Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2017 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני קצת מתלבט, על מה כדאי ללכת ?

מצד אחד הבנתי שתלת גלגלי יותר יציב נוח ובטיחותי ביטוח יותר זול, מצד שני עלויות של תקלות יותר יקרות ובעיה שהוא רחב יותר ולכן קשה לעבור בפקקים בכבישים צרים.

האם זה נכון שקטנוע 125 סמ"ק 14 כוח סוס לא יוכל להגיע לאותו מהירות של אופנוע 125 דו גלגלי  14 דו גלגלי בגלל שהוא יותר כבד?

מה המהירות המקסימלית שאפשר להגיע עם 125 סמ"ק?

פורסם

שתי הנחות יסוד שלך לא כל כך מדוייקות, אבל קרא הלאה.

 

קודם כל, אני מדבר מנסיון - רוכב על דוג"ים מ-1986. ב-2014 רכשתי ימאהה טריסיטי 125 סמ"ק, רכבתי עליו עד 2017 ואז עברתי לטריסיטי 155 סמ"ק עליו אני רוכב גם עתה. מבחינת יציבות, שלושה גלגלים הם עולם אחר - מקטעי כביש עם בורות בסיבוב, חצץ, מעברי חצייה חלקים, גשם, חריצי אורך וכל אותן הפתעות עירוניות שדורשות בלימה פתאומית... הכל נאכל בנונשלנטיות, שלא לדבר על בלימה בכל מתאר אפשרי, כולל בתוך סיבוב. מבחינת תחושת הבטחון, זה באמת יום ולילה. איבוד אחיזה בגלגל קידמי בדו"ג יסדר לך בד"כ פגישה עם האספלט ובתלת האפשרות הזו קטנה בהרבה - אם תתאמץ אני מניח שתוכל להטות את הכלי עד איבוד אחיזה מוחלט, אבל צריך לעשות משהו די קיצוני ומטומטם כדי להגיע לשם - חפש קצת ביוטיוב ותראה לאיזה זוויות מטורפות יכול להגיע כל רוכב ובכל רמת מיומנות על כלי תלת גלגלי...

 

לגבי שתי הנקודות הבאות, לא בטוח שאתה צודק:

1. עלות תקלות - אני אתייחס לדגמי הטריסיטי אותם אני מכיר מצויין - ובכן, 0 מוחלט של תקלות לאורך כמעט 7 השנים האחרונות. מעבר לכך, בטריסיטי אין מערכת הידראולית או תחכום יתר שמאפשר לכלי להשאר ניצב בזמן עמידה (קיים בטריסיטי 300 או במתחרים אחרים, אבל אני לא חושב שיש דגמי 125 סמ"ק חדשים שאינם טריסיטי בארץ היום). התוספת היחידה שכנראה עולה יותר היא עלות החלפת שני צמיגים קדמיים לעומת אחד

2. נושא רוחב הכלי - מה שצריך לעניין אותך זו הנקודה הרחבה ביותר בכלי, וספציפית בטריסיטי זה הכידון ולא זוג הגלגלים ומאחר והכידון בטריסיטי הוא ברוחב די סטנדרטי לקטנועים (כ-75 ס"מ), אז היכולת שלך לעבור בין כלי רכב זהה לכל קטנוע דו"ג 

 

נקודה אחרת היא עניין המהירות הסופית. בטריסיטי 125 סמ"ק לא ראיתי יותר מ-100 קמ"ש על השעון (כ-95 קמ"ש אמיתיים לפי GPS) וזו הסיבה שעברתי לדגם ה-155, בו בקלות תגיע ל-115 וקצת יותר על השעון - שזה בסביבות 110 קמ"ש אמיתיים. לא הבדל עצום, אבל די משמעותי כשאתה יכול להיות במהירות של- או קצת מהיר יותר ממכוניות בכביש בינעירוני. מבחינת המהירות הסופית לדגם ה-125 יש בעייה אם אתה יוצא מחוץ לעיר. התאוצה העירונית בדגם 125 סמ"ק די דומה לכלים אחרים, הרבה יותר טובה ב-155. בכל רכיבה עירונית שני הדגמים ירגישו מצויין וגם אתה כרוכב.

The older you get, the better you used to be

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, X9500 כתב:

שתי הנחות יסוד שלך לא כל כך מדוייקות, אבל קרא הלאה.

