Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סלטוס - נהיגה ראשונה


פבל
 שיתוף
עוקבים 37

פוסטים מומלצים

היום התרשמתי מהרכב באולם התצוגה.

תא הנוסעים מרגיש פשוט ומיושן, איכות החומרים גרועה לימנו, כל הפלסטיקים בכל המפלסים מלמעלה למטה הכל קשיח.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

CITROEN C5 AIRCROSS 2020

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 148
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מה הוא אמור להחליף, אם בכלל? איפה הוא אמור להיכנס? ולמה בכלל הוא פה? על כל השאלות ועוד ניסיתי (כרגיל, לא בהצלחה יתרה) לענות בנהיגה הראשונה שלנו בקיה סלטוס. צילום: רונן טופלברג    

רשמים ראשונים אחרי נסיעת מבחן-   1.מרחב הפנים ברכב, מצויין ,הן מקדימה והן בספסל האחורי (יש מיזוג ליושבים מאחור). 2.הייתה הרגשה שהמושבים הקדמיים מכויילים בצורה שונה- שברי כביש ופסי האטה

Give me a break הדגם זה לא משווק באירופה ולא בכדי. זה דגם לשוק האמריקאי שאנינות מוטורית היא ממנו והלאה. 

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 21 דקות, Liran xsi כתב:

היום התרשמתי מהרכב באולם התצוגה.

תא הנוסעים מרגיש פשוט ומיושן, איכות החומרים גרועה לימנו, כל הפלסטיקים בכל המפלסים מלמעלה למטה הכל קשיח.

 

 

 

 

גם במבחן הדרכים שנערך באתר "YNET", לא התלהבו מהרכב. [בלשון עדינה, כמובן].

בעצם, מלבד סעיפי, גודל המסך בגרסה הבכירה, מרווח ליושבים מאחור, ואבזור בגרסה היקרה, לא ממש "נפלו" ממנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, wildlands2019 כתב:

אבל כך זה אמריקה, שם לא מעניין אותם איכות חומרים

דווקא ההתרשמות שלי מאמריקאיות בחלקן הגדול הוא שאיכות בפנים היא סבבה+++

ספארק לא נחשב אמריקאית היא דייהו(אם ככה כותבים את השם הזה בעברית🙄)

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 19.8.2020 בשעה 15:50, ch2856 כתב:

2- ההבדל הוא רק במולטימדיה, בשליטה על המזגן והגימור המרכזי שהוא בגוון אפור כזה במקום שחור מבריק (עדיף). לוח המחוונים זהה.

 

2020-Kia-Seltos-S-SUV-1200x800-11.jpg

2020-Kia-Seltos-S-SUV-1200x800-8.jpg

הבדלים נוספים באבזור: בלם יד מכני רגיל, כניסה והתנעה במפתח רגיל, היעדר פתחי מיזוג ושקע טעינה מאחור, היעדר כיסים בגב המושבים הקדמיים. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

רצ"ב קישור למבחן השוואתי שנערך באתר איי קאר בין הקיה סלטוס לסקודה קאמיק:

 

https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/מבחן_השוואתי:_קיה_סלטוס_מול_סקודה_קאמיק/

 

נקודה שצדה את תשומת ליבי היא שלמרות שהסלטוס מצוייד במנוע 2 ליטר אטמוספרי עם גיר רציף והקאמיק צוייד במנוע 1.5 טורבו וגיר כפול מצמדים, הקאמיק היה עדיף בביצועים רק בהאצה הראשונית ואילו בתאוצות ביניים ובעקיפות הסלטוס היה מהיר מהקאמיק כמעט בכל סיטואציה.

 

כן מנוע 2 ליטר אטמוספרי (ולא חזק במיוחד) עם גיר רציף היה מהיר יותר ממנוע 1.5 טורבו מוגדש עם גיר כפול מצמדים. וצריך לזכור שפעולת גיר רציף גם חלקה מאד לעומת פעולה פחות חלקה של גיר רובוטי בסיטואציות מסוימות ושיחידת ההנעה המסורתית של הסלטוס צפויה להיות אמינה יותר. לפעמים דברים בפועל הם לא כמו שהם נראים על הנייר והביקורת על יחידת ההנעה "המיושנת" של הסלטוס מתבררת כלא רלבנטית.

