Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

AlonR26

סובארו BRZ האם כדאי?

Recommended Posts

שלום לכולם, לאחרונה התחלתי לחפש בקטגוריית רכבי הספורט כדי להנות טיפה יותר ביום יום מהנהיגה והקילומטרים שאני שורף בדרך לעבודה.

 

הרבה מאוד אנשים בתחום הצביעו לעבר הרכב של סובארו BRZ שכרגע לפי האתר עדיין נמכר במחיר יחסית שפוי לארצינו מהחברה. המנוע האטמוספרי אמנם לא הכי חזק אבל זה לא חשוב בשבילי שזה בנסיעה על כבישים.

 

הבנתי שהנסיעה בה מהנה מאוד בעיקר בזכות ההנעה אחורית והמבנה שלה שנותן הרגשה יותר יציבה בכבישים מפותלים ופניות.

 

מעולם לא ראיתי את הרכב על כבישי ישראל אבל אם יש בפורום מישהו שרכש בעבר או בבעלות הרכב אשמח לייעוץ.

 

האם כדאי לרכוש חדש מהחברה? יד 2?

האם היא באמת שווה את החוויה?

האם היא עומדת במבחן הזמן ולא ממהרת להתפרק בהנחה שהיא מטופלת היטב?

מה התחזוקה הדרושה לרכב כזה? 

תודה.

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה בבעלותי BRZ 2017 במשך שנה.

זה לא רכב שהייתי קונה כדי להנות מנהיגה יומיומית מנהלתית. המנוע שם "מת" בסלד נמוך- בינוני והרכב לא מספק את רמת האיכות הבסיסית שהיית יכול לצפות למצוא ברכב שעולה 200K+. הרכב מתנהג מעולה, אבל ההתנהגות הזו תתגמל את הנהג המיומן שיודע מה לעשות עם ההתנהגות הזו ולהעריך אותה. אם אתה נהנה מהתקשורת הגבוהה בין האדם למכונה, מתרגש מהיכולת של הרכב להעביר משקל ולאבד אחיזה תחת שליטה ומחפש את אחד ההגאים הטובים ביותר בקטגורייה, זה הרכב בשבילך. אם אתה מחפש רכב כיפי להנעים בו את הדרך לעבודה, תעבור למתמודד הבא. וכדאי שיהיה מקטגוריית ההוט האץ'. 

לשאר השאלות:

1. הרכב הזה הוא אחת הקניות הטובות ביותר לעשות מהחברה כרגע, נמכר במחירים מאוד מאוד אטרקטיביים. מעבר לזה, חדש מול משומש זה דיון ארוך ימים ותלוי מאוד בהעדפות שלך. אם משתלם לקנות רכב ספורט חדש מהחברה זה קודם כל הברז. 

2. שווה? תלוי למי. למשוגעים לדבר בהחלט, במיוחד אם אתה מטפל בנקודות התורפה שלה. לא לכל אחד. 

3. אמינה מאוד ומגיעה עם 5 שנים אחריות. 

4. תחזוקה זולה ופשוטה מאוד, טיפולים שווים לכל כיס, ביטוח סביר ביחס לקטגורייה (בקנייה מהחברה יש הטבה משמעותית בביטוח) ואמינה מאוד. תדירות התחלופה של הצמיגים והברקסים ברכב מהסוג הזה תושפע מאוד מאופי השימוש (אבל המחירים של שניהם זולים מאוד יחסית).

 


208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לשאול למה מכרת את הרכב ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 דקות, ANUTKK כתב:

אפשר לשאול למה מכרת את הרכב ?

מצטרף לשאלה.

 

Menashe123 אכן אני מחפש בידיוק את מה שתיארת.

מכונה עם מינימום גימיקים של רכבי ספורט יוקרתיים (מצבי נהיגה, שינויים גיאומטריים וכו')

אני לא מחפש נסיעות רגועות לעבודה אלה יותר סוערות. וכמובן שתשמש לצרכי פנאי, טיולים או ימי מסלול.

 

ובקשר למנוע שמרגיש "מת" בסלד נמוך, זה היה בנהיגה על ידני או הגיר האוטומטי?

עריכה אחרונה על ידי AlonR26

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע מת לגמרי או מת לרוב?


וברצינות, בסל"ד נמוך-בינוני איך הוא מרגיש ביחס למכונית רגילה?

