Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרווחי טיפולים - BMW מול שאר העולם.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3148 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בשנת 93 כשהייתי נער אפרנטיס במוסך קיבוץ מעין צבי (שאז היה מורשה משאיות מאן ומאק ועבדו בו בעלי מקצוע לעילא) סיפר לי בנימין היקה מחיפה על השפעת אופי הנסיעה על מרווחי החלפת שמן מנוע למשאיות מאק (לא ידוע לי מאיזה שנה מובא הנתון)בארהב.

נסיעות בתוך העיר- החלפה כל 1500 מייל.

נסיעה באינטרסטייט- החלפה כל מיליון מייל.

מעולם לא אימתתי את הנתון ובהחלט ייתכן שזו אגדה אורבנית, אך אין לי סיבות לפקפק ביושרו המקצועי של בנימין.

כך או כך- מדויק יותר או פחות הנתון בהחלט ממחיש את ההבדל בעומס על השמן בכל אחת מצורות השימוש.

 

לא נשמע סביר שיהיה כזה פער בין שתי צורות הנהיגה ולא נשמע סביר שמנוע יצטרך החלפת שמן רק לאחר מליון מייל(!).

מה שכן, בכל ספר רכב, בטבלת הטיפולים, מצויין כי אם הרכב "עובד קשה", מרווחי הטיפול מצטמצים. זה שאנשים לא מקפידים על זה, זה עניין אחר.

 

ברנגלרים, אגב, מרווח הטיפול הוא 12,000 מייל או חצי שנה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

בהחלט יש תופעה בימנו אשר אנשים נוהגים יותר ויותר בסביבה פקוקה, עירונית "קשה" ובארץ ישראל עם החום הטיפוסי לאורך כל השנה ועדיין, עושים טיפולים כל ~15-20K לפי מה שהיצרן מבקש.

אבל טעות בידהם, זה ממש לא מה שהיצרן מבקש (אלה אם כן במפורשות אם כיתוב לתנאים קשים).

 

היצרן מבקש - לקצר מרווחי טיפולים בתנאי פקקים, תוואי עירוני, התנעות מרובות וזחילה ותתפלאו, זה מתקצר מ 15K ל 12 בתנאי סבירים ועד ל 8K לתנאים קשים.

 

נוסף על כך, שוכחים רבים כי השמן, הפך למרכיב קריטי ביותר ברכבים מוגדים ומערכת הקירור גם כן, היות שכיום, עם תיבות הילוכים כפולות מצמדים מקוררות מים (כמו בפורד) וטורבו המקורר גם בשמן (בזמן עבודה) וגם במים (עם כיבוי המנוע) וכן הלאה, במיוחד לאחר מאמצים כאלו ואחרים.

לכן, החלפות תדירות הרבה יותר = מועילות לרכבים ולא צריך תואר בפיזיקה בכדי להבין.

 

אגב, לא סתם יצרן השמן קסטרול הוציא "גרסא" של "START&STOP" לדוגמא.

והינה סיבה לכשלון מנועים מואץ, בשנים האחרונות.

 

*** אחתוך את עצמי אם יהיה מידע ועובדתית שצריך להחליף שמן מדי 1.6 מליון ק"מ במשאית.

השמן בעל החיים הכי ארוכים שחלק מהחברות ייצרו מגיע לכ 20K מיילים וזה ~32 אלף ק"מ, נגיד 35K.

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-annual-protection

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
פורסם

במרצדס, לפחות ב E350 שנתון 08 שלי, מרווח הטיפולים מוגדר בתחום של 10 עד 15 אלף ומחשב הרכב מחליט מתי יש צורך בו. הטיפול האחרון שלי היה ב 13,100 ק"מ לפי דרישת המחשב.

אאל"ט, אחת מהסיבות שפסיקו עם ההרצה בסגנון הישן (נהיגת סבתא באלפי הק"מ הראשונים, החלפות שמן קצרות יותר וכו') נובעת מיכולת עיבוד המתכות המתקדמת היום, שגיאות המרווחים קטנות כך שהפעלת העומס כדי להתאים את החלקים קריטית הרבה פחות.

פורסם

נכון, החיישן והמחשב מודדים פרמטרים שונים לקביעת "איכות" השמן.

שמן מאבד מתכונותיו גם לאחר זמן מסויים ולאחר שביצע עבודה, איבוד התכונות זאת אחת הבעיות איתה מתמודדים.

 

אפשר לסכם את התשובה בכך: כן מומלץ לבצע הרבה לפי בקשת היצרן וגם אם אין בקשה מפורטת כיצד, לבצע נהיגה סבירה רגילה "איכותית" במאות הק"מ הראשונים ולהשתדל שאלו, יהיו נסיעות בין עירוניות במרבית המקרים אם אפשר (כן, לקחת את הרכב לעבודה).


×
×
  • תוכן חדש...