Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סיאט לאון


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ב100 אחוז כניראה שלא.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהתנייד עד לא מזמן בלאון 1.8TSI MK2 ונהג מעט על הלאון 1.8 שהחליפה אותה, סיקרן אותי לבחון את הלאון הנ"ל.

אחרי נהיגה של שעה בלאון הנ"ל, יצאתי ממנה בתחושה כללית של אכזבה. פייר, ציפיתי ליותר.

 

 

נתחיל מההתחלה: אין שום סיכוי שהאדם המצוי יבחין בין הלאון מתוחת הפנים לזו שקדמה לה.

השינויים כ"כ מינוריים שאפילו לי, בוגר לאון וחובב סיאט, נדרשו שניות ארוכות והתעמקות רבה לעמוד על ההבדלים. סה"כ הלאון נאה מאוד וגם הצבע של מכונית המבחן יושב עליה יפה.

 

טוב, אז נכנסים פנימה: מזל שיש סמל על ההגה, שנדע להבדיל אם זו סקודה, סיאט או פולקסווגן. עיצוב הפנים הוא ואגי טיפוסי - יעיל אך צפוי וחסר מעוף. הכפתורים והפקדים הם אותם פקדים שנמצאים בואגיות כבר שנים (הלאון שלי בת 6 ועדיין, הכפתורים הם אותם כפתורים), מערכת המולטימדיה המקורית שגם נשלטת מההגה גדולה דיו (8"), נראית טוב (לא התעמקתי בה יותר מידי), אינטואיטיבית והכי חשוב: נמצאת במקום טוב ונגיש, בניגוד ללאון שלי, ששם היא נמוכה מידי ופחות נוחה לתפעול.

ההגה נעים למגע אך דק מידי לטעמי, איכות ההרכבה והחומרים טובה, אבל נדמה שממש חסכו עליך בגירסת הסטייל: הדשבורד פלסטיקי ופשוט (לפחות החלק העליון שלו רך), הפלסטיקה מחוספסת ונוקשה, דיפוני הדלתות מבד פשוט, ובכלל ההרגשה היא מינימליסטית. מאמין שב-FR המצב יהיה יותר טוב, אבל עדיין – ציפיתי ליותר בגרסת הבסיס. לפחות יש גג פנורמי גדול ונאה, שיקרוץ לקהל היעד. מערכות בטיחות מתקדמות? לא פה.

המרווח מאחור טוב – ישבתי מאחורי עצמי והיה מספיק מקום לרגליים, ואני לא איש נמוך. שמחתי לראות שיש פתחי איוורור גם ליושבים מאחור – דבר שלי אישית מאוד היה חסר בלאון שלי.

כיוון מהיר של המושב, שבסופו של יום היה לי די נוח, ותנוחת הנהיגה (כבוגר VAG, זה בא לי אוטומטי) ומניעים.

 

משום מה חיפשתי כפתור התנעה – אין כזה, סיבוב מפתח, שילוב ל-D ויאללה נוסעים:

אם אני משווה ל-1.8 טורבו עם ה-160 כ"ס שבלאון שלי, ה-1.4 150 כ"ס (עם קג"מ זהה לשלי – 25.5) לא מרגיש חלש משמעותית ממנו (עד שמטפסים גבוה בסל"ד ו"חונקים" אותו). אמנם ההבדל מורגש (אך מינורי), אבל הלאון סוחבת יפה: זמינות הכוח מצוינת, ההאצות במישור וגם בעליות של כביש המחצבות זריזות ויעילות והלאון צוברת מהירות בקצב יפה עד שנגמר לה האוויר והכוח בסל"ד גבוה.

תיבת ה-DSG בעלת 7 ההילוכים מצוינת: מעבירה הילוכים מהר וחלק, בלי שום קפיצות, שיהוקים ורעידות. לשלילה אציין את העלאת ההילוכים ההיסטרית והמהירה שלה, אבל זה דבר שמאפיין את התיבה הזו עוד מלידתה.

