Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לעזאזל מחליפים מיאטה? ככה.


BobbyMiata
שימו לב! השרשור הזה בן 1319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כמה שנים עשיתי טיול נהיגה בגרמניה עם כמה חברים. היו לנו שלושה תתי דגמים של ה-911 (991 דור ראשון, עם המנוע האטמוספרי): S קבריו, S קופה "רגילה" ואחת קצת יותר מיוחדת - GTS. עופר, חבר טוב סיכם אותן כך: "הקבריו הכי פחות טובה, ה-S יותר טובה וה-GTS כבר מתחילה להתקרב למיאטה".





זה לא שאני חושב לרגע שהמהנדסים בשטוטגרט חוששים מתחרות עם רוכשי מיאטה, אבל זה כן נותן מושג לגבי האיכויות של הרכב. למעשה, בהרבה מובנים המיאטה "טובה" יותר מ-911. היא קלה יותר, קטנה יותר, פחות אוחזת, פחות מאיימת, יותר תקשורתית ולכן הרבה יותר כיפית ומערבת בנהיגה. וזה עוד לפני ששיקללנו שיקולים של החיים האמיתיים כמו עלויות אחזקה, אמינות ושמירת ערך. אז איך מחליפים רכב שהוא למעשה התשובה הנכונה לכל השאלות? מסע של מחשבות ארוך ומייגע (אבל כזה שלומדים בו הרבה על מכוניות מעניינות).



מתחילים מהאובוויאס - BRZ.



רבים שלחו אותי לזרועותיה של ה-BRZ. אמרו לי שזה כמו מיאטה רק יותר "אוטו" וגם יש לה עוד זוג מושבים (נקודה חשובה למי שיש לו שני ילדים, כמוני למשל). נסעתי על ה-BRZ בכמה הזדמנויות ונשארתי דיי אדיש. יחסית למיאטה שלי (שהייתה קצת משופרת), ה-BRZ הייתה פחות חזקה ופחות כיפית. מצד שני, ה-BRZ הייתה חדשה יותר, זולה (יחסית) לרכישה ואחזקה ועונה על מירב הדרישות. אפילו הלכתי לראות אחת משומשת (2014, 70 אלף ק"מ, שמורה מאוד) וגם התעניינתי לגבי רכישה של אחת חדשה מהחברה. בשיקלול ירידת הערך (כ-20 אלף לשנה) היה הגיון לקנות דווקא חדשה ולהנות מרכב חדש (אין טסטים, אחריות ארוכה מאוד, דגם לאחר מתיחת פנים).

 

T520rh.jpg

[ BRZ 2014]

 

BTBXeu.jpg

[bRZ חדשה]



אבל לא קניתי BRZ. דווקא בגלל שהיא הייתה דומה מדי למיאטה והרגשתי שזה בסופו של דבר more of the same. חבר טוב אחר שמכר לאחרונה מיאטה ורכש BRZ חדשה אישש את תחושותי, אבל במסע שלו לאיתור מחליפה הוא דווקא חיפש להשאר עם משהו קטן, קל, הנעה אחורית ותקשורתי. אחרי 6 שנים, אני רציתי ללכת לכיוונים אחרים. הייתה לי רשימה של צרכים ודרישות על הנייר: עדיף 4 מושבים ולא 2, מצויינת כדיילי (רמת-גן - הרצליה, הרבה פקקים כל יום) וגם לא פריירית במסלול, מפנקת (אבזור עשיר, איכות), קשיחה ואם אפשר - שנתון מאוחר, יד נמוכה, ק"מ נמוך, שמורה, שלא תהיה יקרה מדי לרכישה, בעלת שמירת ערך טובה ועלויות אחזקה שפויות. שיהיה לי בהצלחה. התחלנו.



הנעה קדמית



למרות העדפה חזקה להנעה אחורית, בטח אחרי 2 מיאטות, לא ראיתי את עצמי כאיש של הנעה אחורית כ"דת". ובשקלול הצרכים מעלה, הרי נראה שהסגנמט ההוט הץ' ממש "תפור" עלי, אז התחלתי לחשוב על ה"פשרה" ולחרוש על המועמדות אחת אחת.



