Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

AEM DRYFLOW - פלטר אוויר


 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,
אז כך, הגיע זמן השירות השנתי, שכמובן כולל החלפת פלטר אוויר.
לאחרונה אני לא מעט נתקל ברשת  בפלטר הנ"ל (AEM DRYFLOW), כמובן הכוונה לפאנל פילטר (לא פלטר "פתוח"):
spacer.png

 

בAEM טוענים שיש לפלטר הזה מספר יתרונות לעומת הפלטר הנייר הרגיל כמו, יכולת "נשימה" יותר טובה, פלטר רב פעמי שמצריך ניקוי בלבד מדי פעם ושמדובר בפילטר שאינו מצריך שימון (בניגוד למתחרים ב-K&N). בהינתן המידע הזה, אני שוקל לנסות את המוצר הזה (עד היום היה לי את פילטר הנייר המיינסטרים).


אשמח לדעת אם למישהו פה יש ניסיון עם הפלטר הזה שיכל לתת חוות דעת.
כמובן שגם חלופות עם מאפיינים דומים יתקבלו בברכה (בדגש על פלטר שאינו מצריך שימון)
תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מומלץ, תוספת הכח המוטלת בספק באה על חשבון סינון פחות איכותי. לשמירה על המנוע, תשתמש במסנן OEM איכותי עבור המכונית שלך.

  • רעיון טוב! 2

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

זה לא חשוב כי כפי שציינו אין תוספת כוח בנוסף לסינון פחות טוב של הלכלוך.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אלה שרשמו פה סינון "פחות איכותי", יש לכם ניסיון?
לי יש, מעניין אותי אם לכם יש.
התכוונת ״יש לכם מעבדה?״
כי תכונות סינון של פילטרים לא מודדים עם נסיון.
אז ל99.9% מהאנשים באמת אין גישה למעבדה שכזו, אבל במקרה יש בפורום אדם אחד שעובד במעבדה והעבודה שלו היא לבדוק פילטרים.
אתה מוזמן לדבר עם חבר הפורום יאני, והוא יתן לכם הסברים מספריים מדוע הפילטרים הללו הם אשפה

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חבר, לא שאלתי את זה מתוך עוקצנות.

לא צריך להתעצבן.

שאלתי ברצינות רבה.

לי היה את זה פעם ברכב משופר קלות.

אני רק יכול להגיד שמאותו רגע שהחלפתי את הפילטר המקורי בפילטר מהסוג הזה, הרגשתי מיד שינוי לטובה בדוושת הגז. להגיד שזה שיפר והוסיף משהו? לא, זה לא כוונתי. אבל מבדיקות דיינו שביצעתי בזמנו, לא היה פגיעה בהספק או פגיעה כלשהי בפעולת המנוע.

זה מניסיוני.

שאלתי את אלה שמעליי אם יש להם ניסיון כי הם רשמו משהו ללא ביסוס. זה הכל.

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא התעצבנתי כלל וכלל.
אני עניתי ברצינות גמורה.
לא ניתן ״להרגיש״ את איכות הסינון של מסנן אויר או כל מסנן אחר ברכב, ולא משנה כמה נסיון יש לך. לכן כיוונתי אותך לאדם (היחיד שאני מכיר) שיכול לבדוק את הנתונים מספרית

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ובכל זאת AEM זה לא K&N, זו חברה קצת יותר רצינית.

היתרון המשמעותי היחיד בפילטר הזה הוא צליל. מקבלים צליל עמוק יותר מבלי הכאב ראש הנלווה ממערכת פליטה פתוחה.

לגבי איכות הסינון, יתכן והיא נפגעת ביחס למסנני OEM איכותיים, אבל מצד שני - אף אחד לא אמר שהמנוע ניזוק מזה באופן משמעותי.

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה להחליף oem איכותי שעושה עבודה מעולה במשהו שעושה עבודה פחות טוב , גם אם זה 5 אחוזים, ואין בזה תועלת של ממש.? הרכבתי ברכב הקודם שלי מערכת יניקה פלצנית מקרבון עם מסנן שהייתי מנקה ומשמן אותו כל כמה חודשים. והכל בשביל כלום ,כשהורדתי והחלפתי למקורי לא הרגשתי שום הבדל חוץ מחור בכיס. לכן אמרתי לעצמי שברכב הנוכחי אין מצב אני נוגע במערכת יניקה.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי, כל שיפור במערכת היניקה\פליטה שווה כלום או כמעט כלום, כל עוד תוספת האוויר הפוטנציאלית נשמרת בסוד מהמחשב (כלומר צריך לעדכן מפות הזרקה והצתה).
ה'שיפור' היחיד במקרה הזה הוא הצליל.
 

