Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3352 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם מד המרחק לוקח את הנתונים שלו ממד המהירות?

כי כשאני נוסע עם GPS מתברר לי שהמד מהירות טועה בכ10% ...

שזה אומר שאני עושה בממוצע כל 13500 קילומטר , במקום 150000 טיפול?

פורסם

אל תתיחס לסטיה שאתה רואה ב-gps.

gps אזרחי הוא מובנה עם סטיה של בין 1.5 ל-3 מטר (הצבאי כמובן הרבה יותר מדוייק).

האופן בו מערכת הניווט מחשבת מהירות היא לפי ההתקדמות של הרכב שלך מנקודה לנקודה בין החישובים אז עם הסטיה המובנת של מערכת ה-gps אתה מקבל חוסר התאמה בין המהירויות.

פורסם

תשובה לא נכונה.

 

מדידת מהירות ב-GPS בנסיעה במהירות קבועה בכביש מישורי ולא מפותל מדי תהיה מדוייקת למדי. הפער נובע מכך שמד המהירות מכוייל להראות מהירות קצת יותר גבוהה מהמהירות האמיתית, במידה המשתנה מדגם לדגם. הנושא נדון בהרחבה במספר שירשורים.

 

מד המרחק, לעומת זאת, מכוייל להראות את המרחק המדוייק (ככל האפשר).

 

ד"א, כבר שנים שאין שיבוש מכוון של סיגנל GPS האזרחי, כך שאין שום סטייה מובנית.

חזיר דיזל

פורסם
תשובה לא נכונה.

 

מדידת מהירות ב-GPS בנסיעה במהירות קבועה בכביש מישורי ולא מפותל מדי תהיה מדוייקת למדי. הפער נובע מכך שמד המהירות מכוייל להראות מהירות קצת יותר גבוהה מהמהירות האמיתית, במידה המשתנה מדגם לדגם. הנושא נדון בהרחבה במספר שירשורים.

 

מד המרחק, לעומת זאת, מכוייל להראות את המרחק המדוייק (ככל האפשר).

 

ד"א, כבר שנים שאין שיבוש מכוון של סיגנל GPS האזרחי, כך שאין שום סטייה מובנית.

 

לגבי הסטיה המובנת, אם אני לא טועה אומנם השיבוש המכוון כבר לא קיים במערכות האזרחיות אבל עלות מערכות שכן מתשמשות בתדר הכפול, הופך אותן ללא זמינות לקהל הרחב אלה רק למגזר העסקי. מקלט ה-gps בניידים ומכשירים יעודיים (מסחריים), לא מסוגלים לעבוד עם התדר הכפול כך שהסטיה עדיין תיהיה קיימת.

פורסם

בלי קשר הדוק לשאלה, מד המהירות של הGPS יותר מדויק מזה של הרכבים וכשאני נוהג אני מסתכל תמיד על המהירות של הGPS ולא על מה שהספידומטר של הרכב מראה. גם מכשירי המדידה של המשטרה מפחיתים תמיד כמה אחוזים ככה שלנהגים יש עוד כמה קמשי"ם לטובתם.

מכונית קונים במזומן או שלא קונים בכלל

פורסם (נערך)
לגבי הסטיה המובנת, אם אני לא טועה אומנם השיבוש המכוון כבר לא קיים במערכות האזרחיות אבל עלות מערכות שכן מתשמשות בתדר הכפול, הופך אותן ללא זמינות לקהל הרחב אלה רק למגזר העסקי. מקלט ה-gps בניידים ומכשירים יעודיים (מסחריים), לא מסוגלים לעבוד עם התדר הכפול כך שהסטיה עדיין תיהיה קיימת.

 

הסטייה המכוונת כבר לא קיימת לפחות עשור וחצי. שימוש בתדר הכפול מוגבל למיטב זכרוני למערכות צבאיות בלבד (תדרים מוצפנים), עצם השימוש בשני סיגנלים שונים מאפשר לנטרל השפעות מסויימות ולהגדיל את הדיוק. מערכות GPS מסחריות בדיוק גבוה משתמשות בטכניקות אחרות להגדלת הדיוק, שכולן מבוססות על העקרון של קליטת סיגנל נוסף המשודר ממשדר במיקום הידוע בדיוק גבוה. GPS גיאודטי פועל בשיטה זו ומגיע לדיוק של מילימטרים.

