Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2032 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לפני כשלושה וחצי חודשים קניתי סיטוראן C4  2009 יד ראשונה עם 201,000 ק"מ ב- 4800 ₪.

הרכב הזה ממש לא היה הכיוון שלי פשוט היה צורך חזק בהתניידות  בגלל שנולדה לי בת, מעבר

דירה וקורונה. הכיוון היה יותר מיקרווואנים יפנים (הונדה ג'אז וניסאן נוט)

בטווח של  15,000 – 20,000 ש"ח ולא מצאתי במשך חצי שנה.

כיום הרכב עם 209,500 ק"מ (8.5 ק"מ בשלושה וחצי חודשים פחות שבועיים שלא נגעתי ברכב בגלל שנכנסתי לבידוד)

תקלות: 1) גיר - עוד מההתחלה היו קפיצות בגיר כמעט בכל הילוך אפשרי,

            בנסיעה ממושכת קופצת ההתראה הידועה "שלג + ספורט" וההילוך נתקע על שלישי.

          2) פנסים – אחד הפנסים הקדמיים לא עובד + פנס איתות אחורי שמאלי.

          3) צמיגים – צריך להחליף את כל הצמיגים.

          4) המזגן לא מקרר כל כך בקיץ, גם אחרי שמולא גז לא שינה כלום וגם אחרי שהחלפתי

              פילטר מזגן.

בחודש פברואר הרכב צריך לעבור טסט וב- 215,000 הרכב אמור לעבור טיפול 15,000

אז לפני שאני קונה נוזל קירור ושמן מנוע המומלצים לרכב הנ"ל 110 ₪ לכל אחד.

האם עם כל התקלות וההוצאות הקרובות האם שווה להמשיך להחזיק ברכב?

וכמה יעלו כל ההוצאות?

זה ההיסטורית טיפולים

טבלת טיפולים.xlsx

עריכה אחרונה על ידי netanel92
פורסם

השאלה העיקרית פה היא מה האלטרנטיבה. אם יש לך כסף לקנות רכב חדש, או אפילו משומש עדכני, התשוב היא היא שכנראה לא.

 

אם מצד שני אתה חושב שתמכור את הרכב הספציפי הזה ובאותו סכום תקנה רכב בלי תקלות ועם צמיגים חדשים, אתה כנראה לא לגמרי בכיוון ואז התשובה היא שאולי כן שווה להשקיע ברכב הזה, בכל זאת לא נשמע שיש כאן תקלה מורכבת ובלתי צפויה שלא תקרה ברכב אחר שתקנה בסכום דומה.

 

באופן כללי, אם אתה יכול לקנות רכב אחר ב-25-30 ולהחזיק אותו לכמה שנים, לרוב העלויות יהיו די דומות לרכב ב-5, (כי ירידת הערך כמעט מתקזזת עם תקלות) רק שתקבל רכב אמין מודרני יותר. 

  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם (נערך)

1. צריך להתחבר עם סורק של סיטרואן ולבדוק מה כואב לגיר. לא תמיד זה משהו רציני.

2. פנסים לא עובדים? יש סיכוי שמדברים על להחליף נורות? זט הוצאה קטנה.

3. ברכב כזה לא הייתי פוסל הרכבה של סט זול. אני קניתי של SAVA אירופיים ב-850 באוטו דיפו. שבוע שעבר מכרו רביעייה סיניים ב-444 שקלים.

4. זה הקטע היותר כואב. יש סיכוי לא קטן שהיחידה הפנימית היא שדולפת. מצריך הורדה של דשבורד לתיקון.

 

אחותי מחזיקה רכב כזה, שאני דואג לה להחזיק ובינתיים מגלה אמינות טובה.

 

סה"כ זה רכב טוב שבגלל השווי הנמוך שלו, מתוחזק בתחזוקת שבר מחפירה אצל רוב הבעלים שלו ומוסיף שם רע לרכבי המותג.

