Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לעזאזל מחליפים מיאטה? ככה.


BobbyMiata
שימו לב! השרשור הזה בן 1355 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
הדבר היחיד ש"שיפרתי" היה החלפה של הגריל כליות לכזה שחור (מקורי של BMW M Performance), הניגוד מול השחור יפה ו"קרבי" יותר לטעמי

 

עשית בעצמך? זה משהו שרציתי להחליף כבר ביציאה מהסוכנות :)

ראיתי סרטונים, נראית פעולה קצת אלימה.

 

לגבי הרשמים מהאוטו, מסכים עם הרוב. לא חושב שהיא רכה בהקשר הספורטיבי, למעט קצת כניעה בחלק הקדמי למשקולת שיש שם.

דיפ' הוא החסרון המהותי עבורי אבל ענייני אחריות מגבילים אותי. נשארה שנה :)

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תיזהר זה במוו של כורדים.

 

:lol::lol: בול! חח אני עדיין לא עיכלתי את הח' והע' של תומר

 

בכל מקרה, אציע מה שאני תמיד מציע לכל בעל במוו

 

בושינגים תת-שלדה אחוריים וזרועות "משולש" M2 קדמיים!

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקראת החלפת רפידות קדמיות (מקוריות!) וטיפול, אז אעדכן אחרי, כרגע ההוצעה היחידה שלי הייתה רק ביטוח אותו פירטתי בתחילת השרשור (כ-8,000 ש"ח למקיף + חובה, לשני נהגים נקובים, 40+ ללא עבר ביטוחי)

 

נעבור מה"דיילי" לקטגוריית ה"ספורט".

 

האמת היא שעדיין לא צברתי הרבה ניסיון על המסלול עם הרכב, ובכל זאת, בנתיים הספקתי לעשות טיול אחד בלבד (בושה…) באזור "ארץ המרדפים" ושני ימי מסלול, בערד ובמוטורסיטי.

 

הפעם נתחיל מדברים הפחות טובים. בטיול הנהיגה אני חייב לומר שלא היה לי פשוט להתחבר לרכב משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא הגיר. אולי זה רק אני, אבל לעבור ממנוע אטמוספרי דיי חלש עם שישה הילוכים ידניים למנוע מודגש עם 8 (!) הילוכים הוא מאוד מבלבל. היה לי קשה להבין באיזה הילוך להכנס סיבובים, באיזה לצאת ובכלל - מרגיש לי כמו יותר מדי הילוכים. בניגוד למסלול בו אפשר ללמוד את המסלול ואת ההילוכים הנכונים (על כך בהמשך), בכביש צריך לייצר "קצב" או "זרימה" וזה היה לי תרגיל לא פשוט. בניגוד לתיבות ה-PDK של פורשה שכנראה עובדות בטלפתיה ותמיד (!) יודעות להיות בהילוך הנכון, זו של במוו מנסה איכשהו להגיב לאינפטים של הנהג - ההורדות מהוססות, קיקדאונים ובכלל תחושה של היפראקטיביות מהסוג שמשדר מצוקה ולא שליטה במצב. המעבר לידני הוא כמעט חובה וצריך ניסיון כדי להוציא את המיטב מהפלטפורמה.

הבעיה השניה היא, איך לא - הדיפ'. הביקורת היא דומה לזו שיש לי בכביש, רק שבנהיגה נמרצת יותר הזנב פשוט מרגיש לא צפוי ולא כל כך מחובר ולכן, בגדול - זה לא כל כך כיף. באופן כללי, בכבישים, התחושה היא שזה רכב שצריך לנהוג אותו ב-8 עשיריות כדי להרגיש בנוח ולהנות מהנסיעה, ושאם דוחפים אותו יותר לקצה, הוא מאותת לך שזה קצת יותר מדי בשבילו. יש גם דברים טובים - כמובן. הסאונד נהדר, כשהזנב מתחבר הקצב נהדר והרכב מרגיש חזק ובניגוד למיאטה, הבמוו מרגישה מאוד בנוח בסוויפרים מהירים. נראה שהעברת הגיר למצב ידני וכניסה לסיבובים בהילוך אחד גבוה יותר ממה שמרגיש "נכון" מוציא את המירב מהרכב, הבלמים היו טובים מאוד וקונסיסטנטיים אם כי הרגישו קצת ספוגיים (אבל זה נראה לי קשור לריענון הנוזלים שנדרש לדעתי). מה גם שיש הרבה חלקים מנהלתיים בטיולים - וגם הם הרבה יותר מהנים והרבה פחות מעייפים ממה שהייתי רגיל.

