Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרווחי טיפולים - BMW מול שאר העולם.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3148 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
למיטב זכרוני, מנועי ה-THP פותחו על ידי PSA ולא על ידי BMW.
שלילי, זה המנוע של המיני קופר

יום טוב גם לך

פורסם

המנוע הזה שירת מגוון רכבים של BMW, אבל אם אני זוכר נכון, הוא פותח על ידי PSA.

 

מגיגול זריז, לפחות על פי ויקיפדיה, הזיכרון שלי לא מטעה אותי.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
למיטב זכרוני, מנועי ה-THP פותחו על ידי PSA ולא על ידי BMW.

זכרונך מטעך. מנוע PRINCE הוא מנוע BMW טהור שפותח עבור סדרה 1 במקור. מכיוון שלPSA לא היה מנוע חדיש כדי להחליף את הTU המזדקן ולBMW לא היה מפעל מיותר לייצר מנוע קטן, נוצר השידוך שגרמנים פיתחו וצרפתים מייצרים עבור שניהם. נדמה לי שגרסה גודשת פותחה ישר או בסמוך עבור מיני קופר S ואחר כך עברה גם לPSA.

פורסם
סתם שאלה, הייתם מעדיפים לקבל רכב חדש עם 0 ק"מ ולעשות הרצה בעצמכם.

או

לקבל רכב חדש שהמנוע שלו עבר הרצה בתנאי מעבדה ומושתל לאחר מכן ברכב. כלומר אתם מקבלים את הרכב שרק המנוע שלו עבד בתנאי מעבדה עם 5000 ק"מ (סתם נון, נניח) אחרי החלפת שמן וטיפול אחרי הרצה.

?

אופציה ב'.

 

שיריצו את המנוע (ואת תיבת ההילוכים) במפעל, ככה שאם יש פגם בתכנון/ייצור, יש סיכוי יותר טוב שיתגלה לפני שיגיע ללקוח, ככה היצרן יגלה דברים חדשים על המוצרים שלו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לגבי מרווח טיפולים זה דבר הכי מוזר והזוי ברכבי BMW. עוד בE30 היה את האורגן אורות הזה שהיה צריך כל פעם לאפס אותו כי היה נדלק בלי שום קשר. גם בF01 הבן בליעל היה מבקש ממני ללכת למוסך להחלפת נוזל בלמים כי לדעתו הוא התחמצן בדיוק חודש אחרי שעשיתי טיפול. גם אף פעם לא ידעת איזה בומבה תקבל כי גם למוסך לא היה מושג מה צריך לעשות בטיפול. הכל לפי מה שכדור הבדולח שקורא מהמפתח יגיד להם.

פורסם
סתם שאלה, הייתם מעדיפים לקבל רכב חדש עם 0 ק"מ ולעשות הרצה בעצמכם.

או

לקבל רכב חדש שהמנוע שלו עבר הרצה בתנאי מעבדה ומושתל לאחר מכן ברכב. כלומר אתם מקבלים את הרכב שרק המנוע שלו עבד בתנאי מעבדה עם 5000 ק"מ (סתם נון, נניח) אחרי החלפת שמן וטיפול אחרי הרצה.

?

 

רוצה להגיד אופציה ב', אבל זה לא באמת ככה פשוט. כי למה שאתה אומר יש השלכות כספיות לא זניחות שמן הסתם יגולגלו לצרכן בשלב כזה או אחר (אין ברירה אחרת), ואז משיקולים פיננסים וסביבתיים יחד, אולי כבר הייתי מעדיף לעשות את ההרצה הזו בנסועה אמיתית ולא לשלם דלק שמנועים יסתובבו סתם באיזשהו מפעל, אבל שאלה יפה בכל אופן ואין תשובה אחת נכונה כנראה (הנטיה הטבעית בתעשיה מן הסתם היא כנראה למה שקורה בפועל, בלי הרצה במפעל).

פורסם (נערך)
זכרונך מטעך. מנוע PRINCE הוא מנוע BMW טהור שפותח עבור סדרה 1 במקור. מכיוון שלPSA לא היה מנוע חדיש כדי להחליף את הTU המזדקן ולBMW לא היה מפעל מיותר לייצר מנוע קטן, נוצר השידוך שגרמנים פיתחו וצרפתים מייצרים עבור שניהם. נדמה לי שגרסה גודשת פותחה ישר או בסמוך עבור מיני קופר S ואחר כך עברה גם לPSA.

תשמע, הביטחון שלך מרשים, אך גם מוטעה.

בגלל שלא הייתי בטוח עד כמה הזיכרון שלי בוגד בי (ובגלל שאף פעם לא באמת חקרתי את הנושא ולכן נזהרתי בדבריי), החלטתי להפעיל את גוגל. האמת, כמו תמיד, הייתה איפהשהו באמצע.

 

מנוע הפרינס אינו "מנוע BMW טהור שפותח עבור סדרה 1 במקור" אלא מנוע שפותח בשיתוף בין BMW ו-PSA.

אם הבנתי את העניינים נכון, המנוע הוא פיתוח של PSA בעוד ש-BMW תרמה טכנולוגיות כגון מערכת תזמון השסתומים (לדוגמה). רכיבי המנוע מיוצרים על ידי PSA בצרפת, אך BMW מבצעת את בניית המנועים באנגליה.