  • מצחיק 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודה עליה דיברתי היא לא היעדר "גימיקים של רכבי ספורט יוקרתיים". אני ממש לא מתעניין באפשרות הקוסטומיזציה של רכבי היוקרה (כל עוד יש לי סט אפ שלם שעונה לי על הצרכים). זה גם לא עניין של מה סוער בדרך לעבודה ומה לא. רכבי ההנעה האחורית מהקטגוריה הזו בהחלט מהנים מאוד בגלל היכולת לגרות את מגבלות הרכב, ולהנות מיזה, בכל פינת רחוב ובבטחון יחסי. מצד שני יחידת הכוח שם מבאסת מאוד בתחושה, אפילו בהשוואה לרכבים רגילים, והרכב מרגיש הרבה יותר איטי ועצל בסל"ד נמוך\ בינוני ממה שהוא באמת.

אני מכרתי את הרכב שלי בדיוק מהסיבות שציינתי קודם. אני מצאתי את החסרונות שלו גדולים על היתרונות במצב "סטוק" מבחינת ההנאה מנהיגה ולכן מכרתי ועברתי למיאטה. מהמיאטה נהנתי הרבה יותר, על אף שצריך לקחת בערבון מוגבל את ההשוואה שלי מכיוון שהמיאטה שלי לא הייתה מקורית בשונה מהברז. אני עדיין לא פוסל את הרכב על הסף והיום אחרי שהמיאטה שלי נמכרה בין המחליפות האפשריות עדיין קיימת האפשרות לחזור לברז. זה בעיקר בגלל שברכישת רכב, אפילו ברכב ספורט, מעורבים עוד כמה שיקולים מעבר ל"מה הכי כיף" ובשאר המגרשים הברז נותנת חבילה מאוד מאוד תחרותית. 

דבר אחד בטוח- בברז סטוק לא אנהג שוב ואם אבחר בה שוב זה בידיעה מראש שאכניס אותה למקצה שיפורים מסויים כבר עם הרכישה.

 


208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן המנוע די עצל בסלד נמוך

אם סובארו הייתה מכניסה מנוע של sti  זה היה ליגה אחרת לגמרי

מעניין אם מתישהו הברז יעבור למנוע חדש או טורבו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 43 דקות, ANUTKK כתב:

אכן המנוע די עצל בסלד נמוך

אם סובארו הייתה מכניסה מנוע של sti  זה היה ליגה אחרת לגמרי

מעניין אם מתישהו הברז יעבור למנוע חדש או טורבו

גם הTS כלל את אותו המנוע וזה לא נראה לי הולך להשתנות.

האינטרס של סובארו הוא דווקא להשאיר את הנגישות של הרכב הזה לכלל הנהגים הנלהבים ולכיסיהם של הרבה מאוד צעירים שלא יכולים להרשות לעצמם השקעה יקרה יותר.

זו אחת הסיבות שהיא נמכרת כל כך טוב בחו"ל, רכב כזה מתחת ל30k דולר זו אטרקציה.

כמובן להיות בעל רכב בישראל זה עסק הרבה יותר יקר ולכן מצפים ליותר ממוצר שנמכר פה בכפול מזה.

עריכה אחרונה על ידי AlonR26

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 שעות, AlonR26 כתב:

אני לא מחפש נסיעות רגועות לעבודה אלה יותר סוערות. וכמובן שתשמש לצרכי פנאי, טיולים או ימי מסלול.

 

ובקשר למנוע שמרגיש "מת" בסלד נמוך, זה היה בנהיגה על ידני או הגיר האוטומטי?

 

הרכב מהנה לנהיגה בנסיעה יומיומית בגלל הפידבק מהשלדה ומההגה שמאפשרים להרגיש את מידת האחיזה בכל פינה של הרכב, הישיבה הנמוכה, הסאונד של הבוקסר בשילוב מערכת הפליטה המקורית, היכולת להוציא את החלק האחורי לדריפט קטן גם במהירות אפסית והאפשרות לפנות בקווים אגרסיביים תודות לשלדה ומרכז הכובד הנמוך בעיקולים או בפניה מזדמנת, כמובן על פי יכולתך ובכביש פנוי.

 

במונחים מוחלטים המנוע לא מבאס ולא מת בנסיעה יומיומית, להגיד את זה זאת היסחפות שקצת יצאה משליטה. יש מומנט זמין עד 3000 סל"ד, ירידת מומנט בין 3500-4500, ומעל זה הוא חוזר לחיים ושם גם נמצאים כל 200 כוחות הסוס. אלא מה, שאם שופטים את המנוע מבעד למשקפת של רכב ספורטיבי בעל טורבו כמו הוט האץ' מודרנית או בהשוואה למיאטה שבה יש מומנט זמין מסל"ד נמוך יותר ואין בור באמצע (אם כי היא מפסידה בגדול בצליל של המנוע, אם תשאל אותי) - אז הוא אכן מרגיש חלש יותר. בנסיעת מבחן, ולו קצרה ביותר, תוכל להתרשם בעצמך ולהחליט האם זה מספק אותך או לא.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאפשר לראות, הרבה מהדעה של מחזיקי הרכב נובעת מרשמים סובייקטיביים. לדעתי זה הכי בולט בתיאור של איתי מעליי שאמר שמעדיף את הסאונד שבוקע מהברז על פני זה של המיאטה. I couldn't agree less. 

