלית שאליה הוא יועד.

צירפתי דוגמא למה דיבל ניילון יהיה עדיף (בתמונה...)

כנראה שאם תשתמש בג'מבו ולא תיפול על איזור חלול אלא על חומר מלא התפקוד שלו יהיה כמו בבטון (אגב גם בבטון יש עיגונים עדיפים על ג'מבו...)

דוגמא.JPG

פורסם (נערך)

אני תליתי רמקולי סראונד ששוקלים עם המתקן משהו כמו 8 קילו כל אחד עם שלושה דיבלים רגילים, רק כדי לראות את הרמקול החדש והנוצץ(והלא ממש זול) שלי צונח לרצפה, עוד הספקתי לתת לו בעיטה(וכמעט לשבור לעצמי את הרגל) ולרכך את הנפילה, ממש מעט,  כי עדיין נוצר סדק קטן בחלק החיצוני של הרמקול

 

מאז כל דבר שחשוב לי אני תולה עם ג'מבואים, לא מעניין אותי הטבלאות, נוסחאות עומסים, סרטוני הוכחה, על המתקן של הרמקולים הנוכחי עם שלושה ג'מבואים אני יכול לתלות את הסאבוופר ואת עצמי וזה לא ייפול

אני לא אמליץ לאף אחד להתקין כל דבר עם ג'מבו, אבל אם זה אפשרי אני אישית בהחלט אעשה זאת 

עריכה אחרונה על ידי aviaviavi
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...