Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2612 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תן לי לנחש אתה רואה חשבון שכל חבריו המתכנתים מרוויחים יותר ממנו?

 

אני מה אני יודע אני רק בוגר שני משרדי ביג 4 וקרובי משפחתי מחזיקים בתפקידי מפתח בהייטק.

 

או שאתה לא כזה תותח כמו שאתה חושב, או שהם לא כאלה אהבלים כמו שאתה חושב, או שאתה פשוט ממורמר שהלכת למקצוע שממרמר אותך וגם לא מפצה על זה בשכר נורמלי, אז אתה פשוט מנסה לדכא כל מי שאתה מדבר איתו ולהכניס אותו לאותה סירה כמוך כי יותר כיף לסבול ביחד.

 

זאת למרות שביחד איתך מדברים שני אנשים (לפחות) שגדלו מלמטה. יתרה מזו, מאיפה אתה חושב שנהיים מנכ"לים של חברות? לא כולם יורשים את העסק של המשפחה, ולא כולם הולכים ועושים תואר ראשון+שני במנהל עסקים וישר מונחתים להיות ס/מנכ"לים

של חברות.

 

וברור שזה לא טריוויאלי, וברור שזה לא יקרה תוך דקה ובמאמץ אפסי, וברור שזה לא כולם, אבל זה לחלוטין אפשרי. בכל תחום, ומכל תפקיד לכל תפקיד.

Ford Focus estate ; Subaru XV

  • תגובות 153
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני לא מתכנת ולא רו"ח אבל מעיון בטבלאות שכר נראה שהוא צודק.

 

כשחיפשתי מה ללמוד(לפני שנתיים וחצי) דיברתי עם אנשים.

על רו"ח המליצו לי לוותר כי השוק מוצף בבוגרים(כנ"ל משפטים).

מנהל עסקים הוא תואר שבא בנוסף לתואר מקצועי כלשהו ולסתם מנהל עסקים אין הרבה ערך.

 

לתכנות לצערי לא התחברתי,אבל נראה ששם השכר הגבוה ביותר עם ביקוש ער.

 

עדיף להיות ממורמר ולהרוויח 16 מלהיות ממורמר ולהרוויח 6 :)

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

money if it does not bring you happiness, will at least help you be miserable in comfort

 

אנחנו ממש גולשים מנושא הדיון, אבל אני יכול להגיד לך שרו"ח מנהל בדרג ביניים במשרדים הגדולים מרוויח כמו ג'וניור בתפקיד פיתוח בחברת הייטק.

 

ורק שיהיה לך קצת מושג אז תפקיד ניהול בדרג ביניים זה משהו שאפשר להגיע אליו, אולי, אחרי 8-10 שנים וזה אם אתה ממש טוב.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

להזכיר לך מה רשמת:

 

מתכנת אהבל ירוויח יותר מרו"ח תותח

 

רו"ח תותח, לא יהיה רו"ח בדרג ביניים במשרד גדול, הוא יהיה או שותף במשרד גדול, או מייסד של משרד נישה עם התמחות כזו או אחרת, ולקוחות שמתחננים שיטפל בהם.

ואם יהיה שכיר, רו"ח תותח יהיה מנכ"ל / סמנכ"ל כספים בחברה, וירוויח בחודש מה שמתכנת אהבל לא יראה כל החיים.

 

צאו מהעולם הצר שאתם חיים בו, שמה שאתם רואים זה מה שיש בעולם.

 

אני מכיר כמה כאלה. אף אחד מהם לא עובד כ'רואה חשבון', אבל ללא ספק ההשכלה שלהם הביאה אותם לאן שהם היום.

ראיית חשבון זה אחד ממקצועות העתיד, ורו"ח תותח הוא סחורה חמה ששווה את משקלו בזהב כל חודש. התועלת שהוא יכול לייצר לארגון בו הוא עובד היא הרבה מעבר למה שאתם מבינים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

Chemguy85,

איך ראיה ריאלית של העולם מקדמת אותך בפן המקצועי?

 

גם אני מאוד ריאלי מטבעי ,אבל לא שלילי ברמות כאלה .

 

יש הרבה מכוער בעולם,אבל יש גם רגעים יפים ...

