Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3250 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רוני, אתה בוודאי יודע שכלי רכב אני קונה חדשים בסוכנות, משרשר במשפחה ואז מוכר אותם כמשומשים - לכן העברת זה"ב היא דרך שנוחה לי מאוד.

 

אבל, אני גם לא לא מתקשה להיכנס לנעלי הקונה ולהבין אחד כזה שחושש להעביר לי את הכסף ולהישאר עם ה- XXX ביד.

 

 

לכן, הפתרון ההגון במקרה כזה הוא לגשת עם הקונה אל הבנק, להיות נוכח בהפקת הצ'ק ולקבל אותו במעמד העברת הבעלות.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה בסדר. כל עסקה לגופה ולתנאים שלה. זה מושפע עד כמה הרכב סחיר, כמה אני רוצה את העסקה וכדומה.

כל אחד שיעשה מה שטוב לו. אבל לקבוע נחרצות שזה הדבר המקובל לעשות?

כפי שאנחנו רואים בשרשור המקובל הוא העברת זה"ב. כי היו הרבה יותר מקרים של עקיצה בקניה, מאשר במכירה.

פורסם

לאחר שחשבתי שהמחאה בנקאית היא הדרך הבטוחה ביותר , ראיתי את הכתבה הבאה : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4994452,00.html

 

תקציר - פורש בשווי 330,000 ניתנה בחינם (צ'ק בנקאי מזוייף) . גילוי נאות , הקונה הלך להפקיד את הצ'ק יום למחרת מכיון שהקניה הייתה בשעות שהבנק סגור.

יש לו מזל שיש איתוראן ברכב והוא הגיע אליו כמה שניות לפני שהוא הופך להיות חלקי חילוף.

מהי הדרך הכי בטוחה ? ללכת יד ביד עם הקונה להוציא את הצ'ק מהבנק ורק אז ללכת לעשות העברת בעלות?

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

לעשות את הכל כשהבנקים פתוחים ויש זמן

 

ללכת עם הקונה להוציא ביחד את הצק זה רעיון לא רע

אם הסכום לא מטורף (נגיד יש עודף מ10000), להפקיד את הסכום בסניף בנק הדואר במעמד העברת הבעלות (אפשר לכל בנק תמורת עמלה צנועה, ואז הפקידה אחראית לספירה ולזיופים)

פורסם
ההעברת זה"ב הזו קצת בעייתית.

כשמכרתי את הרכב הקודם שלי אני והקונה הלכנו לבנק שלו ביחד ושם הבנקאית עשתה העברת זה"ב לחשבון שלי, שלצערנו הרב הופיעה רק אחרי בערך 45 דק' לחוצות ולא נעימות. בהיותי אדם מאוד חשדן לא הסכמתי לעשות העברת בעלות עד שלא ראיתי את הכסף.

איך הקונה הסכים להעביר לך כסף לפני שעשיתם העברת בעלות?

 

Sent from my Le X820 using Tapatalk

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם
בהתחלה אתה מתייחס בביטול למה שבן כתב ולאחר מכן קובע נחרצות שטות אחרת.

למה שאני אבזבז חצי יום ללכת לבנק עם הקונה, לעמוד בתור ולקבל צ'ק.

 

ההנחה המוסכמת שיש לך חוזה או זכרון דברים שמגן עליך הן כקונה והן כמוכר ולפיו אתה זכאי לדרוש סעד מבית משפט במקרה והצד השני לא מקיים את המוסכם.

כמו כן, לפי השרשור ההנחה המוסכמת זאת העברת זה"ב, למרות שלי אישית זה פחות נראה.

אני מודה שיותר מכרתי רכבים בחיים מאשר קניתי, כי לרוב אני קונה בסוכנות, אבל עשיתי כמה עשרות עסקאות כאלה בסכומים בין 9 ל 300 אלף שקל.

בחיים לא הלכתי עם קונה או מוכר לבנק. לא שלי, ולא שלו וגם לא אלך. אז ההנחה שלך לא מוסכמת עלי, לדוגמה.

 

אל תקבע דברים שלא נאמרו ככלל מנחה, זאת אומרת אתה זה שכותב שטויות כרגע ולמעשה כותב משהו אחר אחר כך, אותו הדבר אתה מבין את זה, נכון? גם קרם הגנה וכובע מגנים מהשמש אבל עדיין...

פשוט בוא ניישר קו כן כי כל אחד חכם יותר מהשני, על זה אין וויכוח בפורום.

