Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 4 דקות, bobi כתב:

יש כתבה מעניינת בדה מרקר שאומרת שהדבר המשמעותי ביותר שטסלה עשתה היום הוא לאו דווקא למכור רכב ב 180 אלף ש"ח, אלא לחשוף את מרווחי הרווח של היבואנים ובכך שהיא מפרסמת בצורה ברורה ללקוחות בדיוק כמה מיסים המדינה גובה על הרכבים ולהעלות את המודעות לזה.

תחשבו שיבואן טויוטה יפרסם את המחיר של הקורולה לפני ואחרי מיסים ויראה בדיוק כמה המדינה גובה.

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium.HIGHLIGHT-1.9503723

 

אתחיל בזה שהכתבה פתוחה רק למנויים אבל עדיין לא ברור לי איך זה חושף את הרווח של היבואן?

נתחיל בזה שאני לא יודע בכמה היבואן קונה את הרכב מהיצרן. אז גם אם נניח והרכב עולה לי 100K והמיסים הם 20K, זה אומר ש80K הולכים ליבואן. 

אבל זה לא הרווח שלו. מזה צריך להוריד את מחיר הקניה מהיצרן + שאר העלויות שיש לו כיבואן.

גם אם ניקח את טסלה, המחיר למודל 3 בסיסית הוא 179,754. מע"מ - 26,040, מס - 9,223.25 ואגרת רישוי 541 (לפי האתר).

זאת אומרת שלטסלה נכנס 143,950 ש"ח.

זה עדיין הכנסה, לא רווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 דקות, ch2856 כתב:

נניח שיקבלו 10,000 הזמנות השנה והופ, המיסוי כבר יקפוץ ל-20 או 30 אחוז והמחיר בהתאם. 

 

זה לא יהיה קרוב אפילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא העניין, התמחור של טסלה חושף את התמחור המוגזם של הרכבים החשמליים בישראל שהוא תמחור מכוון  "early adopters" קלאסי. נמכור? יופי, לא נמכור? לא קרה כלום, גם כך כנראה לא התחייבו למספרים גדולים מול היצרן. 10% מס ותקרה של 75,000 שקל זו הטבה אדירה שאמורה לא רק לבטל את כל העלות הגבוהה יותר של הסוללות, אלא גם להוזיל משמעותית, רלוונטי בעיקר כמובן לרכבים עממיים. אין סיבה שפיג'ו 208 חשמלית תהיה בכלל יקרה יותר מגרסת הבנזין. 

לפני 5 דקות, shachar187 כתב:

נתחיל בזה שאני לא יודע בכמה היבואן קונה את הרכב מהיצרן. ...

 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, ch2856 כתב:

נניח שיקבלו 10,000 הזמנות השנה והופ, המיסוי כבר יקפוץ ל-20 או 30 אחוז והמחיר בהתאם. 

 

מה הקשר בין מספר ההזמנות למיסוי?

 

לפני 6 דקות, ch2856 כתב:

זה לא העניין, התמחור של טסלה חושף את התמחור המוגזם של הרכבים החשמליים בישראל שהוא תמחור מכוון  "early adopters" קלאסי. נמכור? יופי, לא נמכור? לא קרה כלום, גם כך כנראה לא התחייבו למספרים גדולים מול היצרן. 10% מס ותקרה של 75,000 שקל זו הטבה אדירה שאמורה לא רק לבטל את כל העלות הגבוהה יותר של הסוללות, אלא גם להוזיל משמעותית, רלוונטי בעיקר כמובן לרכבים עממיים. אין סיבה שפיג'ו 208 חשמלית תהיה בכלל יקרה יותר מגרסת הבנזין. 

 

 

זו בעיה לא רק בישראל. ברגע שיבואן או סוכנות מוכר מכוניות עם מנוע בנזין וגם מכוניות חשמליות, המכוניות החשמליון הן בבחינת בן חורג כי יש צורך בהשקעה כדי למכור אותן ומצד מהן הרבה פחות הכנסות על טיפולים שוטפים. בטסלה אין את הבעיה הזו.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, shachar187 כתב:

 

אתחיל בזה שהכתבה פתוחה רק למנויים אבל עדיין לא ברור לי איך זה חושף את הרווח של היבואן?

נתחיל בזה שאני לא יודע בכמה היבואן קונה את הרכב מהיצרן. אז גם אם נניח והרכב עולה לי 100K והמיסים הם 20K, זה אומר ש80K הולכים ליבואן. 

אבל זה לא הרווח שלו. מזה צריך להוריד את מחיר הקניה מהיצרן + שאר העלויות שיש לו כיבואן.

גם אם ניקח את טסלה, המחיר למודל 3 בסיסית הוא 179,754. מע"מ - 26,040, מס - 9,223.25 ואגרת רישוי 541 (לפי האתר).

זאת אומרת שלטסלה נכנס 143,950 ש"ח.

זה עדיין הכנסה, לא רווח.

זה מראה את המחיר הגבוה של הרכבים האחרים שהיבואנים מקבלים על רכבים חשמליים בניקוי של המיסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, bobi כתב:

זה מראה את המחיר הגבוה של הרכבים האחרים שהיבואנים מקבלים על רכבים חשמליים בניקוי של המיסים.

 

אבל זה לא היה סוד, תמיד היית יכול לחשב את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גובה המס הוא לא סוד, וברור שאפשר לחשב אחורה, אבל רק כשמראים את זה מול העיניים, פתאום קולטים את המס.