 

דרך אגב בסוף המבחן הייתה השוואה קצרה של שני הרכבים הללו לטויוטה קורולה היברידית סדאן כאופציה המשפחתית. 

 

לא התייחסו לביצועים של הקורולה, אבל מניסיון אישי אציין שגם כאן הנייר לא מראה את התמונה בפועל ואני מעריך שהקורולה גם הייתה מפתיעה בביצועיה יחסית לרכבים הללו בסיטואציות מסוימות, בזכות המנוע החשמלי והשילוב המלוטש עם "הגיר", אם זה בתאוצה מהמקום עד טווח מהירות בינוני ואם בסיטואציות מסוימות של תאוצת ביניים, לא שזה הקטע של הקורולה, אבל סתם אנקטודה נוספת שאם היא נכונה היא תנפץ מיתוסים שבוודאי קיימים.

 

(לגבי שאר הדברים שכתבו בכתבה על הקורולה, עם חלקם אני מסכים ועם חלקם לא, אבל הקורולה היא לא הנושא כאן אז לא ארחיב).

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני עשיתי נסיעת מבחן על הקורולה היבריידית, וממש לא הייתי קורה לרכב הזה שיש לו בכלל "ביצועים".

לא מזמן ניסיתי להסביר למה אני תמיד מוצא האותו טווח מחיר תמורה גבוהה יותר ברכב משפחתי מאשר ג'יפון, והנה אני מצטט את הכתב של icar שידע להסביר את זה מצויין:

 

ספוילר

ולמה בכל זאת לקנות רכב משפחתי? כי עם כל הכבוד לג'יפונים, הניסיון שלהם להיות רב-תכליתיים לא מאפשר להם להצטיין באף תחום באופן בלעדי, בעוד בעולם המשפחתיות יש לא מעט רכבים שיודעים להעניק תמורה נהדרת באספקטים מסוימים. רוצים חוויית נהיגה ספורטיבית? הונדה סיוויק, פורד פוקוס ST ליין או מאזדה 3 הן בחירה מצוינת. זקוקים לתא מטען ענק? בחרו במשפחתית בתצורת סטיישן. צריכים רכב מרווח למשפחה שיחסוך בצריכת הדלק? את המרווח של קורולה או איוניק עם הנעה היברידית לא תקבלו באף ג'יפון ברמת המחיר הזו.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לקאמיק 1.5 ביצועים דומים לפוקוס 1.5 וכפועל יוצא מכך הצפי שהסלטוס יהיה מהיר יותר בתאוצות ביניים ועקיפות גם מהפוקוס 1.5 טורבו, או לפחות באותה סביבת ביצועים, האם היית מאמין? (בהנחה שהממצאים של אתר איי קאר נכונים).

 

 

לגבי הקורולה נסיעת מבחן לא בהכרח מספיקה, ,אני לא אומר שלקורולה יש "ביצועים" מיוחדים, באופן כללי ההרגשה היא של ביצועים ממוצעים ונחותים מול מנועי הטורבו וגם במבחנים השוואתיים מול רכבים משפחתיים אחרים, הביצועים שלה בהרבה מקרים היו נחותים מהרכבים המתחרים ובחלקם היא הייתה עדיפה (ויש גם שוני בין מבחני הרכב).

 

אבל במבחני רכב נותנים בגז כאילו מדובר במסלול מרוצים וגם לא מתייחסים לסיטואציות מסויימות או טווחי מהירות מסויימים והממצאים מכך לא בהכרח משקפים מצבי נהיגה יומיומיים.

 

מהכרות אישית עם הקורולה, במצבים מסויימים ספיציים שכיחים לנהג, בעיקר בסביבה עירונית, היא תהיה להרגשתי מהירה יותר מרכבים שעל הנייר מהירים יותר ממנה גם כאלו עם מנועי טורבו.