 

קודם כל, אני מדבר מנסיון - רוכב על דוג"ים מ-1986. ב-2014 רכשתי ימאהה טריסיטי 125 סמ"ק, רכבתי עליו עד 2017 ואז עברתי לטריסיטי 155 סמ"ק עליו אני רוכב גם עתה. מבחינת יציבות, שלושה גלגלים הם עולם אחר - מקטעי כביש עם בורות בסיבוב, חצץ, מעברי חצייה חלקים, גשם, חריצי אורך וכל אותן הפתעות עירוניות שדורשות בלימה פתאומית... הכל נאכל בנונשלנטיות, שלא לדבר על בלימה בכל מתאר אפשרי, כולל בתוך סיבוב. מבחינת תחושת הבטחון, זה באמת יום ולילה. איבוד אחיזה בגלגל קידמי בדו"ג יסדר לך בד"כ פגישה עם האספלט ובתלת האפשרות הזו קטנה בהרבה - אם תתאמץ אני מניח שתוכל להטות את הכלי עד איבוד אחיזה מוחלט, אבל צריך לעשות משהו די קיצוני ומטומטם כדי להגיע לשם - חפש קצת ביוטיוב ותראה לאיזה זוויות מטורפות יכול להגיע כל רוכב ובכל רמת מיומנות על כלי תלת גלגלי...

 

לגבי שתי הנקודות הבאות, לא בטוח שאתה צודק:

1. עלות תקלות - אני אתייחס לדגמי הטריסיטי אותם אני מכיר מצויין - ובכן, 0 מוחלט של תקלות לאורך כמעט 7 השנים האחרונות. מעבר לכך, בטריסיטי אין מערכת הידראולית או תחכום יתר שמאפשר לכלי להשאר ניצב בזמן עמידה (קיים בטריסיטי 300 או במתחרים אחרים, אבל אני לא חושב שיש דגמי 125 סמ"ק חדשים שאינם טריסיטי בארץ היום). התוספת היחידה שכנראה עולה יותר היא עלות החלפת שני צמיגים קדמיים לעומת אחד

2. נושא רוחב הכלי - מה שצריך לעניין אותך זו הנקודה הרחבה ביותר בכלי, וספציפית בטריסיטי זה הכידון ולא זוג הגלגלים ומאחר והכידון בטריסיטי הוא ברוחב די סטנדרטי לקטנועים (כ-75 ס"מ), אז היכולת שלך לעבור בין כלי רכב זהה לכל קטנוע דו"ג 

 

נקודה אחרת היא עניין המהירות הסופית. בטריסיטי 125 סמ"ק לא ראיתי יותר מ-100 קמ"ש על השעון (כ-95 קמ"ש אמיתיים לפי GPS) וזו הסיבה שעברתי לדגם ה-155, בו בקלות תגיע ל-115 וקצת יותר על השעון - שזה בסביבות 110 קמ"ש אמיתיים. לא הבדל עצום, אבל די משמעותי כשאתה יכול להיות במהירות של- או קצת מהיר יותר ממכוניות בכביש בינעירוני. מבחינת המהירות הסופית לדגם ה-125 יש בעייה אם אתה יוצא מחוץ לעיר. התאוצה העירונית בדגם 125 סמ"ק די דומה לכלים אחרים, הרבה יותר טובה ב-155. בכל רכיבה עירונית שני הדגמים ירגישו מצויין וגם אתה כרוכב.

היי קודם כל תודה. נראה שהתגובה שלך די חיזקה את עמדתי בללכת על רכב תלת גלגלי מאשר דו גלגלי.

אתה אומר שמהבחינה של עלות מול תועלת הטריסטי מנצח את שאר הקטנועים האחרים שעומדים באותם סטנדרטים.

קודם כל הרישיון שלי הוא עד 125 סמ"ק אז אני מניח שה155 סמ"ק לא רלוונטי עבורי.

האם יש כלים אחרים שכן מגיעים ל110 שהם 125 סמ"ק? כי המטרה בסופו של דבר זה כן ליסוע על 110 בכבישים פתוחים.

התקציב הוא 10 אלף. מתלבט בין רכב חדש ליד שנייה.