בידוד הרעשים טוב, שיכוך המתלים גם כן, ובסה"כ הלאון משרה אווירה של ביטחון ורוגע, כל עוד אתה לא משתולל איתה ומנסה לקחת אותה למקומות לא לה. תנסה בכל זאת? אתה עלול לפגוש את תת-ההיגוי המפורסם שלה, אבל רק לרגע: הכל נשלט ומבוקר, ומהר מאוד היא תחזור לסורה.

 

לסיכום, למרות כל הכתוב מעלה, אין לי ספק שהלאון תמשיך להצליח ולמכור כמויות לא מבוטלות יחסית, מהסיבה הפשוטה שהיא קורצת לקהל היעד: יש לה את הגג הפנורמי המרשים, מערכת מולטימדיה גדולה עם כל הדברים ההכרחים (Android Auto, צימוד וכו'), ג'אנטים נאים וגדולים (יחסית), מנוע מצוין, תדמית ומראה נכונים.

אז למה בכל זאת התאכזבתי?

כי נדמה שהלאון הזו מנסה להיות יותר מידי "בסדר", וזהו. לא הרגשתי שום שדרוג, שיפור או התקדמות מהלאון הקודמת, למעט המנוע המצוין. איפה רוח השובבות והמגניבות שסיאט ניסתה לשדר ולשכנע בהימצאותה עד לפני מס' שנים? כנראה שנבלעה ונעלמה איפשהו בתהליך ההתבגרות של הלאון.

אולי בגרסת ה-FR המצב ירגיש וייראה יותר טוב, אבל עדיין, גם בגרסה הבסיסית ציפיתי לקצת יותר שאר רוח. חבל.

 

אני חושב שמבחינת פקדים וכו׳ הזהות של דגמי הvag רק גדלה - הייתה לי איביזה 2014 ויצא לי ליסוע בפולו 2010(אותו הדור) והרגשתי שונה, פקדים אחרים בהרבה מקומות ובידול מסויים.

 

ישבתי בפולו חדשה ובאיביזה חדשה(2016) - המון פקדים אותו דבר,המושב! זהה(שבקודומות היה מושב שונה בינהן - החדש מזכיר את מה שהיה פעם באיביזה, לצד הרע שלו לטעמי) ופשוט מרגישים שהבידול שהשקיעו בו בעבר הרבה פחות משקיעים בו היום.

 

בנוסף אשמח לדעת באיזה תנאים נבחן כאן הdsg,

מבחן של רעידות/התחממות של גיר רובוטי דו-מצמדי צריך להיות בפקקים ארוכים או נסיעות עירוניות סופר צפופות עם המון עצירה-נסיעה - גם בקליאו שלי בנסיעות סטנדרטיות הגיר חלק ובסדר וגם באיביזה 2014 שהייתה לי בליסינג, שהייתי עומד בפקק ארוך פתאום הגיר התחיל ״לאבד את זה״, בזמן שהdsg פשוט מעביר הילוכים בחוסר סבלנות ועם הרבה אלימות בעיקר בהילוכים נמוכים הedc של רנו במצב קצה שכזה נכנס לעצלות יתר ועייפות סטייל-גיר-רציף מבחינת חוסר הרצון להעביר הילוכים ועקשנות להישאר על אותו הילוך כמה שאפשר.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינתי זאת כבר בשרשור אחר ואציין זאת כאן בשנית: יבוא הגרסה הידנית עם מנוע חלש משמעותית ולא עם זה, הוא טעות בסיסית.

 

תיבה ידנית היתה מוציאה את המיטב מהמנוע ומביאה הרבה יותר מכירות של חובבי ידניות מוגבלי תקציב מה-1.2.

 

התנהגות הלאון 2013 דווקא זכורה לי לטובה, גם ב-1.2 בסיסית וגם ב-1.8FR, כך שהביקורת על הניהוג במבחן מפתיעה.

