Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סיאט לאון


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם זה יקרה, תמחור הרכב עשוי לרדת את ה-100 אלף שקל (גם אם בשקל בודד), חתיכת אבן דרך.

 

יהיה מעניין לראות את תמחורי הסופר מיני בעקבות מהלך שכזה.

 

לא בטוח.

מנוע ה-1 ליטר מחליף אט אט את מנועי ה-1.2.

 

ועיד משהו שלא צויין, להרבה משפחתיות מבחינת בטיחות אין גם מערכות, אבל דחפו מובילאיי במקום (אלנטרה, סיד, אימפרזה

, סנטרה, מגאן ועו') וכפי שידוע גם ללאון יש אופציה לדחוף מובילאיי - אז ככה אני שמח יותר שלא דחפו את זה ונותנים לצרכן אופציה לבחור אם הוא רוצה את זה או לא.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בקשר ל1.4 FR הידנית 3 דלתות, היא נמכרת מהיום הראשון שהושק הדגם לאחר מתיחת הפנים.

אני בעצמי רכשתי אחת כזאת במבצע ההשקה (1.4 FR 150 כ"ס ידנית),רק בכתבות כאן החליטו שהדגם לא קיים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה שיש טעות בכתבה.

 

לפי אתר סיאט גם הלאון 1.4 FR מוצעת עם גיר ידני ואפילו במחיר לא רע בכלל. (כלומר לא מביאים רק את ה-1.2 בגיר ידני)

 

 

מדובר על 3 דלתות FR בלבד.

 

לבעלי משפחות ולאלו שזקוקים לצמד דלתות נוסף מאחור, אין כאן כל בשורה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על 3 דלתות FR בלבד.

 

לבעלי משפחות ולאלו שזקוקים לצמד דלתות נוסף מאחור, אין כאן כל בשורה.

 

גם לפני המתיחת פנים ה-1.4 הידנית נמכרה ברמת גימור FR ו-3 דלתות.

הגרסאות הידניות נשארו כמו שהן (ה-1.2 קיבלה הוזלה).

ונוספה למעשה רק גרסת 1.4 אוטומטית.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתחיל מהשורה התחתונה:

לטעמי מדובר במשפחתית האצ' הטובה בסגמנט שלה, עבור נהג עם חיבה לדינמיות ותמורה לשקל.

 

לא יודע מה מתחו בלאון הזו, היא נראית כמעט 1:1 כמו הקודמת - which is a good thing אם שואלים אותי, שכן הקודמת כבר הצליחה לפגוע בול בעיצוב הנדרש עבור המיתוג והמיצוב של סיאט. סיאט לאון זה רכב שנראה טו-אוב: קווים חדים אבל לא מדי, קימורים נאים אבל לא באופן מוגזם, ספורטיבית אבל לא in ya' face.

אני מניח שסיאט נוטים להסכים, שכן האיביזה החדשה נראית כמו קופיפייסט של הלאון. בגדול, הדבר הכי בעייתי בעיצוב של הלאון (בדומה למתחרה שלה: מזדה 3) הוא... שהרכב נפוץ מדי. יש כ"כ הרבה כאלו על הכביש עד שהעיצוב לא יכול לזכות בשבחים המגיעים לו, עקב ה'המוניות' שלו. דוגמא להמחשה? כשאני רואה מוסטנג בארץ אני מרייר, אבל אחרי שבוע שבועיים בארה"ב כשאני רואה שם מוסטנג אני בקושי מבחין בה.

בכ"א - אני סבור שסיאט עשו עבודה נהדרת בגזרת העיצוב החיצוני, אבל כשנכנסים פנימה מבינים שהם כ"כ השקיעו בחוץ עד שהם די שכחו את הפנים... שכן כל היומרות של הלאון מבחוץ לא נכנסות איתך יחד לתא הנוסעים.

 

בסה"כ תא הנוסעים של הלאון נראה 'סבבה והכל'. הוא לא רע, אבל הוא גם לא טוב. הוא פשוט... סתמי.

הוא כ"כ סתמי עד שאין לי באמת מה לרשום עליו.

 

ברגע שמתחילים לנוע מזהים את היתרון המרכזי של הלאון לעומת המתחרות שלה בסגמנט - השידוך בין 150 כ"ס גדושים לבין DSG עושה עמה חסד. אני אף פעם לא הבנתי איך אנשים כ"כ סולדים מהתפעול (לא אמינות - תפעול) של התיבה הזו, אבל מקבל את זה שכנראה ההעדפות שלי הן בגדר דעת מיעוט.

הDSG בתפעול ידני היא תיבה מצוינת בעיני: ההשהייה בין הדוושה לתנועה קטנה, המעברים מהירים בטירוף, ואין איזה משהו סופר מיוחד המטריד את מנוחתי בשיוט איטי. סבבה - היא יותר jerky מאשר אוטומטית בהילוך 1/2, אבל מבחינתי זה בטל בשישים לעומת התגובתיות והזריזות.

ועם תג מחיר של פחות מ130K למשפחתית, ללאון הזו לא חסר זריזות. הרכב הרגיש לי חזק יותר מהנתונים היבשים שלו, והנסיעה בעליות חיפה/בית אורן עם 3 אנשים ברכב לא גרמו לה להיחנק או להתבכיין.

בתור נהג הרכב הרגיש לי נוח למדי, אבל כשעוברים לשורה האחורית מיד מרגישים בהבדל - שכן שם המצב פחות טוב באופן די מורגש.

 

בהינתן בתוואי השטח וסגנון הנהיגה, הלאון הגיעה לתצרוכת דלק מרשימה. סחטיין על הכיול לVAG.

