Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil
 שיתוף
עוקבים 151

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.6 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

וזה מצדיק עוד כתבה שלילית אחרי כלכך הרבה כתבות שליליות?   זה הגיע למצב שכל יום בשבוע משתחררת כתבה שמוציא את טסלה באור שלילי ואתה חתום על רובן. הנה הפורום שלנו פה עלה על זה בחצי שניה: הם רק ה

קודם כל, כמו שאמרתי, תודה על ההתייחסות - זה לא מובן מאליו ואני מעריך מאוד את הנכונות להתייחס. יחד עם זאת, חסרה לי קצת התייחסות לכתבות האחרות שפורסמו בנושא. אם תבחר להתייחס אליהן זה יהיה מעולה (אב

טוב, חזרה לי סוף סוף הנשימה... בעיני מה שקרה אתמול עם פרסום מחירון שנמוך ב-115,000 ש"ח, 40% (מודל 3 בסיסית), ממה שפורסם בעיתונות רק לפני 10 ימים, הוא לא פחות מרעידת אדמה של פעם בדור. זו גם רעידת

תמונות שפורסמו בשרשור

אני גם שמעתי מאיפשהו שכבר יש להם אלף הזמנות מוקדמות בארץ, למרות שנראה לי שזה חרטא

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין צפי למחירים בארץ? מתי אמורים להתחיל הזמנות? 

 

מאוד מתפתה לייבא אחת מארה"ב, המחיר "מצויין", אך המגבלות האזוריות על רכבים לא מקומיים גורמות לי לקצת חששות. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 10.1.2021 בשעה 01:29, stas12 כתב:

מאוד מתפתה לייבא אחת מארה"ב, המחיר "מצויין", אך המגבלות האזוריות על רכבים לא מקומיים גורמות לי לקצת חששות. 

 

זו תהיה טעות להביא טסלה מארה"ב לישראל מכמה סיבות:

  1. התמחור של טסלה בכל העולם הוא פחות או יותר אותו הדבר בהתחשב במיסים במדינות השונות ועלויות ההובלה. המחירים שאתה רואה בארה"ב קצת מטעים, כי הם לא כוללים מיסי קניה (ששונים ממדינה למדינה) ועלות הובלה (שקבועה בכל ארה"ב לפי חוק פדרלי).
  2. יש הרבה דברים ששונים פיזית בין דגמי טסלה שנמכרים בארה"ב לאלו שנמכרים באירופה ובראשם שקע הטעינה. עם שקע טעינה אמריקאי תהיה מסוגל רק לטעון טעינת שב חד פאזית וגם זה עם כל מיני מתאמים.
  3. חלק גדול מחווית השימוש בטסלה היא קישוריות האינטרנט וזה כמובן לא יפעל לך במכונית שלא מיועדת לישראל. גם הניווט לא יעבוד כי לא יהיו לך מפות של ישראל. מעדכוני תוכנה תוכל לשכוח.
  4. טסלה מאוד לא אוהבת לתת שירות למכוניות שנמכרו באיזור אחר. נכון שהחוק בישראל מחייב את היבואן לתת שירות גם למכוניות שלא נמכרו דרכו, אך טסלה יכולים לטעון שהדגמים האמריקאים לא מיובאים לישראל ולכן היא אינה מחוייבת לשרת אותם. אם תצליח לקבל שירות זה יהיה רק אחרי מאבק משפטי. 

 

בתאריך 10.1.2021 בשעה 01:42, Hagaix כתב:

מהכתבה זה נשמע כאילו יש מקום שבו כן מותר להסיר את הידיים מההגה, זה חדש לי... 

 

אכן כך, גם בארה"ב אסור להסיר בטסלה את הידיים מההגה. אם מסירים את הידיים מההגה יותר מדי זמן המערכת האוטונומית תתנתק ותאיט את הרכב בהדרגה עד לעצירה מלאה עם אורות מצוקה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה אלעד, העלית הרבה חומר למחשבה.