 

מה לגבי ביטוח, האם היית ממליץ לנהג חדש לעשות צד ג' וללא השתתפות עצמית?

אגב לפי מה שראיתי יש הנחות בביטוח לגבי ABS, EBA,ASC,TCS"CBS , האם בדגם הטריסטי הדברים האלה קיימים? האם הם בכלל מועילים?  מה ההבדלים העיקריים בין דגמי 2015 ודגמי 2020 של הטירסטי?

 

עריכה אחרונה על ידי toys123
פורסם

אגב ראיתי טריסיטי 2017 , ב11 אלף ביד שנייה, כך שאני מניח שזה יהיה הדגם שאביא, מה ההבדלים בין דגם ה20 ל17?

פורסם (נערך)

באמצע 2017 היה לטריסיטי שינוי - קיבל שלדה חדשה עם יותר מקום לרגליים ולמטען, שקע טעינה, גלגל אחורי "13 במקום "12, צבעים חדשים - והכי חשוב, נוספה גרסה עם ABS ואל תתפשר על הגרסה ללא (נשארה עם CBS בלבד). לדעתי לא היו שינויים נוספים מאז.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

פורסם

 

ציטוט

 

האם יש כלים אחרים שכן מגיעים ל110 שהם 125 סמ"ק? כי המטרה בסופו של דבר זה כן ליסוע על 110 בכבישים פתוחים.

התקציב הוא 10 אלף. מתלבט בין רכב חדש ליד שנייה.

 

מה לגבי ביטוח, האם היית ממליץ לנהג חדש לעשות צד ג' וללא השתתפות עצמית?

אגב לפי מה שראיתי יש הנחות בביטוח לגבי ABS, EBA,ASC,TCS"CBS , האם בדגם הטריסטי הדברים האלה קיימים? האם הם בכלל מועילים?  מה ההבדלים העיקריים בין דגמי 2015 ודגמי 2020 של הטירסטי?

 

מה לגבי תשובות לשאלות אללו? נניח שביטוח זה עניין אישי וקשה לך לתת המלצה. וגם יד שנייה או חדש זה שיקול שקשה לתת עליו תשובה.

 

האם כל אופנוע עד 125 סמ"ק המקסימום שלו זה 90-100 קמ"ש בכביש מהיר.? כי אני חושב שטריסטי מגיע רק עם 13 כוחות סוס, שאני מניח שקטנועים אחרים מאותה קטגוריה מציעים יותר?

ומה זה ABS, EBA,ASC,TCS"CBS האם לדעתך הם חשובים מבחינה בטיחותית ואיזה מהם בעינייך הוא MUST?

ולפי מה שהבנתי ממך אני צריך לחפש דגם לפחות של שנה 2017 ולוודא שיש בו ABS, דווקא שמעתי ממשהו אחר שרצה למכור לי את אותו דגם שנת 2015 עם 3 גלגלים ו-ABS שזה לא קריטי אבל הוא ניסה למכור לי כך שאני מניח שהיה לו אינטרס. 

פורסם

צא מנקודת הנחה ששום קטנוע 125 סמ"ק לא יאפשר לך לשייט על 110 קמ"ש לאורך זמן. פלוס-מינוס כמה קמ"ש, זו תקרת המהירות המקסימלית של רוב קטנועי 125 סמ"ק ולכן גם הקצה העליון של קשת הסל"ד שלהם - אתה גם לא תרצה להיות באיזור הזה לאורך זמן. כמה קילומטר פה ושם, אין בעייה - אבל שגרה של עשרות ק"מ ביום על קטנוע 125 סמ"ק ב-110 קמ"ש בכביש בינעירוני עם פול סל"ד ואפס רזרבות? שכח מזה.

לגבי צבר האותיות - 

CBS: מערכת בלימה משולבת (משיכה של המנוף השמאלי מפעילה בלם קידמי ואחורי, קיים בטריסיטי)

TCS: מערכת בקרת משיכה למניעת סחרור גלגל (אין בטריסיטי)

ASC: מערכת בקרת יציבות (אין בטריסיטי)

EBA: מערכת הגברת עוצמת בלימה (אין בטריסיטי)

ABS: קח רק את הדגם בו יש ABS, במוקדם או במאוחר אתה תודה לי על זה. לא הבנתי למה אתה אומר ש-ABS לא קריטי בתלת - יש לזה משמעות אדירה, כי בדיוק כמו שבמכונית (עם 4 גלגלים, כן?) מערכת ABS מאפשרת היגוי תוך כדי בלימה חזקה ללא נעילת הגלגלים, כך זה עובד בדיוק גם בתלת (ובדו"ג). ABS, למרות ש-ABS היא מערכת זקנה למדי, היא עדיין יכולה להיות ההבדל הדק שבין "תאונה" ל"אין תאונה" (או "אין החלקה").