לי הסאונד שבוקע מהברז במקור נשמע מהיותר גרועים שאני מכיר בקטגוריה, הן של ההנעות האחוריות הקלות והן של ההוט האץ'. ברגע שמשפרים את מערכת הפליטה אגב הוא הופך לאחד הטובים ביותר אם לא לטוב ביותר. 

בשורה התחתונה לדעתי אין תחליף לנסיעת מבחן ארוכה ברכב. לא של רבע שעה ברחוב המסגר בתל אביב כמו שאני עשיתי לפני שקניתי, אלא לפחות של כמה שעות שיאפשרו לך להרגיש באמת את הרכב אחרי שמתקררת ההתלהבות הראשונית. 

אל תבין אותי לא נכון, הברז רכב לא רע בכלל (במיוחד אם משפרים קצת), הוא פשוט לא מתאים לכל אחד.

 


208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך משפרים את מערכת הפליטה?


גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, Menashe123 כתב:

כמו שאפשר לראות, הרבה מהדעה של מחזיקי הרכב נובעת מרשמים סובייקטיביים. לדעתי זה הכי בולט בתיאור של איתי מעליי שאמר שמעדיף את הסאונד שבוקע מהברז על פני זה של המיאטה. I couldn't agree less. 

לי הסאונד שבוקע מהברז במקור נשמע מהיותר גרועים שאני מכיר בקטגוריה, הן של ההנעות האחוריות הקלות והן של ההוט האץ'. ברגע שמשפרים את מערכת הפליטה אגב הוא הופך לאחד הטובים ביותר אם לא לטוב ביותר. 

בשורה התחתונה לדעתי אין תחליף לנסיעת מבחן ארוכה ברכב. לא של רבע שעה ברחוב המסגר בתל אביב כמו שאני עשיתי לפני שקניתי, אלא לפחות של כמה שעות שיאפשרו לך להרגיש באמת את הרכב אחרי שמתקררת ההתלהבות הראשונית. 

אל תבין אותי לא נכון, הברז רכב לא רע בכלל (במיוחד אם משפרים קצת), הוא פשוט לא מתאים לכל אחד.

 

רבע שעה ברחוב המסגר בתל אביב? עדיף כבר יהיה לבחון אותה על מסלול קרטינג.

אני מניח שזו אחת הסיבות שהברז נמכר מבעליו לאחר תקופות קצרות יחסית כשההתרגשות נעלמת, כל השאר כנראה עדיין משלמים את ההלוואה...

 

הבוקסר בשל יחס הדחיסה הגבוה יותר מחייב טיפולים דחופים יותר ממנוע רגיל? האם הוא מסתדר עם אוקטן 95?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אמנם בעל מיאטה NC משופרת, אבל יצא לי לנהוג בברז בכמה הזדמנויות למשך פרקים ארוכים בכבישים מעניינים וגם בתוואי עירוני.

הרכב מאוד מהנה, היא ללא ספק פרקטית מהמיאטה, נאה מאוד...יש אחריות ארוכה שעומדת לטובתה, מושבים נהדרים.

ממה שאני מכיר האמינות לא מדהימה במיוחד אם משפרים (סופר\טורבו) ופגשתי גם ברכבים בני 5 שסבלו ממזרקים, ראש מנוע ועוד.

לנהג מתחיל היא הנעה אחורית מעולה ללמידה ואפשר לייצר איתה קצב מהיר מאוד במסלול ובטיולים ברגע שלומדים אותה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הרכבים הכי מהנים לנהיגה שיש במחיר שפוי, יחסית לישראל כמובן. תא הנוסעים ענתיקה, המנוע לא הכי חזק אבל זה רכב שאפשר להנות ממנו גם ב-40 קמ"ש, ניהוג והתנהגות זה הקטע שלו והוא עושה את זה טוב מאוד, כל זה מבלי להעניש את הנהג במתלים קשיחים מידי. אם לא הייתי כבר "זקן" יחסית עם גב שצריך שימון מידי פעם, זה הרכב שהייתי רוכש במקום הנוכחי שלי (או מיאטה שגם היא באותה קטגוריה של מאתגרת גב.). הרכב הזה הוא בית הספר הטוב ביותר להנעה אחורית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 
הבוקסר בשל יחס הדחיסה הגבוה יותר מחייב טיפולים דחופים יותר ממנוע רגיל? האם הוא מסתדר עם אוקטן


היא צריכה 98
יכולה להסתדר עם 95, אך תוך ירידה בביצועים

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...