 

הייתי נותן קצת קרדיט לדיסקו בנוגע לכספים ;)

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
הצטיינות בעבודה טובה בעיקר בשביל האגו.

 

אף אחד לא מעריך את זה יתר על המידה. בנוסף הצטיינות עלולה למנוע קידום כי למה להזיז מישהו שעובד כל כך טוב?

הגישה הזאת לא הכי נכונה.

עובד מצטיין בעבודת dead end שבה רוב העובדים האחרים באים רק להחתים שעון ולעשות את המינימום האפשרי הוא נכס די נדיר למעסיק שלו, ואם יש לו שכל בראש המטרה שלו תהיה להשאיר אותו שם במקום לגרום לו לעזוב ולהביא עוד בטלן משועמם במקומו. קל וחומר בעבודות עם אפשרויות קידום כלשהן.

כמובן שזה לא שחור ולבן ויש עבודות שבהן באמת אין יותר מדי לאן להתקדם בלי לשלב לימודים גם אם תהיה אלוף.

הצטיינות בעבודה זה לא שייך לאגו, זה עניין של מקצועיות. אם אין לך רצון להשתפר תמיד במה שאתה עושה, למה בכלל נכנסת לזה?

אם התשובה היא כסף, זה לא יחזיק לטווח הארוך (במגזר הפרטי לפחות) כי אם אתה עובד גרוע, ברוב המקרים יחליפו אותך או שיגרמו לך לעזוב מרצונך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ראיית חשבון זה אחד ממקצועות העתיד, ורו"ח תותח הוא סחורה חמה ששווה את משקלו בזהב כל חודש. התועלת שהוא יכול לייצר לארגון בו הוא עובד היא הרבה מעבר למה שאתם מבינים.

לא יודע לגבי "מקצוע העתיד". מה שכן, זה אחד מאלפי המקצועות שניבאו לו היעלמות בעולם האוטומציה, ומה שקרה הוא כצפוי ההפך הגמור (תוסיפו 20 אותיות ח ברציפות...).

בנוגע לשאר שכתבת - נכון מאוד. שום דבר לא הפך להיות פשוט יותר בעולם הכספים, ובעלי ראש ממולח יצליחו להביא תועלת עצומה לעסק, החל מתרגילים חשבונאים וכלה באסטרטגיה שלמה. כמו כל מקצוע, יש את כל הקצוות, מאלה שאשכרה מחבלים לך בעסק עד לכאלה שמרימים אותו לזירה הבינלאומית.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לא יודע לגבי "מקצוע העתיד". מה שכן, זה אחד מאלפי המקצועות שניבאו לו היעלמות בעולם האוטומציה, ומה שקרה הוא כצפוי ההפך הגמור (תוסיפו 20 אותיות ח ברציפות...).

 

כי מי שכתב את התחזיות לא הבין כלום בפיננסים. מחשוב פיננסי מחייב כניסה של עוד יותר מומחי יישום, לגשר על הפער בין ידע במחשוב ואוטומציה לידע בפיננסים. מה גם שהתחום הולך ונעשה מורכב, ככל שמכניסים יותר רגולוציה ובקרה.

אפילו את חשבי השכר, ששכר זה כביכול הרבה יותר פשוט, רחוקים מלהחליף, ומי שמזלזל במומחיות של חשבות שכר, משלם ביוקר (לעיתים בלי לדעת בכלל).

אפילו מערכות נוכחות רחוקות מלהיות אוטומטיות...

 

אבל התקדמנו מאז הסיקסטיז. מכוניות כבר מסוגלות לחנות באופן אוטומטי. זה משהו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הכל טוב ויפה והדיבור על הצטיינות בעבודות ביינים הוא חשוב, אבל כל עוד הבחור מעיד על עצמו כעצלן - איזה הצטיינות מצופה ממנו לעשות? עצלנות היא לא תכונה חיובית בעבודה ולא דרך להצטיין.

 

מצד שני אני מבין את פותח השרשור בקטע של שיעמום, מה שמשעמם אותי גם אני מתעצל ללמוד.

 

שהייתי בתיכון למדתי 5 יחידות מחשבים, הייתי אחד מה3 מצטיינים בכיתה - מול זאת במתמטיקה ששיעממה לי את החיים הוצאתי 60 וקצת ב3 יחידות(2 החברה האחרים גם היו מצטיינים בזה).