כמה הערות מקבילות לנקודות שהעלית:

1. יתרון גדול בייבוא אישי הוא של רכב משומש (עד 24 חודש). לרוב מחירי המשומשות כבר מגלמים את ההטבות שהקונה הראשון נהנה מהן, ואם קונים מדילר אפשר בעיקרון לקזז מיסי קנייה מקומיים (לפחות ביבוא מאירופה זה עובד ככה). כמו כן אני כן רואה הבדל של עשרות אחוזים במחיר בין ארה"ב לאירופה, ומשום מה יש לי הרגשה עמומה שהמחירון בישראל יהיה אירופאי ולא אמריקאי עם מיסוי ישראלי.

2. שקע הטעינה זה אכן דבר קריטי. כבעל רכב חשמלי טהור ברור לי ששקע אירופאי הוא יתרון עצום. בעמדה שלי (השקעתי בתלת פאזית) הכאבל אירופאי ולמיטב ידיעתי כך גם ברוב נקודות ההטענה הציבוריות המהירות. בארה"ב הטעינה חד פאזית. המשמעות בעמדה ביתית (16A) היא 11kwh בתלת פאזית מול 3.7kwh בחד פאזית - מן הסתם, פי 3 זמן.

3. הבימר הקטנה שלי הגיעה מאזור אחר עם מפות וניווט אירופאיות, הצלחתי לקנות ולהתקין מפות ישראל והכל עובד - אבל לא אתפלא אם טסלה היא המקבילה של אפל: מערכת סגורה שלא מאפשרת קומבינות אנדרואיד. עד כמה זה באמת חשוב רק בעלי טסלה יכולים להגיד.

4. דווקא פה אני יותר אופטימי, חוק זה חוק ויינתן שירות, אי אפשר לטעון שזה דגם אחר. הרי רישיון היבוא מבוסס על היכולת לטפל ברכב בארץ, אני מניח שמשרד התחבורה קיבל את כל הערבויות הדרושות לכך.

 

יהיה מעניין. מודל Y בגירסת כניסה במחיר שגבוה "רק" ב-50% ממחירו בארה"ב (שזה אומר: פחות מחצי מחיר יגואר iPace בסיסית מקבילה) יהיה שובר שוק היסטורי והיסטרי.

 

  • אהבתי 1

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 8.1.2021 בשעה 08:39, vadim6385 כתב:

אני גם שמעתי מאיפשהו שכבר יש להם אלף הזמנות מוקדמות בארץ, למרות שנראה לי שזה חרטא

 

אכן חרטא.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 שעות, Cadillac58 כתב:

תודה רבה אלעד, העלית הרבה חומר למחשבה.

כמה הערות מקבילות לנקודות שהעלית:

1. יתרון גדול בייבוא אישי הוא של רכב משומש (עד 24 חודש). לרוב מחירי המשומשות כבר מגלמים את ההטבות שהקונה הראשון נהנה מהן, ואם קונים מדילר אפשר בעיקרון לקזז מיסי קנייה מקומיים (לפחות ביבוא מאירופה זה עובד ככה). כמו כן אני כן רואה הבדל של עשרות אחוזים במחיר בין ארה"ב לאירופה, ומשום מה יש לי הרגשה עמומה שהמחירון בישראל יהיה אירופאי ולא אמריקאי עם מיסוי ישראלי.

2. שקע הטעינה זה אכן דבר קריטי. כבעל רכב חשמלי טהור ברור לי ששקע אירופאי הוא יתרון עצום. בעמדה שלי (השקעתי בתלת פאזית) הכאבל אירופאי ולמיטב ידיעתי כך גם ברוב נקודות ההטענה הציבוריות המהירות. בארה"ב הטעינה חד פאזית. המשמעות בעמדה ביתית (16A) היא 11kwh בתלת פאזית מול 3.7kwh בחד פאזית - מן הסתם, פי 3 זמן.

3. הבימר הקטנה שלי הגיעה מאזור אחר עם מפות וניווט אירופאיות, הצלחתי לקנות ולהתקין מפות ישראל והכל עובד - אבל לא אתפלא אם טסלה היא המקבילה של אפל: מערכת סגורה שלא מאפשרת קומבינות אנדרואיד. עד כמה זה באמת חשוב רק בעלי טסלה יכולים להגיד.

