Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי חסימת חניה פרטית


שימו לב! השרשור הזה בן 1302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן. זה אכן הכינוי (הפוגעני) המקובל בברנז'ה לצורת החניה הזו. :-D

אני נמנע ממנו ברשותך. 

 

סתם שאלה שמסקרנת אותי - אתם משתמשים קבוע בשתי החניות?

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני אתן את השנקל שלי:
ברחוב שבו אני גר יש מצב דומה, בתים פרטיים וכל הרחוב חניות אפורות כשחלקן "חוסמות" יציאה מחניה פרטית (בלי מעטפה או תמרור). מעבר לכך שיש כאן יותר רכבים מחניות, לכל בית אב פה יש לפחות איזו יחידת דיור עם מכונית או שתיים שמתלווה לדיירים.
ההתנהלות די דומה למה שפות"ש תיאר, מעבר לכך שחלק מהשכנים החליטו שהחניה "שלהם" זה גם מול הגדר של הבית, מול שער הולכי רגל וכו'. למה? ככה. תחנה לאחד והוא ייצא לרחוב, אחר ישאיר לך "מתנות" על הרכב. אם תזמין פקח הוא ישקיט את השכן לכמה ימים, וחוזר חלילה.
הפתרון היחיד למצבים האלה (מעבר לאכיפה שלא קיימת, על סוגיות בתחום האפור) הוא "יד לוחצת יד", הסכם ג'נטלמני של "אני לא אחנה לך ואתה לא תחנה לי" כשרוב השכנים הסכימו לשלוח את האורחים/משפחה/חברים לחנות בחניון קרוב כדי למנוע תקריות לא נעימות, ואני יודע על אחד שאפילו עיגן את זה בחוזה שכירות של דייר שלו (לא חושב שזה חוקי, אבל מילא...).
הכותב גר בשכונה שתוכננה בהתאם לצפיפות התחבורתית והצרכים של שנות ה 50, ומאז העירייה מאשרת או מעלימה עין מפיצוץ אוכלוסין (הרבה יותר "בתי אב" אם אפשר לקרוא ככה ליחידת דיור של 20 מ"ר) מחד, ולא דואגת לתשתיות הולמות מאידך - מה שיוצר מצוקת חניה תל-אביבית בתוך שכונת מגורים מנומנמת.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, natco כתב:

אם הוא בנה ממש תוספת במקום החניה, הוא כנראה מסוג האנשים שקודם כל יצטרך להשתחרר בערבות מהתיק על דקירת הפקח והשכן ה"מלשן". בינתים, האוטו שלו יתפוס עוד חניה באופן קבוע:-D

אגב- בהרבה מקרים, כשזה "גאראג' בנוי", אז הסטודנט ששוכר את השיקוץ הזה מבעה"ב, תופס לעצמו עוד חניה אחת (לגטס המתפרקת שלו), שלא חושבה בחישובי התקן בתב"ע.

 

כנ"ל יצירת עודף עומס על תשתיות גם בדירות מחולקות, יחידות דיור מאולתרות,מרתפים וכל שאר הטוב שארצנו משופעת בו. אבל אנחנו כבר גולשים מהנושא שלשמו נפתח הדיון.

 

איווה עכשיו אנחנו מדברים.

 

אגב גם היא תצטרך להשתחרר מהערבות?

ותגובת עיריית ראש העין לסיפור זה בושה וחרפה, השלמה עם עבריינות.

 

לפני כשעה, ישה כתב:

אני גר במקום בו יש 3 מקומות חניה לכל כלי רכב 

 

מסביר כמה דברים 😂

 

ציטוט

וגרתי גם במרכז תל אביב בו אם הייתי חוזר בשעה 10 בערב הייתי תולה את הרכב על וו וכבל על עץ. וזאת לאחר שגם מקומות החניה של עירית תל אביב ניתנו לשימוש בלילה.

