Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

נתתי קישור ליצרן בתחום. ג'מבו נותן עמידות טובה יותר משליפה מאשר דיבל פלסטי רגיל דוקא בקיר בלוקים כאשר ה"התרחבות" מתרחשת מהצד הפנימי של דופן הבלוק. במקרה כזה מעשית לא ניתן לשלוף את הדיבל.

קיימים דיבלי ג'מבו ארוכים וכפולים, בהתאם לעובי דופן הקיר.

 

לקיר בטון ג'מבו פחות מתאים, ודיבל חץ נותן חוזק עדיף.

 

באופן כללי, מה שאפשר לתלות עם ארבעה ברגים, אני אתלה עם 6. אם אפשר להשתמש בג'מבו, אשתמוש בג'מבו. אין דבר כזה "חזק מדי". יש "מספיק חזק" ו"חשבתי שמספיק חזק...".

 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
  • רעיון טוב! 1
:turn-l:
פורסם
לפני 4 שעות, aviaviavi כתב:

אני תליתי רמקולי סראונד ששוקלים עם המתקן משהו כמו 8 קילו כל אחד עם שלושה דיבלים רגילים, רק כדי לראות את הרמקול החדש והנוצץ(והלא ממש זול) שלי צונח לרצפה

רמקול 8 ק"ג מחזיק על שני דיבלים של 6 בלי למצמץ.

יש אלף ואחת אפשרויות:

- דיבל גרוע (הסחורה בארץ זבל ברובה הגדול)

- קיר גרוע (בבניינים ממש ישנים)

- חור רחב מדי (מקדח רע / טכניקה גרועה / אין פטישון)

- בורג דק מדי ביחס לדיבל.

 

האפשרות הרביעית אגב מאוד מאוד נפוצה - לדיבל 8 נדרש בורג מאוד עבה, מהסוג הלא נפוץ.

 

אצל פישר, בדיבל 6 מ"מ אתה אמור להכניס בורג בעובי 4 עד 5 מ"מ, ובדיבל 8 מ"מ אתה אמור להכניס בורג בעובי של 4.5 עד 6 מ"מ.

ברגי הסיבית הנפוצים בארץ הם לרוב בעובי 4 או 4.5 מ"מ - לא מספיק.

 

אני לא מתיימר להיות מומחה בתחום, אבל כל הבית שלי תלוי על דיבלים, ספריות במשקל עשרות קילוגרמים ויותר, ומה שנפל קרה בגלל טעות שלי בסעיף 4. 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 6 שעות, aviaviavi כתב:

אני תליתי רמקולי סראונד ששוקלים עם המתקן משהו כמו 8 קילו כל אחד עם שלושה דיבלים רגילים, רק כדי לראות את הרמקול החדש והנוצץ(והלא ממש זול) שלי צונח לרצפה

נשמע הזוי. קיר בלוקים? או גבס? מנחש גבס. 

אפילו עם בלוקים לא נתקלתי בבעייה עם דיבל 6 בעבר, ותליתי הרבה מאד דברים איתם (שהיו פחות חשובים לי מהחתולה).

אולי השתמשת בזויות קצרות מדי לעומת מרכז הכובד של הרמקול?

לפני 5 שעות, yuvk כתב:

באופן כללי, מה שאפשר לתלות עם ארבעה ברגים, אני אתלה עם 6. אם אפשר להשתמש בג'מבו, אשתמוש בג'מבו. אין דבר כזה "חזק מדי". יש "מספיק חזק" ו"חשבתי שמספיק חזק...".

 

לרוב גם אני ככה. כשאני בונה משהו, אני לרוב בונה אותו שיחזיק גם אחרי שאני אמות.

פלוס, אם היה לי מקום בחתימה... אהבתי.:lol:

לפני שעתיים, hans כתב:

רמקול 8 ק"ג מחזיק על שני דיבלים של 6 בלי למצמץ.

יש אלף ואחת אפשרויות:

- דיבל גרוע (הסחורה בארץ זבל ברובה הגדול)

- קיר גרוע (בבניינים ממש ישנים)

- חור רחב מדי (מקדח רע / טכניקה גרועה / אין פטישון)

- בורג דק מדי ביחס לדיבל.

 

האפשרות הרביעית אגב מאוד מאוד נפוצה - לדיבל 8 נדרש בורג מאוד עבה, מהסוג הלא נפוץ.

 

אצל פישר, בדיבל 6 מ"מ אתה אמור להכניס בורג בעובי 4 עד 5 מ"מ, ובדיבל 8 מ"מ אתה אמור להכניס בורג בעובי של 4.5 עד 6 מ"מ.

ברגי הסיבית הנפוצים בארץ הם לרוב בעובי 4 או 4.5 מ"מ - לא מספיק.

 

אני לא מתיימר להיות מומחה בתחום, אבל כל הבית שלי תלוי על דיבלים, ספריות במשקל עשרות קילוגרמים ויותר, ומה שנפל קרה בגלל טעות שלי בסעיף 4. 

יש לי ארונית שבניתי בעבר, יש בה לא מעט כלים. תלוייה לה על הקיר עם 3-4 דיבלים 6, פר זווית, X4 זויות. יש לה קצת משקל. 

אחרי שתליתי אותה, בדקתי את עצמת החיבור לקיר. 

נשא את המשקל שלי די בקלות יחד עם הארונית (הארונית הייתה מתפרקת לפני שהייתה יוצאת מהקיר).

