Jump to content

אייתוללה

  • הודעות

    49
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

2,453 צפו בפרופיל

הנקודות של אייתוללה

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

1

מוניטין

  1. שלום, לפני שעה קלה הלך לי קומפלט הצמיג הקדמי (והפנימית אני מניח?) והחלפתי לצמיג טייק מי הום. אני חייב להחליף בבוקר את הצמיג הזה ואשמח לדעת - 1. האם אני למעשה צריך לרכוש כבר שני צמיגים קדמיים (הצמיגים בני שנתיים לפחות)? 2. האם את הצמיג הרזרבי העלוב ניתן להחזיר לתא המטען או שצריך לקנות אחר? תודה רבה!
  2. יש דרך לדעת האם המנוע שהוצע לי הוא אכן מה שהצהירו עליו (שלא ישימו מנוע של 300 אלף ק"מ שנאמר לי לגביו שיש לו 100 אלף, נגיד)? האם יש העדפה למנועים מייבוא? האם עדיף מנוע מפירוק על מנוע משופץ? תודה
  3. שלום, ברשות משפחתי מאזדה 3 קומפורט 2008. 204 אלף ק"מ, יד שנייה מפרטי, מטופלת כל חייה במורשה יבואן (לפני כשנתיים חדל להיות מורשה יבואן והמשכנו לטפל אצלו). בעקבות נזילת מים ובורות בעניין, המנוע התחמם והלך אתמול (לא רק הראש). לבד מהסוגייה הזו האוטו שמור ובמצב מצויין. כשתקין, מחירון משוקלל יד2 13,100 ש"ח. קשה לי להעריך את השווי בפועל (?). לפי השיח עם בעל המוסך אתמול, תיקון יעלה 5,000-6000 ש"ח להערכתו ("חלפים 3-4, עבודה 2") שכמובן יכלול מנוע משומש, לא ברור לי איזה (משופץ? מפירוק מקומי? ייבוא? יש עדיפות לאיזה מהם?). עוד לא נתן הצעת מחיר מסודרת. לא ברור לי אם גם הרדיאטור הלך כפועל יוצא של כל זה והאם זה כלול בעלות התיקון. בנוסף העריך את שווי האוטו לפירוק ב-2000 ש"ח. עלתה בינינו במשפחה גם האפשרות לרכוש מנוע באופן עצמאי ולרכוש מהמוסך/מוסך אחר את שאר העבודה והחלפים. חבר של אבא שלי שפעם עסק במכירת מנועים משומשים טוען שמנוע כזה עולה 1,500 ש"ח. מצד שני, ב"שלמה נאור" מדברים על 3,300. אין לי מושג מה עדיף, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינת האיכות ואם שווה לתקן (כרגע על פניו לפי החשבון שלי שווה). אשמח לעצה - האם לתקן או לא? כמה זה אמור לעלות? האם שווה להביא מנוע עצמאית? האם יש נקודות שצריך לשים אליהן לב כשקונים את החלפים והעבודה קומפלט מהמוסך? מה אתם הייתם עושים? מוסכים מומלצים לביצוע העבודה בקו נהריה-חיפה? כל עצה תתקבל בברכה. תודה רבה
  4. אני מניח שקיה ספורטאז' 2012-2013 זו אופציה בטיחותית לא רעה בכלל ברף המחיר הזה.
  5. לא מדבר על שקלול של אמינות, דגמים ספציפיים או שכיחות של חלפים משומשים/תואמים, כי כמובן שרכב אמין מאד יהיה זול לתחזוקה למרות חלקי חילוף יקרים וכולי. השאלה היא באופן בלעדי כזו - מהם 10 מותגי הרכב שחלפיהם המקוריים הם הזולים ביותר? מהם 10 מותגי הרכב שחלפיהם המקוריים היקרים ביותר? בישראל כמובן, מהיבואן, ללא ייבוא פרטי/מקביל תודה
  6. שלום לכולם, חובבי "הסופרנוס" אולי זוכרים את פרק 6 בעונה הראשונה של הסדרה, הלו הוא Pax Soprana. הפרק מסתיים בארוחת ערב מפוארת בה מוכתר ברוב כבוד והדר אנקל ג'ון הטרחן לתפקיד ראש המשפחה, בעוד המלצרים באירוע הם למעשה סוכני FBI מוסווים שמתעדים את כל האירוע במצלמות המוכמנות בבגדיהם. מה שהופך את הסצינה הזו לבאמת מהנה הוא הפסקול הזה. כפי שניתן להתרשם, ביוטיוב הכל הולך חלק - אלא שצפייה ב-YES VOD מביאה את אותה סצינה ללא חלק מהפסקול. ניתן לשמוע את המוזיקה באופן חלקי בלבד. בדקתי וזה כך גם בשאר הטלויזיות בבית (ממירי HD ו-HD MAX). אשמח לעצה/השערה מדוע זה קורה ומה אפשר לעשות. האם זה כי כבל הHDMI שיס סיפקה לא מתקדם דיו? ייתכן