 

אז אתה כנגד התופעה של נתינת מקום חניה לדייר בודד על הכביש.

 

ואם מדובר בבלוק של עשרות דירות עם מגרש חניה אז זה בסדר ושם הרוחב הנגזל מהכביש הוא כפול ?

 

אני לא נגד התופעה (וגם לא כתבתי בעדה, נשארתי עם עובדות בלבד), אלא בעד העובדות, והעובדות היבשות והמספרים אומרים שהציבור משלם על זה, ולא כדבריך.

 

לפני כשעה, ישה כתב:

וצ'מע בדיחה

 

בית בן 70 שנה 15 דיירים מבקש מהעיריה לתת להם כניסה ויציאה מהכביש כדי שיוכלו להחנות את כלי רכבם בתוך החצר. מה התשובה לדעתך?  מוריד 15 כלי רכב מהכביש כנגד "גזילת" 2 מקומות עבור מעטפה.

 

תשובה שלילית

אותו פקיד אתה בא מודיע לו שאתה הולך להרוס את הבית ולבנות חדש תמ"א 38 שממא  אומר לך חייב אתה לתת חניה אחת לכל אחד מהדירות.

ואז כן תקבל שתי מעטפות. בוודאי.

 

חלם בהתגלמותו!!

היום נטקו כבר מספר לנו כי השתנה לרעה.

 

שוב, בלי להביע דעה אישית שלי פה בכלל, רק עובדות ומספרים.

אם אתה שואל לדעתי אני בעד לאפשר חנייה פרטית כזו, א-ב-ל, אם ייתפס בעל הדירה שהפך את החניה הפרטית לבלתי שמישה לצורך חניה - יאבד את האישור, המעטפה תימחק ואבני השפה יחזרו לצבעם המקורי יחד עם הגבההת המדרכה. ככה החניה שהופקעה לצורך כניסה לחניה הפרטית שכבר אינה חניה, תחזור לציבור. ולא ייצא חוטא נשכר.

 

לפני כשעה, ישה כתב:

בהנחה שמקובל עלינו שמגיע לו מעטפה  כדי להיכנס לחצר והוא לא משתמש בחניה אחרת ברחוב אלא מקסימום חונה על המעטפה מצב הציבור לא הורע גם אם הוא בנה קזינו במקום החניה שלו ומביא את המהמרים במסוק.

 

ברור הוא שככל שמצוקת החניה גוברת ויש פחות ופחות מקומות פנויים לציבור הציבור נדפק אבל מה לעשות כאשר חוקי התכנון קובעים אחרת.

 

מצב הציבור הורע, בדוגמה שלי מ-1.5 רכבים לחניה ל-1.55 רכבים לחניה.

חשבונית המשפט הזה פשוט לא נכון.

 

לפני 49 דקות, natco כתב:

בתשריט הבינוי בתב"ע של צמודי קרקע מופיעות חניות טוריות. (כלומר שרכב אחד של בני הבית נכנס ל"עומק" החצר והשני חונה מאחוריו).

 

בבניינים זה מאוד מאוד נפוץ, ככה החניות שלי בדירה כיום.

 

לפני 11 דקות, nadavd4 כתב:

