Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

גם אם נותנים הטבות, הן יכולות לתת תמריץ זמני רק לשנים עד אשר מכוניות חשמליות ישלטו בשוק (אם וכאשר יגיע היום הזה).

ביטול האגרה השנתית למשך X שנים, הטבות שהמגיב מעליי ציין לX שנים וכו' וכו'

מכוניות חשמליות נמכרות בארץ, הMG נמכרת ממש לא רע ואם היה לה מוניטין ארוך יותר של אמינות וטווח ארוך יותר, היא הייתה מצליחה הרבה יותר, יש פוטנציאל.

 

צריך לפתור את הנושא של עמדות טעינה ציבוריות, כי חלק נרחב מהציבור, גם המבוסס יחסית לא חי בהכרח בבתים פרטיים ולא תמיד יכול לארגן עמדת טעינה בחנייה הפרטית. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 29.1.2021 בשעה 11:48, DubelBoom כתב:

חיסכון בזיהום משמעותו גם חיסכון בהוצאות בריאות,

כל כך נכון. אנשים לא מבינים שהקטנת זיהום האוויר = הקטנת הוצאות הבריאות.

ההפסד על המס הוא זניח ביחס לחיסכון על הוצאות הבריאות.

 

תאר לך כמה היינו יכולים לחסוך (כסף ומתים) בקורונה אם מערכת הבריאות לא הייתה מורעבת במשך שנים. ככה זה גם אם רכבים חשמליים, אם מסתכלים על הטווח הרחוק אז יש פה הזדמנות אדירה למדינה לחסוך הוצאות בריאות ולהפוך למדינה עם אחוז משמעותי של רכבים חשמליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לעניות דעתי, הטיעון על חיסכון בהוצאות בריאות עקב מעבר לרכבים חשמליים הוא לא מושלם.
רכבים פרטיים מזהמים אבל לא משפיעים יותר מידי על הסביבה הכללית, מפעלים, רכבים מסחריים, כלי תעופה, ספינות סחר וכו' משפיעים פי כמה וכמה.

וגם על ההיבט הסביבתי יש כמה נקודות, לא רק הזיהום הנקודתי של המכונית אלא גם ייצור או מחזור סוללות, ייצור המכונית, הובלת המכונית, הזיהום סביב ייצור החשמל כי לא בכל מקום בעולם מייצרים חשמל בצורה ירוקה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gorpi כתב:

זה בוטנים לעומת המדיניות הנכונה שמיושמת בנורווגיה:

https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicles_in_Norway

 

בנורווגיה אין ממש הנחה מיוחדת על רכב חשמלי למעט פטור ממע"מ שעומד על 25%, מה ששם עשו זה מיסוי מפלצתי על רכבי בנזין ודיזל כך שהמחיר שלהם דומה לזה של רכב חשמלי. כמו בישראל, ציי רכב זכאים להנחת שווי שימוש על רכבים חשמליים. בישראל, המס על רכבי בנזין ודיזל מפלצתי גם כך, וזה עוד לפני שמוסיפים מס על חלפים ודלק. אין לאן לעלות, צריך להמתין לירידה במחירי הרכב החשמלי. לא כל דבר צריך לממן לתעשיית הרכב. אתה גם שוכח שאתה ורבים אחרים מתלהבים מרעיון הרכב החשמלי כי "הדלק" הוא כמעט אפס, אבל כאשר תהיה מסה משמעותית של רכבים חשמליים ברור לך שיהיה על זה מס מסוים שישווה את הכנסות המדינה מרכבי בנזין. המדינה לא יכולה לוותר כיום על ההכנסה המשמעותית הזו. 

 

אולי למדינה עדיף, במקום לממן יצרני רכב, להמתין לטכנולוגיה מתקדמת יותר? טכנולוגיה שהיא ממש קרובה כמו סוללות מצב מוצק שנראה בשנה הבאה או הסוללות החדשות של טסלה וכו', הטווח ישתפר משמעותית, כך גם אורך החיים של הסוללות והמחיר ימשיך לרדת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, MarcNL כתב:

וגם על ההיבט הסביבתי יש כמה נקודות, לא רק הזיהום הנקודתי של המכונית אלא גם ייצור או מחזור סוללות, ייצור המכונית, הובלת המכונית, הזיהום סביב ייצור החשמל כי לא בכל מקום בעולם מייצרים חשמל בצורה ירוקה. 

אין דבר שהאדם עושה שלא משפיע בצורה כלשהי על הטבע. גם פאנלים סולארים גוזלים שטחי קרקע גדולים ומסנוורים ציפורים וטורבינות רוח הן מגרסות ציפורים ענקיות.

 

אבל השאלה היא מה עדיף.