 

בלי קשר הדוק לשאלה, מד המהירות של הGPS יותר מדויק מזה של הרכבים וכשאני נוהג אני מסתכל תמיד על המהירות של הGPS ולא על מה שהספידומטר של הרכב מראה. גם מכשירי המדידה של המשטרה מפחיתים תמיד כמה אחוזים ככה שלנהגים יש עוד כמה קמשי"ם לטובתם.

 

כאמור הנושא עולה כאן באופן קבוע ונדון בהרחבה, ישנה סטייה מכוונת במד המהירות כלפי מעלה שנועדה לייצר שולי בטחון. אצלי למשל במהירויות בין עירוניות ישנה סטיה קבועה של 4 קמ"ש בלי תלות במהירות עצמה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם (נערך)
סליחה שהטעתי, גם אני למדתי משהו 8)

 

לא עדיף להכנס לגוגל שניה לפניי שעונים? סתם מתוך הרגל כזה בחיים... יכול להיות שיעזור לך בעוד הרבה דברים.

(רמז עבה).

 

לאחרונה יש תופעה בפורום ולא קטנה, שבה המון כותבים את דעתם כאשר אפילו לא נכנסו לגוגל, בדקו את הנושא (בכל נושא) וההשערה שלהם נכתבת כתגובה של הבנה בתחום, מבלי לפגוע כמובן.

אבל מה שזה יוצר זה בלבול עבור אחרים ואז הצורך של אחרים לתקן.

 

 

*** גם אצלי, במהירות בין עירונית הסטייה היא 4 קמ"ש וכאשר אני על 100 בדיוק, זה 96 בפועל ב WAZE.

בנוסף, אנשים רבים מחליפים מידות צמיגים בצורה לא קטנה ובהתאם לכך, תהיה סטייה כזו או אחרת נוספת.

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
פורסם (נערך)

מבדיקה שערכתי בעבר גם בכלי דו גלגלי עם לוח שעונים מכאני לחלוטין וגם ברכב שבו נתוני לוח השעונים מוזנים ממחשב,

מד המרחק די מדוייק, למרות הסטייה המובנית של מד המהירות.

 

לנושא כל ענייני הגיפיאס שהוזכרו פה.

מזמן כבר הפסיקו להכניס שגיאה מכוונת למכשירי גיפיאס אזרחיים בציר XY, עדיין קיימת שגיאה מכוונת בציר Z (גובה).

בשביל להגיע לדיוק של מיליטרים באמצעות GPS, משתמשים בDGPS (differential GPS). השיטה היא להציב מקלט GPS קבוע במיקום ידוע וקבוע בקירבת המקום בו מבצעים את המדידה. המקלט הקבוע מחשב בקלות את השגיאה בין הנתונים שחושבו מהלווין לבין המיקום הידוע שלו ומשדר את השגיאה ומקלט הנייד.

המקלט הנייד, שנמצא על ציוד הנדסי\כלי טייס\כל אפליקציה אחרת, מחסיר את השגיאה מהמיקום אותו הוא חישב וכך מתקבל מיקום מדוייק.

למי שעדיין חי בקונספירציות של מקלט צבאי עם קודים סודיים מול אזרחי שדופקים אותו, גם בצבא משתמשים באותו DGPS לאפליקציות שדורשות דיוק גבוה, דוגמת הנחתה של מטוסים ללא טייס על פי אות GPS - נמצא בשימוש גם בחיל האויר הישראלי (ממקורות זרים).

 

נ.ב

לא בדקתי את עצמי מול גוגל, הנכתב הוא בעקבות 6 שנות עבודה עם מקלטי GPS צבאיים ואזרחיים בפלטפורמות מוטסות.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם

אצלי באוטו קריאה מ OBD מראה בדיוק את מה שהספידומטר בלוח שעונים מראה.

 

ניתן להציג ב Torque ספידומטר OBD ליד ספידומטר GPS ולראות את ההבדלים. שהם ברוב המכוניות הרבה יותר קטנים מ 10%, סדר גודל של 3-5%

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

פורסם
אצלי באוטו קריאה מ OBD מראה בדיוק את מה שהספידומטר בלוח שעונים מראה.

 

מוזר..

בזמנו עשיתי את הבדיקה הזו על קורולה 2007 רובוטית, הקריאה בOBD נתנה ערך זהה לGPS ושונה בכ8% מהספידומטר.

כניראה שאין קונבנציה בנושא הזה בין היצרנים

יום טוב גם לך

×
×
  • תוכן חדש...