אני אתן את השנקל שלי:
ברחוב שבו אני גר יש מצב דומה, בתים פרטיים וכל הרחוב חניות אפורות כשחלקן "חוסמות" יציאה מחניה פרטית (בלי מעטפה או תמרור). מעבר לכך שיש כאן יותר רכבים מחניות, לכל בית אב פה יש לפחות איזו יחידת דיור עם מכונית או שתיים שמתלווה לדיירים.
ההתנהלות די דומה למה שפות"ש תיאר, מעבר לכך שחלק מהשכנים החליטו שהחניה "שלהם" זה גם מול הגדר של הבית, מול שער הולכי רגל וכו'. למה? ככה. תחנה לאחד והוא ייצא לרחוב, אחר ישאיר לך "מתנות" על הרכב. אם תזמין פקח הוא ישקיט את השכן לכמה ימים, וחוזר חלילה.
הפתרון היחיד למצבים האלה (מעבר לאכיפה שלא קיימת, על סוגיות בתחום האפור) הוא "יד לוחצת יד", הסכם ג'נטלמני של "אני לא אחנה לך ואתה לא תחנה לי" כשרוב השכנים הסכימו לשלוח את האורחים/משפחה/חברים לחנות בחניון קרוב כדי למנוע תקריות לא נעימות, ואני יודע על אחד שאפילו עיגן את זה בחוזה שכירות של דייר שלו (לא חושב שזה חוקי, אבל מילא...).
הכותב גר בשכונה שתוכננה בהתאם לצפיפות התחבורתית והצרכים של שנות ה 50, ומאז העירייה מאשרת או מעלימה עין מפיצוץ אוכלוסין (הרבה יותר "בתי אב" אם אפשר לקרוא ככה ליחידת דיור של 20 מ"ר) מחד, ולא דואגת לתשתיות הולמות מאידך - מה שיוצר מצוקת חניה תל-אביבית בתוך שכונת מגורים מנומנמת.

 

ראיתי מתישהו דירה בראשון לציון, שזה בעצם בית פרטי, אבל מחולק ל-2 באיזה 4 או 5 מפלסים שונים, מתחת לגובה הכביש, בגובה הכביש, חצי קומה מעל וכו', שני שערים אחד מכיוון הרחוב הראשי אחד מהרחוב הפנימי.

בתכנון עיריית ראשון לציון עשתה מקום לחניה טורית כפולה עם שער, ועוד מעטפה קטנה (ברוחב של רכב וקצת) בכניסה לשער מהרחוב הפנימי.

בעל הדירה חילק אותה כניסה לדירה העליונה מהרחוב הראשי, כניסה לדירה התחתונה מהרחוב הפנימי, את החניות הפך לגינה (השער בעצם לא נפתח כבר שנים), מן הסתם של הדירה התחתונה, ונתן אישור לדיירים בדירה העליונה לחנות על המעטפה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, natco כתב:

 

סתם שאלה שמסקרנת אותי - אתם משתמשים קבוע בשתי החניות?

 

בו נניח שיש לי שתי חניות פרטיות מחוץ לבית, ויש לי רק רכב אחד

וברוב הזמן חניה אחת פנויה, אני אמור לתת לשכנים לחנות שם? בהחלט לא.

מגיע בן משפחה, חבר, קרוב משפחה, סתם טכנאי מזגנים או תיקון אינטרנט (קורה כל הזמן)

למה לא לשמור את החנייה לאנשים קרובים אלי שיכולים להגיע גם ללא הזמנה.

 

וגם אם נניח אני חטיאר ללא משפחה וללא חברים, עדיין למה אני צריך שכן שנדחף לחנייה שלי

פותח את הדלת על הרכב שלי (שאני כה מקפיד לשמור) ואולי גם לחנות בשני המקומות, כי מילא לא אכפת לי. ( יש אנשים שאין להם גבול)

 

אחת הסיבות שאני מחפש בית קרקע ישן נושן באזור שלי (שבנו לפני 60 שנה) זה הגודל החצר שלו שיכול להכיל

גם 6/8 רכבים ללא בעיה, עם בונים פתח מתאים. היום לא בונים בתים כאלה (לא מדבר על סביון/הרצליה פיתוח וכד')

אלה בתים שצמודים לבית של השכן, כדי שתוכן להאזין למוזיקה שלו, לרעש בחצר של הילדים, ואת הצעקות מהמטבח, וכד'. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 האמת היא שבעבר, כאשר גרתי בבית הורי, חניתי בשיטה הטורית ולא היו יותר מדי קשיים. אם חש נכונות להחלפת רכבים תדירה בין בני זוג גם לא צריך להיות קושי.