מעניין מה היה קורה אם יום אחד יבואן טויוטה היה מפרסם שהקורולה עולה 80K ואז כאשר היו באים לשלם פתאום היה צריך להוסיף מיסים ולראות שצריך לשלם 140K. היתה רעידת אדמה של צרכנים המומים.

לפני 27 דקות, ch2856 כתב:

נניח שיקבלו 10,000 הזמנות השנה והופ, המיסוי כבר יקפוץ ל-20 או 30 אחוז והמחיר בהתאם. 

מתווה המס על הרכבים הוא ידוע קשיח עד ל 2024.

 

Israel electric cars tax 19-24 max.jpg

Israel electric cars tax 19-24.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 12 דקות, bobi כתב:

זה מראה את המחיר הגבוה של הרכבים האחרים שהיבואנים מקבלים על רכבים חשמליים בניקוי של המיסים.

 

אבל אתה לא יודע כמה עולה לפיג'ו לייצר את 208e וכמה עולה לטסלה לייצר את המודל 3.

סביר להניח שבפיג'ו קיים רווח גדול יותר, אבל השאלה עד כמה.

זה שלטסלה יש טווח נסיעה גדול יותר ותאוצה פסיכית עדיין לא שם אותה ביחד עם הפרארי שהוזכרה בכתבה וגם לא ביחד עם הטייקן שמחירה מתחיל מבערך 850 אלף.

הטסלה הייטקסטית משהו אבל מאוד מנימלסטית ולא מתקרבת באיכות חומרים ובהרכבה לפורש.

יש היגידו שהיא אפילו לא מתקרבת לאיכות הרכבה של רכב עממי רגיל. וכבר יצא לי לראות כל מיני סרטונים עם פאקים שיחודיים לטסלה.

עוד דבר, ידוע האם היצרנים הרגילים מקבלים קנסות עקב פליטת מזהמים וכמה?

זה גם משהו שטסלה לא צריכה לחשוש ממנו ויכול לגרום לה להרשות לעצמה תמחור יותר נמוך.

עריכה אחרונה על ידי shachar187
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, shachar187 כתב:

אבל אתה לא יודע כמה עולה לפיג'ו לייצר את 208e וכמה עולה לטסלה לייצר את המודל 3.

 

אני לא יודע כמה עולה ליצרנים ליצר את המכוניות אבל התמחור בחו"ל ידוע. עוד לפני שטסלה נכנסה לארץ אנשים פה עשו את החישוב והגוע למסקנה שהתמחור של מכוניות חשמליות בישראל הזוי. עכשיו לא צריך לעשות חשבונות, זה ישר בפרצוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, shachar187 כתב:

זה גם משהו שטסלה לא צריכה לחשוש ממנו ויכול לגרום לה להרשות לעצמה תמחור יותר נמוך.

לא רק שהיא לא חוששת ממנו, זה הדבר שהופך אותה לרווחית.

את הקרדיט הירוק שלה היא מוכרת ליצרנים מזהמים במיליוני דולרים בשנה. בלי זה היא הייתה בקושי מרוויחה, אם לא אפילו מפסידה.

מצד שני יש לה עלויות ענק כרגע כמו הקמת מפעלים חדשים מאפס, הוצאה שליצרנים מבוססים אין.

המידע לקוח מפה: https://www.themarker.com/wallstreet/.premium-1.9500434?v=E13EAC58A4257EFDC22963FC8D8B2D6A

 

ולגבי איכות ההרכבה, מסכים מאד. יש לחברה הזאת הייפ מוגזם ביותר שגורם לאנשים לוותר לה על לא מעט פאקים. אם לe tron היה טווח נסיעה כמו של המודל X, הוא היה בעיניי מנצח בקלות, בטח במדינה כמו שלנו שאפשר גם לחיות בלי הsupercharger. אבל עם טווח נסיעה נמוך ומחיר גבוה יותר, קשה שלא להעדיף את המודל X על פניו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, eladts כתב:

 

מה הקשר בין מספר ההזמנות למיסוי?

 

במדינה בה אחת ההכנסות העיקריות של האוצר הן משוק הרכב? עד שלא יהיו כלי מיסוי אחר על רכבים כפי שדיברנו בעבר, 10,000 רכבים זה כבר  התחום בו המדינה מתחילה להתעורר, זה גם מה שקרה עם רכבים היברידיים, ברגע שנחצה הקו הזה הציגו נוסחה ירוקה חדשה. אנחנו שוכחים שאנחנו נאלץ בקרוב למלא בור תקציב ענק שנפער בשל הקורונה, שוק הרכב תמיד היה אחד הכלים העיקריים למילוי הקופה. 

לפני 9 דקות, bobi כתב:

 

מתווה המס על הרכבים הוא ידוע קשיח עד ל 2024.

אתה אופטימי שהוא קשיח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, בוני03 כתב:

מישהו הבין איך עובדת צורת התשלום לטסלה ברכישה?

 

עושים להם העברה בנקאית? איך עובד התשלום חוץ מה500 שח דמי רישום?


לא יודע איך זה יעבוד בישראל, אבל בארה"ב עשיתי העברה בנקאית דרך האתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, בוני03 כתב:

מישהו הבין איך עובדת צורת התשלום לטסלה ברכישה?

 

עושים להם העברה בנקאית? איך עובד התשלום חוץ מה500 שח דמי רישום?

כמו כל רכב אחר כיום. נגמרו הימים של מזוודות מזומן וגם תשלום בצ'ק בנקאי זה כבר משהו מהעבר. אפשר כמובן לעשות זאת בצורה מסורתית באולם שיפתחו או דרך האתר. פשוט וקל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...