Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי עוד 3000 שקל שנשארו מאחור במוסך, נשברתי.


danielisot
שימו לב! השרשור הזה בן 1426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החזקתי ואני מחזיק מכוניות צרפתיות ואחרות בגיל מתקדם - והגעתי למסקנות הבאות:

 

1) קודם מוצאים מוסכניק / מוסך שאתם סומכים עליו, ואחר-כך רוכשים רכב ישן. מוסכניק טוב ואמין משנה לגמרי את החוויה של אחזקת רכב ישן.

2) מתכננים מראש ולא חוסכים באחזקה: תכנון תחזוקה מראש, מאפשר לחפש חלפים הרבה לפני הזמן שצריך אותם, שימוש בחלפים איכותיים יחסוך כניסות מיותרות למוסך.

3) תחזוק הרכב בתחזוקת מנע, בטווח הקצר יעלה יותר, ובטווח הארוך יעלה הרבה פחות.

4) בעשור האחרון החזקתי כמה וכמה כלי רכב בגיל עשרה מתקדם - כולם עד האחרון שבהם נכנסו למוסך פעם בשנה לטיפול, ותחזוקה מונעת, לא היה (כמעט) צורך בביקורים נוספים.

5) והכי חשוב המוסכניק צריך להיות ישר מספיק כדי לומר לכם מתי חבל על כספכם והגיע הזמן ללכת הלאה.

6) אפשר בהחלט לרכוש רכב ב-10000 ש"ח (וגם פחות) ולהנות ממנו, אבל לעשות את זה בלי הבנה בסיסת בתחזוקה של רכב, יכול לעלות בלא מעט שכר לימוד.

  • רעיון טוב! 3

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה מתאר מערכת יחסים ארוכה עם המוסך הזה. תדבר איתו. תראה לאילו הסכמות אתה מגיע איתו. אני חושב שנוסחה של ״פילטר שמן ושמן אתה (המוסך) מביא תמיד השאר לפי מה שאני אחליט״ היא הנוסחה שאתה צריך להגיע אליה.

 

לא מתאים לו? בסדר. יש מוסכים אחרים.

 

לא רק החלקים יקרים מאוד במוסכים. לא מזמן יצא לי לבחון הצעת מחיר של מוסך. תימחרו שם עבודת חוץ ב850 לפני מעמ. בדקתי כמה תעלה לי אותה עבודת חוץ (אני לא מוסך שמקבל הנחות), נאמר לי 300 כולל מעמ.

 

אז אפילו על עבודות שהם לא עושים הם גוזרים את הלקוח שלא שם לב בפי 2 וחצי.

 

כשהרכב מתיישן ומאבד מערכו חשוב מאוד לעקוב וחשוב מאוד להשוות וכמו שzvit כתב לך חשוב מאוד גם לתכנן קדימה. אם לא עושים את זה עדיף לוותר על הרכב הישן.

 

נ.ב - העובדה שיש לך רכב צרפתי ישן היא דווקא יתרון באם תבחר לרכוש חלפים לבד. יש לא מעט מידע על כך בפורום.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בהינתן המוסכניק הכי אמין בעולם, ורכישה מראש במחירי חו"ל של חלקים לטיפולים שוטפים, ברכבים ישנים תמיד יש משהו שמתקלקל בהפתעה שחייבים להחליף, ועוד שתיים שלוש תקלות קטנות ומעצבנות שגוררים (חלקן אפילו קוסמטיות, אבל מעצבנות). וכל זה מצריך השקעה של לא מעט זמן, מציאת מק"טים, משלוח, וכו' וכו', ועדיין לא עוזר בתקלות ספונטניות.

 

רכב ב-50 מפסיד בשנה, נניח, 7-8K. רכב ב-20 מפסיד בערך 3. אז מספיקה תקלה של 2-3K בשנה ברכב ב-20 (וזה לגמרי סביר) כדי שירידת הערך + תחזוקה תהיה ממש ממש קרובה לירידת הערך של רכב ב-50.

 

למי שלא רוצה להפוך חצי עולם בשביל להחזיק רכב אלא להיכנס פעם בשנה (לכל היותר פעמיים פה ושם) למוסך, לא הייתי ממליץ על רכב ישן. גם במקרה הכי טוב של חיסכון של 5-6K בשנה, זה לא כזה סכום גבוה שהופך את העסק הזה לכל כך כדאי.

 

כנראה שנסכים לא להסכים.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא אמר שאתה טועה, אבל גם לא בטוח צודק.

רכב ב50 יכול לעשות צרות צרורות, ורכב ב20 יכול להיות אמין מאוד.

 

קצת קשה לבצע השוואה כזו בלי להכיר את כל התמונה. את ירידת הערך כן קל להשוות, כי היא ידועה פחות או יותר.