 

בהערת אגב, זכור לי שנהגתי לפני כעשור באלטאה 1.8 עם DSG6. גם אז, הגיר והמנוע לא ממש דיברו ביניהם - בגולף 1.4TSI הגיר התנהג הרבה יותר טוב.

 

נדמה שיש טעות בכתבה.

 

לפי אתר סיאט גם הלאון 1.4 FR מוצעת עם גיר ידני ואפילו במחיר לא רע בכלל. (כלומר לא מביאים רק את ה-1.2 בגיר ידני)

 

בנוסף, כתבו שזמן התאוצה ל100 נמשך 9 שניות כאשר לפי המפרט, הוא אורך 8 בDSG ו7.9 בגיר הידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בנוסף אשמח לדעת באיזה תנאים נבחן כאן הdsg,

מבחן של רעידות/התחממות של גיר רובוטי דו-מצמדי צריך להיות בפקקים ארוכים או נסיעות עירוניות סופר צפופות עם המון עצירה-נסיעה - גם בקליאו שלי בנסיעות סטנדרטיות הגיר חלק ובסדר וגם באיביזה 2014 שהייתה לי בליסינג, שהייתי עומד בפקק ארוך פתאום הגיר התחיל ״לאבד את זה״, בזמן שהdsg פשוט מעביר הילוכים בחוסר סבלנות ועם הרבה אלימות בעיקר בהילוכים נמוכים הedc של רנו במצב קצה שכזה נכנס לעצלות יתר ועייפות סטייל-גיר-רציף מבחינת חוסר הרצון להעביר הילוכים ועקשנות להישאר על אותו הילוך כמה שאפשר.

 

אני נהגתי עליה כשעה בתנויה זורמת ובלי פקקים (אך עם קצת רמזורים), בתוואי של עליות-ירידות וגם מישור (חיפה-נשר).

 

נדמה שיש טעות בכתבה.

 

לפי אתר סיאט גם הלאון 1.4 FR מוצעת עם גיר ידני ואפילו במחיר לא רע בכלל. (כלומר לא מביאים רק את ה-1.2 בגיר ידני)

 

 

ככל שידוע לי, ה-1.4 FR החדשה מוצעת רק עם DSG7. היחידה שמוצעת עם ידני נכון לעכשיו היא ה-1.2.

יכול להיות שהאתר של סיאט לא מעודכן וההתייחסות היא ל-1.4FR לפני המתיחת פנים.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^מעניין, לא ראיתי על זה שום פרסום. כשהיא הושקה לא דובר על זה בהודעות לעיתונות, כמו שאפשר לראות כאן וכאן למשל.

אם זה באמת נכון - זה אכן מבורך.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה באמת היה קצת מוזר, קרה לאחר ההשקה ולא פורסם באופן רשמי.

אני מאמין שה-1.2 הידנית תיעלם מהמחירון מתישהו ותוחלף ב-1 ליטר ידנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה יקרה, תמחור הרכב עשוי לרדת את ה-100 אלף שקל (גם אם בשקל בודד), חתיכת אבן דרך.

 

יהיה מעניין לראות את תמחורי הסופר מיני בעקבות מהלך שכזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שזה יקרה, זאת גזרת המחיר של האיביזה. אני מאמין שהמחיר ישאר דומה.

 

המחיר של האוטומטית הוא 110, והידנית 1.2 הוא 106. הם לא יכולים להשאיר אותו אותו דבר או באזור כיוון שזה ייצור מצב של רק כארבעת אלפים ש"ח הפרש בין הגירים, מה שלא אופייני לתמחור של היבואן בשאר הרכבים. אולי באמת בשביל לא לעשות קניבלזציה לסופר מיני של עצמם הם יביאו את ה1.0 הידנית ברמת אבזור גבוהה יותר. (אם באמת תבוא בכלל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[video=youtube_share;1XsZBfe2Kak]

 

מבחן על הלאון FR המעודכנת.. נראה שאהב מאוד את המנוע וגם את התנהגות הכביש. פחות אהב את הבידוד ואת העיצוב הפנים..

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חדש. הפנים די פתאטי.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...