 

לגבי הביטוי הגזעני, הוא היה שגור בפי אנשי המכירות. בכלל לא השתמשו בכינוי הרשמי.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, natco כתב:

כן. זה אכן הכינוי (הפוגעני) המקובל בברנז'ה לצורת החניה הזו. :-D

אני נמנע ממנו ברשותך. 

 

סתם שאלה שמסקרנת אותי - אתם משתמשים קבוע בשתי החניות?

כן , 

אחד לרכב אספנות ואחד לדיילי לפעמים. 
בנוסף עוד רכב על המעטפה בצוק העיתים. 

  • אהבתי 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת החניה בטור נפוצה גם בארה"ב ומכונה tandem parking. יש גם טורים של שלוש מכוניות ולפעמים יותר. זו חצי צרה שכל החונים הם בני אותו משק בית, אבל במקומות צפופים לפעמים חונים כך אנשים שאינם קשורים ואז זה כאב ת*ת.

 

Bidding for the two front-and-back spaces behind 298 Commonwealth Avenue in Boston started at $42,000.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, m3x7r3m3 כתב:

אם אתה שואל לדעתי אני בעד לאפשר חנייה פרטית כזו, א-ב-ל, אם ייתפס בעל הדירה שהפך את החניה הפרטית לבלתי שמישה לצורך חניה - יאבד את האישור, המעטפה תימחק ואבני השפה יחזרו לצבעם המקורי יחד עם הגבההת המדרכה. ככה החניה שהופקעה לצורך כניסה לחניה הפרטית שכבר אינה חניה, תחזור לציבור. ולא ייצא חוטא נשכר.

מדויק.
עכשיו השאלה אם הרשות המקומית רשאית לעשות את זה?
או כמו שאמרו פה כבר העירייה לא יכולה לבטל את הכניסה לחנייה כי החנייה מופיעה בתב"ע....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, nathun כתב:

מדויק.
עכשיו השאלה אם הרשות המקומית רשאית לעשות את זה?
או כמו שאמרו פה כבר העירייה לא יכולה לבטל את הכניסה לחנייה כי החנייה מופיעה בתב"ע....

 

א. מאיפה אתה בטוח שהיא מופיעה בתב"ע? בוא נאמר שראיתי יותר ממקרה אחד שפריצת הקיר, השער, הנמכת המדרכה ואפילו צביעת המעטפה נעשו כולם באותו היום ממש ומטעם בעל הדירה, בדיקה מול העירייה העלתה שאין שום אישור למעטפה.

ב. מעטפה היא תמרור תנועה, וככזו היא חייבת לקבל גם אישור מוועדת התמרור, צריך להיות פרוטוקול של האישור הזה.

ג. נניח והכל קרה לפי הספר ובאישורים מלאים, ביטול מצריך אישור בוועדת התמרור (ביטול תמרור) ואולי עוד אישורי עירייה נוספים.

ד. התכוונתי שזה מה שצריך להיות, לא שזה המצב הקיים 🙄

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ממה שאני מכיר, תבע לא קובעת מאיפה נכנסים לחניה אלא מחייבת כמות חניות ברחוב ולדירות לפי התקן הארצי שתקף בזמן הבניה. יש נספחי תנועה לתבע אבל בד"כ הם רק מנחים. מי שמתכנן על המגרש צריך להראות את הפיתרון כניסה לחניה שהוא מציע לועדה מקומית כחלק מהאישורים לבניה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא ממה שאני מכיר - ויצא לי לעבוד קצת כיועץ תנועה - התב"ע קובעת בדיוק איפה ובאילו מידות ושיפועים תיהיה החנייה במגרש.
כל התעסקות עם החנייה מחייבת אישור של יועץ תנועה, ולכן התכנית שהיועץ תנועה אישר בתב"ע היא מחייבת.