 

מסלול ערד

 

מסלול ערד מתאפיין בתוואי טכני ובאופן טבעי מתאים יותר לרכבים מתנהגים - הכוח קצת פחות בא לידי ביטוי, וההתנהגות - יותר. זו גם הייתה הפעם הראשונה שלי בערד באופן כללי וכפי שניתן לצפות משילוב של מסלול חדש ורכב חדש - הסיבוב הראשון היה זוועה. שום דבר לא התחבר, לא מצאתי לא את הקווים, לא את ההילוכים ובאופן גס יכולתי להעריך את נקודות הבלימה וההאצה. בסיבוב הבא כבר ביקשתי מאחד המדריכים תותחי העל-חלל לעלות איתי כדי לעשות לי סיבוב מודרך וזה עשה לי הרבה סדר ואפשר לי להתאפס על כל מה שצריך - נקודות בלימה, חזרה לגז, קווים והכי חשוב - נקודות העלאה וההורדה של ההילוכים. במסלול אפשר באמת ללמוד את הרכב והנה הדברים שלמדתי בערד:

 

 

  1. העלאות ההילוכים מהירות, אך ההורדות קצת יותר איטיות. זה דורש סינכרון הבלימה יחד עם הורדת ההילוכים כדי להיות בהילוך הנכון בכל מקום - אך בסה"כ אין לי טענות לגיר. בהקשר הזה שווה גם לומר שזה הגיר שבמוו מתקינה בגרסת המרוצים הרשמית ש BMW מוכרת (בחו"ל), מה שנקרא M235iR - מה שאומר שהגיר הזה, בהספקים המקוריים (גרסת ה-R מוגבלת ל-300 כ"ס) אמור להיות מאוד עמיד וסה"כ להרגיש בנוח על מסלול המרוצים, בטח לעמוד ביום מסלול בערד.
  2. הבלמים - אין הרבה מה לומר - זה לא מלא עוצמה ורגש, אבל קונסיסטנטי ומספיק חזק כדי להשיל את המהירות לקראת פניה. כמו בכביש, גם במסלול יש לי תחושה שיש איזו ספוגיות שמקורה בנוזל הבלימה שהתיישן קצת - נראה אחרי ההחלפה בהמשך. צריך לציין שהרכב הרבה יותר כבד וחזק מהמיאטה ובהחלט מרגישים את המסה שמנסה להאיט לקראת הפניה.
  3. אם תחפרו בספרות הטכנית של במוו, תראו שבמצב בו בקרת האחיזה מבוטלת לחלוטין יש לרכב משהו שנקרא eDiff. הרעיון הוא לעשות "כאילו" דיפ מוגבל על ידי בלימה של הגלגל המחליק כדי להעביר מומנט לזה שאוחז. מכיוון שבטיול לא ביטלתי את הבקרה, הביקור במסלול גילה לי את נפלאות הדיפרנציאל האלקטרוני. אז איך זה עובד? ובכן - נתחיל מזה שזה עובד, אבל במקום להרגיש את הזנב נסחף בפסיעה קטנה לאורך הסיבוב כתוצאה מסיבוב הרכב (מה שנקרא "yaw angle") ודוחף בהחלטיות את הרכב, מרגישים מעיין פולסים כאלו שמהדקות את הזנב בטפיחות קטנות. זה עובד, אבל מרגיש כמו חיקוי ולא הדבר האמיתי :)

 

 

מוטורסיטי

 

את מוטורסיטי עשיתי עם המיאטה בעבר, אבל זו הייתה הפעם הראשונה עם הבימר. לקח לי איזה שני סבבים כדי להתאפס על הקווים, הילוכים ונקודות בלימה ותאוצה, הנה ה-take aways העיקריים:

 

 