אלפא ג'ולייטה תלתן - ראיתי כמה אקזמפלרים, נהגתי מעט לפני הרבה זמן. בינונית ומטה בכל הפרמטרים. לא מאוד טובה כדיילי, אינטיריור מאכזב (בדגמים המפוארים, בדגמי הכניסה, ה"מונזה" זה ממש מביש), לא מהנה במסלול, מיושנת משהו. למעשה היתרון היחיד שיש לג'ולייטה הוא מחיר רכישה נוח (אפשר למצוא רכבים מ-2016 במצב מצויין בפחות מ-120 לדעתי) ולאחרונה אלפא "חיסלו" מלאי של תלתנים בהנחות של כ-40 אלף ש"ח ממחיר המחירון. עוד עמד לזכותה העניין האישי - אני ממש מחבב אלפא. אבל היה ברור לי לחלוטין שזו תהיה פשרה בכל הסעיפים למעט עלות רכישה. אקזמפלים לא חסר וכמעט תמיד אפשר למצוא ביד 2 רכבים ראויים לרכישה ולכן האלפא נדחקה לתחתית הרשימה.



גולף GTI דור 7/7.5 - הייתה כזו לאחי. דיילי מצויין, אבל לא מספיק ספורטיבית. ודיי רכב של "שמונה עשיריות" - היא מצויינת עד לנקודה מסויימת, אבל כלוחצים אותה מעבר לאותה נקודה היא מתחילה להתפזר. קראתי שגרסת ה-PP שנמכרת השנה מטפלת גם בנקודה הזו, אבל אם כבר ברכב חדש (פחות רציתי רכב חדש) עסקינן, יש חבילות טובות יותר לדעתי.



יונדאי i30N - נפסלה מסיבות אישיות. יש לאשתי איוניק ולא הייתי מסוגל לשאת את המחשבה שהרכב הספורטיבי שלי יזכיר (מאוד) את ההיברידית. והמחשבה על יונדאי כרכב ספורט הייתה לי קשה. אני יודע שזה מטופש, אבל זה אני. העובדה שנמכרו רק איזה 5 רכבים, זמינה רק כחדשה, תמחור הזוי (כמעט כמו סיוויק Type R) רק הקלה עלי להוריד אותה לחלוטין מסדר היום.



לאון קופרה - נהגתי גם בכביש וגם במסלול. רכב מצויין, סטרילי מדי, לא מערב, לא התחברתי כל כך לעיצוב החיצוני והפנימי ולרכב באופן כללי. מצד שני יש שוק משומשות ער ואפשר למצוא אקזמפלרים טובים במחירים טובים. קניה טובה, אבל פחות בשבילי.



פיז'ו 308 GTI - ההפתעה של החבורה. לכאורה הרכב הנחות יותר, אבל מפגש מקרי במגרש של אוטודיל בבני-ברק גרם לי להעלות את הרכב חזק על המפה. העיצוב הפנימי והחיצוני יפה בעיני (קצת רגוע מדי חיצונית, את עיצוב הפנים המינימליסטי עם ההגה הקטן ולוח המחוונים שנמצא מעל ההגה - אהבתי מאוד), ברקסים מעולים, מאובזרת מאוד (במיוחד עם הגג הפנוראמי המרשים), קלה, כיפית ומערבת לנהיגה. סשן אחד ביום מסלול לפני חודש גרם לי בכלל להתאהב. המחיר לא היה יקר גם כחדשה (כ-200 אלף) והחיבה המקומית למותג הביאה לצניחה גם במחירי המשומשות וניתן למצוא אקזמפלרים מצוינים ביד 2 תמורת כ-140 אלף שקל לשנת 2017, עדיין עם אחריות עלויות האחזקה לא גבוהות (למעט הבלמים המפלצתיים, אבל את זה אפשר לספוג אחת לשנתיים נניח). הפיז'ו הייתה אחת המועמדות החזקות וכמעט שחצתה את קו הגמר בזכות אקזפמלר ספיציפי. למעשה במחיר הנכון יכול להיות שהייתי מוצא את עצמי עם אחת לבנה, 2017, יד ראשונה, כל התוספות האפשרויות, 6,000 ק"מ במצב מושלם. אבל הקונה החליט להתעקש על מחירון משוקלל ולא הראה שום סימני פשרה ואני החלטתי שזה גבוה מדי בהתחשב בשוק, למרות הנתונים המצויינים לכשעצמם.