 

מה שאני כתבתי וחשוב שיהיה ברור כי אני רואה שלא, זה "שההנחה הכללית" מה שאומר וכפי שכתבתי מספר רב של פעמים אך לא קראת כמובן, זה שבדרך כלל, אם גם המוכר והקונה רוצים להיות בטוחים כל אחד בדרכו, לגשת לבנק ביחד ובכל התהליך זו הדרך שיכולה, שים לב, יכולה להסיר חששות רבים ומחסומים רבים עבור הצדדים יחדיו.

 

אבל, יש אנשים עסוקים מאוד כמוך ובעל אידיאולוגיה שלא ילכו לבנק כי הם לא רוצים ומן הסתם לגטימי לחלוטין (אני שותה קפה עם סויה למשל, אתה מבין בטח כן?) והזמן שלך חשוב ושוב, זה נהדר עבורך ואתה מאמין שאין צורך ללכת לבנק, זה נהדר ומה שעובד טוב עבורך אל תשנה אותו כי זה נוח לך, עם זה אני מסכים.

 

יש דעות לכאן ולכאן, המטרה בסופו של יום היא לתת דעות, חוות דעת והמלצות עבור אותו אדם בכדי שיוכל לשקול האם הזמן שלו חשוב? הוא בעל חששות? מרגיש שיש סיכון? אולי הוא מוכר רכב ב 400K, זאת אומרת הרבה משתנים והוא זה שיבחר בסוף בדרך הנכונה.

 

אבל שוב, בכדי שניישר קו כי אפשר להמשיך עם זה לנצח, יש כמה שיטות, בכדי להסיר חששות שים לב - יש שיטות מועדפות כאלו ואחרות הן עבור הקונה והן עבור המוכר.

פורסם

העברת זהב או מזומן.

אתה רואה את הכסף מיידית בחשבון.

אני מכרתי רכב ב-150 אלף שקל והביאו לי מזומן

הלכתי איתו לבנק ספרו את הכסף והפקידו

גם במזומן אתם יכולים ליפול למקרה הונאה כזה מכיוון שמדובר בסכום גדול אנחנו בעצם רק סופרים את השטרות ולא בודקים אותן.

פורסם

הצעה גרועה מאוד, בשום אופן לא מזומן.

הבנק יתחיל לתחקר אותך על מקור הכסף והאם אין הלבנת הון.

למיטב זכרוני החוק גם אוסר על עסקאות מזומן במעל 50 אלף ₪.

בנוסף, ממש לא נעים להסתובב עם שקית שבה 750 שטרות של 200 ₪ כל אחד.

 

סיכום - לא מומלץ.

פורסם

IBAN אכן הכי בטוח. אבל! מספיקה טעות במספר אחד וזה מתכון לצרות גדולות מאוד! העבירו לאחי 34000 ש"ח בIBAN והמעביר בלבל בין 0 ל- 9. שבוע לקח לבנק לאתר את הכסף ועוד שבוע להחזיר אותו אחרי כאבי ראש גדולים מאוד.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

שלא לדבר על עמלת הפקדת מזומן מטורפת ועובדה שבנקים מצמצמים סניפים עם קופות. יש לי שני חשבונות בשני סניפים ובשניהם אין יותר קופות.

רק כספומטים. לך תמות עם מכונת הפקדת צ'קים לא רוצה לקבל צ'ק כי חכם חנוכה דפק חתימה שירדה לפס מגנטי.

פורסם

 

אבל שוב, בכדי שניישר קו כי אפשר להמשיך עם זה לנצח, יש כמה שיטות, בכדי להסיר חששות שים לב - יש שיטות מועדפות כאלו ואחרות הן עבור הקונה והן עבור המוכר.

איש הישר בעיניו יעשה.

פורסם

אני מעדיף המחאה בנקאית. כך המוכר והקונה מגיעים למעמד העברת הבעלות כשלקונה כבר המחאה כזו מוכנה, ואם ההעברה מתבצעת חלק ואין בעיות המוכר מקבל את ההמחאה במקום. כבר קרה לי יותר מפעם אחת שהעברת הבעלות לא התבצעה בניסיון הראשון בגלל בעיה זו או אחרת ונדחתה בכמה ימים, במקרה כזה אין בעיה, ההמחאה נשארת אצל הקונה עד שהמוכר מסדר את הבעיות.

 

את עניין הזיוף ניתן לפתור ע״י התעקשות להיות נוכחים במעמד הנפקת ההמחאה. אני התעקשתי על כך בפעמיים האחרונות שמכרתי רכב, הקונים עשו קצת פרצוף אבל הסכימו.


×
×
  • תוכן חדש...