Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1464 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

כאחד שעושה ק"מ מכובד (35 אלף בשנה, לפחות שליש בכבישים מהירים), מצא חן בעיניי הרעיון של התקנת בקרת שיוט (Cruise Control) בפוקוס שלי.

יצויין, כי האביזר הנ"ל כלול בדגמי Focus Ghia היקרים יותר, מאז הדור הראשון.

בשאר הדגמים, קיימות כל ההכנות הדרושות, כולל סנסורים חיווט מתאים שמגיע עד לגלגל ההגה. לפני התקנה, חשוב לוודא שברכב יש מצערת אלקטרונית (Drive by wire) - קיים בדגמי 2 ליטר, לא בטוח לגבי 1.6.

כל מה שצריך זה פאנל שליטה - זמין בעלי אקספרס בעלות של 25$, להתקין על ההגה ולבצע תיכנות של המחשב ברכב.

 

הנה התוצאה הסופית אצלי:

File 08-08-2017, 10 03 51.jpg

 

ככה נראים הכפתורים. חשוב לשים לב שלמרות שיש כאן 5 כפתורים, יוצאים מהם שני חוטים בלבד. החיבור פועל על התנגדות, וכל לחיצה על כפתור משנה את ההתנגדות בהתאם. הכניסה הרלוונטית בקופסה האלקטרונית (GEM) מזהה את ההתנגדות ושולחת הוראה למחשב בהתאם. לחוטים יש צבע אדום ושחור, אבל אין להם קוטביות, כיוון שמדובר בהתנגדות נטו.

New-Car-Speed-Control-Switch-Cruise-Control-System-Kit-for-Ford-Focus-st-2-2005-2007.jpg_640x640.jpg

קישור לרכישה https://www.aliexpress.com/item/New-Car-Speed-Control-Switch-Cruise-Control-System-Kit-for-Ford-Focus-st-2-2005-2007/32578132324.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.KzpB6T

 

תהליך ההרכבה פשוט יחסית:

1. חשוב לנתק את המצבר ולהמתין מס' דקות.

2. יש להסיר את כרית האוויר שעל ההגה, הכרית תפוסה עם קליפסים ב-4 מקומות שונים, השחרור מתבצע עם מברג שטוח רחב יחסית ומראה (או מצלמה במצב סלפי). ישנם סרטונים ביוטיוב שמסבירים איך להוציא את כרית האויר. חשוב לציין: כרית האויר היא רכיב לכל דבר כמו שאר הרכיבים ברכב. כל עוד פועלים לפי ההוראות ולא בחוליגניות, אין שום פוטנציאל לנזק או לבעייה בטיחותית.

3. לאחר ההסרה יש לנתק את הקונקטור של כרית האויר ולהניח אותה בצד.

4. בקונקטור הנ"ל, ישנם 3 פינים ספייר. שני הפנימיים מתוכם מיועדים לכפתורי בקרת שיוט. עטופים באיזולירבנד אדום בתמונה כאן (התמונה מהרשת, לא שלי).

 

post-37256-0-04519800-1379112417.jpg

 

5. עכשיו יש לחתוך פתחים בצידי גלגל ההגה, לצורך השתלת הכפתורים. הגלגל עצמו עשוי גומי עבה, אין בעייה לחתוך עם סכין יפני (התמונה מהרשת, העיקרון זהה):

post-37256-0-91944000-1379112373.jpg

 

6. בפתחים שנוצרו, מצמידים את הכפתורים, חשוב לוודא שאינם בולטים מעל שפת הגלגל, כך שלא יפריעו לסגירת הכרית אויר ותפעול הצופר. בהנחה שהם יושבים טוב, כדאי להדביק אותם עם סיליקון סופר 7 שקוף או כל דבק בסגנון דומה. חשוב לודא שהחוטים מיושרים ומקובעים, כך שלא ייתלשהו בעת הסגירה.

7. זה הזמן להרכיב בחזרה את כרית האויר, יש לחבר את הקונקטור קודם וללחוץ אותה בכח פנימה, כך שכל 4 הקליפסים ייתפסו היטב.

8. בהנחה והכל יושב כמו שצריך, זה הזמן לחבר חזרה את המצבר, להניע, לוודא שאין נוריות אזהרה לא רצויות, ולכבות.

9. כעת השלב המעניין יותר: התיכנות. אני ממליץ לבצע את התכנות אצל מוסך מורשה, שקיימת ברשותו מערכת IDS הרשמית של פורד (טרמינל OBDII רגיל לא מספיק !!). הסיבה פשוטה: תכנות המחשב הוא מסוכן, ויכול להפוך את המחשב למעצור לדלת (ויקר מאד). לאילו שאוהבים סיכונים, ומוכנים לקחת את האחריות על עצמם, אפשר להמשיך לסעיף הבא.

