Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש גם משאבות חשמליות. זה פשוט נראה הרבה יותר קל ונקי. השאלה היא האם החלפת שמן עם משאבה חשמלית לא תותיר משקעים של לכלוך שכן יצאו אם פותחים את בורג הניקוז?

פורסם

היא כן תותיר. ומה עם הפילטר?

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

פורסם

את הפילטר אין ברירה אלא להחליף, אבל אותו מחליפים כל טיפול שני (לפי ספר הרכב). חוץ מזה, המשאבה יכולה לשמש גם להחלפת נוזל תיבת הילוכים, שם אין פילטר, אבל אם אתה אומר שיישארו משקעים אז אולי זה לא רעיון טוב.

אגב, מה לגבי נוזל בלמים? זה יכול להתאים? הבנתי מהמכונאי במוסך שהם מחליפים רק את הנוזל שבתוך הכוסית ולא מנקזים את השמן מהצינורות שבגלגלים. זה תקין בעינך?

פורסם

בשביל להחליף נוזל בלמים צריך משאבת וואקום יעודית עם מתאמים לפי גודל פיטמות הניקוז. אם המכונאי אמר שהנוזל אצלו מוחלף רק בכוסית כבר בטיפול הקרוב תמצא לך מוסך אחר.

פורסם
את הפילטר אין ברירה אלא להחליף, אבל אותו מחליפים כל טיפול שני (לפי ספר הרכב). חוץ מזה, המשאבה יכולה לשמש גם להחלפת נוזל תיבת הילוכים, שם אין פילטר, אבל אם אתה אומר שיישארו משקעים אז אולי זה לא רעיון טוב.

אגב, מה לגבי נוזל בלמים? זה יכול להתאים? הבנתי מהמכונאי במוסך שהם מחליפים רק את הנוזל שבתוך הכוסית ולא מנקזים את השמן מהצינורות שבגלגלים. זה תקין בעינך?

פילטר שמן כדאי להחליף בכל טיפול למורת מה שאומר ספר יצרן. נשארת בו כמות של כ 300-500 סמ"ק שמן ישן שמזהמת את השמן החדש כבר מהתחלה.

 

 

אם מחליפים רק נוזל בלמים בכוסית, עדיף לא להחליף בכלל. אין משמעות להחלפה בכוסית בלבד. נוזל שעובד בקווים לא יוחלף כי אין סירקולציה של נוזל במערכת.

 

החלפה של נוזל בלמים צריכה להתבצע עם ניקוז נוזל מניפל ליד כל גלגל, עד שיוצא נוזל חדש.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

פורסם
את הפילטר אין ברירה אלא להחליף, אבל אותו מחליפים כל טיפול שני (לפי ספר הרכב). חוץ מזה, המשאבה יכולה לשמש גם להחלפת נוזל תיבת הילוכים, שם אין פילטר, אבל אם אתה אומר שיישארו משקעים אז אולי זה לא רעיון טוב.

אגב, מה לגבי נוזל בלמים? זה יכול להתאים? הבנתי מהמכונאי במוסך שהם מחליפים רק את הנוזל שבתוך הכוסית ולא מנקזים את השמן מהצינורות שבגלגלים. זה תקין בעינך?

פילטר שמן מחליפים בכל טיפול ביחד עם השמן. אחרת לא עשית בזה כלום, רק נזק למנוע.

יש תיבות הילוכים עם פילטר שמן.

פורסם
פילטר שמן כדאי להחליף בכל טיפול למורת מה שאומר ספר יצרן. נשארת בו כמות של כ 300-500 סמ"ק שמן ישן שמזהמת את השמן החדש כבר מהתחלה.

 

 

אם מחליפים רק נוזל בלמים בכוסית, עדיף לא להחליף בכלל. אין משמעות להחלפה בכוסית בלבד. נוזל שעובד בקווים לא יוחלף כי אין סירקולציה של נוזל במערכת.

