Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

wd-40 לחלקי מתלה מרעישים


korola
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 208 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

הקורולה שלי די חדשה, 2015 עם קצת יותר מ 70 אלף ק"מ.

ועדייו יש חריקות ורעשים מהמתלים כאשר עוברים על פסי הרעדה,

מבדיקה כללית עולה שאין חופשים או חלקים שצריכים החלפה, עדיין הרעשים קצת מפריעים.

 

סקוטי מציע לשמן את חלקי המתלה בעזרת wd-40 על מנת להשקיט את הרעשים האלה,

האם זה רעיון חכם? האם זה בכלל יחזיק מספיק זמן או שזה סתם פתרון זמני ?

בכלל מה יקרה בטסט אם פתאום יהיו סמני שמן מסביב לכל חלקי המתלה?

 

 

 

ניתן ללחוץ על הלינק להגיע ישירות לדקה 4:17 .

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ספריי חלודה רק מנפח והורס חלקי גומי.

 

אם כבר יש חומרים ייעודים לגירוז בולמים.

 

בנוסף אפשר לנסות לחזק את הברגים של כל הפרונט מלמטה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד זה לא על הגומיות זה בסדר. לגומיות יש תרסיס סיליקון. זה גם מה שסקוטי ממליץ.

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצצתי על הגומיות של הרכב.. ונראה כאילו בעבר מישהו ריסס עליהם שמן..

האם זה שמן שרוסס או שיש בהם גריז פנימי שיוצא?

 

20191003_182118.jpg

 

20191003_182201.jpg

 

20191003_182215.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הצצתי על הגומיות של הרכב.. ונראה כאילו בעבר מישהו ריסס עליהם שמן..

האם זה שמן שרוסס או שיש בהם גריז פנימי שיוצא?

 

[ATTACH=CONFIG]523198[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]523199[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]523200[/ATTACH]

 

גומי קרוע ואז גריז יוצא החוצה.אם לא יטופל בזמן אז יהיה צורך בהחלפת תפוח משולש בקרוב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה הטיפול בזמן שחוסך החלפת תפוח משולש?

 

אפשר להחליף או לטפל במשהו חוץ מלהחליף את כל התפוח?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קרע בתפוח משולש אצלך, לא יודע מה אתם רואים.

 

יש רק הזעה מאוד קטנה מהמוט מייצב.

אם אתה לא שומע נקישות חריגות מהפרונט סע לשלום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אדם,

 

רק תיקון קל...

צולמו 2 תפוחי ההגה (ימין ושמאל) - צולם ע"י טלפון שהוכנס מאחורי הגלגל ולכן התמונה הסתובבה ב-90 מעלות וזה נראה מוט מייצב.

וצולם תפוח משולש של צד אחד.

 

חריקות יש רק במעבר על פסי הרעדה, אין נקישות בהגה ואין חופש בגלגלים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המקרים רעשים מהסוג שאתה מתאר מגיעים מהבושינג (תותב\גומיה) של המוט המייצב (לרוב יש סה"כ 2 תותבים\גומיות כאלה).

זה לא חלק יקר וההחלפה ברוב המקרים גם מאוד פשוטה (מומלץ: ליפט).

 

[video=youtube_share;v7pNmv6QRtY]

 

בכל מקרה אני מציע שתתייעץ במוסך המטפל שלך בנוגע לעניין, אולי הם מכירים סיבות אחרות בדגם הזה לרעשים האלו.

אגב, לא מדובר במשהו נדיר או ספציפי לרכב שלך - זה כמעט בכל רכב ככה ובמיוחד לקראת החורף שהאויר בחוץ מתחיל להיות יבש יותר והטמפרטורות נמוכות יותר. לפעמים הרעשים הללו יכולים להגיע אחרי 10 שנים, ולעיתים הרבה לפני (כמו אצלך). במקרים שנוגעים במוט המייטב עצמו (פותחים וסוגרים את המהדקים של התותבים הללו) הרעשים מתחילים (ואז בכל מקרה צריך להחליף אותם - לכן אם נוגעים במוט המייצב צריך להקדים תרופה למכה וכבר אז להחליף את התותבי גומי ולא לחכות לרעשים).