 

כל מה שלמעלה חשוב מבחינה בטיחותית, במכוניות, אופנועים וקטנועים. רוב הדוג"ים והתלת לא מציעים את רוב המערכות, אבל ABS נפוץ מאוד. ספציפית לטריסיטי, בוודאות לא היה ABS בדגמי 2014, אבל במחשבה שניה כנראה שהיתה גם גרסה עם ABS ב-2015.

 

לא יכול לתת לך כיוון לביטוח או מחיר קנייה, וגם לא אמרתי שמבחינת עלות מול תועלת הטריסטי מנצח קטנועים אחרים - מה שאמרתי הוא שבגזרת 125 סמ"ק ותלת-גלגלי אין לך בשלב הזה יותר מידי אופציות.

The older you get, the better you used to be

פורסם (נערך)
לפני כשעה, X9500 כתב:

צא מנקודת הנחה ששום קטנוע 125 סמ"ק לא יאפשר לך לשייט על 110 קמ"ש לאורך זמן. פלוס-מינוס כמה קמ"ש, זו תקרת המהירות המקסימלית של רוב קטנועי 125 סמ"ק ולכן גם הקצה העליון של קשת הסל"ד שלהם - אתה גם לא תרצה להיות באיזור הזה לאורך זמן. כמה קילומטר פה ושם, אין בעייה - אבל שגרה של עשרות ק"מ ביום על קטנוע 125 סמ"ק ב-110 קמ"ש בכביש בינעירוני עם פול סל"ד ואפס רזרבות? שכח מזה.

לגבי צבר האותיות - 

CBS: מערכת בלימה משולבת (משיכה של המנוף השמאלי מפעילה בלם קידמי ואחורי, קיים בטריסיטי)

TCS: מערכת בקרת משיכה למניעת סחרור גלגל (אין בטריסיטי)

ASC: מערכת בקרת יציבות (אין בטריסיטי)

EBA: מערכת הגברת עוצמת בלימה (אין בטריסיטי)

ABS: קח רק את הדגם בו יש ABS, במוקדם או במאוחר אתה תודה לי על זה. לא הבנתי למה אתה אומר ש-ABS לא קריטי בתלת - יש לזה משמעות אדירה, כי בדיוק כמו שבמכונית (עם 4 גלגלים, כן?) מערכת ABS מאפשרת היגוי תוך כדי בלימה חזקה ללא נעילת הגלגלים, כך זה עובד בדיוק גם בתלת (ובדו"ג). ABS, למרות ש-ABS היא מערכת זקנה למדי, היא עדיין יכולה להיות ההבדל הדק שבין "תאונה" ל"אין תאונה" (או "אין החלקה").

 

כל מה שלמעלה חשוב מבחינה בטיחותית, במכוניות, אופנועים וקטנועים. רוב הדוג"ים והתלת לא מציעים את רוב המערכות, אבל ABS נפוץ מאוד. ספציפית לטריסיטי, בוודאות לא היה ABS בדגמי 2014, אבל במחשבה שניה כנראה שהיתה גם גרסה עם ABS ב-2015.

 

לא יכול לתת לך כיוון לביטוח או מחיר קנייה, וגם לא אמרתי שמבחינת עלות מול תועלת הטריסטי מנצח קטנועים אחרים - מה שאמרתי הוא שבגזרת 125 סמ"ק ותלת-גלגלי אין לך בשלב הזה יותר מידי אופציות.

אוקי קצת גילגלתי והבנתי מה זה abs. שאתה אומר מערכת זקנה אתה מתכוון שיש לזה היום מערכת עם תחליף טוב יותר?

 

בגזרת התלת אופן עד 125 סמק אין לטורסטי מתחרים בכלל?

למה אני שואל כי בחיפוש ביד 2 ארצה שיהיו לי עוד אופציות למציאות של קטנועים תלת גלגליים.