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
בתאריך 2.12.2020 בשעה 00:36, pooh-bear כתב:

השאלה העיקרית פה היא מה האלטרנטיבה. אם יש לך כסף לקנות רכב חדש, או אפילו משומש עדכני, התשוב היא היא שכנראה לא.

 

אם מצד שני אתה חושב שתמכור את הרכב הספציפי הזה ובאותו סכום תקנה רכב בלי תקלות ועם צמיגים חדשים, אתה כנראה לא לגמרי בכיוון ואז התשובה היא שאולי כן שווה להשקיע ברכב הזה, בכל זאת לא נשמע שיש כאן תקלה מורכבת ובלתי צפויה שלא תקרה ברכב אחר שתקנה בסכום דומה.

 

באופן כללי, אם אתה יכול לקנות רכב אחר ב-25-30 ולהחזיק אותו לכמה שנים, לרוב העלויות יהיו די דומות לרכב ב-5, (כי ירידת הערך כמעט מתקזזת עם תקלות) רק שתקבל רכב אמין מודרני יותר. 

אז אם כבר אני משקיע אז כמה יהיו בערך ההוצאות כדי שזה לא יהיה שווה להשקיע ברכב בהתייחס לשווי הרכב?

פורסם

רכב במחיר כזה לא שווה את המחירון שלו שכתוב על הנייר.

 

הוא שווה לפי האפשרות שלך להחליף רכב לאחר, חדש יותר, בטוח יותר ומתקדם יותר.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, netanel92 כתב:

אז אם כבר אני משקיע אז כמה יהיו בערך ההוצאות כדי שזה לא יהיה שווה להשקיע ברכב בהתייחס לשווי הרכב?

שווי הרכב הוא פחות או יותר אפס.

 

אל תסתכל על ההוצאות לפי שווי הרכב, אין לזה שום משמעות. תסתכל על כמה עולה לך להמשיך לנסוע ברכב פר חודש / שנה. ברזולוציה טיפה יותר מדוייקת, כדאי להפריד בין הוצאות "רגילות", כאלה שיהיו לך בכל רכב (כמו צמיגים מצבר, ברקסים, טיפול תקופתי) לבין הוצאות על תיקונים אחרים שקשורים לרכב הספציפי, ואז להשוות את ההוצאות האחרות לאלו של האלטרנטיבה (פלוס ירידת ערך לשניהם, שהיא פחות או יותר אפס לסיטרואן הזו).

 

הבעיה ברכבים כאלו היא שנורא קשה לצפות כמה הוא יעלה לך בהמשך. זה המון עניין של מזל.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

מסכים לחלוטין, אידיוטי להשקיע ברכב שלא שווה כסף, אביזרי בטיחות בהתאם. לא לענין. לי יש אוטו בן עשרים, אני יד ראשונה, השווי שלו כמה אלפי שקלים בודדים, היום יש למטה רביעיית גודייר אפישנטגריפ שהגיעה זמנה. הולך להחליף לרביעייה של מישלין פרימסי 4 ולמרות שהצמיגים שווים משהו כמו שליש מהאוטו, זה הצעד הכי נכון לעשות. גם נותן לגרוטאה חיים חדשים, שקטים ונוחים בכלום כסף יחסי, גם מעניק לאוטו עם סטנדרט בטיחות לקוי ביסודו, שייך לתקופת טרום העזרים כידוע וממילא הגיל משפיע גם על מה שיש, מעטפת בטיחות אקטיבית שכל כך נחוצה לרכב כזה. לחסוך כמה מאות שקלים עם צמיג סיני נראה לי פשוט, וסליחה על הבוטות, טימטום.

פורסם

בחיים לא הבנתי מה שייכת עלות התחזוקה למחיר הרכב, אם כמובן הכוונה להחזיק אותו ליותר מכמה חודשים. 

 

כאילו, ינחם אותך יותר לעשות טיפולים כמו שצריך ברכב שעולה 50 אלף ולא ב-5 אלף?

 

זה חסר הגיון. 

