Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן דיזל 14' - ניקוי יזום ל-DPF ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2777 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חיפשתי קצת באינטרנט, להלן מידע שמצאתי. המידע לא ממקור מוסמך...

 

 

Deposits in the FAP:

כמות משקעי שמן שרוף במסנן. מה שנקרא ash. המסנן מתמלא בזה עם צבירת הקילומטרז', רגנרציה לא משפיעה על זה.

 

Soot in the FAP:

כמות הפיח במסנן. הפיח נשרף ברובו בעת רגנרציה, המחשב מריץ רגנרציה כאשר הנתון הזה מגיע לערך מסויים.

 

 

זה קצת עושה סדר, מקווה שהמידע נכון.

 

 

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ברכבי דיזל שאין בהם נוזל מיוחד למסנן החלקיקים צריך לצאת לנסיעה מחוץ לעיר לכמה דקות טובות

 

ועם זאת, ראינו פה בשרשור שרנו דורשים סך הכל נסיעה מעל 12 מייל\שעה.. טכנית הרכב יודע לחמם את הממיר לטמפרטורה הדרושה גם בעמידה במקום (ניתן להפעיל יזום דרך סורק). בפועל זה הקריטריון שהם עובדים איתו.

יום טוב גם לך

פורסם

Deposits in the FAP:

כמות משקעי שמן שרוף במסנן. מה שנקרא ash. המסנן מתמלא בזה עם צבירת הקילומטרז', רגנרציה לא משפיעה על זה.

 

לפי המספר הזה, ולפי הדיווח במחשב על "fap life left" ניראה שהמחשב כבר הספיד את הפילטר שלי מזמן. ועדיין הרכב נוסע לא רע בכלל. מוזר.

יום טוב גם לך

פורסם

הוא כתב לך את זה גם לפני חצי שנה כאשר deposits היה על 27.

 

יכול להיות ש FAP life מחושב לפי כמות הרגנרציות שבוצעו.

 

 

פורסם
מסנן חלקיקים לא יחזיק לעד ואחרי ק"מ מכובד הוא יצטרך החלפה או שיפוץ.

 

כמו שאמרתי אין ניקוי פיח ב100 אחוז.

נכון, יסתם לגמרי במקודם או במאוחר, אף אחד לא טוען אחרת.

 

 

פורסם (נערך)
הוא כתב לך את זה גם לפני חצי שנה כאשר deposits היה על 27.

 

אמת, עכשיו חזרתי לתמונה מאפריל וראיתי את זה.

זה מטיל צל עוד יותר גדול על הנתון הזה.

בהתחשב בזה שash לא אמור להתנקות מהמסנן לעולם, אין שום סיכוי שב235 אלף שעבר הרכב עד אז, הצטברו 27 גרם, וב20 אלף קמ נוספים הכמות קפצה ל86 גרם. אנחנו מפספסים פה משהו.

 

אגב בדקתי עכשיו את הלחץ בכניסה למסנן בעומס (דוושה לריצפה, טורבו דוחס 2.5 באר, 2000 ומשהו סל"ד), הלחץ עומד על ~70 מיליבאר. בשיוט נינוח עומד על ~20 מיליבאר. אין לי כלכך עם מה להשוות, אבל בצורה אבסולוטית המספרים הללו נשמעים לי סבבה לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
אמת, עכשיו חזרתי לתמונה מאפריל וראיתי את זה.

זה מטיל צל עוד יותר גדול על הנתון הזה.

בהתחשב בזה שash לא אמור להתנקות מהמסנן לעולם, אין שום סיכוי שב235 אלף שעבר הרכב עד אז, הצטברו 27 גרם, וב20 אלף קמ נוספים הכמות קפצה ל86 גרם. אנחנו מפספסים פה משהו.

 

 

אצלי דווקא יש שינוי הגיוני מ 17 שהיה לפני חצי שנה ל 23 היום.

 

 

פורסם
הרכב שלך?

על מה בדיוק התלוננת שפנית למוסך?

 

שאלתך מופנית אלי?

הרכב של חבר, נוסעים יחד לעבודה ברכבו מדי יום. הלכתי איתו למוסך.

 

הרכב נכנס לטיפול שוטף, התלונה היחידה היתה צריכת דלק שנראית מעט גבוהה לרכב הזה. (לא מצליח לרדת מ-1/15 בערך, נוסע בעיקר בין עירוני, אמנם גם פקוק) חשדתי ב-DPF סתום. הרכב סוחב כרגיל, וללא נורות תקלה כלשהן.

פורסם (נערך)

באתי עם חשד, לא אבחון, וכשאני מגיע למוסך עם חשד, זה כדי שיאמת או ישלול אותו, לא כדי שינצל אותו כדי לדחוף לי משהו מיותר. כאן כנראה שהיה צריך לומר לי שהכל בסדר וזה הכל. הוא בחר אחרת משום מה.

 

ולעצם העניין, בעל המוסך טען ש:

1. חובה לבצע רגנציה יזומה לפני הטיפול שכן רגנציה עצמאית פועלת רק עד 10g. (לפי המידע שהובא כאן יש צורך באילוץ רק מעל 50-60g, כשפחות מכך המערכת מתנקה עצמאית)

2. גם כשכמות ה"לכלוך" קטנה מ-10g, הרגנציה פועלת רק לאחר נסיעה של מעל 20 דקות ומעל 80/90 קמ"ש. הוא אף טרח להדגיש שמדובר בנתון קשיח, ז"א שאם לרגע ירדת מ-80/90 קמ"ש, הספירה מתחילה מחדש. (לפי המידע שהובא כאן התנאים הם מנוע חם, ונסיעה מעל 12mph)

 

האם זו נראית לך התנהגות תקינה של בעל מוסך? (שואל ברצינות ללא טיפת ציניות)

עריכה אחרונה על ידי TDI
פורסם

התיייחס, ראה 20 גרם. לא יודע אם זה תקין או לא וכנראה שהוא יודע יותר טוב מאיתנו, הציע פתרון של רגנרציה יזומה או תוסף וזאת אופציה.

יפה שהציע זאת לפי טיפול כי אחרי רגנרציה לעיתים חשוב להחליף שמן מנוע ומסנן.

רגנרציה יזומה גם אגריסית יותר מאשר זאת האוטומטית.

נראה לי סביר לגמרי ושוב, חוץ ממך אך אחד לא היה שם ושמע מה בדיוק אמר ואיך בדיוק התייחס.

לא לשכוח את הנסיון של בעלי מקצוע, שאולי כבר יצא לו לפתור תלןנות כאלו בטיפול דומה.

 

פעם הבאה הכי נכון זה לא לבוא עם חשדות, בטח אם אין לך מושג בזה, אלא פשוט לפרט תלונה רגילה, לעיתים לכוון מוסך למקום כלשהו פשוט מטעה.


×
×
  • תוכן חדש...