אבל חשוב גם שמחירון קטנוע טירסטי 2015 יהיה זהה לקטנוע מהיצרן האחר

עריכה אחרונה על ידי toys123
פורסם (נערך)

במערכת זקנה אני מתכוון שהיא מאוד וותיקה.

בגדול הרעיון שלה - מניעת נעילה ו\או היגוי תחת בלימה חזקה - לא השתנה יותר מידי עם השנים אבל כמובן שופר, וכן הגיע גם לכלי רכב אחרים.

הקונספט הראשוני של מה שנקרא היום ABS כבר בן כ-100 שנה והומצא בכלל לכלי טיס (למנוע נעילת גלגלים בבלימה, בלי קשר להיגוי). בדו"גים המערכת עשתה ביקור בסוף שנות ה-50 אבל נזנחה בסקטור הזה להרבה שנים ולמכוניות המערכת נכנסה בשנות ה-60/70 בצורה מינורית. ב-1978 הופיעה מערכת ה-ABS האלקטרונית הראשונה שהיא האמא האמיתית של מערכות ה-ABS המודרניות של היום.

 

תחפור קצת בגוגל, אני בטוח שתצליח לבדוק אם יש לטריסיטי מתחרים בארץ.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

פורסם

מחזק את כל מה שנאמר על ידי X9500.

בנושא 125 על בינעירוני  - זה אולי אפשרי רק עם cruisym או gdink, וגם איתם זה לא מומלץ. תעשה רשיון A1, זה בכלל לא סיפור.

בנושא אייביאס - מדובר בשדרוג מטורף בבטחון, במיוחד עם מעברי החציה החלקים פה בארץ. לא חושב שהייתי קונה לעצמי קטנוע בלי.

פורסם

אה, ועוד דבר חשוב בעניין הבטיחות... מדגם 2017 יש לטריסיטי תאורה קדמית LED (גם אור דרך וגם אור גבוה) שהיא הרבה הרבה הרבה יותר יעילה מתאורת ההלוגן שבדגם הקודם. 

 

באופן כללי, וכפי שסקרתי, דגם 2017 וצפונה משודרג בכמה פרמטרים שנותנים חבילה הרבה יותר מוצלחת. 

The older you get, the better you used to be

פורסם
לפני 18 דקות, X9500 כתב:

אה, ועוד דבר חשוב בעניין הבטיחות... מדגם 2017 יש לטריסיטי תאורה קדמית LED (גם אור דרך וגם אור גבוה) שהיא הרבה הרבה הרבה יותר יעילה מתאורת ההלוגן שבדגם הקודם. 

 

באופן כללי, וכפי שסקרתי, דגם 2017 וצפונה משודרג בכמה פרמטרים שנותנים חבילה הרבה יותר מוצלחת. 

הבנתי, אז בכל מקרה ללכת על דגם 2017 כי מתחתייה אין abs.

עוד משהו ששכחתי לשאול זה על צריכת דלק.

רשום לי באתר שהצריכה שלו זה ליטר ל28 קילומטר. האם הצריכה זהה לכל קטנוע אחר באותו קטגוריית מנוע(כולל דו גלגלי)?

חוץ מזה זו ניראת לי צריכה מוגזמת לקטנוע שהרי על מכוניות אני מכיר כאלה שצורכות 1 ל 15

אז איפה פה החסכון?

 

 

 

 

 

 

פורסם

לא הבנת. מנסה שוב - "...ספציפית לטריסיטי, בוודאות לא היה ABS בדגמי 2014, אבל במחשבה שניה כנראה שהיתה גם גרסה עם ABS ב-2015."

ציינתי לך איזה שינויים היו בדגמי 2017.

 

זו צריכת הדלק הממוצעת שלי עם ה-155 סמ"ק מאז יום הקנייה, כ-32 קמ"ל ואני לא נוסע ממש לאט. בזמנו היו לי מספרים דומים עם דגם ה-125 סמ"ק (רוב הנסיעות שלי הן בעיר).

 

 

 

155 FUEL CONS.jpg

The older you get, the better you used to be

פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, X9500 כתב:

לא הבנת. מנסה שוב - "...ספציפית לטריסיטי, בוודאות לא היה ABS בדגמי 2014, אבל במחשבה שניה כנראה שהיתה גם גרסה עם ABS ב-2015."