 

ושוב זאת רק אנקדוטה, קורולה לא קונים בשביל ביצועים, מי שקונים אותה או בוחרים אותה בליסינג להערכתי נוהגים בה בצורה רגועה וחסכונית והביצועים לא רלבנטיים.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואז תגיע הקורולה - קרוס ותרסק את מכירות הקורולה הרגילה. ותהפוך למכונית הנמכרת בישראל (אם מחירה יהיה הגיוני - 150k). 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, green כתב:

נקודה שצדה את תשומת ליבי היא שלמרות שהסלטוס מצוייד במנוע 2 ליטר אטמוספרי עם גיר רציף והקאמיק צוייד במנוע 1.5 טורבו וגיר כפול מצמדים, הקאמיק היה עדיף בביצועים רק בהאצה הראשונית ואילו בתאוצות ביניים ובעקיפות הסלטוס היה מהיר מהקאמיק כמעט בכל סיטואציה.

שלא ישתמע מדבריי משהו אחר ממה שאני כותב, אבל... בוא נגיד שאני מאוד סקפטי באשר לאמירה הזו ולגורמים שהובילו לכך שהסלטוס היה מהיר יותר כמעט בכל סיטואציה.

הקאמיק קל יותר (60 ק"ג), יש לו הספק גבוה יותר (1 כ"ס), מומנט גבוה יותר (7.1 קג"מ - כמעט פי שניים יותר), ה-0-100 שלו קצר יותר (1.2 שניות) וההפסדים בגיר רובוטי קטנים משמעותית מאשר בגיר רציף. אני אחזור על זה שוב, משמעותית.

 

הדרך היחידה בה הסלטוס יכול להיות מהיר יותר, וגם אז אני בספק, זה אם הקאמיק היה ב-6500-7000 באופן קבוע בתאוצות האלה. ההספק המקסימלי שלו מגיע ב-5000 סל"ד ומשם עקומת המומנט וההספק שלו יורדות בצורה די דרסטית, אז אם לוחצים על הגז בלי הכרה המנוע עולה לשם והביצועים פחות טובים.

 

קטונתי מלזלזל במקצועיות הבוחנים של iCar, אבל כדי להאמין לשורות האלה, אני צריך לראות את זה קורה. עד אז, מבחינתי מדובר ב... בוא נגיד טעות.

  • אהבתי 1

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המבחן נערך בשיתוף פעולה בין
כתבי ידיעות אחרונות/ ווינט וכתבי מערכת iCar.

פבל, אני בטוח שאתה מהכרות קודמת
יכול לברר את משמעות/נכונות הנכתב
בהקשר להשוואת ביצועים תאוצת הביניים.
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, green כתב:

לקאמיק 1.5 ביצועים דומים לפוקוס 1.5 וכפועל יוצא מכך הצפי שהסלטוס יהיה מהיר יותר בתאוצות ביניים ועקיפות גם מהפוקוס 1.5 טורבו, או לפחות באותה סביבת ביצועים, האם היית מאמין? (בהנחה שהממצאים של אתר איי קאר נכונים).

 

 

לגבי הקורולה נסיעת מבחן לא בהכרח מספיקה, ,אני לא אומר שלקורולה יש "ביצועים" מיוחדים, באופן כללי ההרגשה היא של ביצועים ממוצעים ונחותים מול מנועי הטורבו וגם במבחנים השוואתיים מול רכבים משפחתיים אחרים, הביצועים שלה בהרבה מקרים היו נחותים מהרכבים המתחרים ובחלקם היא הייתה עדיפה (ויש גם שוני בין מבחני הרכב).

 

אבל במבחני רכב נותנים בגז כאילו מדובר במסלול מרוצים וגם לא מתייחסים לסיטואציות מסויימות או טווחי מהירות מסויימים והממצאים מכך לא בהכרח משקפים מצבי נהיגה יומיומיים.

 

מהכרות אישית עם הקורולה, במצבים מסויימים ספיציים שכיחים לנהג, בעיקר בסביבה עירונית, היא תהיה להרגשתי מהירה יותר מרכבים שעל הנייר מהירים יותר ממנה גם כאלו עם מנועי טורבו.

 

ושוב זאת רק אנקדוטה, קורולה לא קונים בשביל ביצועים, מי שקונים אותה או בוחרים אותה בליסינג להערכתי נוהגים בה בצורה רגועה וחסכונית והביצועים לא רלבנטיים.

