Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר ל C4 פיקסו 16 וגם מוסך סיטרואן באיזור פרדס חנה


עדי-אל
שימו לב! השרשור הזה בן 1461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעיון כאן ראיתי שצריך מצבר מתאים ל S&S אבל למעשה מיומו הראשון אצלי (ואפילו לפני) הוא מבוטל ואין לי בו שימוש 

1. יש צורך במצבר מיוחד ואם כן איזה סוג ומה העלות?

2. האם ההחלפה שלו היא פשוטה טכנית(לדוגמא החלפתי עצמאית בפוקוס) או רצוי להגיע לחשמלאי

 

נ.ב עברתי מהמרכז לאזור פרדס חנה-חדרה ולהגיע למוסך גבע כבר לא פשוט. מכירים מוסך טוב לסיטרואן (לא מוסך יבואן) באזור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים עם מע' עצור וסע, בהם כבה המנוע בעמידה ברמזורים וכו' ומניע שוב להתחלת הנסיעה,
בגלל העומס הרב המוטל על המצבר, מתקינים יצרני הרכב מצבר עם יכולת לפריקה עמוקה והתאוששות מהירה וטעינתו מהר בחזרה.
מצבר כזה ידוע בשמו מצבר מסוג AGM קרי Absorbed Glass Mat והוא בעל לוחות עופרת עבים ובאיכות גבוהה
המכוסים בשכבות פיברגלאס ספוג באלקטרוליט (חומצה גפריתנית ומים).
מצברים אלו הנם יקרים מאוד ורוב יצרני הרכב חוסכים בעלות ומתקינים מצבר זול יותר מסוג EFB שזה
Enhanced Flood Battery שהוא מצבר עופרת/חומצה רגיל אך עם לוחות עופרת עבים יותר ומצופי פוליאסטר.
אך חלק מיצרני רכבי היוקרה (מרצדס, אאודי בדגמי היוקרה ועוד) כן מתקינים מצברי AGM היקרים (וטובים) יותר.

להלן ההבדלים בין מצבר STOP&START מסוג EFB לעומת AGM:
תמיד צריך לראות מה המלצת יצרן הרכב לגבי המצבר המותקן ברכב ולהלן מספר דברים על מצברים אלו והטכנולגיה שמשתנה ומתפתחת כל הזמן, בעולם הרכב ומצברי הרכב:
מצבר EFB הינו מצבר שנכנס לשוק לאחר כניסת מצברי ה-AGM, היקרים יותר, למרות זאת מצבר ה-EFB פשוט יותר ואינו יקר לייצור כמו מצבר ה-AGM כשהסיבה לייצור מצבר זה היו בקשות רבות מיצרניות הרכב להוזלת עלות המצברים לרכבים החדשים.
מצבר EFB יכול להתאים לרכבים בהם טכנולוגיית ה-STOP&START פשוטה (כיבוי והפעלת הרכב ברמזור בלבד) והצורך מממצבר זה בעיקר יכולת פריקה עמוקה ללא נזק למצבר (מספר הפעמים שהמצבר יכול להתרוקן ולהטען בחזרה ללא נזק).
מצברי ה-AGM מיועדים לרכבים מתקדמים יותר שיכולים להטען מהר במתח גבוה גם מהאלטרנטור וגם בחלק לא מבוטל מהרכבים החדשים גם על ידי מערכת בלמים מתקדמת המייצרת חשמל בכל עצירה ומטעינה את המצבר.
לכן מצבר AGM יכול להיות תחליף למצבר EFB אבל לא להיפך (אפשר לשדרג אבל לא לשנמך).
מצבר חומצה רגיל לא יכול להיות תחליף לשום מצבר STOP&START כי המצבר עלול לא להחזיק מעמד זמן רב וביחוד ברכבים שבהם בגלל מע' זאת מתח טעינת האלטרנטור (גנרטור הרכב) גבוה יותר כדי לקצר זמני טעינת המצבר לאחר כיבוי והנעת מנוע.

 

בברכה  -  רפי לין

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, save כתב:

70Ah

על המצבר שברכב כתוב 60

התאריך ייצור שלו הוא 4 חודשים לפני שהרכב עלה לכביש אז כנראה זה המקורי.

ובכלל איפה אפשר להוציא מידע מקצועי יותר, בספר הרכב לא כתוב כלום

עריכה אחרונה על ידי עדי-אל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 6 שעות, עדי-אל כתב:

כתבתי בכוונה שמערכת S&S מבוטלת

אני בספק שביטלת את המערכת קבוע.  לכל היותר אתה מבטל אותה בתחילת כל נסיעה.  וכשאחר נוהג או כשאתה שוכח ?