ציינתי לך איזה שינויים היו בדגמי 2017.

 

זו צריכת הדלק הממוצעת שלי עם ה-155 סמ"ק מאז יום הקנייה, כ-32 קמ"ל ואני לא נוסע ממש לאט. בזמנו היו לי מספרים דומים עם דגם ה-125 סמ"ק (רוב הנסיעות שלי הן בעיר).

 

 

 

155 FUEL CONS.jpg

אחלה תודה רבה לך על הכול.

אגב קראתי תגובות מפחידות בפורום לגבי התלת גלגלי 

אשמח לשמוע מה יש לך להגיד לגביהם.

 

ציטוט

תלת יציב סטטית, כלומר רק בעמידה במקום! זה קורה כאשר נועלים את כידון התלת, במקום להוריד רגליות. כל אופנוע עם רגלית יציב מבחינה סטטית כמעט באותה היעילות. אין לזה קשר עם בטיחות בזמן רכיבה. אם שוכחים לבטל את נעילת הכידון בתלת, ויורדים ממדרכה, האופנוע נופל על הרוכב, שעף לכביש…(ממש מסוכן). ברגע שהתלת בתנועה, הרוכב חשוף לאותן הסכנות של דו-גלגלי, ובכל נפילה גם רוכב התלת יספוג את המכה בגופו. אם אופנוע התלת מחליק במקום ליפול על הצד, גם בזאת אין כל תוספת בטיחות, כי זה אומר שיש מצב של איבוד שליטה. איבוד שליטה הוא תמיד מסוכן. לפעמים עדיף לרוכב לנטוש את האופנוע, ליפול ממנו, ולהתגלגל הצידה, כדי לא להיכנס בגופו בעמוד חשמל, או ברכב שבא ממולו. בתלת, כמו בכל אופנוע אחר, ובשונה ממכונית, אין קופסת פח שתגן, אין חגורות בטיחות, אין כריות אוויר. התלת לא נותן פתרון לבעיית הבטיחות האינטגרלית הזאת שגורמת לרוכב לספוג 100% מהנפילה בגופו. למעשה התרומה של התלת בעניין מפגע הבטיחות העיקרי היא אפס אחד גדול. חוץ מזה התלת הוא אופנוע שמבחינה דינמית מתנהג פחות טוב מאופנוע דו גלגלי רגיל: הכידון יותר כבד(יותר קשה לחמוק ממצבי תאונה), כל האופנוע יותר כבד(מרחק העצירה גדל), והאפשרות להתחמק ממכשול הנמצא בגובה נמוך קטנה יותר(כי מקדימה יש שני גלגלים), כל אלה גורעים מהבטיחות. בנוסף, התלת סובל מבעיות האופייניות לקטנועי הוריאטור עם הגלגלים הקטנים: 1.המתלה האחורי עצל בגלל משקל זרוע הוריאטור, מה שגורע מאחיזת הכביש של הגלגל האחורי. 2.גלגלים קטנים הם פחות בטיחותיים. מה שקובע את איכות העצירה, ומידת אחיזת הצמיג בכביש, הוא מקדם החיכוך, ולא מספר הגלגלים. עם דו-גלגלי רגיל שבו יש רק שני גלגלים, החסם הכלכלי להשקיע בצמיג יקר שאחיזתו משופרת הוא נמוך יותר מאשר במצב שצריך להחליף שלושה צמיגים. הקרטל מוכר את התלת לכוחות הביטחון במה שנקרא מכרזים תפורים. גם למילה "כוחות הביטחון" אין כל קשר עם תוספת בטיחות שכלל לא קיימת. הלובי של הקרטל בכנסת חוקק חוק שנותן לתלת יתרון במיסוי ובביטוח החובה בגלל תוספת בטיחות, אבל כבר הסברתי לעיל שזאת(תוספת הבטיחות) בכלל לא קיימת. ככה זה כאשר יש קרטל אימתני מושחת ומשחית, שיוצר יתרון לקטנועי תלת שהוא מייבא בבלעדיות, תוך פגיעה גסה בשלטון החוק, בתחרות, ובציבור הצרכנים. הקרטל משווק את התלת כקטנוע בטיחותי וזה שקר גס. מעניין מתי יהיה למישהו מלקוחות התלת המסוכן האומץ להגיש בעניין זה תביעה ייצוגית. יום טוב לך, ורוב רכיבות בטוחות.

