Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2228 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

לפני כשנה וחצי רכשתי רכב מסוג קיה פיקנטו GT בעקבות ההמלצות כאן בפורום בכ-80K. ההמלצות לא אכזבו והרכב שירת אותנו נהדר עד כה.

בעקבות התרחבות צפויה של המשפחה החלטנו שכדאי יהיה לחשוב על רכישה של רכב חדש ומכירה של הקיים בטווח זמן של בערך חצי שנה מהיום.

ראיתי במחירון לוי יצחק שנכון להיום ניתן לקבל על הרכב שלנו קצת יותר מ-60K וכעת אנחנו מתלבטים לגבי דגם גדול יותר.

להורים יש אוקטביה, מנוע 1000 טורבו אם אני לא טועה. רכב נהדר, וחוץ מתא מטען עצום בגודלו וחווית נסיעה נוחה יש שם מנגנון שיודע למנוע סטייה מן הנתיב (ההגה ממש יסתובב באופן עצמאי בפיתולים קלים) או לבלום אם הוא מזהה שהרכב שמולנו בלם בפתאומיות. שני פיצ'רים שמאוד מעלים את תחושת הביטחון בעת הנסיעה ולכן נראה לי חשוב שהרכב שאקנה יכיל אותם. על כן באופן טבעי חשבתי שאוקטביה תהיה אופציה סבירה, ושאולי נוכל לעשות איתם טרייד אין לפיקנטו.

אשמח לקבל המלצות על דגמים נוספים או אפשרויות עדיפות יותר להשתדרגות.

 

הכיוון הוא כרגע לרכב חדש ולמעט התרשמות לטובה מן האוקטביה אני לחלוטין חסר ידע על דגמים אחרים.

מבחינת תקציב: לא הייתי רוצה לעבור את ה-150.

 

תודה! :-)

פורסם (נערך)

תקציב של 150 אש"ח מכובד מאד. אני מניח שאת הפיקנטו תמכור בקצת פחות מהמחירון, אבל גם 140 אש"ח יספיקו לרכישת רכב משפחתי או ג'יפון בגודל דומה.

 

לא אכנס לבחינת דגמים ספציפיים כיוון שאני לא מצוי בשוק העכשווי של משפחתיות. אבל מהפוסט שלך ניכר שתחום הרכב אינו בתחומי העניין שלך (התכונות שהפתפיעו אותך באוקטביה סטנדרטיות לחלוטין בשנים האחרונות), ולכן אנסה להאיר לך כמה דברים שעליך לשים לב אליהם.

 

1. גודל הרכב: התרחבות המשפחה היא מזוג לזוג +1 ? מזוג או זוג +1 לזוג + 2? גודל המשפחה הוא אחד הגורמים החשובים בבחירת רכב לעתיד. אם מדובר בזוג + 1 ואין תכנון לילד נוסף בשנים הקרובות אפשר להסתפק ברכב יותר קטן. אם המשפחה מתוכננת להרחבה נוספת כדאי כבר להביא אותה בחשבון כדי לחסוך את ההתעסקות וההפסדים של החלפה קרובה נוספת.

 

2. אופי הנסיעות. אם עיקר הנסיעות הן בעיר הצפופה, ויש בעיית חניה, תעדיף רכב יותר קטן שיתמרן יותר בקלות. אם יותר נסיעות בכביש הפתוח - רכב יותר גדול ומרווח (וגם יותר בטיחותי, למסת הרכב משמעות בטיחותית), במחיר צריכת דלק יותר גדולה. גם סוג מערכת ההנעה הנדרש משתנה לפי אופי הנסועה, אין דין מי שנוסע 12,000 ק"מ בעיר כדין מי שנוסע 30,000 ק"מ בכביש המהיר

 

3. נושא אבזור הבטיחות עבר מהפיכה בשנים האחרונות. בלימה אוטונומית (חשובה מאד, אם כי יש לשים לב שפרופיל הפעולה שלה שונה בין דגמים שונים), התראה או תיקון סטיה מנתיב (מהמחקרים הבודדים שקראתי בעניין זה אין משמעות גדולה לתיקון אקטיבי של סטיה מנתיב לעומת התראה בלבד) ועוד הרבה אבזרים הפכו לכמעט תקניים. אבל צריך לשים לב שיש יבואנים שעדיין מביאים דגמים דלי אבזור, ושבהרבה דגמים יש רמות אבזור בטיחות שונות בהתאם לרמת הגימור. לכן, כאשר אתה מבקר בסוכנות, שאל על הבדלים אלה ובחר בדגם שהשילוב של אבזור (בטיחות ואחר) מתאים לתקציבך.