 

 

 

 

לא יכול להאמין שהסלטוס מתקרב לביצועים של הפוקוס, לפחות לא במצב ספורט,

אך יכול להיות שאני מבין על מה הכתבים מדברים למרות שלא ידעו/שכחו לנסח זאת, ייתכן שבגלל שלסלטוס יש מנוע אטמוספירי עם גיר רציף טוב בתאוצות ביניים אין את הטורבו לאג ואז הכח מתקבל בצורה מיידית ויעילה מה שלא קיים במנועי טורבו קטנים יותר.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 31.8.2020 בשעה 15:48, Liran xsi כתב:

היום התרשמתי מהרכב באולם התצוגה.

תא הנוסעים מרגיש פשוט ומיושן, איכות החומרים גרועה לימנו, כל הפלסטיקים בכל המפלסים מלמעלה למטה הכל קשיח.

 

 

 

 

בדיוק!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 25.9.2020 בשעה 11:25, פבל כתב:

שלא ישתמע מדבריי משהו אחר ממה שאני כותב, אבל... בוא נגיד שאני מאוד סקפטי באשר לאמירה הזו ולגורמים שהובילו לכך שהסלטוס היה מהיר יותר כמעט בכל סיטואציה.

הקאמיק קל יותר (60 ק"ג), יש לו הספק גבוה יותר (1 כ"ס), מומנט גבוה יותר (7.1 קג"מ - כמעט פי שניים יותר), ה-0-100 שלו קצר יותר (1.2 שניות) וההפסדים בגיר רובוטי קטנים משמעותית מאשר בגיר רציף. אני אחזור על זה שוב, משמעותית.

 

הדרך היחידה בה הסלטוס יכול להיות מהיר יותר, וגם אז אני בספק, זה אם הקאמיק היה ב-6500-7000 באופן קבוע בתאוצות האלה. ההספק המקסימלי שלו מגיע ב-5000 סל"ד ומשם עקומת המומנט וההספק שלו יורדות בצורה די דרסטית, אז אם לוחצים על הגז בלי הכרה המנוע עולה לשם והביצועים פחות טובים.

 

קטונתי מלזלזל במקצועיות הבוחנים של iCar, אבל כדי להאמין לשורות האלה, אני צריך לראות את זה קורה. עד אז, מבחינתי מדובר ב... בוא נגיד טעות.

אז זהו, גם אני כשקראתי את הפסקה הזאת בכתבה המקורית, במחשבה ראשונה זה נראה כאילו אני קורא עמוד מתוך "עליסה בארץ הפלאות".

 

אז קודם-כל, אכן icar כותבים גם ל- ynet ופרסמו גם שם כתבה על כך, ושם כבר יש הסתייגות. קישור

שם הם כבר כותבים שהוא מהיר במעט בתאוצות ביניים, תודות לתיבה הרציפה, אבל מתאמץ הרבה יותר תחת עומס.

 

דבר שני, אני מניח שמה שהם התכוונו זה שבתנאים מסויימים, ככל הנראה במישור וללא עומס מלא וכאשר לוחצים על הגז בצורה רגילה כדי לעקוף (לא מצערת עד הסוף, אלא רבע-חצי מצערת), הקיה סלטה מגיבה יותר טוב ולכן מאיצה יותר מהר.

 

דרך-אגב, לפי מה שקראתי , לקיה יש דווקא ייתרון בשטח-קל (בשבילים של קק"ל וכאלה). המרווח-גחון שלו עדיף על הקאמיק, ובשטח השיכוך שלו טוב יותר.

זה יכול להיות ייתרון מכריע לנהגים שמחפשים SUV עם מעט יותר יכולות שטח מהסטנדרט.

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המבחן הזה הוכרע כבר בפיסקה הראשונה. 

מימדי הרכב, במיוחד גובהו, הם פרמטר חשוב ביותר בבחירת ג'יפון. 

90 אחוז מרוכשי הג'יפונים יפסלו את הקאמיק כי הוא לא "ג'יפ". בטח ובטח כאשר מעמידים לצידו רכב שצועק "תראו אותי" כמו הסלטוס. 

נוסיף את העובדה שהקיה מציע חבילה כוללת טובה. ונקבל מצב שהקאמיק 1.5 סטייל לא ממש משתלם. 

יהיה מעניין להפגיש את הסלטוס עם סיאט אטקה סטייל מתוחת פנים. 

עריכה אחרונה על ידי markb205

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...