לאחר מכן מישהו הגיב לו 

 

ציטוט

מעבר לכל הקונספירציות שהעלת כאן…תלת אופן כן בטוח יותר בהקשר של בלימה (מקדם חיכוך גבוה יותר) ונפילות במהירויות איטיות , הדגם הנסקר
כאן אינו בעל נעילת כידון (מניח שהתכוונת ל-MP3) ולכן הטיעון שלך לא רלוונטי.
כל יתרונות התלת אופן מקבלים ביטוי יתר בתנאי כביש רטוב .
לא בכדי אין צורך ברשיון לדו גלגלי בחלק מן המדינות הלא מפותחות באירופה…
כותב את זה מנסיון ורוכב על ווספה עם גלגלים קטנים אבל שובבים.

 

לאחר מכן הוא הגיב בחזרה

ציטוט

ערן, מקדם חיכוך קשור בסוג הצמיג, ולא במספר הגלגלים. זאת יודע כל נהג סמי טריילר. צמיג כביש "דביק"(ספורט), אחיזתו טובה מאוד, הבעיה שהוא גם יקר, וגם אוסף מסמרים. לאסוף מסמרים זה עניין מסוכן בפני עצמו, כי ירידת אוויר מהירה היא מסוכנת. אבל אני זורם אתך בעניין שיפור האחיזה בכביש הנה: הסיכוי להשקיע בצמיג ספורט יקר גדל כאשר החסם הכלכלי קטן, וכאשר יש להרכיב רק שני גלגלים, זה יותר זול מלהרכיב שלושה גלגלים, קאפיש?! זה פ-ש-ו-ט!!! התלת כבד יותר, רכב כבד מרחק הבלימה שלו ג-ד-ל!!! מה הקשר בין בטיחות לבין נפילות מתלת במהירויות איטיות. תמיד מהירות איטית יוצרת פחות סיכון, זה נכון בלי כל קשר לתלת. אם ביטלו את נעילת הכידון סבבה, פחות סיכון אחד, אני כותב על הסגמנט באופן כללי, ולגבי הסגמנט יש הרבה דגמים בשוק שעניין נעילת הכידון כן תופס לגביהם. ערן, גם לשיטתך, נימקת רק סכנה אחת פחות(עניין ביטול נעילת הכידון), מה אם ייתר הסכנות של התלת, לזה אין לך תשובה! אז מי כאן הטועה והמטעה? ברור שזה אתה! בפחות כסף קונים TNT250, שעולה פחות, ובטוח יותר! לגבי הכביש הרטוב? ערן, תזכיר לי, כמה פעמים בשנה יש בישראל כביש רטוב? יומיים בשנה? אז מוסכם שבכל ייתר הימים בהם הכביש יבש התלת יותר מסוכן. כן! יופי! עכשיו בו נבדוק את תרומת התלת לבטיחות בכביש רטוב. ובכן, כבר הסברתי לעיל שעניין האחיזה קשור בסוג הצמיג, ולא במספר הגלגלים, לכן מי שרוצה אחיזה טובה יותר בכביש רטוב, מרכיב צמיג חורף(להרכיב שני גלגלים עולה פחות מלהרכיב שלושה גלגלים). אם התלת מחליק זה אומר איבוד שליטה וסכנה!!! העובדה שעל תלת מחליק ניתן להישאר ולשבת(אגב, זה לא נכון לכל המצבים, כבר ראיתי תלת שהחליק עם הגלגל האחורי והתהפך יופי יופי), העובדה שהתלת לא נופל על הצד לא יוצרת בטיחות, ותמיד יוצרת סיכון, כי זה אומר איבוד שליטה באופנוע. מה גם שלפעמים מבחינת הבטיחות עדיף לנטוש במצב של איבוד שליטה. לסיכום: טענת הכביש הרטוב היא בולשיט אחד גדול. גלגלים קטנים הם מסוכנים, ת=מ=י=ד!!! ערן, אם להסתכן זה נראה לך שובב, סבבה. הבעיה שאת התלת המסוכן הקרטל הישראלי משווק כקטנוע בטיחותי, וזה כמובן שקר גס. טמבל, זאת לא קונספירציה, אני מדבר על אמיתות ועובדות הנדסיות בסיסיות ומוכחות. תשובתי לטענת מגיב(7) בעניין ה- 18 אחוז הנחה בביטוח החובה: ידידי, מעבר לעובדה שזה נעשה באופן לא חוקי(פגיעה בתחרות אגב מתן יתרון לא הוגן לקטנועי הקרטל המסוכנים), זאת לא הנחה שמגיעה לכיס הלקוחות, כי התלת מתומחר במחיר קרטלי חזירי, והטיפול בכידון הפטנטי נמצא בבלעדיות המוסך המרכזי החזירי לא פחות. מי שקונה תלת מסוכן מפסיד את התחתונים בכל מקרה, עם ה 18 אחוד ובלעדיהם. ההנחה היא אחיזת עניים, היא חלק מתרגיל ההונאה שאמור לשכנע לקוחות שיש כאן עסק עם אופנוע שהוא בטוח יותר, כאשר בפועל התלת דווקא יותר מסוכן.