p1vq1X.jpg

[308 GTI באוטודיל]

 

GGqXsW.jpg

[6,000 ק"מ בשנה וחצי, כחדשה, כמעט ונרכשה, המוכר היה בונקר]



הונדה סיוויק טייפ R החדשה (FK8 ) - אוטו מדהים בכל מובן. אפילו נהגתי באדיבות חבר על אקזמפלר דיי קיצוני. ראיתי, קראתי וחקרתי כל כתבה וסרטון על הרכב. בסוף מרץ הזמנתי אחת לבנה. נאלצתי להתעכב עוד ועוד עם השלמת העסקה מסיבות אישיות, הלבנה הפכה לאפור כהה (מישהו רצה את הלבנה ושיחררתי) ובסוף, ביטלתי וגם לא חזרתי אליה גם לאחר שיכולתי להשלים את העסקה. יש את כל הסיבות בעולם להגיד לאוטו הזה כן, אבל יש כמה סיבות קטנות שבגללן אמרתי בסוף לא והן: (1) היו רק חדשות (אחת משומשת עם ק"מ יחסית גבוה) וירידת הערך בשנה הראשונה אכזרית - כ-60 אלף ש"ח (2) הן סובלות מבעיה של התחממות במסלול, העניין דורש התעסקות ושינוים (קולרים, גרילים וכו'), פחות רציתי להתעסק בזה (3) צמיגים עם חתך סופר נמוך ברמה שדורש החלפה לג'אנטים קטנים יותר (!) - דבר שגורר ענייני רישוי ועוד התעסקות. למרות הכל עדיין רכב מדהים שנשאר אופציה עד קו הסיום (אם לא הייתי מוצא שום דבר משומש, כנראה שהייתי קונה כזו כחדשה).

 

EL8tKf.jpg

[ההונדה "שלי"]



הנעה כפולה



הן יותר נטאליות מההנעות הקדמיות, לא משעשעות כמו אלו האחוריות, אלו היו המועמדות כפולות ההנעה שבדקתי.



גולף R דור 7 - רכב נהדר שיצא לי לבחון פעם בנסיעת מבחן והיה מאוד מרשים כחבילה, בכל התקופה שחיפשתי ברצינות בעצימות עולה ויורדת (כ-10 חודשים), לא נתקלתי במודעה אחת אפילו! (היו 2 או 3 דור 6).



מרצדס A45/CLA45 AMG - לא יצא לי לנהוג אך התמורה למחיר נראתה לי פנטסטית ולכן הלכתי לראות כמה אקזמפרים. לא התחברתי בכלל לעיצוב הפנים וגם החוץ, המבחנים הרבים ברשת מספרים על רכב שאינו כל כך מהנה לנהיגה (אך מאוד חזק) והבעלים מספרים על עלויות אחזקה לא נמוכות. ברכבים האלו חבילות האיבזור (מושבים ספורטיביים, אגזוז פרפורמנס, חבילות של עור ותאורה ועוד ועוד…) ותחזוקה יכולים לשנות את המשוואה מקצה לקצה, אך הרכב ה"נכון" לא הגיע.