 

החלפה של נוזל בלמים צריכה להתבצע עם ניקוז נוזל מניפל ליד כל גלגל, עד שיוצא נוזל חדש.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

תודה. כשהייתי במוסך אז מנהל העבודה אמר למכונאי להחליף שמן ברקס רק בכוסית. אמרתי לו שיעזוב את זה ולא יחליף.

פורסם

מעניין לדעת אם אותם מוסכים שמחליפים רק מהכוסית מאמינים שהם לא עשו בזה כלום או שייתכן וחושבים בשל חוסר מקצועיות וחוסר ידע שמערכת הבלמים כן מיתחדשת בזכות המילוי הזה...

פורסם
מעניין לדעת אם אותם מוסכים שמחליפים רק מהכוסית מאמינים שהם לא עשו בזה כלום או שייתכן וחושבים בשל חוסר מקצועיות וחוסר ידע שמערכת הבלמים כן מיתחדשת בזכות המילוי הזה...

המכונאי אמר לי שאין שום טעם להחליף נוזל בלמים כי "השמן לא עובד" הוא התכוון שהשמן לא עובד כמו שמן מנוע. מדובר במוסך כללי. לא רציתי להתווכח אתו, שהרי שמן מתבלה עם השנים ומאבד מתכונותיו, אבל יש משהו בדבריו. שמן ברקס מחזיק הרבה יותר זמן משמן מנוע. בכל מקרה עשיתי חושבים והחלטתי שלהחליף רק בכוסית אין טעם. אני אקנה משאבה יעודית ו/או אמצא מוסך אחר שיסכים לעשות זאת כמו שצריך.

פורסם

כמו שאמרו, תחליף מכונאי, אם זה מה שהוא אומר.

 

נוזל בלם סופח לחות, ועובד בטמפ' גבוהה בקליפרים עצמם.

 

כל יצרן רכב דורש להחליף נוזל בלם כל שנתיים, וכמובן שכוונת המשורר היא החלפה מלאה מכל גלגל ולא רק במיכל.

Stay Dirty

פורסם

קודם כל לא שמן, אלא נוזל בלם. אין שום דבר שומני בנוזל הזה, למעשה הוא על בסיס אלכוהולי.

שנית, הנוזל הזה עובד ועובד קשה. הוא נתון למחזורי חימום רבים ובנוסף גם סופח לחות מהסביבה מה שפוגע בתכונות שלו, בדגש על נקודת הרתיחה.

החלפת הנוזל בכל המערכת היא לא המלצה, היא הנחיית יצרן ברורה עם השלכות בטיחותיות.

חוסר ההבנה\חאפריות של מוסכים בארץ בנושא הזה תמוהה מאוד..

יום טוב גם לך

פורסם
קודם כל לא שמן, אלא נוזל בלם. אין שום דבר שומני בנוזל הזה, למעשה הוא על בסיס אלכוהולי.

שנית, הנוזל הזה עובד ועובד קשה. הוא נתון למחזורי חימום רבים ובנוסף גם סופח לחות מהסביבה מה שפוגע בתכונות שלו, בדגש על נקודת הרתיחה.

החלפת הנוזל בכל המערכת היא לא המלצה, היא הנחיית יצרן ברורה עם השלכות בטיחותיות.

חוסר ההבנה\חאפריות של מוסכים בארץ בנושא הזה תמוהה מאוד..

 

עד הטיפול האחרון עשיתי את כל הטיפולים במוסך מורשה יבואן. אם תשאל אותי, אני בכלל לא בטוח שבמוסכים המורשים מחליפים את כל הנוזל. אין לי וודאות בעניין מאחר ובמוסכים המורשים לא מאפשרים לך להתקרב למכונאי. פעם אחרונה ששאלתי את המכונאי במוסך המורשה שאלה לגבי התקלה בווסת הוואקום, הוא סירב לענות ואמר לי לפנות למנהל העבודה. הם עובדים תחת הנחיות מאוד חמורות שלא לדבר עם הלקוחות. חוסר שקיפות שפשוט לא מבין איך נשארתי שם כל כך הרבה שנים.

×
×
  • תוכן חדש...