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 שעות, shellcase כתב:

כמו שכתבתי, כל שיפור במערכת היניקה\פליטה שווה כלום או כמעט כלום, כל עוד תוספת האוויר הפוטנציאלית נשמרת בסוד מהמחשב (כלומר צריך לעדכן מפות הזרקה והצתה).
ה'שיפור' היחיד במקרה הזה הוא הצליל.
 

אתה רושם את זה כאילו ההזרקה מתבססת על חיישן מיקום מצערת ותו לא, ושנינו יודעים שזה לא המצב (למיטב זכרוני אתה בקיא בתחום יותר ממני, אז בידע שלך אני לא מטיל ספק).

יש חיישן MAF או MAP שלפיו המחשב מחשב את ההזרקה, אם יכנס יותר אוויר דרך הפילטר עבור אותו מיקום מצערת (וזה לדעתי הנושא שמוטל בספק בפילטר HIGH FLOW) הפידבק יגיע מחיישן כמות האוויר והמחשב יתאים את עצמו.

ברור שיש גבול ליכולת הגמישות של המחשב ונושא ההזרקה גם חשוב, אבל גם אם נגזים רצח ונגיד שפילטר כזה נותן 5% יותר זרימת אוויר - זה פחות מההפרש בין נסיעה ביום חם לנסיעה ביום קר, או בגובה נמוך לגבוה. ברור שהמחשב יכול לפצות על זה ולנצל את ה 5% האלה. בהנחה ובאמת יש שיפור.

 

וסתם כאנקדוטה - יש מחשבים מקוריים שיודעים להתמודד עם החלפת קאמשפטים בלי צורך אמיתי במיפוי מחדש.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה שתוספת האויר תישמר בסוד מהמחשב?
זה יכול לקרות רק עם החיישן לא מתאים לכמות לאויר. נגיד בפרוייקט טורבו עם חיישן MAP מקורי שלא יודע לזהות לחץ אבסולוטי מעל אטמוספירה אחת.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

מכירה -

חלקים ל E36-E46: מאווררים, חיישן גובה שמן, משענת יד ועוד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@Ooga, אתה מאד צודק לגבי ההבדלים בספיקה, אני לא חושב שגם אם תרכיב RAM AIR ותעיף את הפילטר השינוי יהיה מאד גדול.
הכוונה שלי הייתה בדיוק מה שכתבת - בסופו של דבר החיישן שולח את המחשב לערך כלשהו במפות הזרקה\הצתה - וללא התאמה שלהן, שינוי משמעותי לא יגרור שיפור משמעותי.
אני אתייעץ בנושא - אבל ממה שאני יודע, לרוב יש סוג של אלכסון במפות שבו הערכים נעים בתאוצה מקס', ברגע שיש שינוי משמעותי אתה עלול לצאת מהאלכסון לערכים שונים שלפעמים לא נלקחו בחשבון ע"י מי שבנה את המפות (היצרן).
@fizban מסכים לגבי הטווח, בהחלט צריך להחליף חיישן MAP כשעוברים מלחץ אטמוספרי לגדישה, לגבי MAF אני לא יודע, לא יצא לי לעבוד עם חיישן כזה בחיים ואשמח ללמוד :).

 

לא ניסחתי את עצמי טוב עם ה'בסוד', המחשב בהחלט רואה את השינוי, השאלה היא אם הוא יודע לנצל אותו.
עוד שאלה היא איך נראות מפות הזרקה\הצתה מהיצרן - שצריך לעמוד בתקני זיהום וברכבים לא ספורטיביים גם להיות חסכוני בדלק, הרי שם מכוונים הרבה יותר קרוב ללמבדה 1 מברכבים ספורטיביים ובטח מרכבי מירוץ עם מפות שמכוונות לערכים באיזור 0.85.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...