את "קיר הכלים" שלי עשיתי מלוח עץ לא קטן, שתלוי עם 4 דיבל 8 וברגים מתאימים. מחזיק יופי בקיר בלוקים (שהצלחתי לקדוח דוך דרכו ולעבור לצד השני בטעות, אפילו פתחתי שרשור בזמנו בנושא).

לפני 19 שעות, Ctzvi כתב:

חפש בגוגל תומך מדף מתקפל.

פותר לך גם את הציר וגם את הנעילה במצב פתוח. 

sb57-01-595x595.jpg

רעיון מעולה, בדקתי בגוגל. 

אני צריך אותו "הפוך", דהיינו שמתקפל כלפי מעלה ולא כלפי מטה. אין מקום לקפל אותו כלפי מטה, ואין אפשרות לחבר את התומך הזה "הפוך" ולחבר אליו את המדף. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תגיד, ברווז, עם יד על הלב, מה הסיכוי שהחתולה תשב שם? עם חתולים זה הימור, היא עוד עלולה לעשות לך דווקא ולא לשבת שם לעולם 🤣

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

היא לאחרונה משתזפת על החמור-כביסה. 

זה לא טוב לחמור, ולא הכי נוח בשבילה.

עם זאת, ברגע שיהיה לה מדף מסודר, היא כנראה תבחר לא לשבת שם... :shock: חתולה, בכל זאת.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

החתולה של הברווז משתזפת על החמור :D

 

אם יש טעויות בחישובים אז מוזמנים לתקן בכיף! אני לגמרי חלוד.

בגדול ברווז מכאן אתה יכול להציב ערכים ולפי התשובות לבחור דיבל(מאמין שכבר קיבלת מספיק טבלאות ושות').

 

המשולש לא חייב להיות 3-4-5, סתם השתמשתי בזה כי היה נוח.

אם מה שעשיתי נכון, בשלב הבא מישהו צריך להתנדב ולדחוף הכל לאקסל ככה שיהיה אפשר לשחק עם הפרמטרים ולקבל תוצאות מיידית...


בהצלחה!

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

החישוב הראשון הוא התחשבות במצב שהחתולה שובבה ונוחתת על המדף מגובה מסויים ולא סתם מניחים אותה.

 

בחישוב השני יש להשתמש בכח מהחישוב הראשון(שבוודאות יהיה יותר גדול מהכח שהחתולה מפעילה במצב סטטי).

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 12 שעות, yuvk כתב:

נתתי קישור ליצרן בתחום. ג'מבו נותן עמידות טובה יותר משליפה מאשר דיבל פלסטי רגיל דוקא בקיר בלוקים כאשר ה"התרחבות" מתרחשת מהצד הפנימי של דופן הבלוק. במקרה כזה מעשית לא ניתן לשלוף את הדיבל.

קיימים דיבלי ג'מבו ארוכים וכפולים, בהתאם לעובי דופן הקיר.

 

יובל, לדעתי אתה טועה ומטעה.

 

ג'מבו לא מיועד לקיר חלול (בלוק). רק לקיר בטון (מלא).
ג'מבו לא ממש מתרחב מספיק בשביל לייצר אחיזה ברמה גבוהה שתימנע את השליפה שלו, הוא סה"כ מתרחב באיזור ה 2-4 מ"מ וזה בקלות יכול לפוצץ את הבלוק אם "בטעות" הידקת אותו כמו שצריך או שהעמסת עליו.

לקיר חלול (בלוק אפור, קיר גבס, בלוק-גבס [אשבונד] ) יש דיבלים ייעודיים (הנפוץ ביותר עבור כל אלו - הוא כמו שכבר אמרתי עשרות פעמים: רוזט אדום). 

בשוטף אני עובד בעיקר עם דיבל 7 או דיבל 8, וברגים (ראש עדש, של קונסטרוקציית גבס) בעובי של 5 מ"מ, ויש גם ברגי סיבית של 5 מ"מ, ארוכים וקצרים, שעושים את העבודה מצויין.

מה שבטוח זה שאם אני תולה משהו שיש לו כח שליפה (בגלל משקל) חזק, אני משתמש ברוזט אדום (אם מדובר בתקרה חלולה או קיר בלוק) או בג'מבו (אם מדובר בבטון). בכל יתר המקרים, כאשר מדובר בתליה של אביזר צמוד-קיר שאין לו כח שליפה (אלא בעיקר משקל שמשפיע על גזירה), דיבל 6 יעשה את העבודה מעל ומעבר.
רמקול על קיר בלוק אני לא תולה על דיבל 6 רגיל מהסיבה הפשוטה שעם הויברציות והזמן, אם הוא טיפהל'ה כבד, הוא יפול. אין על רוזט אדום.

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

אני עומד בדעתי. התרחבות של 4 מ"מ בצד הפנימי של הבלוק היא משמעותית ביותר.

 

במקרים שבהם פירקתי משהו שהיה תלוי על ג'מבואים, גם כשרציתי, לא היה ניתן לשלוף את הג'מבו בשלמותו.

 

בהחלט דיבלים פלסטיים יכולים להיות חזקים ביותר כשמיושמים היטב. בג'מבו קשה יותר לפספס לדעתי.

 

לבטון מלא, מיתד חץ עדיף על ג'מבו ויתן עמידות עצומה לשליפה.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
×
×
  • תוכן חדש...