 

לא יודע איזה רכב יש לבחור, לא יודע כמה נסע, לא יודע מה מצבו ואני לא יודע איזה אלמנט הוא מקבל שם במוסך בכל פעם.

 

אם היה לי את כל אלה, הייתי אולי ממליץ לו להחליף רכב לפני שהוא מחליף מוסך, אבל אין לי את הנתונים האלה, לכם אני יכול לעזור לו רק במה שהוא שאל עליו.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק 307 שנת 2003 שעלתה לי 4500 שקלים כבר שנה שלישית. ירידת ערך מבחינתי - 0.

במחסן יש חלקים בהיכון להחלפה, אבל הרכב מסרב להתקלקל. יש חלקי מתלה (גומיות למיניהן), קצה הגה, שסתומים לגיר, רינגים לגיר. אפילו רכב לחלקים קניתי ולא לקחתי ממנו בורג.

כל שנה עושים טיפול, טיימינג ממש לאחרונה בוצע עם משאבת מים.

 

התיקונים באוטו בתקופתי - הוספת תרמוסטט (ולא, האוטו לא מת מזה), החלפת רדיאטור, החלפת אטמים למכסה שסתומים. בגלל בשמן שנזן ותפס את הגומיות/מאריכים של הכויל הצתה נקרעו במשיכה, הוחלף גם כויל חדש.

 

הסוד הוא טיפול נכון, בזמן, חלקים טובים, היסטורית טיפולים (או יישור קו עצבני) ומזל.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הפרש של30% לא טורח לקנות חלפים, המקרה הכי קיצוני שהיה לי היה הבדל של פי 6 בין כוילים תחליפיים סינים למקורי מהיבואן של הונדה, אז כבר הבאתי בעצמי למוסך. המוסך אף פעם לא סירב להתקין, אבל במקרה של הכוילים הם אמרו לי במפורש שאין אחריות, ולא היה צריך אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, danielisot כתב:

מצאתי את החלק הדרוש בארץ (סוחר ישראלי באיביי) בחצי מחיר כמעט על חלק אורגינלי חדש. המחיר בחו"ל היה כבר רבע.

 

שים לב, זה שמצאת סוחר ישראלי באיביי לא אומר שהחלק נמצא בארץ.

יכול להיות שהוא פשוט שולח לך את זה ישירות מספק אחר, כך שאתה הוא זה שישלם את המיסים במקרה הצורך ובנוסף אתה זה שתחכה שהמשלוח יגיע מחו״ל.

עדיף שתזמין את החלק ״ברבע מחיר״.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, farkash7 כתב:

אף אחד לא אמר שאתה טועה, אבל גם לא בטוח צודק.

רכב ב50 יכול לעשות צרות צרורות, ורכב ב20 יכול להיות אמין מאוד.

 

קצת קשה לבצע השוואה כזו בלי להכיר את כל התמונה. את ירידת הערך כן קל להשוות, כי היא ידועה פחות או יותר.

 

לא יודע איזה רכב יש לבחור, לא יודע כמה נסע, לא יודע מה מצבו ואני לא יודע איזה אלמנט הוא מקבל שם במוסך בכל פעם.

 

אם היה לי את כל אלה, הייתי אולי ממליץ לו להחליף רכב לפני שהוא מחליף מוסך, אבל אין לי את הנתונים האלה, לכם אני יכול לעזור לו רק במה שהוא שאל עליו.

סטיסטיקה. הכל מתחיל ונגמר בסטטיסטיקה. לא המקרה שלך ולא המקרה שלי מייצגים. אבל קח רכב בן 8-10 ורכב בין 4-6 בדיוק מאותו דגם, ותגיד לי למי יהיו (בממוצע) הוצאות אחזקה גבוהות יותר.

 

לפני 45 דקות, מלטבשי כתב:

אני מחזיק 307 שנת 2003 שעלתה לי 4500 שקלים כבר שנה שלישית. ירידת ערך מבחינתי - 0.

במחסן יש חלקים בהיכון להחלפה, אבל הרכב מסרב להתקלקל. יש חלקי מתלה (גומיות למיניהן), קצה הגה, שסתומים לגיר, רינגים לגיר. אפילו רכב לחלקים קניתי ולא לקחתי ממנו בורג.

כל שנה עושים טיפול, טיימינג ממש לאחרונה בוצע עם משאבת מים.

 

התיקונים באוטו בתקופתי - הוספת תרמוסטט (ולא, האוטו לא מת מזה), החלפת רדיאטור, החלפת אטמים למכסה שסתומים. בגלל בשמן שנזן ותפס את הגומיות/מאריכים של הכויל הצתה נקרעו במשיכה, הוחלף גם כויל חדש.