 

בנוסף קרא את שכתב  רפי

לפני 6 שעות, רפי לין כתב:

מצברי ה-AGM מיועדים לרכבים מתקדמים יותר שיכולים להטען מהר במתח גבוה גם מהאלטרנטור

אם זה המצב ב C4 פיקאסו זה בפני עצמו סיבה טובה למה אתה *כן* צריך את המצבר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע בנזין טורבו 1.6 בשנתון שלך אפשר מצבר AGM 60Ah כל עוד הוא מדורג מינימום 540 CCA (זרם התנעה קרה). בדיזל כבר צריך 760CCA וזה כבר נמצא בתחום מצברי 70Ah+.

כזה אמור להספיק לך
http://www.monis.co.il/document/65,55,480.aspx
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאוטו שלי (הדגם הקצר שנת 2017) הוחלף המצבר במוסך מורשה יבואן במסגרת אחריות (המצבר המקורי) כמה ימים בודדים לפני תום אחריות יצרן (3 שנים).
היה מצבר 70Ah, ושמו מצבר חדש 70Ah.
הסיבה להחלפה היתה שהתלוננתי בטיפול השנתי שמערכת ה S&S לא עובדת (ואין נורות תקלה\אזהרה שמעידות על בעיה).

מציע לשים 70Ah.
(בתמונות: השחור זה המצבר המקורי, הכסוף זה החדש).

איציק

WhatsApp Image 2020-09-06 at 18.05.55 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-09-06 at 18.05.55.jpeg

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, dani666 כתב:

אני בספק שביטלת את המערכת קבוע.  לכל היותר אתה מבטל אותה בתחילת כל נסיעה.  וכשאחר נוהג או כשאתה שוכח ?

 

בנוסף קרא את שכתב  רפי

אם זה המצב ב C4 פיקאסו זה בפני עצמו סיבה טובה למה אתה *כן* צריך את המצבר הזה.

לא ביטלתי אותה דרך המחשב רכב.

כבר ברגע שהנעתי את הרכב (עוד לפני שקניתי) בדקתי במסך שזה מבוטל וככה זה נשאר עד היום.

לפני 2 שעות, save כתב:

במנוע בנזין טורבו 1.6 בשנתון שלך אפשר מצבר AGM 60Ah כל עוד הוא מדורג מינימום 540 CCA (זרם התנעה קרה). בדיזל כבר צריך 760CCA וזה כבר נמצא בתחום מצברי 70Ah+.

כזה אמור להספיק לך
http://www.monis.co.il/document/65,55,480.aspx







 

זה טעות מה שכתבתי לך המצבר כתוב 70.

 

לפני 1 שעה, איציק נ. כתב:

לאוטו שלי (הדגם הקצר שנת 2017) הוחלף המצבר במוסך מורשה יבואן במסגרת אחריות (המצבר המקורי) כמה ימים בודדים לפני תום אחריות יצרן (3 שנים).
היה מצבר 70Ah, ושמו מצבר חדש 70Ah.
הסיבה להחלפה היתה שהתלוננתי בטיפול השנתי שמערכת ה S&S לא עובדת (ואין נורות תקלה\אזהרה שמעידות על בעיה).

מציע לשים 70Ah.
(בתמונות: השחור זה המצבר המקורי, הכסוף זה החדש).

איציק

WhatsApp Image 2020-09-06 at 18.05.55 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-09-06 at 18.05.55.jpeg

 

איפה כתוב AGM?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, עדי-אל כתב:

איפה כתוב AGM?

 

איפה אתה גר ? (רוצה להמליץ על אופטומטריסט באיזור מגוריך :-P )
 

 

WhatsApp Image 2020-09-06 at 21.02.54.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-06 at 21.05.28.jpeg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, עדי-אל כתב:

מעיון כאן ראיתי שצריך מצבר מתאים ל S&S אבל למעשה מיומו הראשון אצלי (ואפילו לפני) הוא מבוטל ואין לי בו שימוש 

1. יש צורך במצבר מיוחד ואם כן איזה סוג ומה העלות?

2. האם ההחלפה שלו היא פשוטה טכנית(לדוגמא החלפתי עצמאית בפוקוס) או רצוי להגיע לחשמלאי


לאוטו דיפו יש מבצעים דיי טובים על AGM-ים של וורטה (1092 ש"ח למצבר 70Ah עם 24 חודשי אחריות).

בגדול ההחלפה לא מסובכת למי שמכיר. במורשים מכירים את הפרוצדורה כך שאם "נפלת" על מישהו שמכיר את התהליך, זה קל.
אצלי במקרה החליף האיש דיאגנוסטיקה במוסך, אז הוא דיי בקלות ומהר הוציא מה שצריך (כמה פלסטיקים וגם כמה ברגים) ופשוט  "יילד" את המצבר החוצה. הייתי סקפטי איך הוא יכניס לשם את המצבר החדש, אבל זה הלך דיי מהר והכל שב על מקומו בשלום.

אם הסתבכת, יש סירטון הדרכה מפורט ב YOUTUBE על איך מחליפים מצבר לדגם הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=UB7qs4syVAE

איציק

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...