ייצור והובלת החשמל בתחנות הכוח, גם אלו שפועלות על פחם הוא יותר יעיל אנרגטית משריפת דלקים במנועי הרכבים ושינוע של הדלק לתחנות הדלק.

ודרך אגב, השנה באירופה ייצרו יותר אנרגיה ממקורות מתחדשים מאשר מדלקים פוסיליים.

ועלות ההקמה והייצור של אנרגיה מתחדשת הפכה להיות נמוכה יותר.

https://edition.cnn.com/2021/01/24/business/eu-renewable-energy-fossil-fuels/index.html

 

סוללות ניתן לאסוף ולטפל בהן בצורה מרוכזת, בניגוד לגזים רעילים שנפלטים ממנועי הרכבים שמתפשטים לכל עבר ללא שליטה.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.1.2021 בשעה 12:37, MarcNL כתב:

גם לעניות דעתי, הטיעון על חיסכון בהוצאות בריאות עקב מעבר לרכבים חשמליים הוא לא מושלם.
רכבים פרטיים מזהמים אבל לא משפיעים יותר מידי על הסביבה הכללית, מפעלים, רכבים מסחריים, כלי תעופה, ספינות סחר וכו' משפיעים פי כמה וכמה.

וגם על ההיבט הסביבתי יש כמה נקודות, לא רק הזיהום הנקודתי של המכונית אלא גם ייצור או מחזור סוללות, ייצור המכונית, הובלת המכונית, הזיהום סביב ייצור החשמל כי לא בכל מקום בעולם מייצרים חשמל בצורה ירוקה. 

 

רוב הדברים שציינת אמנם מאד מזהמים, אבל גם יותר רחוקים ממך.

הרכבים היום פולטים לנו מזהמים ישר לתוך הפרצוף. ייצור החשמל בנקודות מרוחקות, עם מסננים וארובות גבוהות, הוא משמעותית עדיף על ללכת ברחוב כשמטר ממך יש פקק של עשרות מכוניות. וזה לפני מעבר לאנרגיה ירוקה שגם הוא בלתי נמנע.

כמובן שהעדיפות היא גם שבכלל ניסע את רוב הנסיעות שלנו בתחב"צ (שגם הוא יהיה חשמלי), אבל אנחנו עוד לא שם. אבל אנחנו גם עושים צעדים משמעותיים לכיוון הזה.

 

 

עלתה פה גם נקודה לגבי הכנסות המדינה ממס על דלק - השינוי הזה לא יקרה בלילה. האוצר צריכים להתחיל להיערך לזה, ויש להם לא מעט שנים להיערך. בסופו של דבר אפשר לטעון את המכוניות מהשקע הרגיל בבית, זה מאד איטי אבל אפשרי, ועל זה קשה להטיל מיסים (אפשר לאסור מכירת מטענים מהשקע בקיר, אבל אני רוצה להאמין שהשוק פה יותר חופשי מזה). אני לא מתיימר להבין מספיק בכלכלה אבל עובדה שבמדינות העולם אין מיסים על הרכב החשמלי, ולא כל המדינות הן נורווגיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפסד של הכנסות המדינה ממיסים על דלק, כבר יש איתותים לכך שהפתרון יהיה מס על נסועה, כלומר שבטסט השנתי תדרש לשלם מס למדינה על פי כמות הקילומטרים שנסעת, בלי קשר לכמה אנרגיה צרכת ומאיפה.

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, bobi כתב:

לגבי הפסד של הכנסות המדינה ממיסים על דלק, כבר יש איתותים לכך שהפתרון יהיה מס על נסועה, כלומר שבטסט השנתי תדרש לשלם מס למדינה על פי כמות הקילומטרים שנסעת, בלי קשר לכמה אנרגיה צרכת ומאיפה.

 

אם מטילים מס נסועה הוא צריך להיות פרופרציונלי למשקל הרכב, כי רכב כבד גורם הרבה יותר בלאי לכבישים מאשר רכב קל. יש גם בעיה באכיפה של מס נסועה כי גם בלי מס נסועה הורדת קילומטראג' זה ספורט לאומי בישראל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דמיינו את רחובות הערים עם רכב חשמלי בלבד - איזה שקט, איזה אוויר! איכות חיים (ובריאות) פשוט בליגה אחרת. זה לבד שווה כל מחיר, וזה יקרה. אוטובוסים תחילה.

