Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

?CX-30 VS XV 2.0 EYESIGHT


אייתוללה
שימו לב! השרשור הזה בן 1574 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא הייתי רוכש עכשיו רכב עם מנוע בעירה פנימית ל- 15 שנה רגע לפני המפץ הגדול של מעבר לרכבים חשמליים.

 

הייתי מחכה שלוש, ארבע שנים בערך שבמהלכם יגיעו לישראל לפחות טפטוף של רכבים חשמליים עם טווח נסיעה נורמלי ורכב כזה שוקל להחזיק 15 שנה (תוך לקיחה בחשבון של שיפוץ הסוללה בטווח הזמן שלאחר האחריות).

 

בזמן הזה נשאר עם הרכב הנוכחי או מחליף לרכב אחר.

 

ולמה בכלל להחזיק רכב 15 שנה? אני לא רואה סיבה שתצדיק זאת, גם לא סיבה כלכלית להיפך כל הסיבות מצדיקות החלפת הרכב זמן רב לפני כן.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני מהסוג שלא יקנה רכב חשמלי או הייברידי what so ever,

בטוח לא בקרוב, למה?

 

כי כל נושא הסוללות והקרינה מרתיע. גם מבחינת אמינות ועלויות, וגם בריאותית, (נושא הקרינה בדקתי בעצמי עם מכשיר EMF שהזמנתי מאליאקספרס, והתוצאות כאמור, די הבהילו, בעיקר ברכבים הקוריאנים) בקיצור, מעדיף שאחרים יהיו שפני נסיונות, ואני לא מאמין לשום בדיקות ומחקרים בעיקר לא של המשרד להגנת הסביבה או הבריאות שעשו מהרצת אסדת לוויתן שגרה וסתם בהלה בגלל כסף, וזה בטוח כך במיוחד אם מי שמפעיל את האסדה בעצמו הודיע שהזיהום מסוכן ועדיף להתפנות בזמן הזה, בקיצור, לא תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי רוכש עכשיו רכב עם מנוע בעירה פנימית ל- 15 שנה רגע לפני המפץ הגדול של מעבר לרכבים חשמליים.

 

הייתי מחכה שלוש, ארבע שנים בערך שבמהלכם יגיעו לישראל לפחות טפטוף של רכבים חשמליים עם טווח נסיעה נורמלי ורכב כזה שוקל להחזיק 15 שנה (תוך לקיחה בחשבון של שיפוץ הסוללה בטווח הזמן שלאחר האחריות).

 

בזמן הזה נשאר עם הרכב הנוכחי או מחליף לרכב אחר.

 

ולמה בכלל להחזיק רכב 15 שנה? אני לא רואה סיבה שתצדיק זאת, גם לא סיבה כלכלית להיפך כל הסיבות מצדיקות החלפת הרכב זמן רב לפני כן.

 

איך דיון של האם לרכוש X או Y הופך לפילוסופיה שלמה של כמה זמן להחזיק רכב על פי דעתו של GREEN?

אתה מומחה בלהציע את מה שלא ביקשו...

עזוב אותך, בן אדם היה ממוקד, שאל מה עדיף א או ב' ואיכשהו הדיון סוטה למקומות לא קשורים.

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, דגמי המאזדה הרלוונטיים הם קומפורט 2.0 ואקזקיוטיב 2.0.

 

green -

א. ב-3-4 שנים הללו שאתה צופה (אני לא יודע מה בכלל תהיה ההתקדמות בהן וגם אתה לא) צריך לרכוש רכב. זו קנייה שהם ממילא דוחים די זמן.

ב. לפי החשבון שלי (צריך להיות קובץ אקסל פה איפשהו) החזקת רכב כ-15 שנה, כאשר מראש מדובר ברכב אמין ותחזקתו תהיה טובה, זו עסקה משתלמת בהרבה מקניית רכב חדש כל 3-5 שנים.

