Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קובע את הסאונד בצורה משמעותית יותר : יחידת הראש או מגבר ?


m3csl
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2387 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

איזה רכיב קובע את הסאונד בצורה משמעותית יותר : יחידת הראש או מגבר ?

או במילים אחרות: אני לא מרוצה מהסאונד ברכב ושוקל להחליף רמקולים. במידה וזה לא יספק אותי האם הוספת מגבר תתן מענה הולם ? כי אני לא רוצה להחליף את יחידת הראש המקורית כי היא חלק עיצובי וגם שולטת על כמה מהדברים באוטו. (אלפא ג'ולייטה 2015)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מקור האות איננו איכותי, אז מגבר יגביר את אותו אות קלוקל.

אבל, למגבר חיצוני יש יתרונות בשליטה על רמקולים שלמגבר פנימי חלש אין, כך שעדין יכול להיווצר שיפור כלשהו.

 

פתרון לענין זה יכול להיות בשימוש שאמצעי נוסף שהינו מעבד קול.

ראה עוד למשל כאן: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?597757

 

אגב, ציפור קטנה לחשה לי לאחרונה שברכב המדובר יש איקוולייזר די טוב שמאפשר שליטה מוצלחת יותר על הסאונד.

אולי אותה ציפור תלחש גם כאן.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לך .. כי ציפור הבז בז הזו, זוכרת משהו מלפני יומיים.

על-הראש יש את..:wink: הצי הציצי של רכבים (כמעט שניים) - אבל הוא מבין כי הכוונה ל ג'ולייטה.

 

ההצעה שלי, לגשת לספר הרכב - ולמצוא בהוראות הפעלת המערכת.. את האקולייזר.

עמודים 259-260 - ולשחק עם כפתורי המערכת.. עד להגעה לאקולייזר -

וברכב הנ"ל - המערכת לאחר כיוון, נשמעת די טוב SQ - איכות טובה.

 

לשיפור העוצמה ותדרי הסאב הנמוכים.

אפשר להתקין מפצל, על קווי הרמקולים לדלתות הקדמיות, ולקיחת אות מהם.

ולחבר סאב מוגבר בקופסה שטוחה, מתחת לאחד הכיסאות הקדמיים -

לדעתי - מספיק סאב 8"-10" מוגבר.

 

כמובן כי אפשר גם - להתקין מגבר 4 ערוצים בהספק 75-100W לערוץ - על קווי הרמקולים

היוצאים מהמערכת המקורית.

 

לחבר למגבר על 2 ערוצים - את הרמקולים בדלתות הקדמיות.

ואת הסאב הרגיל , - על 2 הערוצים הנוספים.

 

את הרמקולים בדלתות האחוריות - אפשר להשאיר מחוברים למערכת המקורית.. אותם לא צריך להגביר.

הם ישמשו יותר כהוספת סאונד לאווירה הכללית.. בעוצמה נמוכה הם ישתלבו בעדינות, ולא יפריעו

ליושבים מאחור.

 

אין דבר המשפר אות כניסה מלוכלך.

מעבד יכול לחלק יותר טוב ולחדד ולהדגיש.. אבל הבסיס הוא - אות כניסה טוב.

גם מגבר חזק .. לפעמים לא מתאים - לכל מגבר יש רחש כניסה טבעי של ההגברה.

וכאשר מחברים מגבר חזק מאוד.. ושומעים חלש יחסית - יש אפשרות כי הרחש הפנימי ישמע.

 

לכן - כדאי להתקין מגבר - אשר יתאים לדרישות שלנו.

במידה ודרישת העוצמה במערכת - היא רגילה וקצת חזקה - מגבר של 75-100W לערוץ הוא מספיק.

 

במידה ואנו שומעים מאוד חזק עם סאבים כבדים.

עדיף לשקול להתקין 2 מגברים - מגבר אחד, רק לסאב / בים.

ומגבר נוסף - 4 ערוצים לשאר הרמקולים במערכת .

 

לשיפור טוב ונחמד מאוד של המערכת - הייתי מוסיף סאב מוגבר.. ונשאר עם המערכת המקורית

במידה ורוצים לשמוע ממש חזק כל-הזמן - כדאי להתקין מגברים + להחליף את הרמקולים ליותר חזקים

ולהוסיף סאב.

בהמשך - במידה וחסרות פונקציות ביחידת הראש (במערכת המקורית)

אפשר לשקול גם את החלפתה.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא בספר הרכב.. אני גילתי את האקולייזר אחרי..:brickwall: יותר מ 4 שנים.

וזה אקולייזר טוב, של 7 ערוצים.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אההה.. הבנתי - צודק, התפריטים די מסובכים - אבל, הייתי מנסה לבדוק שוב.

בדוק טוב איזו מערכת מותקנת אצלך - כי אולי - גם מספר הרמקולים שונה.

אצלי - יש רמקול 165 וטוויטר בכל הדלתות = 4 רמקולים 165 + ו 4 טוויטרים.

 

במידה ואין אקולייזר - אולי כדאי כמו שיעץ תם, בתשובה 2 - להתקין מעבד..או אקולייזר + מגבר

על קווי יציאות הרמקולים מהמערכת המקורית, לדלתות.

 

לדעתי יש שלוש אפשרויות.

 

א - רק סאב מוגבר שטוח - להגביר מהמערכת תדרים נמוכים במגבר הפנימי של הסאב השטוח -

ולהשאר עם חיבורי והגברת המערכת הרגילה, לרמקולים בדלתות.

ב - להוסיף מגבר + סאב רגיל - יציאות הרמקולים מהמערכת יחוברו למגבר וממנו -

לרמקולים בדלתות ולסאב.

ג - מעבד או אקולייזר + מגבר + סאב - יציאות הרמקולים מהמערכת יחוברו למעבד ו ממנו למגבר

ואז - לרמקולים בדלתות ולסאב.

 

את הרמקולים ברכב הייתי משאיר בנתיים - מאחר ואת רוב ההגברה יקבל הסאב.

אותם אפשר להחליף בהמשך - לשיקולך.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול - בתיאוריה

 

הHU קובע את רף האיכות של הסיגנל

 

בפועל, יש היום דיונים רבים בנושא והמגמה הכללית היא שהרמקולים הינם הגורם המכריע על איכות הצליל - הם הקובע והמשפיע העיקרי על היענות הכוח בתוך הרכב והם מכתיבים את אופי הסאונד כשאין התערבות בסיגנל כמו אקולייזרים ושאר יכולות DSP.

 

לאחר מכן המגברים מגיעים בתור החוליה הבאה בשרשרת היות ומגברים מכתיבים את ניקיון האות המוגברת ואת היכולת לשלוט בה.

 

אז למה הHU נחשב להכי פחות משפיע בסופו של דבר על איכות הצליל?

 

כי רוב רובם המוחלט כולל הסיניים - כאשר מדובר ביציאות המגברים (יציאות מגברים - שימו לב - לא מדבר בכלל על הגברה פנימית של HU שכאן זו זוועת עולם בחלק לא קטן מהמקרים) - הן רובן נקיות מאוד וגם מוציאות סיגנל מספיק חזק בכדי שכל מגבר מיינסטרימי יהיה מספיק רגיש בכדי להגביר את האות היטב.

 

במקרה הזה אני מבין שמדובר בHU מקורי עם הגבר פנימי - אם לאחר ביצוע פעולות DSP כגון אקולציה שהוצעו כאן - לא משפר באופן ניכר את איכות האות, כן, הייתי מתחיל משם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלהחליף את יחידת הראש

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...