 

המנוע הזה גם לא הגיע לסדרה 1 עד לשנת 2011. השימוש הראשון ש-BMW עשו במנוע היה דווקא במיני, בשנת 2006.

 

בכל אופן, מנוע BMW טהור זה לא.

 

מקורות:

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

https://www.revolvy.com/main/index.php?s=Prince%20engine

http://wardsauto.com/news-analysis/latest-tech-creates-mighty-16l-mini

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אל תשכחו שהרצה אינה רק עבור המנוע, ישנם עוד חלקים נעים שזקוקים לזמן כדי לשבת במקום.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם

בשנת 93 כשהייתי נער אפרנטיס במוסך קיבוץ מעין צבי (שאז היה מורשה משאיות מאן ומאק ועבדו בו בעלי מקצוע לעילא) סיפר לי בנימין היקה מחיפה על השפעת אופי הנסיעה על מרווחי החלפת שמן מנוע למשאיות מאק (לא ידוע לי מאיזה שנה מובא הנתון)בארהב.

נסיעות בתוך העיר- החלפה כל 1500 מייל.

נסיעה באינטרסטייט- החלפה כל מיליון מייל.

מעולם לא אימתתי את הנתון ובהחלט ייתכן שזו אגדה אורבנית, אך אין לי סיבות לפקפק ביושרו המקצועי של בנימין.

כך או כך- מדויק יותר או פחות הנתון בהחלט ממחיש את ההבדל בעומס על השמן בכל אחת מצורות השימוש.

פורסם

כאמור, יש מעבדה בכפר סבא שיכולה להגיד לך בדיוק כמה "חיים" נשאר לשמן מנוע שלך. יצרני רכב בהחלט עושים את הבדיקה הזו.

פורסם (נערך)

 

מנוע הפרינס אינו "מנוע BMW טהור שפותח עבור סדרה 1 במקור" אלא מנוע שפותח בשיתוף בין BMW ו-PSA.

אם הבנתי את העניינים נכון, המנוע הוא פיתוח של PSA בעוד ש-BMW תרמה טכנולוגיות כגון מערכת תזמון השסתומים (לדוגמה). רכיבי המנוע מיוצרים על ידי PSA בצרפת, אך BMW מבצעת את בניית המנועים באנגליה.

 

המנוע הזה גם לא הגיע לסדרה 1 עד לשנת 2011. השימוש הראשון ש-BMW עשו במנוע היה דווקא במיני, בשנת 2006.

 

בכל אופן, מנוע BMW טהור זה לא.

 

מקורות:

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

https://www.revolvy.com/main/index.php?s=Prince%20engine

http://wardsauto.com/news-analysis/latest-tech-creates-mighty-16l-mini

 

אני מתקן את עצמי. בגרסה הסופית לקחו את הצורה של הבלוק הצרפתי כדי לחסוך בעלויות ייצור של יציקות אלומיניום ודברים תפעוליים אחרים. יש גם שוני בניהול מנוע וטורבו. כל הטכנולוגיות של המנוע כולל אותה הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה הידועים לשמצה בPSA הם BMW לגמרי וגם המחלות של המנוע כמו פיח וכדומה לא זרות לבעלי BMW. פשוט בBMW לא עשו מזה עניין וידעו לתת יותר אמינות על ידי מרווח טיפולים של 12K ולא 30 כמו בפיג'ו.

עריכה אחרונה על ידי Ahbarony
פורסם

עכשיו יש בינינו הסכמה.

 

ולעניין השרשור עצמו, שוב פעם אני ניגש לזיכרון החצי-כוח שלי, אבל מרווחי הטיפולים במרצדס ואאודי, פה בארץ, הם כל 15 אלף לא?

 

אולי זה פשוט עניין של יצרנים גרמנים שלוקחים את הנושא הזה יותר ברצינות?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
ז"א שתאורטית, אם אני נוסע לא יותר מ-20 דקות, עם מרווחים של כמה שעות בין כל נסיעה, אז אני לא צריך להריץ את המנוע?

 

היות ונדרש פרק זמן ולא כמות חום עבור חלק להתפשט תרמית (לדוגמא, 150 מעלות ל 10 דקות לא יגרמו לחלק שמנמן גדול להתפשט אבל 50 דקות? בהחלט וזה נמדד במיקרונים לפעמים או במ"מ אפילו, תלוי מה מי ואיך).

 

תאורתית? כן.

 

איפה תהיה הבעיה? אם תסע שנה 15-20 דקות בכל פעם, למעשה לעולם לא תייצר הרצה כנדרש אלה רק כאשר תתחיל לנהוג למשך עשרות דקות.

 

אבל, יש כאן אבל, המנועים במפעל נבדקים ללא עומס, כך שמשקל הרכב והעומס עצמו, סביר להניח שגם 20 דקות שקולות לעשרות דקות של הרצה על ריק.

 

כך או כך, אם היצרן מבקש? כדי להצמד לבקשות הללו ורק בכדי שיהיה ראש שקט.

 

מי שמוכר רכב כל 3 שנים, עבורו זה ממש לא רלוונטי, בתכלס.

פורסם
כך או כך, אם היצרן מבקש? כדי להצמד לבקשות הללו ורק בכדי שיהיה ראש שקט.

 

זה בטוח. שאלתי את זה יותר לידע היפותטי. תודה.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013


×
×
  • תוכן חדש...