סובארו STI - פלטפורמה מיושנת ומחיר גבוה מדי (ביחס לתמורה) מראש הרחיקו אותי מהכיוון. ולמרות זאת, הוצעה לי נהיגת מבחן ברכב ההדגמה ולא סירבתי. הנהיגה הורידה אותי סופית מהעניין. הרכב מרגיש חלש, ההתנהגות מוזרה, רכב רך מדי וזה עוד לפני שדיברנו על העיצוב החיצוני והפנימי שמזמן היה צריך עידכון.

 

SHPA56.jpg

[מיושנת]



בסופו של יום ולאור מחשבות רבות הבנתי שאני מאוד נהנה ממשחקי השלדה של ההנעה האחורית גם ביום יום ולכן החלטתי לחזור ולהתמקד בהנעות האחוריות ולהשאיר את הקידמיות/כפולות כאופציה או פשרה למקרה שאתקע בחיפושים זמן רב מדי (או שאמצא רכב עם נתונים מאוד מיוחדים, כמו שכמעט קרה עם הפיז'ו 308 GTI).



הנעה אחורית



ניסאן Z370 - הניסאן הייתה אחת המועמדות הראשונות ששקלתי. קפיצה לא גדולה מדי במחיר הייתה נותנת לי קפיצה גדולה בשנתונים (המיאטה הייתה 2006 ולמעשה עלתה לכביש באוקטובר 2005…), בכ"ס ובתחושה הכללית. הרכב גם אמין, עלויות התחזוקה סבירות, הגיר האוטומטי לא רע (טוב לדיילי) והוא נראה מצויין. הסיבות העיקריות לנטישת הכיוון דיי בתחילת הדרך היו: (1) זוג מושבים בלבד (פשרה גדולה) (2) M235. בהשוואה בין השתיים, הבימר הייתה מודרנית יותר, מעודנת יותר, מעוצבת טוב יותר בפנים (ה-Z ממש מיושנת) והמוקדמות מ-2014 כבר לא היו רחוקות מדי במחיר ולכן, בעיניי עדיפות.



R3ULb8.jpg

[Z370 במצב מעולה, בפחות מ-170 אלף]

 

פורשה 911 (997.2) - חלום בכל המובנים. ספציפית, חיפשתי רכב מדור שני שיוצר מ-2009 עד 2011 משיקולי תקציב ואמינות. ההבדלים בינו לדור הקודם גדולים - מנועים חדשים שחפים ממחלות סופניות של הקודמות והכנסת ה-PDK שהחליפה את הטיפטרוניק. זה נפל על אקזמפלרים. אחת יפיפיה שראיתי מ-2009 עברה תאונה בחלק הקידמי והרגישה לא טוב בנסיעה. אחת נוספת (קבריו שראיתי) הייתה כבר יד 5, עברה 140 אלף ק"מ והרגיש לי שהיא קצת "עייפה". חששתי מעלויות יישור קו, אני יודע הייטב מה זה אומר לתחזק הייטב מיאטה מתיישנת, לעשות את זה בפורשה גדול עלי.

 

ENPhh6.jpg

[2009 עם PDK]



פורשה בוקסטר/קיימן - למרות שיש להן שני מושבים בלבד, בשביל זה הייתי מוכן להתפשר. חיפשתי דור שני 987.2 (אחרי מתיחת פנים, החל מ-2009) או 981 (עוד חלום) משנתונים מוקדמים 13-14. הבעיה היחידה ברכבים הללו היא פשוט למצוא אותם עם נתונים טובים (מצב ומחיר מבוקש). בחלון שהיה לי - פשוט לא מצאתי.



במוו M3 E92 - ראיתי אקזמפלר משנת 2013 במצב מדהים. יד ראשונה (שנה מיבוא אישי), כל התוספות, שמורה כחדשה. עוד חלום. סיבות לקנות? מנוע V8 אטמוספרי שמגיע ל-8,300 סל"ד - זה מספיק ולרכב הספיצפי הזה היה גם אגזוז של אקרפוביץ'. סאונד של אלוהים בכבודו ובעצמו. סיבות שלא לקנות? לא חסר - עלויות אחזקה, מחלות מפחידות (יש "מחלה", בעיה מוכרת עם מיסבי הטלטלים שיוצרו בטולרנסים לא נכונים ועלולים לגמור מנוע ועוד בעיה קטנה יותר עם המצערות), צריכת דלק ועוד. כל הפחדים האלו עמדו כנגד אקזמפלר ספציפי שהיה פשוט מדהים. לצערי ההתלבטות פתרה את עצמה והרכב נמכר לפני שיכולתי להשלים את העסקה.