בינתיים הם מחזיקים ברלינגו 2004 ומאזדה 3 2008 בלי שום עלויות מיוחדות.

ג. גם פה מסוייגים מענייני הקרינה, ודאי כשלוקחים בחשבון שהרכב הזה צפוי להסיע לא מעט ילדים קטנים במושבים האחוריים לאורך השנים.

 

הדבר היחידי שאני חושש ממנו הוא שמתישהו בשנים הקרובות המדינה תחמיר את תקנות הזיהום ותבטא את זה באגרות שנתיות יקרות.

כך או כך, הפילוסופיה המקומית היא "עובדים בשביל לחיות" ולא להיפך, כך ששיקולי הבטיחות גוברים על שיקולי העלויות (בגבול הטעם הטוב, הם לא יקנו XC60).

 

אני מתאר לעצמי שהן הסובארו והן המאזדה יגלו אמינות סבירה לאורך השנים, אבל אני לא באמת מכיר אותן מקרוב, משום מבחינה, ולכן נכנסתי לשאול.

 

אשמח לשמוע על מחלות ידועות של שתי החברות, הן מבחינת כלי הרכב עצמם (אמינות, נוחות, אבזור, איכות חומרים וכולי) עצמו והן בדברים ההיקפיים (שירות יבואן? עלות טיפולים וחלפים?).

ושוב, לכל מי שהגיב פה - אשמח לדעת מה הייתם בוחרים מבין השתיים.

עריכה אחרונה על ידי אייתוללה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח ושנהים יפגינו אמינות זהה, ההחלטה צריכה להתקבל לאחר:

1. נסיעת מבחן ובדיקת תנוחת ישיבה. הסובארו יותר נוח על הכביש אך המאזדה יותר שקט. בכל מקרה לא קונים ללא נסיעת מבחן!

2. עלויות ביטוח.

3. ספסל אחורי ותא מטען.

4. צריכת דלק עדיפה במאזדה.

5. הנעה כפולה בסובארו מחייבת החלפת 4 צמיגים בו זמנית והחלפת שמני דפרנציאלים.

 

על שמירת מחיר אין מה לדבר בטווח כזה של אחזקה.. אלפים בודדים לשם או לכאן.

קח בחשבון שלמערכת איי סייט של סובארו יש רק שתי מצלמות בשמשה הקדמית ללא חיישנים וללא רדאר - פחות בעיות במקרה של פגיעות חניה/פגוש קדמי.

בהצלחה!!

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שלמערכת איי סייט של סובארו יש רק שתי מצלמות בשמשה הקדמית ללא חיישנים וללא רדאר - פחות בעיות במקרה של פגיעות חניה/פגוש קדמי.

 

ראשית תודה על התגובה העניינית.

 

האם יש במיעוט אמצעי החישה הללו בסובארו כדי להעיד עליה כפחות טובה ממערכת הבלימה האקטיבית במאזדה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת איי סייט מעולה - ושתי המצלמות מסוגלות לזהות צבעים - כמו אור בלם למשל. אין לי ניסיון עשיר עם המערכות של מאזדה, אבל זו של סובארו מעולה בפני עצמה מלבד שמירה על אמצע נתיב (שעובד פחות טוב מזה של יונדאי/קיה למשל).

בהמשך למגיב שמעלי - רכבי סובארו חסרים את הטאצ' היוקרתי שיש לחלק מהיצרנים.. אבל לא נופלים בביצוע. הרגשתי את זה בלגאסי דור 2, 4, ו 6 שהיו ברשותי. הדור ה 7 של הלגאסי שעוד לא הגיע לארץ מפיח תקווה בנושא זה.