4. דווקא פה אני יותר אופטימי, חוק זה חוק ויינתן שירות, אי אפשר לטעון שזה דגם אחר. הרי רישיון היבוא מבוסס על היכולת לטפל ברכב בארץ, אני מניח שמשרד התחבורה קיבל את כל הערבויות הדרושות לכך.

 

יהיה מעניין. מודל Y בגירסת כניסה במחיר שגבוה "רק" ב-50% ממחירו בארה"ב (שזה אומר: פחות מחצי מחיר יגואר iPace בסיסית מקבילה) יהיה שובר שוק היסטורי והיסטרי.

 

 

  1. בארה"ב אין החזרי מס קניה על רכב משומש. למעשה ההיפך הוא הנכון - צריך לשלם מס קנייה גם על קניית רכב משומש. ההבדל שאתה רואה הוא מלאכותי בגלל שבאירופה, כמו בישראל, המחיר כולל את ההובלה והמיסים ובארה"ב לא.
  2. הדגמים האמריקאים של טסלה יכולים להטען בטעינת AC חד פאזית של 11.5kW (לא kWh שזו יחידה של אנרגיה, לא של הספק), אבל לא תמצא בישראל חיבור חד פאזי שיכול לספק את הזרם הנחוץ לכזה קצב טעינה (48A). לכן המסקנה שלך כנראה נכונה. בנוסף לכך שקע הטעינה בטסלה במפרט אמריקאי לא תואם לטעינת DC  בתקן אירופאי, לא בעמדות של טסלה ולא בעמדות של אחרים.
  3. טסלה לא משתמשת באנדרואיד אלא במערכת מפיתוח עצמי. בנוסף, מערכת המולטימדיה מוטמעת ברכב וקשורה באופן הדוק לתפקוד שלו. אני בספק עם Autopilot יעבוד באיזור שאין למכונית מפות שלו. כמו כן, אין במכוניות טסלה כרטיס SIM פיזי אלא eSIM כך שגם קישוריות לאינטרנט זו בעיה.
  4. עדיף להיות חכם מאשר להיות צודק. יש הרבה חלקים שונים בין מכוניות במפרט אירופאי למכוניות במפרט אמריקאי ואין סיבה שטסלה ישראל תחזיק מלאי של חלקים כאלו. גם אם תצליח לכופף בבית המשפט את טסלה ישראל לתת שירות לרכב במפרט אמריקאי, תצטרך להמתין הרבה זמן לחלקים מתאימים שיוזמנו במיוחד.
עריכה אחרונה על ידי eladts
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סעיף 4, לא יעזור לטסלה. החוק בישראל, שהוא בהחלט בעייתי גם אם הוא לכאורה מטיב עם האזרח, מחייב את נציג היצרן לספר שירות לכל רכב של היצרן. יחד עם זה, כמובן שהנציג לא מחויב להחזיק במלאי שום חלק מיוחד של הדגם כך שאם זה לא חלק משותף או במלאי "תמתין בבקשה עד 14 ימי עבודה" ובכלל, הנציג לעשות לא מעט צרות במקרים כאלו, בטח ברכבים כמו של טסלה שהם נשלטי תוכנה באופן עמוק.

 

מודל Y הוא יותר מתחרה לדגמים כגון סקודה אניאק, פולקסווגן ID4 וכו', פחות לדגמים כמו e-tron או i-Pace, שכמו כל דגמי יגואר פשוט יקר מידי.

 

יש כבר שמועות על דור 2 של מודל S? בזכות המינימליזם הדגם עדיין נראה רענן בתכלס, אבל בכל זאת דגם שסוגר עוד מעט עשור. למרות שאם חושבים על זה, גישת התכנון של רכב חשמלי ובמיוחד אלו של טסלה, מאפשרים למשוך חיי דגם למשך זמן רב וכנראה שזה מה שנפגוש בתחום הרכב החשמלי, אורך חיי דגם של כעשור עם שיפורים בלתי פוסקים בתחום התוכנה, הסוללה והמנועים. זו הגמישות הרבה יותר, משמעותית, של רכב חשמלי מבוסס סוללות. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם טסלה במפרט אמריקאי ניתנת לטעינה ביתית ואיטית בלבד, שלפי חישוב של 50/3.7 תצריך 13-14 שעות לטעינה מלאה לסוללה הקטנה ביותר, זה לבד מחסל את הטעם בייבוא אישי מארה"ב.