 

כמה כאן יודעים שאגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי היא 541 ש"ח בלי קשר לקבוצת הרישוי? אני נוהג בחשמלית וגיליתי זאת רק אחרי 11 חודשים... אפשר לנחש שכשהמדינה תרצה להגדיל את המיסוי על החשמליות הטהורות היא תעשה את זה קודם דרך צמצום הטבת ה-75,000 ש"ח (שאגב שווה 87,750 בגלל החיסכון במע"מ) ודרך העלאת אגרת הרישוי. אין דרך למסות את החשמל - אני למשל טוען מפאנלים סולאריים, אין אפשרות או הצדקה להתערב בזה.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טוען ישירות מפאנלים סולריים? חשבתי שזה אסור, שאפשר לחבר את הפאנלים שלך לחברת חשמל אבל אתה בפועל לא צורך ישירות מהם אלא פשוט מתקזז לך בחשבון הסכום שמכרת לרשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Cadillac58 כתב:

דמיינו את רחובות הערים עם רכב חשמלי בלבד - איזה שקט, איזה אוויר! איכות חיים (ובריאות) פשוט בליגה אחרת. זה לבד שווה כל מחיר, וזה יקרה. אוטובוסים תחילה.

 

כמה כאן יודעים שאגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי היא 541 ש"ח בלי קשר לקבוצת הרישוי? אני נוהג בחשמלית וגיליתי זאת רק אחרי 11 חודשים... אפשר לנחש שכשהמדינה תרצה להגדיל את המיסוי על החשמליות הטהורות היא תעשה את זה קודם דרך צמצום הטבת ה-75,000 ש"ח (שאגב שווה 87,750 בגלל החיסכון במע"מ) ודרך העלאת אגרת הרישוי. אין דרך למסות את החשמל - אני למשל טוען מפאנלים סולאריים, אין אפשרות או הצדקה להתערב בזה.

יהיה מעניין לראות איך המדינה תתמודד עם התמכרות

שלה למיסוי בתחום הרכב בעתיד,

מדובר בפרה חולבת בסכום של 39-38 מיליארד שח (נכון ל 2020) 

ברכב חשמלי נכון להיום הרישוי השנתי זול,

הטיפולים זולים יותר. 

החשמל זול יותר. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, DubelBoom כתב:

אתה טוען ישירות מפאנלים סולריים? חשבתי שזה אסור, שאפשר לחבר את הפאנלים שלך לחברת חשמל אבל אתה בפועל לא צורך ישירות מהם אלא פשוט מתקזז לך בחשבון הסכום שמכרת לרשת.

בשיטת מונה נטו, שהייתה נהוגה עד לפני שנה בערך, אתה מוכר עודפים לחברת החשמל וקונה חשמל כשהייצור העצמי לא מספיק. כלומר אם אני מטעין את הרכב בצהריים הוא נטען בפועל ישירות מאנרגיית השמש ואין שום מדידה או תיעוד לכמות החשמל שזרמה מהפאנלים לסוללת הרכב.

נכון, זה לא מספיק הספק לטעינה תלת פאזית, במיוחד ביום מעונן ובטח שלא רלוונטי לטעינה בלילה, אבל העיקרון מתקיים. כמו כן היה מי שהציע לי להתקין פאנלים נוספים למערכת סגורה לעמדת טעינה בלבד, שתטעין מצבר לאגירת האנרגיה. אין לי צורך בזה היום אבל אם יחליטו איכשהו להכפיל לי את מחיר החשמל... נמצא פתרון :-)

בימי בטר פלייס (2012) היו לפי חוק רק עמדות טעינה מנוהלות ושם אפשר ליצור דיפרנציאציה במחירי החשמל. ברגע שזה בוטל זה כמעט בלתי אפשרי לדעתי.

הצריכה אגב ברוב החשמליות הקטנות-בינוניות היא 12 ק"מ לשקל חשמל (בלי קשר לפאנלים).

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שאפשר לחבר את הפאנלים ישירות לחשמל בבית, ובטח שלא לסוללה לאגירה. טוב לדעת שעכשיו זה אפשרי. התקדמות משמעותית.

עריכה אחרונה על ידי DubelBoom
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Cadillac58 כתב:

כמו כן היה מי שהציע לי להתקין פאנלים נוספים למערכת סגורה לעמדת טעינה בלבד, שתטעין מצבר לאגירת האנרגיה. אין לי צורך בזה היום אבל אם יחליטו איכשהו להכפיל לי את מחיר החשמל... נמצא פתרון :-)

 

 

אני לא רואה הגיון ביצירת מערכת סגורה לטעינה. אם אתה מוסיף עוד פנלים וסוללות אגירה אין סיבה שלא יהיו מיועדים לכל תצורוכת החשמל שלך. כך, למשל בהפסקת חשמל לא תהיה לך בעיה.  אם אתה יכול לעבור לתעריף מוזל בשעות שפל הסוללות יסייעו לך להוריד את חשבון החשמל גם בחורף, ע"י אגירה בשעות השפל כדי לצמצם את הצריכה בשעות השיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Cadillac58 כתב:

אין דרך למסות את החשמל - אני למשל טוען מפאנלים סולאריים, אין אפשרות או הצדקה להתערב בזה.

מס נסועה, פשוט וקל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...