פורסם
בתאריך 1.12.2020 בשעה 23:47, netanel92 כתב:

1) גיר - עוד מההתחלה היו קפיצות בגיר כמעט בכל הילוך אפשרי,

            בנסיעה ממושכת קופצת ההתראה הידועה "שלג + ספורט" וההילוך נתקע על שלישי.

          2) פנסים – אחד הפנסים הקדמיים לא עובד + פנס איתות אחורי שמאלי.

          3) צמיגים – צריך להחליף את כל הצמיגים.

          4) המזגן לא מקרר כל כך בקיץ, גם אחרי שמולא גז לא שינה כלום וגם אחרי שהחלפתי

              פילטר מזגן.

1. יכול להיות בעיה רצינית ויכול להיות בקטנה. תדע יותר טוב אחרי שתתחבר למחשב.
2. זניח. - קורה בכל רכב. תתקן בכל מקרה.

3. זניח - אם שמעת על רכב שלא דורש החלפת צמיגים אשמח לשמוע. בכל מקרה תחליף, יש כאן עניין בטיחותי גדול ואתה נוסע עם התינוקת באוטו...

4. זו דווקא יכולה להיות ה-בעיה שלך. אם זו יחידה פנימית דרוש פירוק דשבורד. יכול להגיע כמה אלפים. בכל מקרה אתה יכול לחכות עם זה לקיץ....

קיצר נשמע שרוב הבעיות הן סטנדרטיות לחלוטין ואולי אפילו לא נוראיות לרכב במחיר כזה.

 

פורסם
לפני 43 דקות, davemustaine87 כתב:

בחיים לא הבנתי מה שייכת עלות התחזוקה למחיר הרכב, אם כמובן הכוונה להחזיק אותו ליותר מכמה חודשים. 

 

כאילו, ינחם אותך יותר לעשות טיפולים כמו שצריך ברכב שעולה 50 אלף ולא ב-5 אלף?

 

זה חסר הגיון. 

אני מלכתחילה קניתי את הרכב בידיעה שזה יהיה זמני השיקול היה לקנות רכב ב-5 אלף עם כל הבעיות  ולנסוע עד שתבוא תקלה יקרה גם עם זה יהיה חודש אחרי הרכישה, במקום לקנות רכב ב20,000 מעכשיו לעכשיו אחרי שבמשך חצי שנה לא מצאתי רכב ראוי, עד הרגע האחרון היתה בי תקווה שאמצע, אבל זה לא קרה והגיע הדד ליין שקבעה אשתי וקניתי בסוף את הסיטוראן מעכשיו לעכשיו. מאז עברו שלושה חודשים וחצי בשלום ולכן שוקל עם שווה להמשיך עם הרכב לשנה הקרובה ולהשקיע כדי שימשיך לנסוע  או(תוך כדי) לחזור ולחפש רכב אחר. הטיפולים זה פחות מה שמדאיג, אלה התקלות.

לפני כשעה, nathun כתב:

1. יכול להיות בעיה רצינית ויכול להיות בקטנה. תדע יותר טוב אחרי שתתחבר למחשב.
2. זניח. - קורה בכל רכב. תתקן בכל מקרה.

3. זניח - אם שמעת על רכב שלא דורש החלפת צמיגים אשמח לשמוע. בכל מקרה תחליף, יש כאן עניין בטיחותי גדול ואתה נוסע עם התינוקת באוטו...

4. זו דווקא יכולה להיות ה-בעיה שלך. אם זו יחידה פנימית דרוש פירוק דשבורד. יכול להגיע כמה אלפים. בכל מקרה אתה יכול לחכות עם זה לקיץ....

קיצר נשמע שרוב הבעיות הן סטנדרטיות לחלוטין ואולי אפילו לא נוראיות לרכב במחיר כזה.

 

כמה יעלו הבדיקות של של הסעיפים 1. ו-4.?

לפני שעתיים, pooh-bear כתב:

שווי הרכב הוא פחות או יותר אפס.