מוסטנג 5.0 - רכב מעניין. הרבה דברים טובים אפשר להגיד על הרכב, החל מה-V8 האטמוספרי, דרך הגיר (הידני שמצאתי), הברקסים (ברמבו), הנוכחות המרשימה והאבזור המפנק. אבל לא הייתי מסוגר לבלוע את האיכות הגימור והחומרים ברכב, הכל פשוט נראה והרגיש זול, לא יכולתי להתחבר.

 

2HNjsy.jpg

[מי שיכול לחיות עם האינטיריור ירוויח, כנראה]



במוו M2 - תקופה ארוכה זה היה החלום והמטרה האולטימטיבית. כשביטלתי את ההזמנה על הסיוויק אמרתי לעצמי שאתאמץ עוד קצת ואקנה M2 (משומשת, קיוויתי שאוכל למצוא 2016 סביב ה-300 אלף). רגע לפני שאני מתאבד כלכלית כדי להגשים חלום, ביקשתי מחבר טוב "לשמור" לו על ה-M2 למשך שבועיים בעוד מטייל בחול. מעיין try before you buy. בשבועיים האלו למדתי שהחלום הזה טומן בחובו פשרות לא קטנות ביום-יום. ה-M2 הוא רכב hard core. הוא תמיד במצב מלחמה, לעולם לא רגוע, המתלים קשים וחובטים והמיית הצמיגים הרחבים על הכביש המהיר הייתה ממש מטרידה. הצרוף של מחיר הרכישה הגבוה והפשרות הכואבות ביום יום "דחפו" אותי (שוב) להסתכל האחות היותר מבוייתת במשפחה.

 

VErOyP.jpg

[המיאטה וה-M2 בחניה, try before you buy]



במוו M235/240i - עשיתי סיבוב (מחשבתי) ארוך עם הרכבים האלו. התחלתי משם, ואז תקופה ארוכה פסלתי אותן כיוון שהן לא "הדבר האמיתי" ואז אחרי הזמנה של ההונדה וביטולה בגלל הנעת הגלגלים הלא נכונים, ותקופת הניסיון עם ה-M2 הקשוחה, חזרתי לשקול ולחפש ברצינות אחת מתאימה. זה לא היה פשוט. רוב המכוניות הוזמנו דיי "ערומות" מבחינת המפרט והאופציות מהיצרן, אחרות שופרו ללא היכר והרבה בעלים פשוט דורשים מחירים מופרזים ומחכים לרוכש "המתאים".

 

5BkWyD.jpg

[M240i חדשה בעלית מוטורס, 360 אלף ש"ח לרכב חדש יד ראשונה]



הישורת



אחרי שמכרתי את המיאטה וכשהייתי מוכן לעשות את הצעד, הרכב שהיה על הכוונת באותו הזמן היה M235/240 עם מפרט "נכון" - בפרט חיפשתי רכב עם מנוע לא משופר (כזה שלא נגעו בכלל), מערכת משודרגת של H/K ומתלים אדפטיבים (דיילי, כבר אמרנו?) כמו-גם כמה זוטות שהיו חשובות לי ולא רציתי להתפשר עליהן כמו כניסה ללא מפתח (כן, זו תוספת! במוו קוראים לזה Comfort Acces...), מראות מתקפלות, חיישנים קידמיים (הסטנדרט הוא אחוריים בלבד) ואם אפשר עם מושבי עור ושהרכב יהיה בצבע לבן, או כחול, או אפור, או שחור - רק לא אדום.