 

ואז תגובה של ערן 

ציטוט

מקריאה של הדברים הבנתי מי עומד מאחורי המקלדת …
1. HD ושאר הכלים עם גלגלים גדולים זה אחלה
כלים (אגב, זה גלגלי 16 ולא 17 -תחזור על החומר).
2. הבנלי TNT250 שאתה ממליץ עליו בחום זה אופנוע סיני ממוצע מינוס -היה לי כזה למשך חודשיים (יכול לשלוח לך תמונה שלו כדי שתאמין ..) הבלם הקדמי שלו מסוכן ולא עוצר את הכלי (דיסק בודד של 240 ממ ), חוויתי נזילות שמן ושרשרת שהייתה חצי מתה אחרי 3000 קילומטרים (אל תדאג , שימנתי אותה כראוי ).
3. היה לי בעברי MP3 400 , כלי ישן ואכן בעייתי מבחינת תחזוקת מערכת המיתלים הקדמית (מייסבי היגוי שעלות תיקונם יקרה ), אין לי ספק שתלת הרבה יותר בטוח בחלקים שונים של הרכיבה- בטח בכבישים רטובים /כתמי שמן ונפילות במהירות נמוכה עקב איבוד שיווי משקל

לגבי הקרטל,,,תקנה ממי שבא לך ותפסיק לפזר שטויות לאוויר הוירטואלי. למעט מטרו שאכן מזלזלים בלקוחות שלהם (נוכחתי בכך בהצעת טרייד אין לכלי שמשווק על ידם) , זכיתי לקבל יחס ושירות ממש טובים מכל שאר השחקנים- הונדה, אבניר, דיאלים ואפילו יוסאנג.

בהצלחה במלחמה בטחנות הרוח!

 

התגובות האלה הגיעו מהאתר 

https://www.doogri.co.il/news/5634/

 

עוד תגובה שקיבלתי ממישהו לגבי התלת גלגלי :

 

ציטוט

ה בתור רוכב צריך אחיזה טובה באחורי במיוחד בעצירת חרום מה שיקרה במקרא כזה שהמשקל גדול קדימה כל הזנב של האופנוע והוא ארוך וכבד יתחיל להתנדנד לך לצדדים כמו בלרינה כך שזה לכזה בטיחותי וסתם מפריעה להיגוי ולא לדבר שההשכוות פחות טובות בהרבה צריכת דלק יותר גבוהה וגם לא מתאים לכל נפח מנוע ולא לכל רוכב

 

 

 

אבל בהחלט מגוון דעות חלוקות כאן.

עריכה אחרונה על ידי toys123
פורסם

אני אפילו לא מתכוון להתחיל להתייחס לטענות שהבחור מעלה. לא מחבב תגובות ציניות שהטוען אותן נשמע כי כל החוכמה אצלו, רק הוא יודע הכל וכל השאר סתם אהבלים - כולל יצרני הכלים.

אני מניח שאתה אדם בוגר, קיבלת הרבה מידע - תפעיל שיקול דעת, אולי אפילו קח רכיבת מבחן אצל היבואן וקבל החלטות עבור עצמך.

 

The older you get, the better you used to be

×
×
  • תוכן חדש...