  1. במוטורסיטי דווקא פחות מורגש חסרונו של הדיפ'. העובדה שהמסלול מהיר יותר יוצר פחות בעיה של אחיזה והחלקות גלגלים, זה כנראה היה עוזר, אבל הרבה פחות בעייתי מאשר בערד (או פצאל לדעתי, למרות שעוד לא הייתי שם)
  2. א נ ד ר ס ט י י ר. ידעתי שלרכב יש בעיה עם זוויות ההיגוי והקאמבר הקדמי נמצא בטווח של 0.5 עד 1 (מעלות, במינוס) ואפילו דאגתי לעשות כיוון פרונט לפני יום המסלול. הכיוונון הסופי היה -0.5 ו-1 מלפנים וכמינוס 1.5 מעלות מאחור. הטאו מלפנים היה 0 ומאחור טאו אין עדין. היה זוועה. הזנב היה נטוע אבל הפרונט היה פשוט חסר אחיזה לחלוטין, הרכב פשוט סירב לפנות והוריד לי את הקצב משמעותית. ניסיתי לשפר את המצב על ידי הפנייה מוקדמת יותר של ההגה אבל אי אפשר היה לברוח מזה - הרכב פשוט לא פונה. דיסקליימר - הייתי על צמיגים גרועים מלפנים (אקסלרה 651 ספורט) והיה קצת לח, אבל עשיתי סבב אחד על קופרה של חבר נעולה בפיילוט ספורט S4 מלפנים ולא היה מה להשוות - הקופרה פנתה בצורה הרבה יותר החלטית והיה אפשר לחזור לגז הרבה יותר מהיר. הזמנים אמרו הכל - לקח לי 4 סבבים להגיע לזמנים של 1.07 בערך ובקופרה (שאני לא מכיר!) לקח לי 3 הקפות להגיע לזמן הזה (וגם נהנתי יותר!). רק בשביל הפרספקטיבה, אמנם התנאים היו שונים, אבל במיאטה עשיתי זמנים דיי דומים (עם חצי כוח!)...
  3. גיר - עשיתי סבב אחד על אוטומט מלא - היה גרוע. האוטו מאוד ממהר להוריד הילוכים ותמיד בקצה העליון של הסקאלה. זה לא בהכרח יותר מהיר והמעבר בין ההילוכים גורם לאובדן זמן לדעתי - לא כיף.

 

 

אני חייב לומר שבסה"כ ההתנהגות של הרכב הייתה קצת מאכזבת. התחלתי את סבב העידכונים בכך שטרם גיבשתי דעה והנה סיכום הביניים: זה רכב כביש ויומיום מצויין לחובבי נהיגה, בטח אם הם סובלים מהרבה פקקים ומנהלות. הוא גם סה"כ ב ס ד ר במסלולים - חזק ובולם, מניע את הגלגלים הנכונים ובסה"כ מהנה, אבל אין ספק שהוא דורש מעט שיפורים כדי להתאימו לסגנון שלי וכאן ההלבטות הגדולה. מה שאני יודע, יודעים (יותר טוב) הרבה מהנדסים בגרמניה. הם עשו הרבה ימי מסלול וגיבשו רשימה ארוכה של שיפורים: דיפ' חכם, גאומטריה טובה יותר, בלמים גדולים יותר, גיר החלטי יותר, אגזוז רועש יותר, ואפילו פינקו בעוד כמה סוסים באורווה - הם קראו לרכב המשופר שלהם - M2.

 

יש גם מהנדסים אחרים, מיפן הפעם, שבמחיר דומה ל-M235i שלי מציעים מתכון קצת אחר - הנעה קידמית, אבל גיר ידני, רכב מהנה, מחובר שמותאם בצורה מעולה למסלול ולטיולים - ההונדה סיוויק type r. וכאן אני מתבלט - מה הדבר הנכון לעשות - לשפר את ה-M235i - אפשר להוסיף דיפ', אגזוז, זרועות קדמיות של M2 ועוד רשימה ארוכה של שיפורים - שאת העלות השקועה שלהם לעולם לא אקבל חזרה וזה גם יוריד בסוף את הערך של הרכב וגם… מסלול ה"שיפורים" אף פעם לא נגמר ותמיד כשמתקנים משהו אחד, מקלקלים קצת משהו אחר...ושוב מתקנים ושוב ושוב...וזה לא ממש נגמר אלא אם זה ממש נקודתי, בשלב מסויים זה גם הופך לבעיה חוקית, בעיות פוטנציאליות עם ביטוח וצרות בטסט. אופציה אחרת - להתאפק… להתאמץ עוד קצת, להנות ממה שהרכב נותן בנתיים, ומתישהו, בהמשך… לקנות M2. או לוותר על קדושת הגלגלים (וגם על הפינוקים….) ולעבור לרכב יותר אגרסיבי כמו ה-Type R (שממש חביבה עלי, אני חייב לציין).