ואז עלתה אחת ללוחות. אדומה עם "תוספות בלמעלה מ-70 אלף ש"ח", יד ראשונה וק"מ נמוך. הכחשתי. במשך שלושה שבועות דימיינתי שהיא לא קיימת אבל לבסוף נשברתי, התקשרתי ונקבעה פגישה. הרכב היה מדהים. לא הצבע (ש"גדל" עלי לאט לאט), אלא רשימת התוספות המקוריות האין-סופית (אחת ה-M235 המאובזרות ביותר שיובאו לארץ) שכוללת (רשימה חלקית): מערכת H/K, מתלים אדפטיביים, חיישנים קדמי ואחוריים + מצלמה מקוריים מהיצרן, פנסים אדפטיביים, מושבים חשמליים עם תמיכת גב חשמלית וחימום, כניסה ללא מפתח, מראות מתקפלות, חבילת תאורה ועוד ועוד...למעשה התוספות היחידות שאין לרכב הן מושבי העור (האלקנטרה גם מצויין), חבילת אחסון (קשקוש) ועוד משהו ששחכתי...מעבר לכך, הרכב היה עטוף כולו במדבקת הגנה מאומנות הציפוי ועל החלונות הודבקו מדבקות חוספות קרינה וחום. טיפול סוף אחריות (רכב בן 3) נעשה לפני חודש וגם הוחלפו מצבר לחדש, פנסים אחוריים לכאלו של ה-240 עם לד מלא והטסט שולם לשנה. מה עוד? הרכב היה עדיין (!) על הצמיגים המקוריים ורפידות הבלמים המקוריות, ראיה לכך שננהג במתינות ובעדינות את כל ה-29 אלף ומשהו ק"מ על מד האוץ. אמרתי למוכר שאני אחשוב על זה.



עוד כמה ימים עוברים וסבב טלפונים לאימות פרטים שסופקו איששו את ההתרשמות הראשונית שלי. מדובר ברכב שמור ברמות הפדנטיות הקשות ביותר המוכרות לתחום. הבנתי שעליתי פה על משהו ושאולי האדומה היא האחת. קבענו בדיקה.



הבדיקה התבצעה אצל הפדנטים מה"מרכזי" בפתח תקווה שחודש לפני כן עלו על כל הבעיות הכי מינוריות וקטנוניות בגולף המצויינת והחדשה לכשעצמה של אחי. לאחר שעה וחצי של בדיקות מצאו לחיצה קטנה בפגוש הקדמי ו...זהו. אפילו לא שריטה ברכב בן 3. Off the record אמר לי הבוחן שרכב בן 3 בכזה מצב הוא עוד לא ראה.



וזהו רבותי… אז אחרי 6 שנים וחודשים עם מיאטה, אני עכשיו הבעלים הגאים של BMW M235i אדומה שהיא גם בת 3 וגם חדשה לגמרי, מוזר. רק שבועיים עם הרכב, עדיין אין לי תובנות עמוקות מדי למעט העובדה שאני נהנה מכל רגע על הכביש. עידכונים בשאיפה, בהמשך.

usc5V3.jpg

[מחליפת המיאטה]

עריכה אחרונה על ידי BobbyMiata
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • אחראי פורום

וואו מס. 1 לגבי הסיכום. ממש ויה דלורוזה בבחירת רכב :)

מזכיר בחלקו את האלימינציה שעשיתי בעצמי לפני הבחירה בבמוו.

וואו 2 לגבי האקזמפלר שמצאת. האדום צריך לגדול עלינו, מסכים. אבל נתונים ותוספות, לא צחוק. נדיר מאוד וכיף למצוא כזה.