 

אל תסתכל על ההוצאות לפי שווי הרכב, אין לזה שום משמעות. תסתכל על כמה עולה לך להמשיך לנסוע ברכב פר חודש / שנה. ברזולוציה טיפה יותר מדוייקת, כדאי להפריד בין הוצאות "רגילות", כאלה שיהיו לך בכל רכב (כמו צמיגים מצבר, ברקסים, טיפול תקופתי) לבין הוצאות על תיקונים אחרים שקשורים לרכב הספציפי, ואז להשוות את ההוצאות האחרות לאלו של האלטרנטיבה (פלוס ירידת ערך לשניהם, שהיא פחות או יותר אפס לסיטרואן הזו).

 

הבעיה ברכבים כאלו היא שנורא קשה לצפות כמה הוא יעלה לך בהמשך. זה המון עניין של מזל.

האלטרנטיבה היא לקנות רכב סביב 20,000 כמו יונדאי i30cw, סיד סטיישן או ניסאן טידה. איך עושים בערך את חישוב? 

פורסם
לפני 4 דקות, netanel92 כתב:

כמה יעלו הבדיקות של של הסעיפים 1. ו-4.?

לגבי הגיר - לדעתי פשוט תלך למוסך גבע או אורן בתל אביב (אם אתה מאזור המרכז) - יש עליהם המלצות רבות והם מבינים בצרפתיות.
קשה להעריך. אבל תתכונן לסביב ה300.

לגבי המזגן - צריך מוסך מזגנים.
לי היה סיפור דומה בC4 2010. הבדיקה עלתה 350.

פורסם

סיטרואן C4 עד 2010 יכול להיות רכב מעולה, בטח למחיר שלו, אם נשמר מאוד וטופל הייטב.

ברכב שלך לא הייתי נוגע, כי בו יותר מדי נעלמים. (מה, למשל, עם רצועת התזמון?  ומשאבת מים?... תקלה במזגן יכולה להגיע לעלויות של כמה אלפים...)

ב- 5,000 ש"ח אפשר לקנות אחת כזו שמורה מאוד שתתן לך שירות מעולה עוד כמה שנים.  בגלל שהמכונית כל כך טובה (באמת), יש לא מעט אנשים שמחזיקים אחת כזו ומטפלים בה היטב.

אני נוסע באחת 2007.  פשוט תענוג והרבה שקט נפשי.

הקנייה צריכה להיות נכונה.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם
לפני 4 דקות, דב קרדו כתב:

ברכב שלך לא הייתי נוגע, כי בו יותר מדי נעלמים. (מה, למשל, עם רצועת התזמון?  ומשאבת מים?... תקלה במזגן יכולה להגיע לעלויות של כמה אלפים...)

אם היית פותח את האקסל שפות"ש צרף, היית רואה שטיימינג הוחלף ב-150,000 ק"מ.

תקלה במזגן יכולה להופיע מהיום למחר. אלא אם תמצא רכב שהוחלפו לו ממש בזמן האחרון גם מדחס וגם יחידה פנימית, אין לך שום תעודת ביטוח שאחד מאלו לא יקרוס לך בכל רגע נתון.

 

פות"ש, ברכבים ישנים זה פשוט עניין של מזל. אף אחד לא יכול להבטיח לך מה יתקלקל (ומה לא) ברכב בן 11 עם 200,000 ק"מ. אם אתה יכול לקנות רכב חדש יותר בכמה שנים ועם פחות ק"מ (שהוא אמין בבסיסו), בסבירות מסויימת עלויות התחזוקה שלו יהיו נמוכות יותר וזה יתקזז עם ירידת הערך הגבוהה יותר. אם הרכבים שאתה מוצא הם באותו סד"ג מבחינת שנתון וק"מ, אפשר גם להמשיך* עם הסיטרואן הזו.

 

* כתלות בעלות התקלות בגיר ובמזגן - אתה חייב לקבל על שתיהן הצעת מחיר ממוסך שמכיר את הרכב, למשל גבע בת"א או אורן שירותי רכב בחולון. בכלל, אם אתה קופץ לאחד משניהם הייתי מתייעץ איתם.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

×
×
  • תוכן חדש...