שמעביר את המוזיקה באופן חלקי בשל קצב העברה נמוך? האם המנגינה הורדה בשלב מאוחר יותר כשהסדרה נמכרה ליס בשל זכויות יוצרים (הנעימה המסומפלת בתוך השיר של אקזיביט היא של מלחין צרפתי מהמאה ה-19)? משהו בהגדרות בממיר שאולי עוד לא עברתי עליו? מאז שגיליתי את זה אני לא יכול שלא לתהות האם באופן קבוע כשאני צופה בתכנים ביס אני מקבל למעשה רק חלק מהפסקול, ושאולי זה ככה כבר שנים😕 אציין שבעבר כשצפיתי בסדרה ממקור אחר האודיו היה מלא, כמו שמופיע ביוטיוב. תודה רבה To Junior!
  7. אגב כשמסתכלים ביד2 על C4 מהשנתונים האלה עם מנוע 1.6 110 כ"ס ישנם אקזמפלים עם מנוע בנפח 1,598 סמ"ק וכאלה בנפח 1,587 סמ"ק. מעיון ברשימת מנועי קבוצת PSA ניתן לראות (לכאורה?) שנפח של 1,598 קיים במנועי פרינס בלבד (ובמקביל אין מנועי פרינס של 110 כ"ס, אגב), בעוד שבמנועי הTU5 (NFU, להבנתי) קיים נפח של 1,587 סמ"ק עם 110 כ"ס. כשאני הסתכלתי בזמנו על רשימת האקספלרים ביד2 התקשיתי להבין איזה מנוע יש באקזמפלרים של 110 כ"ס+1,598 סמ"ק. האם זו טעות של יד2? האם אלה בכל זאת מנועי NFU? ומהם המנועים של ה-120 כ"ס+1,587 סמ"ק? גם הם משתייכים לקבוצה האמינה הזו [שהרי ישנו מנוע TU5 מתת-דגם EC5 (w/ VVTi) (NFN)]? האם כל ה-TU5 אמינים או רק ה-NFU? כואב לי הראש.
  8. אגב, האם היותה של ה-XV בעלת הנעה כפולה קבועה משמעות הדבר פוטנציאל קלקולים גבוה יותר? או אולי סתם עלות אחזקה גבוהה יותר (מעבר לעניין הצמיגים ושמני דיפרנציאלים שהוזכר פה)?
  9. תודבה רבה דיסקו. ובהזדמנות זו אודה גם לכל השאר שטרחו, ענו והרחיבו - עזרתם לי מאד!
  10. בגדול - כל מה שאתה יכול לספר. סה"כ אנחנו כמובן נעשה נסיעת מבחן, אבל כל מה שאתה חושב שאפשר ללמוד מיומיים עם האוטו לעומת נסיעת מבחן קצרה - אשמח לשמוע. היה נוח? יצא לך לבחון את מערכת הבלימה האוטומטית? היא רגישה מדי? קהה מדי? בידוד רעשים? תאוצה? שיכוך מהמורות? איך יושבת על הכביש? וכולי. אגב איזה תת-דגם זה היה?
  11. ראשית תודה על התגובה העניינית. האם יש במיעוט אמצעי החישה הללו בסובארו כדי להעיד עליה כפחות טובה ממערכת הבלימה האקטיבית במאזדה?
  12. אגב, דגמי המאזדה הרלוונטיים הם קומפורט 2.0 ואקזקיוטיב 2.0. green - א. ב-3-4 שנים הללו שאתה צופה (אני לא יודע מה בכלל תהיה ההתקדמות בהן וגם אתה לא) צריך לרכוש רכב. זו קנייה שהם ממילא דוחים די זמן. ב. לפי החשבון שלי (צריך להיות קובץ אקסל פה איפשהו) החזקת רכב כ-15 שנה, כאשר מראש מדובר ברכב אמין ותחזקתו תהיה טובה, זו עסקה משתלמת בהרבה מקניית רכב חדש כל 3-5 שנים. בינתיים הם מחזיקים ברלינגו 2004 ומאזדה 3 2008 בלי שום עלויות מיוחדות. ג. גם פה מסוייגים מענייני הקרינה, ודאי כשלוקחים בחשבון שהרכב הזה צפוי להסיע לא מעט ילדים קטנים במושבים האחוריים לאורך השנים. הדבר היחידי שאני חושש ממנו הוא שמתישהו בשנים הקרובות המדינה תחמיר את תקנות הזיהום ותבטא את זה באגרות שנתיות יקרות. כך או כך, הפילוסופיה המקומית היא "עובדים בשביל לחיות" ולא להיפך, כך ששיקולי הבטיחות גוברים על שיקולי העלויות (בגבול הטעם הטוב, הם לא יקנו XC60). אני מתאר לעצמי שהן הסובארו והן המאזדה יגלו אמינות סבירה לאורך השנים, אבל אני לא באמת מכיר אותן מקרוב, משום מבחינה, ולכן נכנסתי לשאול. אשמח לשמוע על מחלות ידועות של שתי החברות, הן מבחינת כלי הרכב עצמם (אמינות, נוחות, אבזור, איכות חומרים וכולי) עצמו והן בדברים ההיקפיים (שירות יבואן? עלות טיפולים וחלפים?). ושוב, לכל מי שהגיב פה - אשמח לדעת מה הייתם בוחרים מבין השתיים.
×
×
  • תוכן חדש...