 

תתחדש! אני בטוח שתהנה ממנה עוד בהמשך. זה רכב שגודלים ומשתפרים איתו.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשימה מטורפת ותיהנה ממנה לשנים רבות

 

אבל יהודי זה יהודי

 

טמטמת לנו את המוח בנושא רכישת דירות מכאן ועד קצרין

 

מה נסגר בסוף שאתה "מרשה" לעצמך להוציא סכום "פעוט" כזה על רכב:-D

  • אהבתי 1

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחירה מצויינת הבמוו (ואני משוחד).

אם הצבע ימשיך להפריע לך, תוציא עוד כמה אלפים ושים מדבקה איכותית. כל צבע שתבחר. ולפני המכירה, אין בעיה להוריד והצבע המקורי ישאר שמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוויה מתישה ומספקת. לא תאומן כמות הידע שהיית צריך לצבור בשביל כל דגם שבחנת..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. תתחדש.

ב. אני אישית לא כזה מרוצה מפתח תקווה. שוקל לעבור לניר צבי. לא בטוח עד כמה הם פדנטים.

ג. רכב כזה חייב בלמים רציניים תשדרג לאמ פרפורמנס.

ד. רכב מדהים. אין תמורה טובה יותר למחיר. (מתייחס ל40 אבל גם ה35 תקף)

ה. אני זוכר שהיה בחור שהחזיק 235 אדומה בירושלים, שחנתה במוסך סגור כל היום והיה נוסע ביום יום על i10. הרכב היה בן שנתיים עם איזה 3 אלף קמ. מעניין אם זה הוא והוא החליט קצת לנסוע ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מעולה נהנתי מכל שורה.

 

לגבי ה 308 עם ה 6000 קמ, התחלתי לדבר עם המוכר הזה באוגוסט הקודם (אז התעקש על 175 כאשר היתה אפשרות לחדש מהיבואן ב 185, סיפור אמיתי), אגוז קשה מאוד לפיצוח. לא עושה רושם שאכפת לו שהוא מאבד 20K-30K₪ בעלויות על 1000 קמ בשנה שהוא עושה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק, כשרכשתי את המיאטה הרכב שהגיע לישורת האחרונה היה ה240/235, כשהתייעצתי עם אנשים, חלקם לא הבינו איך אני שוקל שני רכבים כ"כ שונים... היה מרענן לקרוא סקירה כשלך המשקללת תמונה שלמה ולא ביצוע רדוקציה להליך הבחירה.

 

תתחדש ותהנה

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה. אני זוכר שהיה בחור שהחזיק 235 אדומה בירושלים, שחנתה במוסך סגור כל היום והיה נוסע ביום יום על i10. הרכב היה בן שנתיים עם איזה 3 אלף קמ. מעניין אם זה הוא והוא החליט קצת לנסוע ברכב.

 

תודה רבה על הפידבק. זו אכן הירושלמית הסגורה! הוא השתמש ברכב כדיילי למשך כ-8 חודשים ולכן הקילומטרז' עלה לקצת פחות מ-29,000.

 

בחירה מצויינת הבמוו (ואני משוחד).

אם הצבע ימשיך להפריע לך, תוציא עוד כמה אלפים ושים מדבקה איכותית. כל צבע שתבחר. ולפני המכירה, אין בעיה להוריד והצבע המקורי ישאר שמור.

 

התקשרתי ל"אומנות הציפוי" כדי לוודא שאכן ניתן לשים ציפוי על ציפוי (אפשר). המחיר לא זול (12-14 אלף) אבל יש פתרון, ללא ספק. החלק המשעשע הוא שדימה (הבעלים) זכר את הרכב הספציפי וגם הוא אמר לי שהמוכר "פדנט ברמה של בית חולים" וזה ממישהו שפדנטיות זו העבודה שלו...

 

כתיבה מעולה, נהניתי מאוד.

 

כמה זמן לקח כל המסע המנטלי הזה? נשארת עם המיאטה בזמן ההתלבטות?