 

הסוד הוא טיפול נכון, בזמן, חלקים טובים, היסטורית טיפולים (או יישור קו עצבני) ומזל.

 

אלעד

אתה המקרה הקלאסי של מישהו שמשקיע את נשמתו בתחזוקה. וזה לא דבר רע, כן? אפילו להיפך, אבל לא לכולם זה מתאים בתור דיילי. רמז: אפילו לא לרובינו.

 

ושוב, סטטיסטיקה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מחזיק 2 צרפתיות מזדקנות, כפי שהבנת המוסך המורשה מאוד יקר ולא רק בצרפתיות, נכון שיש להם את התמיכה של היבואן וחלפים זמינים אבל על המקצועיות אפשר להתווכח , והמחירים פשוט מופרכים אבל בקטע רע. 

אחרי שגם אני הוצאתי לא מעט כסף במוסכים מורשים, עברתי לקנות חלקים באינטרנט, בעיקר פילטרים, פלאגים, אני תמיד קונה כמה שיהיה גם לטיפולים הבאים,דברים כבדים כמו  שמן, צלחות ורפידות ברקס, בולמים וכו'  בחנויות חלפים,(יכול להמליץ על משה חלפים ואבי חלקי חילוף מהארץ והפולני מחו"ל)  זה מצריך קצת התמצאות, שאלות בפורומים, תתפלא כמה עוזרים, וגם כבר יצא ששילמתי על צלחות ברקס איכותיות וקיבלתי סיניות מאיזה חנות חלפים בחדרה ואם לא הייתי שם לב היו מרכיבים לי אותם ברכב בלי שאדע, ועכשיו צריך למצוא מוסך, הרבה מוסכים לא משתגעים על הצרפתיות,ואפשר להבין אותם לכן צריך למצוא מישהו לא מפונק, אני מאוד אוהב להסתובב במוסך ולהסתכל ולשאול, מה שאי אפשר במוסך מורשה, סוגרים אותך בחדר המתנה ואתה לא רואה מה עושים לך ברכב, מצאתי שהמוסכים אצל בני הדודים (בתוך הקו הירוק) הם יותר זולים לא פחות מקצועיים ובדרך כלל גם יותר, עובדים בשבת ואין להם בעייה שתביא את החלקים, צריך למצוא מוסך בייתי שבו בעל העסק ואולי עוד פועל מטפלים ברכבים,  ואז תראה שתיקון של 3000 שח מתכווץ בשליש, אם אתה מאזור חדרה יכול להמליץ לך על מקום בבאקה שבו אני מטפל וגם באזור התעשייה של חדרה יש מקום שמבין טוב בצרפתיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפ.ש.

הבעיה מתחילה מזה שרכב ישן ניכנס למוסך מורשה ולמה זה ?

ברגע שרשמת שטיפול מתחיל מ900 שקל ובכמה נגמר לפעמים? בהחלט לא שווה להכנס רכב ישן למורשה אם כואב לך בכיס.

בקיצור לא צריך לעשות דוקטורט חלקים לטיפול ניתן לרכוש בארץ ויש מספיק חנויות של חלקי חילוף בישראל ואז לגשת למוסכים ולבקש טיפול כמובן לסכם לפני על עלות הטיפול.כמובן על חלקים שלך מוסכך לא אחראי וזה מה שהם יגידו לך ובצדק.

טיפול רגיל קטן אמור להיות בסביבות של 120-200 שקל גג וחלקי חילוף לטיפול כמו שמן איכותי ופילטרים תחליפים עוד 200-250 שקל.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדיל בין מוסך מורשה (רוב המוסכים הקיימים בארץ הם כאלה) למורשה יבואן (שחייב לעמוד בסטנדרטים הרבה יותר גבוהים ויש לזה פרמיה)

כפי שכבר הבנתם מדבריי אינני שצריך להוציא 50K כדי לקבל "תעודת ביטוח" נגד תקלות. יש היום בשוק הרבה מאד מכוניות צעירות יחסית במחירים מצחיקים.

 

אם נקח את התאומות בין פיג'ו סיטרואן  ה-301 וה-C אליזה - אפשר למצוא כאלה בנות 5-6 ב-20K. יש להן מנוע NFU עם אמינות מוכחת, ותיבת הילוכים ותיקה שתוקנו בה כל מחלות הילדות מזמן.

 

אפשר למצוא מאזדה 3 בת 7-8 דגם מאד אמין ונפוץ עם חלפים זולים ובשפע.

 

  • רעיון טוב! 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה של לרכוש לטיפולים ולתיקונים רק את האיכותי ביותר הוכיחה את עצמה במרוצת השנים בהיבט הזה שאחרי מעל עשר שנות בעלות על רכבים צרפתיים, מעולם לא הייתה לי בעיה במנוע, ורק פעם אחת די מזמן בעיה בגיר שהייתה די זניחה. במובן הזה - קמצן ישלם פעמיים.