10. אני ביצעתי את התכנות באמצעות תכנה חינמית שנקראת elmconfig, שנכתבה ע"י אדם פרטי חובב נלהב של מכוניות פורד. את התכנה יש להוריד למחשב נייד עם Windows בלבד, מהאתר הזה: http://civil.iffc.ru/elmconfig/ . יש להוריד גם את הקובץ הבינארי למחשב הניהול (Calibration file). את הקוד המתאים של דגם מחשב הניהול אפשר למצוא בתכנה עצמה.

11. על מנת להתחבר למחשב הניהול, יש צורך במתאם USB ייעודי - לא בלוטוס ולא וויפי ! חשוב למצוא מתאם שמותאם לפרוטוקולים של פורד - HS-CAN, MS-CAN. מתאם לדוגמה יש כאן: http://www.ebay.co.uk/itm/ELM327-USB-Modifi%C3%A9-pour-Ford-MS-CAN-support-CANBUS-diagnostiquer-c%C3%A2ble-ELMconfig/271903001525?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

s-l1600.jpg

12. תהליך ההתחברות דורש סידרה של הגדרות בתכנה עצמה, ההגדרה החשובה ביותר - מהירות סריאלית של 500K, אחרת התיכנות ייקח לנצח. באתר הזה מוסבר היטב איך להתחבר עם התכנה: http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/

13. את ההגדרות של בקרת השיוט יש לבצע ב-3 מקומות: GEM (כרטיס ממשקים אלקטרוני), HEC (לוח שעונים), וכן מחשב ניהול - PCM. לאחר ביצוע השינויים הנדרשים, חשוב לשמור בתכנה קובץ גיבוי, שיאפשר שיחזור הנתונים בעיקבות נפילה כלשהי.

14. על מנת לבצע שינוי במחשב הניהול, יש לבצע תהליך שנקרא Re-Program, מתבצע באמצעות הקובץ הבינארי שהורדנו בסעיף 10. חשוב מאד להקפיד על קודים מתאימים של דגם המחשב, כדי לא לגרום לו נזק. תהליך התיכנות לקח לי כשעתיים, אז חשוב מאד להקפיד על מחשב נייד שמחובר למטען, ללא שומר מסך וללא תוכנות שיכולות להפריע לפעולה. כל נפילה בשלב התיכנות יכולה להשבית את המחשב (מה שבד"כ נפתר ע"י התחלת התהליך מחדש).

15. בנוסף לתפעול בקרת השיוט, התוכנה הנ"ל מאפשרת שינויים פונקציונלים ברכב. אני למשל ביטלתי את צפצוף ההתרעה של חגורות הבטיחות (אל תנסו את זה בבית !).

 

לסיכום - המערכת עובדת היטב ואני בהחלט נהנה ממנה, בעיקר כשאני בכביש החוף בשעות הלילה. מומלץ לקרוא מאמרים בנושא, יש גם לא מעט סרטונים ביו-טיוב על פירוק כרית האויר ועל ביצוע שינוי תיכנות במחשב הניהול.

 

* מאמר זה אינו בגדר המלצה לבצע שינוי כלשהו ברכב או במחשב הניהול שברכב.

עריכה אחרונה על ידי yairf
  • רעיון טוב! 2
פורסם

יפה מאוד, את שלב התכנות לא עדיף באמת להשאיר למוסף? בהנחה שתמצא מוסך שיהיה מוכן להיכנס לארוע שכזה.

 

Sent from my E6853 using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

כל הכבוד.

בפיאסטה אצלי נאלצתי להחליף את ההגה כולו מכיוון שלא ניתן להוסיף רק כפתור.

 

המלצה לעתיד - תשתמש בתוכנת forscan שהיא הרבה יותר ידידותית למשתמש ובטוחה.

פורסם

יפה מאוד. באיזה דגם בדיוק של פוקוס מדובר?

 

ביקורת קטנה: כדאי לצלם יותר תמונות של מהלך העבודה ולצרף למדריך. לא להשתמש בתמונות מהאינטרנט או לפחות לא רק בהן. למשל חסרה לי תמונה של כפתורים מותקנים לפני סגירה.

 

אנחנו הרבה פעמים עושים פרוייטקים לפי מדריכים של מישהו אחר, אבל מעלים תמונות שלנו ונותנים דגשים נוספים.

 

 

פורסם

חלומי בהחלט , אני שוקל לעשות גם , לפי דעתי מכייון והרכביחסית וותיק הוא לרכוש הגה של של רמת גימור TREND X בעלות של 300 שקל ואז פשוט PLUG AND PLAY.

בכל אופן אופציה מעולה מה שהעלת , הדבר היחידי שמעניין אותיולפי דעתי יהפוך הכל לסיבוך הוא חיתוך ההגה לטובת הלחצנים ..

יפני זה הכי אחי

פורסם
כל הכבוד.

בפיאסטה אצלי נאלצתי להחליף את ההגה כולו מכיוון שלא ניתן להוסיף רק כפתור.

 

המלצה לעתיד - תשתמש בתוכנת forscan שהיא הרבה יותר ידידותית למשתמש ובטוחה.

 

תודה, יש לי Forscan, והיא אכן נוחה יותר, אבל אין בה את האופציה הנ"ל - קיים רק ב-elmconfig.