 

בנתיים… יש לי טיפול לעשות, רפידות להחליף ולהנות ממה שיש :)

 

עידכונים בהמשך.

 

Sx0ViH.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית בעצמך? זה משהו שרציתי להחליף כבר ביציאה מהסוכנות :)

ראיתי סרטונים, נראית פעולה קצת אלימה.

 

כן, החלפתי לבד על פי סרטונים, לא אלים בכלל, חצי שעה בנחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר ניסה לשדך לי M140 במחיר מעולה - לא שלרגע חשבתי להחליף את המיאטה שלי - אבל המחיר היה ממש ממש טוב ואיכשהו מצאתי את עצמי שוקל את הנושא לרגע. שמח מאוד לקרוא את מה שאתה כותב, מה שמסלק לגמרי את הרעיון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד האנשים המקסימים והידענים שיש.

 

:lol::lol: בול! חח אני עדיין לא עיכלתי את הח' והע' של תומר

 

בכל מקרה, אציע מה שאני תמיד מציע לכל בעל במוו

 

בושינגים תת-שלדה אחוריים וזרועות "משולש" M2 קדמיים!

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
כן, החלפתי לבד על פי סרטונים, לא אלים בכלל, חצי שעה בנחת.

 

אצפה שוב, אולי יש עוד דרכים.

 

לגבי הגיר, מעניין אם הוא אחד לאחד כמו אצלי, כי הרשמים שלי שונים.

כתבתי עליהם כבר בתחילת הבעלות וגם אחרי שנתיים דעתי לא השתנתה. אם בהתחלה הייתי כמעט תמיד מתערב בעצמי, לאט לאט שיחררתי מזה כי התיבה עשתה מה שאני הייתי בכל מקרה עושה.

לא באופן גורף כמובן, אני מתקן איפה שצריך וגם המבט המודאג ללוח השעונים פסק, אבל דווקא בנהיגה חזקה היא זורחת.

יכול להיות שמעבר ממיאטה משופרת שם אור קצת בעייתי על הבמוו.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים במוו ,יש למישהו המלצה למוסך טוב , אבל ממש טוב . אם אנשי מקצוע איכותיים שאפשר גם לסמוך עליהם. רק לא מוסכי יבואן. ובלי קשר למחיר. תודה

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעבור מה"דיילי" לקטגוריית ה"ספורט".

 

סחתיין על הביקורת האובייקטיבית על הדקויות הספורטיביות של הרכב. אני חושב שזאת פעם ראשונה שאני רואה פירוט עמוק כל כך על ה 235/240 בנושא התנהגות מסלול, והניסיון ההשוואתי שלך עם המיאטה (קלה, בעלת דיפ', ממוקדת יותר) בולט.

 

הפתעת אותי לגבי התנהגות התיבה בעומס, בכל ביקורת על הרכב משבחים אותה, אבל נשמע שהיא לא עומדת בקצב ממשי של מסלול. קצת מבאס ואני מבין אותך. חבל שלא הוצעה תיבה ידנית בדגם הזה, היא הייתה מחזירה אותו קצת לכיוון ה-hardcore.

 

נשמע שהוספת דיפרנציאל תשפר מאוד את התחושה והביצועים ולא בכדי היא הייתה במקצה השיפורים שבמוו עשו ל M2. אם אני משווה למה שאני מכיר מהברז שם למצוא את נקודת ההאצה הנכונה ביציאה מפניה שתגרום ל"קסם" שמאיץ את קצב הפניה (זוויתית) זה חלק מהאתגר במסלול.