 

4. עוד בעניין אבזור בטיחות - ממליץ לך מאד לפתוח את אתר euroncap ולקרוא את ממצאי מבחן הבטיחות של הארגון האירופי הזה. אל תסתפק בספירת כוכבים אלא התעמק בפירוט, כיון שיש מרכיבים שפחות או יותר חשובים לפרופיל הנהיגה שלך, ויש גם הבדלים בין הדגמים הנבחנים באירופה לדגמים הנמכרים בישראל, שים לב לרשימת האבזור במבחן והשווה אותה לרשימת האבזור במועמדת שלך. יותר מזה - בשנים החאורנות  הארגון בוחן לפעמים את אותו רכב בשתי רמות אבזור בטיחות ומפרט את ההבדלים ביניהן. בכל מבחן כזה יש פירוט של הגנה על ילדים במושבי בטיחות (מושב עם פנים לאחור, מושב עם פנים לפנים), לקראת הרחבת המשפחה הפרטים האלה חשובים לך.

 

5. מכוניות  מחולקות לקטגוריות, אבל הגודל האמיתי של המכוניות נמצא על רצף, כך שיתכן שמכונית שמוגדרת כסופרמיני תהיה בעלת מרחב פנימי או תא מטען שיגרדו את אלה של משפחתית קטנה. לכן אל תסתפק בחלוקה לקטגוריות אלא בדוק כל רכב לגופו. יתכן שתגלה שסופרמיני מרווחת או ג'יפון המבוסס עליה יתאים לצרכיך יותר ממשפחתית סטנדרטית.

 

שיהיה במזל טוב והצלחה!

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לרוב כלי הרכב המשפחתיים בתקציבך יש כבר את המערכות שהזכרת. אם אתה רוצה למקסם את המחיר שתקבל עבור הפיקנטו יתכן שדווקא הקיה XCeed תוכל להתאים, היא מגיעה עם כל מערכות הבטיחות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

היי,

תודה על התגובות הנהדרות. שמח לשמוע שאת הפיצ'רים שאני מחפש אוכל למצוא ברכבים נוספים.

עיקר הנסיעות הן בעיר כאשר פעם-פעמיים בשבוע אני עובד ממרכז הארץ (נסיעה של כשעתיים לכיוון).

אנחנו כרגע זוג ומצפים לילד, אך מאמינים שהמשפחה תתרחב עם השנים ולכן הייתי מעדיף כלי מרווח.

 

בת הזוג טוענת שהיתה מאוד מעוניינת שנקנה ג'יפון, אבל אני לא כ"כ מבין מה היתרונות / חסרונות בהשוואה למשפחתית רגילה.

 

האם יש חברות ספציפיות ודגמים נוספים שהייתם ממליצים לבדוק?

פורסם

היתרון של ג'יפון זה להיות באופנה, לשבת גבוה ולא לפחד לעלות על מדרכות.

זהו בערך במקרה שלכם...

החסרונות - צריכת דלק יותר גבוהה, קשה יותר לתמרן בעיר, מחיר קניה יותר יקר.

אני במקומכם הייתי הולך לכיוון קיה נירו היברידית ברמת אבזור EX הגבוהה .

גם קצת יותר גבוה מרכב משפחתי רגיל ( בכל זאת צריך להיות קשוב לבקשת אשתך), חסכוני מאוד בעיר, מרווח , בגאז' מספיק גדול, ובאותו הזמן לא מדובר ברכב גדול מדי ומסורבל לחניות בעיר.

סיבה נוספת בגללה הייתי מעדיף את נירו על XCeed - הגיר הרובוטי ברכב היברידי מתנהג יותר חלק ונשחק פחות מהר מאשר ברכב בנזין ( לשתי קיות הגיר הוא רובוטי).

רכב משפחתי רגיל - קורולה היברידית .

 

 

 

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
בתאריך 16.5.2020 בשעה 16:17, vladclar כתב:

היתרון של ג'יפון זה להיות באופנה, לשבת גבוה ולא לפחד לעלות על מדרכות.