פורסם
חלומי בהחלט , אני שוקל לעשות גם , לפי דעתי מכייון והרכביחסית וותיק הוא לרכוש הגה של של רמת גימור TREND X בעלות של 300 שקל ואז פשוט PLUG AND PLAY.

בכל אופן אופציה מעולה מה שהעלת , הדבר היחידי שמעניין אותיולפי דעתי יהפוך הכל לסיבוך הוא חיתוך ההגה לטובת הלחצנים ..

תודה, הכפתורים קיימים רק בדגמי Ghia, והם נדירים מאד בשוק הפירוקים.

פורסם
יפה מאוד. באיזה דגם בדיוק של פוקוס מדובר?

 

ביקורת קטנה: כדאי לצלם יותר תמונות של מהלך העבודה ולצרף למדריך. לא להשתמש בתמונות מהאינטרנט או לפחות לא רק בהן. למשל חסרה לי תמונה של כפתורים מותקנים לפני סגירה.

 

אנחנו הרבה פעמים עושים פרוייטקים לפי מדריכים של מישהו אחר, אבל מעלים תמונות שלנו ונותנים דגשים נוספים.

 

תודה ! אצלי הדגם הוא סטיישן 2 ליטר. לגבי צילומים, אתה צודק, רק שהייתי כל כך ממוקד בביצוע, ששכחתי לצלם :wink:

פורסם
יפה מאוד, את שלב התכנות לא עדיף באמת להשאיר למוסף? בהנחה שתמצא מוסך שיהיה מוכן להיכנס לארוע שכזה.

 

Sent from my E6853 using Tapatalk

 

בדיוק כמו שאמרת, הייתי מאד בספק שיהיה מוסך שיהיה מוכן לדבר איתי על תכנות בלי לדרוש סכום אסטרונומי.

פורסם
תודה, הכפתורים קיימים רק בדגמי Ghia, והם נדירים מאד בשוק הפירוקים.

האמת הוא מגיע החל מדגם הTREND X .

מ2006-עד 2008

יפני זה הכי אחי

פורסם

איזה חלום.

אני רוצה לעשות את הפרוייקט הזה אצלי בקיה, כבר יש את כל הציוד מותקן באוטו:

מצערת חשמלית

סוויצים לניתוק בקרת השיוט בלחיצת דוושה

בקר שליטה אוטומאטית על המצערת

רק שלא ידוע לי עדיין אם החיווט בהגה מתאים, מאחר וכרגע הוא רק לכפתורים של מערכת האודיו.

בנוסף המוכר הקוריאני לא מוכן לעזור לי לרכוש חלק שאינו תואם למס השלדה שלי, ברדק.

פורסם
איזה חלום.

אני רוצה לעשות את הפרוייקט הזה אצלי בקיה, כבר יש את כל הציוד מותקן באוטו:

מצערת חשמלית

סוויצים לניתוק בקרת השיוט בלחיצת דוושה

בקר שליטה אוטומאטית על המצערת

רק שלא ידוע לי עדיין אם החיווט בהגה מתאים, מאחר וכרגע הוא רק לכפתורים של מערכת האודיו.

בנוסף המוכר הקוריאני לא מוכן לעזור לי לרכוש חלק שאינו תואם למס השלדה שלי, ברדק.

 

הדגם שלך (בחתימה) נקרא בשאר העולם Optima, מצאתי את זה: https://www.quirkparts.com/oem-parts/kia-set-resume-switch-967002g111t0/?c=Zz1mdWVsLXN5c3RlbSZzPWNydWlzZS1jb250cm9sJmk9JnI9JmE9a2lhJm89b3B0aW1hJnk9MjAxMCZ0PWx4JmU9Mi03bC12Ni1nYXM%3D אבל נראה מאד יקר. צריך להוריד סכימת חיווט פנימית כדי לראות לאיפה מגיעים החוטים. בקיצור - במקרה הזה הייתי מוותר...

פורסם
הדגם שלך (בחתימה) נקרא בשאר העולם Optima, מצאתי את זה: https://www.quirkparts.com/oem-parts/kia-set-resume-switch-967002g111t0/?c=Zz1mdWVsLXN5c3RlbSZzPWNydWlzZS1jb250cm9sJmk9JnI9JmE9a2lhJm89b3B0aW1hJnk9MjAxMCZ0PWx4JmU9Mi03bC12Ni1nYXM%3D אבל נראה מאד יקר. צריך להוריד סכימת חיווט פנימית כדי לראות לאיפה מגיעים החוטים. בקיצור - במקרה הזה הייתי מוותר...
לחלק הזה אני מודע, חיפשתי באינספור פירוקיות ואין. התייאשתי והזמנתי חדש מהחברה בעלות נמוכה יותר ממה ששלחת אמנם, אבל עדיין מחיר לא סימפטי.

מחר אקבל את החלק כנראה ואז אחבר אותו ואראה אם החיווט תואם או שגם את החיווט עלי להזמין.

×
×
  • תוכן חדש...