זה שקניתי את האיכותי ביותר ושילמתי כמעט פי 2 ממה שהייתי צריך לשלם זה בעיה שלי, לא של השיטה.

 

אינני מכונאי ואפילו לא קרוב ואני יכול להבין מוסך שרוצה להרוויח הרבה על תיקון גדול במנוע או בכיר שאולי יש לו סיכוי גדול לריג'קטים וסיכונים למוסך 

אבל מה ששבר אותי סופית זה הצטברות החלפים הקטנים, איכשהוא אטם פה, צמה כאן, בית שם הופכים מ200 שקל עלות החלק ל1500 שקל לפני מע"מ.
חד משמעית יש כאן ניצול העובדה שמכוניות מסוימות דורשות התמחות וכנראה אין הרבה מומחים.
 

אמשיך להעדיף באירופאי מכוניות ישנות כי אני אוהב לקנות מכוניות שרוב מחלות הילדות נפלו על הבעלים הקודמים (סליחה מראש אם העלבתי מישהו) ובעזרת חברי הפורום
היקר אני יודע גם אילו דגמים ואילו שנתונים טובים ואילו מסוכנים. אוכל לבוא ולומר שהשיטה הזו מתה כשהצרפתיות שלי יתחילו יותר ויותר להגיע למוסך על גרר (כמעט ולא קורה), ובמיוחד 
אם אני אתחיל למצוא את עצמי בשול הדרך. 

האם כדאי לקנות רכב צעיר יותר עם פחות כוח מיקוח ביד2 זה כבר עניין אחר, אוכל לדעת רק עוד שנתיים-שלוש כשאדע מה היו עלויות של המכוניות הזקנות שנכנסות למוסך שמספק עבודה בלבד.

 

מה שבטוח - ימי ה 3000 שקל לביקור הסתיימו. 



 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, alechko01 כתב:

לפ.ש.

הבעיה מתחילה מזה שרכב ישן ניכנס למוסך מורשה ולמה זה ?

ברגע שרשמת שטיפול מתחיל מ900 שקל ובכמה נגמר לפעמים? בהחלט לא שווה להכנס רכב ישן למורשה אם כואב לך בכיס.

בקיצור לא צריך לעשות דוקטורט חלקים לטיפול ניתן לרכוש בארץ ויש מספיק חנויות של חלקי חילוף בישראל ואז לגשת למוסכים ולבקש טיפול כמובן לסכם לפני על עלות הטיפול.כמובן על חלקים שלך מוסכך לא אחראי וזה מה שהם יגידו לך ובצדק.

טיפול רגיל קטן אמור להיות בסביבות של 120-200 שקל גג וחלקי חילוף לטיפול כמו שמן איכותי ופילטרים תחליפים עוד 200-250 שקל.

בהצלחה.

 

אלצ'קו10 צודק. 

מניסיוני, מוסכים מורשי יבואן לא באמת יודעים לטפל ברכב ישן, כנראה כי הם רואים מעט כאלה. סביר להניח שרוב בעלי רכבים ישנים לא יגשו למוסך יבואן שיקר יותר ממוסך "רגיל". כתוצאה מזה, אם מוסך רגיל ינסה לאלתר פתרונות, לתקן מכלולים או להציע מכלולים משופצים, מוסך יבואן בדרך כלל יסתפק בהחלפה קומפלט של כל המכלול באחד חדש לגמרי במחיר מפולפל. מחיר של מכלול חדש יכול להגיע במקרים מסוימים לחצי ממחירו של רכב משומש.

אם יש לך רכב בן עשר כדאי למצוא מוסך מתמחה שאינו מורשה יבואן ולטפל שם.

 

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון, לפחות לא באופן קטגורי. 

מוסכי מורשי יבואן ותיקים, יודעים יופי לטפל ברכבים ישנים, יש להם את הכלים והידע ואת המכונאים  שזוכרים בדיוק את הרכבים שלפני עשור, מה הבעיות הנפוצות  וגם לתת פתרונות זולים , כשזה ניתן, התיקון מוכח והלקוח מבקש.  

חלק קטן מהעבודה במוסכים אלו בנוי על עבודות כאלו. 

 

מציע לפות"ש לפעול כך.

מוסך ותיק ומורשה שיש לך איתו ועם הצוות קשר טוב זה משהו שכדאי לשמר.

פשוט תציב עובדה בטיפול הבא ותגיע עם החלפים, בתנאי שהם מקוריים. 

אני לא צופה, לאור זה שאתה לקוח וותיק, שזה יהווה בעיה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...