שוב, קח את ההורים לנסיעת מבחן בשני הדגמים ותחווה את כל המערכות בזמן אמת. אף אחד מחברי הפורום לא יצליח להעביר לך תחושות.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא את זה ולא את זה, קיה אקסיד החדש באותו הגודל בערך, זול יותר, יפה יותר (לטעמי), יחידת הנעה בעלת כוח זמין (מנוע טורבו לעומת מנועים אטמוספריים) ומאובזר יותר (ברמת הפרימיום יש אפילו מושבים קדמיים חשמליים כאשר למושב הנהג יש גם זכרונות).

 

אם הרכב מיועד רק להורייך גם הטויוטה chr שווה בדיקה, מאד איכותי מבפנים, מאובזר וחסכוני (היברידי).

לטעמי הטויוטה ההיברידית הזו לא מציעה כלום מעבר לעיצוב "מגניב" ולוגו עתיר מוניטין. אוטו קטן וממחיש את זה מצוין למי שיושב בפנים, קצת חלוש עם תיבה רציפה מעצבנת ותא מטען של סופר מיני. הוא אמנם חסכוני ביחס, אבל יש גם נירו למי שרוצה חיסכון יחד עם מרחב מחיה הגיוני. משתי הקנדידטיות כאן אני הייתי בוחר בקיה בהסתייגות של היכרות שיטחית שמחייבת כמובן מעמיקה יותר לפני החלטה סופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עתה סיימתי יומיים עם ה CX30, תשאל מה שאתה רוצה לדעת על הרכב.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עתה סיימתי יומיים עם ה CX30, תשאל מה שאתה רוצה לדעת על הרכב.

בגדול - כל מה שאתה יכול לספר.

 

סה"כ אנחנו כמובן נעשה נסיעת מבחן, אבל כל מה שאתה חושב שאפשר ללמוד מיומיים עם האוטו לעומת נסיעת מבחן קצרה - אשמח לשמוע.

היה נוח? יצא לך לבחון את מערכת הבלימה האוטומטית? היא רגישה מדי? קהה מדי? בידוד רעשים? תאוצה? שיכוך מהמורות? איך יושבת על הכביש?

וכולי.

 

אגב איזה תת-דגם זה היה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך דיון של האם לרכוש X או Y הופך לפילוסופיה שלמה של כמה זמן להחזיק רכב על פי דעתו של GREEN?

אתה מומחה בלהציע את מה שלא ביקשו...

עזוב אותך, בן אדם היה ממוקד, שאל מה עדיף א או ב' ואיכשהו הדיון סוטה למקומות לא קשורים.

 

ואתה לא סטית בכלל מהדיון, טרחת לענות לי אבל לפותח השרשור לא ענית בכלל :cry:

 

עזוב יובל, זה פורום חופשי אני אענה איך שאני חושב לנכון (כמובן בנימוס).

 

לגופו של ענין הייתי היום בסוכנויות מאזדה וקיה,

 

ובכן ה- cx30 מפתיע לטובה, רכב פרימיום לכל דבר.

 

רמת החומרים ומגוון החומרים בתוך הרכב ברמה גבוהה מאד, הרחק משאר הרכבים בקטגורייה.

 

גם העיצוב הפנימי עם סטייל יוקרתי, אבל גובה מחיר בכך שפתח המיזוג הימני מול הנהג ממוקם מאחורי ההגה (והוא גם קטן) ונראה שלא יהיה אפקטיבי במיוחד.

 

העיצוב החיצוני בפועל נראה לדעתי טוב, משדר ניחוח פרימיום, יש בעיה שקשתות הגלגלים מהפלסטיק השחור גדולות מדי ו"חצאית" הפלסטיק השחורה מתחת לדלתות גדולה מדי גם היא וישרה מדי בתחתית שלה.

 

ניתן להגיע לתנוחת נהיגה טובה ללא הפרעה לרגל ימין.

 

לגבי המרווח הפנימי, כשמגיעים לרכב מבחוץ, החלונות נראים קטנים ונראה שיהיה צפוף בפנים.