זהו בערך במקרה שלכם...

החסרונות - צריכת דלק יותר גבוהה, קשה יותר לתמרן בעיר, מחיר קניה יותר יקר.

אני במקומכם הייתי הולך לכיוון קיה נירו היברידית ברמת אבזור EX הגבוהה .

גם קצת יותר גבוה מרכב משפחתי רגיל ( בכל זאת צריך להיות קשוב לבקשת אשתך), חסכוני מאוד בעיר, מרווח , בגאז' מספיק גדול, ובאותו הזמן לא מדובר ברכב גדול מדי ומסורבל לחניות בעיר.

סיבה נוספת בגללה הייתי מעדיף את נירו על XCeed - הגיר הרובוטי ברכב היברידי מתנהג יותר חלק ונשחק פחות מהר מאשר ברכב בנזין ( לשתי קיות הגיר הוא רובוטי).

רכב משפחתי רגיל - קורולה היברידית .

אולי אני מתבלבל וזה בכלל מאפיין של רכבי מיני אבל הפיקנטו הרגישה לי קצת "זולה" מבחינת איכות הנסיעה, לכן חשבתי שאולי יהיה לי עדיף לבדוק חברות אחרות.

(נניח, הפיקנטו לא התאימה בכלל לנסיעות מחוץ לעיר ואם נדרשתי מסיבה כלשהי להאיץ ולעקוף רכב אחר,  זו היתה משימה ממש מעיקה בזמן שבאוקטביה של ההורים שלי לא נתקלתי מעולם בקושי - ברור לי שהם לא ברי השוואה בכלל, השאלה אם דגמים כמו נירו או XCeed נמצאים באותה הסקאלה כמו האוקטביה).

פורסם

נירו החדש( מתיחה ב 2020 ) השתפר מאוד גם באיכות הפנים וגם באיכות הנסיעה ( נוחות ובידוד רעשים ) לעומת הצורה הקודמת, שגם היה די מוצלח.

אי אפשר להשוות רכב מיני לג'יפון משפחתי, ללא קשר ליצרן כזה או אחר.

לנירו ובוודאי ל XCeed יש מספיק כח לבצע עקיפה יעילה בכביש מהיר, מה שלפיקנטו יותר קשה. נהגתי בפיקאנטו כמה ימים, וזה בפירוש רכב עירוני שלא מרגיש נוח בנסיעה מהירה בכבישים פתוחים.

אוקטביה רכב טוב, אבל מנוע 1.2/1.0 לא יוצא דופן בחוזק בקרב רכבים משפחתיים.

בכל מקרה כדאי מאוד להזמין נסיעות מבחן לפני הרכישה, כדי להרגיש את הרכב.

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 1 שעה, vladclar כתב:

נירו החדש( מתיחה ב 2020 ) השתפר מאוד גם באיכות הפנים וגם באיכות הנסיעה ( נוחות ובידוד רעשים ) לעומת הצורה הקודמת, שגם היה די מוצלח.

אי אפשר להשוות רכב מיני לג'יפון משפחתי, ללא קשר ליצרן כזה או אחר.

לנירו ובוודאי ל XCeed יש מספיק כח לבצע עקיפה יעילה בכביש מהיר, מה שלפיקנטו יותר קשה. נהגתי בפיקאנטו כמה ימים, וזה בפירוש רכב עירוני שלא מרגיש נוח בנסיעה מהירה בכבישים פתוחים.

אוקטביה רכב טוב, אבל מנוע 1.2/1.0 לא יוצא דופן בחוזק בקרב רכבים משפחתיים.

בכל מקרה כדאי מאוד להזמין נסיעות מבחן לפני הרכישה, כדי להרגיש את הרכב.

 

 

מקווה לבדוק את שני הדגמים עוד השבוע, תודה רבה! :-)

פורסם

כרגע בדיוק אני מעורב בתהליך חיפוש ג׳יפוי כזה עבור סבי וסבתי.
בכל מקרה ממליץ לבדוק גם את הסקודה קאמיק, הוא נכנס בתקציב ומצויד בכל מערכות הבטיחות כבר ברמת הגימור הנמוכה.
אנחנו התרשמנו לטובה מנסיעת המבחן


Sent from my iPhone using Tapatalk

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
×
×
  • תוכן חדש...