 

כנ״ל היום בעבודה שלי, אני מסוגל לשבת סופשים שלמים ולקרוא ספרות טכנית, מעבדות ותרגולים -מול זאת ניסיתי להתחיל ללמוד תואר בפתוחה ואחרי כמה קורסים פרשתי כשבקושי השקעתי כי זה ממש לא מעניין אותי, כזה אני - כשמקצוע לא מעניין אותי אני עצלן לגביו בצורה מפחידה.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
אני מה אני יודע אני רק בוגר שני משרדי ביג 4 וקרובי משפחתי מחזיקים בתפקידי מפתח בהייטק.

 

בתור מתכנתים אהבלים או בתור כאלו שמעסיקים אהבלים?

 

מה זה "בוגר ביג 4"?

בביג 4 יש הכל, מסטז'רים ועד מנכ"ל.

 

נתחיל מזה שאין מתכנת אהבל. בשביל להיות מסוגל לתכנת אתה כבר צריך להיות משמעותית מעל הממוצע ביכולות קוגניטיביות. תכנות זה גם תחום רחב מאוד מאוד, עם הרבה שפות תכנות וסביבות עבודה שונות, והתשלום הוא בהתאם לביקוש וההצע. המיומנות והיכולות של מתכנת נרכשות עם העבודה, ובהתאם ליכולות שלו.

דרך אגב, מתכנתים אין רק "בהיי טק". יש הרבה חברות תוכנה שהן לא "היי טק". אלו שמצליחים בהיי טק הם כבר שייכים לסוגה הגבוהה יותר של מתכנתים, ובטח לא "אהבלים".

 

עבודה בסיסית של רו"ח היא הרבה יותר טכנית מתכנות ואין בה כזה מגוון גדול וצורך בהתמחות, מעבר לידע שנצבר בלימודים. במילים אחרות, היא הרבה יותר גנרית. לכן, מין הסתם, גם משלמים עבורה פחות.

 

אבל האמירה שרו"ח חשבון "תותח" מרוויח פחות ממתכנת "אהבל" היא טיפשית. רו"ח תותח לא עוסק בצד הטכני של הפיננסים. רו"ח תותח לא עושה עבודה שדומה למה שעושה רו"ח זוטר, הוא או בעל עסק או מנהל או מתמחה בתחום פיננסי ייחודי (לדוגמא, מיסוי בינלאומי). מתכנת תותח יכול להמשיך לכתוב קוד כל הקריירה, רק ברמת מורכבות גדולה יותר, בלי להדרש להתפתח רוחבית (ניהול וכו').

 

אם הולכים על הקצוות, אז כן, מתכנת זוטר כנראה מרוויח יותר מרו"ח זוטר, אבל בקצה העליון, תקרת הזכוכית של מי שיודע רק תכנות מוגבלת לניהול מקצועי, בעוד רו"ח יכול להיות מנכ"ל/מנהל כספים. רו"ח גם יכול לעבוד בחברות מתחומים שונים, כי תחום הידע יותר גנרי.

 

ולבסוף, מי שמתאים לו להיות מתכנת, יש לו תכונות אופי אחרות שממי שמתאים להיות להתקדם בתחום הפיננסי. לאדם בעל יכולות קוגניטיביות גבוהות ויכולות חברתיות/ניהוליות מוגבלות, תכנות זה אחלה מקצוע, והוא יכול להתקדם במישור המקצועי נטו. אצל רו"ח, תכונות כאלו יימנעו ממנו להתקדם, כי ברמה הגבוהה של פיננסים, היכולות הניהוליות/חברתיות חשובות. התפקידים הופכים להיות רוחביים וניהוליים יותר באופיים. אי אפשר להתקדם מקצועית בראיית חשבון בעיסוק רק בצד הטכני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
גם אני עצלן גדול... בעבודה אני מתהפך.

דמיון מודרך קוראים לזה ;)

מוד רבוטה של רוסים קוראים לזה

 

אני בדיוק כמוך בקטע הזה

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מעניין אותי אם יש כאן אנשים שהצליחו לעבור בגילאי 30+ מעבודות מזדמנות (Dead-End), והצליחו להגיע לעבודות משמעותיות יותר.


×
×
  • תוכן חדש...