היועץ תנועה לוקח בחשבון את מיקום החנייה והכניסה אליה ביחס לתוכנית האדריכלית של הרחוב וביחס לתכנית הניקוז של הרחוב.
 

זה שבפועל כ"א עושה מה שהוא רוצה במגרש שלו והעירייה משלימה את התמרורים (מעטפות ואדום לבן) בהתאם זה כבר סיפור אחר...
לחילופין אם הדייר הגיש תכנית חלופית מאושרת ע"י יועץ תנועה העירייה יכולה לאשר לו את זה....

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

התב"ע קובעת את השיפועים של הכבישים, אבל גם של החניות בתוך המגרשים? 

אני עובד במשרד אדריכלים שעוסק בתבע"ות ואף פעם לא ראיתי שמתכננים את החניה כמשהו מחייב. נותנים זכויות בניה מספיקות לחניון, מראים כמובן היתכנות החניות והכניסות בכל מגרש בנספח בינוי ואת החניות בפירוט זכות הדרך בנספח תנועה יחד עם גבהי הכבישים, אבל בהוראות רושמים שהחניה לפי התקן הארצי וזהו.

 גם נספח תנועה מחייב לא יצא לי לראות. חידשת לי.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק. תשריט התב"ע שמתכנני התב"ע מוציאים, אינו מפורט.

אחריו מגיע נספח הבינוי, שהוא חלק מתיק המידע להיתר והינו מסמך מחייב, ועוד איך.

(אדריכלים נוטים לכנות את כל תכולת תיק המידע כ"תב"ע". זב כמובן לא מדוייק וחוטא לאמת, שכן יש שם עוד המון מסמכים. כנראה שמכאן אי ההבנה בינינו)

 

בקיצור- כחלק מתיק המידע, ישנה תכנית תיאום מערכות. היא כוללת הכל. ברמה של איפה שמים ספסל, ואיפה שותלים עץ.

בטח ובטח פילרים של חח"י, ברזי כ"א, עמודי תאורה, וכו'.

אתה ממש ממש לא יכול "לעשות מה שאתה רוצה", כי זה כרוך בתיאום מול עשרות גורמים שתכננו את המערכות האלה שפועלות בסינרגיה, או סתם אחת ליד השניה בלי להפריע זו לזו.

ואני כבר לא מדבר על תכניות שיושמו בשטח, (שלב מצעים ואחריו), ששם כל הזזה תעלה ליזם הון.

 

מי שסקרן לראות ככה זה נראה:

(הורדתי בערך חצי מהשכבות של התשתיות, והתמקדתי על קטע קטן בקצה התב"ע, אחרת לא היו רואים את היער).

ורוד=הוט, ירוק=בזק, אדום=חח"י, חום=ביוב, כחול כהה=חשמל ציבורי, כחול בהיר=אספקת מים וברזי כיבוי. יש גם עצים, השקיה,ספסלים,מיתון תנועה... ועוד המון שהעפתי

1.thumb.jpg.18f339b3a4b0efc43f4ae04e06c309aa.jpg

 

עריכה: 

אגב- החניות המדוברות הן המלבנים הכתמתמים עם המשולש בפנים

עריכה אחרונה על ידי natco
  • אהבתי 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נספח בינוי של התב"ע מחייב? בכל התכניות שעבדתי עליהן הוא מנחה, יחד עם שאר הנספחים של התנועה, נוף, מים וביוב וכו'. לא ראיתי רמת פירוט כזו בתב"ע, אולי רק בשלב 1:500 שלא תמיד מזמינים. וגם שם זה מנחה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נגמר הזמן לעריכה, הנה קטע מנספח בינוי של תב"ע שקיבלה תוקף שעשינו במשרד. רואים שרמת הפירוט שונה לחלוטין ממה ש @natco שיתף. כל מה שמסומן זה רק הכניסות לחניה של כל מגרש וזה לא מסמך מחייב, רק מנחה.

SAVE_20200903_123053.jpg

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...