 

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עידכונים, הרכב נבדק , אין חופש וכל מכלולי הפרונט תקינים.

תפוחי ההגה שנראו בתמנות עם גריז/שמן עליהם נשטפו/נוגבו עם קצת סבון והכל נראה כמו חדש.

היום הרכב עבר טסט (במצב של התפוחים נקיים).

 

עכשיו השאלה להמשך טיפול:

גומיה לתפוח הגה אוניברסלית עולה כ-5 ש"ח , תפוח הגה חדש עולה 80 ש"ח.

מוסכים מעדיפים להחליף את כל התפוח רק אחרי שיתחיל להיות בו חופש.

וממש לא רוצים להתעסק עם החלפת גומיות.

כרגע אני לא בטוח מה מצב הגומיות ועקרונית עדיף להישאר עם המקוריות ולא להתעסק עם אוניברסליות.

 

השאלה האם ריסוס של שמן סיליקון (18 ש"ח למיכל של 500 מ"ל) , יכול להאריך את חיי הגומיות ?

ראיתי שיש גישה ממש קלה לרסס את הבושינג של המוט מייצב (תודה לאיציק על הסרטון), אז הבושינג הזה יקבל שימון טוב של סיליקון.

השאלה האם באותו הזדמנות לרסס גם את שאר התפוחים והגומיות של המרכב ?

 

 

התמונה זה אותו תפוח מאותה זוית צילום (בערך), אחת לפני שבוע בערך ואחת מאתמול אחרי ניגוב של התפוח

 

תפוח נקי.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי הרכב עם 70 אלף שמור נקי תעזוב אותו בשקט, אפשר לקראת החורף לקנות ספריי סיליקון ולשים מתחת לרכב בנקודות חיבורים וכו כנל בתא המנוע זה נותן שכבת הגנה ממים גם כך שהעניין דיי חיובי (לפי דעתי), בקורולה (מנסיון) שתגיע ל 170 אלף אז נדבר על הבושינגים.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם,

לא רץ להחליף חלקים שלא צריך (אלא אם כן אחליף את שם המשתמש לאושריקו2),

אבל אחרי החגים אבדוק את נושא ריסוס הסיליקון על הבושינגים.

 

מה שכן שמתי לב.. שאני יוצא בבוקר (שעדיין קר) אז יש רעשים על פסי ההאטה ביישוב.

אבל שאני חוזר אחרי נסיעה ארוכה בצהריים ומגיע לאותם פסי הרעדה, אז אין רעשים.

 

וזה כן מסתדר עם התאוריה שהבושינגים קצת יבשים וקשים, אבל באמת אין סיבה לרוץ להחליף אותם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבושינגים של המוט המייצב בד"כ לא אמורים להיות בכלל משומנים או מגורזים.

בחלקם קיימת מגרעת ספציפית שמטרתה לשבת בצורה מאוד מסויימת בתוך הבושינג, וברגע שהבושינג נסגר על הגשר התחתון - הוא הופך להיות חלק ממערכת השיכוך של המוט המייצב (זה אומר שהגומי לא סתם מחזיק את המוט, אלא שיש לו גם התנגדות לפיתול !).

 

המלצתי היא חד משמעית להחליף אותם (חלק זול, בד"כ קל להחלפה) וכמובן לא לשמן בשום מקרה.

אם הבושינגים כבר שחוקים או יבשים (או שניהם ביחד) - הם יתחילו להרעיש. זה אומר שהגומי כבר לא מצליח להתהדק בצורה מיטבית על המוט המייצב והוא "מחליק" (וזה הרעש של החריקות שאתה שומע, החיכוך בין הגומי של הבושינג למוט עצמו שעשוי ברזל).

מרב הסיכויים שלאחר ההחלפה לא רק האוטו יהיה שקט ולא תשמע חריקות - אלא שתרגיש גם שיפור מסויים בשיכוך ורכות של נוחות הנסיעה ברכב.

 

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 208 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...