 

אם אני שם את עצמי בנעליו של רוכש רכב, המחפש משפחתית פרקטית במחיר סביר שעדיין מצליחה לעורר קצת דברים רדומים בבלוטות הפאן - הלאון היא ה-goto car בסגמנט.

זה מגיע על חשבון דברים מסוימים: המזדה 3 נראית ומרגישה טוב יותר מבפנים (ויש שיאמרו גם מבחוץ), האמינות של VAG עדיין בגדר סימן שאלה מסויים וזה בעיקר מרגיז כשמפקטרים פנימה שנתיים אחריות בלבד לסיאט (טל"ח), הDSG לא מתאים למי שממש רגיש לדברים מסוימים והנוחות מאחור היתה יכולה להשתפר.

אבל שוב, עבור פרופיל מסוים של נהגים - פרופיל שייתכן שזוכה בפורום הזה לייצוג יתר יחסית לחלקו באוכלוסיה - אני סבור שהלאון החדשה נמצאת על הפודיום של הסגמנט, ואולי אפילו אוחזת בבקבוק השמפניה ביד...

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתיבה oryo, עשית לי חשק לקבל כבר את הלאון FR FL שהזמנתי, אוניה הגיעה בחמישי האחרון. רק אשמח אם תתייחס גם להתנהגות הכביש שלה (למרות שהמתלים בFR קצת שונים)

 

רמת הגימור FR משפרת משמעותית את העיצוב הפנימי יחד עם מושבי עור אלקנטרה בתפירה אדומה, הגה קטום ותאורת אווירה בדלתות.

 

לאון FR 1.4 DSG נמכרת על הכביש בכ134K אחרי הנחות, דיל מצויין מבחינת תמורה לכסף.

עריכה אחרונה על ידי Tamir FR
 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסר ספק: אני לא מהאנשים שלוקחים רכב מבחן ומתחרעים עליו (מאמין בעקומות למידה ומרווחי בטחון ובטיחות).

 

בסשן נהיגה נמרצת שכלל את העליה מנשר לאנטנה + בית אורן הלוחזור, הרכב התנהג מצוין. לא נטה לאנדרסטיר, לא רכן על הצד יתר על מידה, ועם זאת היה נוח מספיק בשיבושי דרך - אבל אני מזכיר שהמצב ליושבים מאחור פחות סימפטי במישור הזה.

אם אני משווה אותו למי שאני רואה כמתחרה המיידית, ואולי העיקרית: מזדה 3 (משפחתית, האצ', צעירה, דינמית-לכאורה/למחצה, מחיר קרוב, פלח שוק דומה, ...) -- תודות ליח' ההינע וההעברה אהבתי את הלאון בפער ניכר, מאוד.

ההגה לא שווה אזכור מיוחד ברמת הפידבק (הרגיש כמו הגה חשמלי סטנדרטי +-), אבל כן אהבתי את המידה והגימור שלו.

שכחתי לציין שבלטו בהיעדרם: פלאפים להעברת הילוכים - שכן אם כבר מתפעלים DSG ידנית אז חבל להוריד את היד מההגה.

 

מה זה FL? לא מצאתי תיעוד באתר

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שכחתי לציין שבלטו בהיעדרם: פלאפים להעברת הילוכים - שכן אם כבר מתפעלים DSG ידנית אז חבל להוריד את היד מההגה.

 

 

לא סתם בלטו בהיעדרם - קיימים רק ב-FR (ובקופרה, כמובן).

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין לרעה את המערכת מולטימדיה.

לפני המתיחת פנים היו כפתורים למעבר מהיר ונוח בין התפריטים. עם שני גלגלות (ווליום ואחת תלויה במסך). עכשיו יש רק ווליום, אין כפתורים למסכים, רק כפתור לתפריט הראשי + לשיקוף הטלפון.

המעבר בין התפריטים לא מהיר, המסכים עצמם נראים בול כמו לפני מתיחת הפנים ולדעתי זה צעד אחורה. תיפעול מסורבל ואיטי. וחבל, ציפיתי ליותר.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוקל לרכוש את הלאון החדשה,

יש הבדל משמעותי בביצועים/תחושה או בכלל באבזור בין הFR 1.4 ל1.8 שמצדיק אקסטרה של כ-15K?

עריכה אחרונה על ידי TheOne23

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה1.8 מגיעה עם מתלה אחורי רב חיבורי שמורגש בנוחות עדיפה בעיקר לנוסעים מאחור,

בנוסף תרגיש גם יותר כוח שטורים הגבוהים ופחות קוצר נשימה ככל שעולים בטורים.

ל1.4 יש ייתרון שהוא יותר מודרני ויותר חסכוני (כיבוי 2 צילינדרים לפי צורך),

לעומתו ה1.8 מנוע מוכר שהוכח כאמין ובעל פוטנציאל שיפוורים רב.

 

 

שוקל לרכוש את הלאון החדשה,

יש הבדל משמעותי בביצועים/תחושה או בכלל באבזור בין הFR 1.4 ל1.8 שמצדיק אקסטרה של כ-15K?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר, השוני העיקרי הוא המנוע והמתלה האחורי, מעבר לזה האיבזור זהה לחלוטין, מה שכן, שווה לקחת את החבילה שכוללת דיפון גג שחור, כניסה והתנעה ללא מפתח ומערכת סראונד SEAT SOUND שכוללת סאב מקורי ורמקול סנטר בדשבורד. כל זה עבור 5000 ש"ח. אם זה היה אפשרי ב1.4 הייתי לוקח בלי לחשוב פעמיים.

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...