 

מעניין לראות את ההבדלים בתמחור בשווקים השונים. באתר טסלה, אחרי שבוחרים דגם ולוחצים Order Now, מופיעות בצד ימין למעלה שתי אותיות שמסמנות את השוק. לחיצה עליהן פותחת אפשרות Select your market. ניקח כדוגמא את מודל 3 הבסיסית, Standard Range Plus:

בארה"ב המחיר 38 אלף דולר, לפני מס של כל מדינה (שנע בדר"כ סביב 7% אבל יש מדינות של 0% כמו דלאוויר, אורגון, ניו המפשיר ועוד). בתרגום לאירו לצורך השוואה - 31,200. נוסיף 7% מס קנייה - 33,400 אירו. יתכן שיש עלויות נוספות כמו הובלה ורישום.

אותו דגם באירופה עולה 51 אלף אירו בפורטוגל, 50.3 אלף בצ'כיה, 49 אלף בספרד, 48 אלף באיטליה, 47 אלף בהולנד, 46 אלף ביוון, 45.5 אלף אירו בבריטניה, 43.8 אלף בצרפת ורק 40 אלף בגרמניה.

עוד מעניין: באיחוד האמירויות מודל 3 עולה רק 35,800 אירו (142 אלף שקל). אם התקינה שם אירופאית אולי זה הקיק הבא של הייבוא האישי...

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הניתוח מעניין, אבל קח בחשבון את המיסוי באירופה, בגרמניה המע"מ הוא כ20%.
ובגלל שהרכב לא מיוצר שם, אז אני מנחש שיש גם מיסי יבוא.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי טסלה בישראל נחשפים: כמה צפוי לעלות דגם 3?

 

מסמכים ראשוניים שנשלחו למתעניינים בארץ ברכישת מכוניות טסלה חושפים באופן לא רשמי מחירים של מספר דגמים. המחיר הבסיסי של טסלה 3 לדוגמה יתחיל ב-295 אלף שקל. במקביל - טסלה הקימה את מרכז השירות שלה בפתח תקווה

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3889172,00.html

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפכנו לאתרים בשוק האמריקאי. אף אחד לא יודע כלום, אבל מייצרים מאות כתבות בנושא כי זה מושך  קוראים. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 דקות, mcaspi כתב:

מחירי טסלה בישראל נחשפים: כמה צפוי לעלות דגם 3?

 

מסמכים ראשוניים שנשלחו למתעניינים בארץ ברכישת מכוניות טסלה חושפים באופן לא רשמי מחירים של מספר דגמים. המחיר הבסיסי של טסלה 3 לדוגמה יתחיל ב-295 אלף שקל. במקביל - טסלה הקימה את מרכז השירות שלה בפתח תקווה

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3889172,00.html

 

הדגם הבסיסי סטנדארד ריינג' פלוס ב-295 אלף שקל = 74 אלף אירו (!). אם זה יהיה המחיר, אכזבה עצומה. יבוא אישי יהיה האופציה ההגיונית היחידה, מגרמניה או אולי מדובאי - ישתלם גם עם 7% מכס. ממש חבל, הייתה פה הזדמנות של פעם בדור לשנות את כללי המשחק.

לפני 56 דקות, shellcase כתב:

הניתוח מעניין, אבל קח בחשבון את המיסוי באירופה, בגרמניה המע"מ הוא כ20%.
ובגלל שהרכב לא מיוצר שם, אז אני מנחש שיש גם מיסי יבוא.

לא! המחיר באירופה כולל מע"מ אירופאי וכולל הובלה ודמי רישום. כך לפי אתר טסלה.

מה שאומר שהמחיר בישראל כפי שפורסם גבוה ב-85% מהמחיר בגרמניה למרות שהמיסים אצלנו, לא תאמינו, נמוכים יותר.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...