Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2941 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אבל, בניגוד למה שמישהו כתב, העובד לא יכול להחליט שהוא לא עובד בתקופת ההודעה המוקדמת.

 

בהחלט נכון. הבחירה נתונה למעסיק.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
המעסיק לא חייב להעסיק אותו בפועל. מותר למעסיק להורות לו לא להתייצב לעבודה, מבלי לפגוע בשכר בתקופת ההודעה (דמי ההודעה המוקדמת).

 

זה ברור. הכוונה היא שהמעסיק לא יכול להגיד לך תשמע, מגיע לך חודש הודעה מראש ומגיע לך ח7דש חופש אז צא לחופש חודש ואז תסיים לעבוד. אי אפשר להוציא לחופשה על חשבון החופשה השנתית בזמן ההודעה המוקדמת אלא אם העובד מבקש את זה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אכן.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

אבא כלל לא חושב לא להתייצב\לא לעבוד על דעת עצמו .

אין פקיד שידפיס את המכתב, העסק כולל את בעל העסק שמחליט על הכל ואת אשתו,עליה הוא צורח כמו משוגע.

בכל שאלה שהייתה לאבא ,כאשר פנה לאישה, היא מייד הפנתה את אבי לבעלה .

היחסים בין בעל העסק לאבי מאוד רעים, עד כמה רעים? עד כדי התעלמות מוחלטת , אפילו "בוקר טוב" לא נאמר.

במשך כל השנה האחרונה,אבא לא זכה לברכת חג שמח ולו פעם אחת.

כמובן שאין מה לדבר על שי נכלשהו או אפילו חצי חיוך וכך כל חג ללא יוצא מן הכלל.

 

את המשכורת אבא מקבל בשיק (ולא העברה בנקאית כמקובל), כל חודש אבא היה ניגש לבעל העסק לשאול מה עם השיק, לאחר השיחה,כל חודש ללא יוצא מן הכלל, בעל העסק היה בא לאבא,זורק את המעטפה על השולחן ועוזב בלי להוציא הגה מהפה.

 

אם אין ברירה ,אבא ימשיך להתייצב ויעבוד בחודש הקרוב אבל זה רק כי הוא לא מסוגל לשבת בבית :)

 

מוזר שאין מכתב פיטורין מסודר או הודעה אחרת כלשהי בכתב.

 

אם הבנתי נכון, תיאורטית יכל להיות מצב שבחודש הקרוב אבא לא יקבל מכתב מסודר ואז בתום החודש ,המעסיק "ייזכר" לתת את המכתב ולפי החוק אבא יהיה חייב לעבוד עוד חודש?

עריכה אחרונה על ידי Octavia-TSI11
פורסם

נושא מעניין. קרובת משפחה התייעצה איתי בנושא לפני מספר ימים. את המידע הרלוונטי שאבתי מאתר "זכותי", ואני סקרן מה נכון.

לא קיבל אביך מכתב פיטורין , לא פוטר.

ההודעה בישיבה לא תופסת ללא המכתב .

הפעם הראשונה שעלה אצלה הנושא, היה בישיבת עבודה, שבא נאמר לה "דרכנו נפרדות". ענתה שאין בעיה, אבל היא רוצה את זה בכתב.

אחרי שנה הוא זכאי לחודש הודעה מוקדמת (ולא שבועיים) שבמהלכם המעסיק יכול לוותר לו על העבודה, או לדרוש שיעבוד בהם.

ואם כתוב בחוזה האישי "חודש הודעה מראש", ועבדה רק חצי שנה? מה תופס, החוזה או השבועיים לפי החוק?

1. עד שאביך לא קיבל מכתב פיטורין בעקבות השימוע הוא לא פוטר.

2. ...למעסיק יש את האופציה לשחרר אותו מיידית אבל לשלם לו תמורת הודעה מוקדמת (את השכר שאמור היה לקבל אם היה ממשיך לעבוד אבל ללא ההפרשות לתנאים סוציאליים על התקופה).

1. ומה קורה אם בכלל לא היה שימוע, המכתב ניתן 3 שבועות אחרי אותה שיחה, ללא שימוע? מה התאריך הקובע לחודש הודעה מראש?

כשהמכתב ניתן לה, הבוס אמר לה "קחי את המכתב ואת מתבקשת לעזוב עכשיו". אמרה לו "אני לא הולכת עד שלא תכתוב על המכתב באיזה תאריך הוא ניתן לי" (המכתב נשא את התאריך 15 לחודש, כשבפועל התאריך היה 23 לחודש).

פורסם

פה חייבים כבר עו"ד כי יש רשימה של אי סדרים והפרות בוטות.

 

1. לא נערך שימוע.

2. הודעה מראש.

3. עם כזו התנהלות חייבים לבדוק שהופרש כל מה שהיה צריך להפריש ושהיא מקבל כל מה שמגיע לה.

 

זה ייגמר רק דרך בית דין לעבודה שמנקנק מעסיקים כאלה (ובצדק. המעסיק הוא הגוף החזק ומי שצריך את ההגנה הוא העובד. גם אם יטעו לטובת העובד הנזק למעסיק הרבה יותר קטן מאשר אם יטעו לרעת העובד)

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

פנתה לעו"ד, שאמרה לה שהנושא של ההודעה מראש ומועד המסירה לא חד משמעי, או במילים שלה, "החלק החלש בתביעה".

לגבי השימוע, יעצה לה לתבוע פיצוי גבוה, שתי משכורות.

אכן, חלק מהתביעה הוא בנושא הפרשות שלא שולמו, וזה מגובה בחוזה ובדוחות מקופת הגמל.

לגבי ייצוג, העו"ד אמרה שתלך לבד, כי העלות שלה (של העו"ד) לא תשתלם, ההוצאות שיפסקו, לא יכסו את הייצוג המשפטי.

היא אובדת עצות, כיצד לנהוג, האם לשכור שרותי עו"ד (אחר/ת, אולי זול יותר), או ללכת לבד ולהסתמך על הדברים הברורים/עובדות.

פורסם

לסניף ההסתדרות הקרוב. סביר להניח שירצו שהיא תהיה חברת הסתדרות אז שתשלם כמה חודשים, תקבל את הסיוע ותבטל את החברות. לרוב כשהם מתערבים זה נגמר עוד במכתב הראשון מהם למעסיק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...