 

נשמע שבמוו ידעו בדיוק לאיזה שימושים הם מכוונים את הרכב הזה ומסלול או נהיגה ספורטיבית ממוקדת לא היו יעדים עיקריים.

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי אם אתה לא חובב "שופוני" ונראה שאתה לא כזה,

רכב כזה מחזיקים בשביל להנות (גם מהדרך אבל גם) מכל יום של נסיעה לא שגרתית, ונראה שאתה לא שם,

לך עם החלום ותחליף, כיף לצבור חוויות וכיף לראות מישהו שממש יודע מה שהוא רוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרכב שלך עם כמה נגיעות של שיפורים יכול להיות הרבה יותר כיפי מבלי לאבד את ערכו כדיילי.

 

דיפ' מוגבל, אנטירולים - אלה ישפרו משמעותית את הביצועים ואתה תהנה משליטה יותר טובה ברכב. הייתי גם שוקל עדכון תוכנת מנוע + גיר שגם שם יש משחק כיול של צמד מעולה מנוע+גיר לצרכים ספציפיים שלך.

 

זה רכב מאוד מהנה עם שילדה מצויינת ופוטנציאל לקחת אותו לאן שאתה רוצה.

אני חושב שלרכב הזה קשה למצוא מתחרה הולם בקטגוריה שלו.

 

ברשותי כרגע רכב דומה (M240) ואני מאוד נהנה ממנו - גם בנסיעה מנהלתית וגם בימי מסלול.

נסעתי ב-BRZ וב-Miata והם לא ממש מתחרים של רכב הזה. סיגנון קצת אחר. התנהגות לא חסרה שם, אך מבחינת כוח הם פשוט אכזבה.

לסיכום: כל אחד והעדפות שלו.

If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. © Bob Hall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אכן המודעה ביד 2 שלי. החלטתי שזה לא בדיוק זה ולמרות שאפשר "לדייק" את הרכב, אני מעדיף ויכול לעבור לדברים אחרים (ראש פתוח כרגע, אבל יש כמה כיוונים ו-M2 היא אחד מהם) - אז החלטתי שאני משחרר. הרכב עדיין מושלם בדיוק כמו שקניתי אותו, מרגיש קצת "לא בסדר" להתחיל להתעסק איתו.

 

אגב, אני חושב שברכב הזה עניין הגיר ידני מול אוטומטי פחות רלוונטי - האוטומט מאד מתאים לאופי של הרכב והתיבה לא מושלמת אולי בשבילי, אבל שוב, לאופי של הרכב היא מצויינת. עם זאת, ראיתי שיש בטרייד של במוו אחת ידנית למכירה במחיר טוב - שווה לבדוק אם אתה סגור על ידנית.

 

יש לי כמובן עוד כמה תובנות, אבל עוד איזה שבועיים יהיו לי יותר (מתוכנן טיול קטן וגם ביקור בפצאל) ולדעתי זה יהיה יחד עם סגירת שנה - אז נסכם בקרוב שנה עם הרכב.

 

בנתיים אני יכול לעדכן עלות טיפולים. אני יכול לומר שאם עושים את זה בחוכמה, זה לא ממש יקר:

 

טיפול קטן: 

שמן + פילטר קניתי לבד באוטוסטור, כמובן על פי התקן הספציפי של במוו - 356 ש"ח באוטוסטור.

עבודה במרכזי של במוו בניר צבי (אחלה שירות!) - 420 ש"ח.

 

בקיצור, פחות מ-800 ש"ח לחלקים + טיפול של במוו אורגינל. לדעתי לא נורא בכלל. (ונשארו כמו ליטרים של שמן...)

 

אגב, נראה דיי פשוט לעשות לבד למי שיש זוג ידים טובות וקצת סבלנות ואהבה לתחום, אז בכלל העליות מצטמקות.

 

עוד עידכונים בהמשך (אלא אם יבוא הקונה המאושר ויקנה את הרכב :))

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפולים לא כאלה יקרים כמו שחשבתי, מאוד אשמח לקרוא את הסיכום שנה עם הרכב.

כרגע מתלבט בבמוו 235/240 לבין z370 nismo למרות האיבזור הנחות בניסאן קראתי שהיא מכונת מלחמה

בהצלחה בהמשך !

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1355 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...