 

on ו-off - שנתיים, את המיאטה השארתי כי יכולתי לממן הלוואת גישור למרות שבפועל לא צריך כי המיאטה נמכרה דיי במקרה קצת קודם למציאת הכלה. היו כל מני ארועים אישיים שקשורים לעבודה שמתחו את זה קצת. אכלתי את הראש להרבה אנשים טובים בדרך עם כל ההתלבטויות שלי (ועוד לא הזכרתי את ה-435 שהלכתי לראות ואת הקאמארו ששקלתי גם... הייתי חייב לקצר :lol:).

 

לגבי ה 308 עם ה 6000 קמ, התחלתי לדבר עם המוכר הזה באוגוסט הקודם (אז התעקש על 175 כאשר היתה אפשרות לחדש מהיבואן ב 185, סיפור אמיתי), אגוז קשה מאוד לפיצוח. לא עושה רושם שאכפת לו שהוא מאבד 20K-30K₪ בעלויות על 1000 קמ בשנה שהוא עושה...

 

הזוי. פגשתי אותו פעם ראשונה בנובמבר 18, רצה 165 ולא שיחרר ושוב ממש לפני שבועיים, רצה 155 ולא זז. איש איש ושיקוליו.

 

טמטמת לנו את המוח בנושא רכישת דירות מכאן ועד קצרין

 

מה נסגר בסוף שאתה "מרשה" לעצמך להוציא סכום "פעוט" כזה על רכב:-D

 

לא בטוח שהבנתי... אבל אני אנצל את ההזדמנות לשתף משהו בנושא העלויות. אני לא נכנס לא לכיס שלי ולא לשל אף אחד אחר, אבל אני לא מתייחס אף פעם למחיר האבסולוטי של הרכב אבל לעלויות שלו בפועל שהן צירוף של האחזקה וירידת הערך. מרצדס במיליון שקל היא לא יקרה כי היא עולה מיליון שקל, היא יקרה בעיקר כי אחרי 3 שנים היא שווה פחות מחצי ולכן הוא לא ברת השגה. ולכן, כחלק מהתהליך בניתי אקסל שהחלטתי לשתף איתכם, בשאיפה שזה יסייע למישהו להעריך בצורה נכונה יותר את העלות האמיתית שמסתתרת מאחורי הרכישה.

 

כמה disclaimers:

1. שהרבה מהפרמטרים ספקולטיבים (ירידת ערך צפויה)

2. הרבה פרמטרים הם אישיים (עלות ביטוח)

3. הרבה פרמטים לא ניתנים לחיזוי (עלות תיקונים וקילקולים)

4. התעלמתי מנושא הדלק והנסועה השנתית. כיוון שלא שקלתי פריוס, העלות היא פחות או יותר אותו דבר ברוב המכוניות ובכל מקרה צמודה יותר לנסועה, אבל יש כאלו שירצו לשקלל את זה פנימה

5. זה לא מדע מדוייק אלא כלי להשוואה בין אלטרנטיבות ומסייע לקבל החלטות

6. אני לא לוקח אחריות על כלום, בפרט על שגיאות בחישובים ככול שיש כאלו, מוגש As is, השימוש על אחריותכם בלבד.

 

לינק - תהנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרגיש כאילו אני כתבתי את זה :-D

 

יש לי אחד מאוד דומה:

t1IMiEs.png

 

 

הירידת ערך שלי צמודה למחירון לוי יצחק - כלומר אני לא משער אותה. במקרה שלך, לפחות ה 308 והגולף - הזנת ירידות ערך פסימיות מאוד, לגבי השאר - לא התעמקתי.

עריכה אחרונה על ידי Morningstar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, הרכב נראה מדהים! גם אני התלבטתי רבות לגבי הסדרה 2 לפני רכישת הברז, בסוף היה לי קשה להתפשר על שנתון ואני מתחבר יותר למראה הקרבי של הברז. יחד עם זאת יש סיכוי טוב שאם הייתי מגיע ממיאטה הייתי עושה אותו הדבר - זה שדרוג הגיוני בכוח ובנוחיות בעוד שהברז באותה "ממלכה". סע בדרכים טובות 8) אשמח לשמוע חוויות בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...