 

אבל כשפותחים את הרכב מגלים שהמרווח מקדימה טוב מאד, מרווח הרגליים במושב האחורי בינוני מינוס, אבל רק טיפה קטן יותר מה- cx5 למשל, תנוחת הישיבה שם טובה ויש המון מקום לכפות הרגליים.

 

תא המטען בנפח לא רע בכלל.

 

הרכב יכול לשמש תחליף קרוב מאד ל- cx5 לדעתי.

 

לגהי הקיה אקסיד,

 

העיצוב החיצוני בפועל (לפחות באולם התצוגה) פחות מרשים מהתמונות ונראה עממי יותר. המאזדה הרשימה אותי יותר בפועל.

 

בפנים רמת החומרים גבוהה מאד, אבל עממית יותר מהמאזדה וגם העיצוב הפנימי עממי ושגרתי יותר.

 

גם כאן ניתן להגיע לתנוחת נהיגה נכונה מבחינת המרחק מההגה וללא הפרעה לרגל ימין, אבל ההגה פשוט ממוקם שמאלה מדי בצורה מוגזמת, לא במרכז מול הנהג, מוזר.

 

מרווח הרגליים במושב האחורי בינוני וגדול יותר מהמאזדה. תא המטען נראה גדול יותר ובנפח יפה.

 

האקסיד בהחלט יכול לשמש כרכב משפחתי באופן מלא ללא רגשי נחיתות.

 

המאזדה גם, אבל טיפה פחות.

 

בסופו של דבר בשקלול הנתונים, המאזדה עדיפה לדעתי על הקיה, בבחינה באולם התצוגה וללא התייחסות ליחידת ההנעה ולהבדלי המחיר. רכב מחניף מאד.

 

תמונות של המאזדה:

 

20200103_101550.jpg

 

20200103_101626.jpg

 

20200103_101723.jpg

 

20200103_101533.jpg

 

20200103_101458.jpg

 

20200103_101451.jpg

 

20200103_101341.jpg

 

20200103_101320.jpg

 

20200103_101643.jpg

 

20200103_101643.jpg

 

תמונות של הקיה:

 

20200103_110756.jpg

 

20200103_110812.jpg

 

20200103_110320.jpg

 

20200103_110325.jpg

 

20200103_110447.jpg

 

20200103_110504.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ אנחנו כמובן נעשה נסיעת מבחן, אבל כל מה שאתה חושב שאפשר ללמוד מיומיים עם האוטו לעומת נסיעת מבחן קצרה - אשמח לשמוע.

היה נוח? יצא לך לבחון את מערכת הבלימה האוטומטית? היא רגישה מדי? קהה מדי? בידוד רעשים? תאוצה? שיכוך מהמורות? איך יושבת על הכביש?

וכולי.

אגב איזה תת-דגם זה היה?

הדגם עליו נסעתי היה הפשוט ביותר. אבל לרגע לא הרגיש "ליסינג".

הרכב שקיבלתי למבחן היה עם ק"מ מעטים מאוד, והיתה לי תחושה שהוא צריך 'להיפתח'.

היה נוח אבל יחסית לג'יפונים, ה cx30 מעביר יותר מידע מכל ג'יפון אחר. לפעמים יותר מדי.

לא יצא לי לבחון את הבלימה האוטונומית, בקרת השיוט האדפטיבית עובדת היטב. כך גם בקרת הסטייה מנתיב.

בהתנעה ראשונה כשהמנוע קר יש ממנו רעש חריג, שנעלם תוך כמה שניות. בתא הנוסעים שומעים יותר את המנוע ולדברי אנשי מאזדה - במתכוון.

התאוצה סבירה אבל לא משהו שידביק אותך למושב. לרכב 21.4 קג"מ. זה נתון בסדר אבל לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה.

ה CX5 שהיתה לי אח"כ הרגישה הרבה יותר בוגרת ובשלה.

ה CX30 הוא ג'יפון מיוחד, שמגיש את עצמו באופן שונה מיתר הג'יפונים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1574 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...