Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3042 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה לא ממש "פרוייקט" רציני ורמת הפירוט פה מוגזמת בכוונה...

 

ראשית כל, בגטס אין נעילה של ידית הילוכים ב P ולכן כשמתג אור בלם מפסיק לתפקד במצב של מעגל פתוח, אין שום חיווי לכך לנהג. אם הוא מפסיק לתפקד במצב של מעגל סגור, יתרוקן המצבר.

 

זה מתג פשוט שני מגעים, כמו כל המתגים האלו הוא Normally closed, זאת אומרת כשהכפתור שלו משוחרר המעגל סגור.

 

דוושת בלם כשהיא משוחררת לוחצת על המתג - מעגל פתוח, אורות בלם לא דולקים. כשלוחצים על דוושת הבלם, היא משחררת את המתג - אורות בלם נדלקים.

 

לפירוק המתג ממקומו נדרש מפתח פתוח 14.

 

כלים נדרשים - מברג שטוח קטן ופצירת מחט. כלי עזר - רב מודד. חומרים - גריז לחלקי פלסטיק. השתמשתי בגריז טפלון.

P.jpgS.jpg

 

מתג אור בלם מראה כללי.

1.jpg

 

בודקים רציפות בין שני המגעים בשקע שלו, כפתור משוחרר. צריכה להיות רציפות אבל המתג לא תקין, יש נתק.

2.jpg

 

פתיחה של המתג. מכניסים בעדינות מברג שטוח קטן כמו שמצולם ומרימים מעט את התפס. מספיק לעשות את זה בצד אחד.

3.jpg

 

לאחר מכן ממשיכים בפתיחה ומפרידים את המתג לשני חחלקים.

4.jpg

 

פירוק משני, הקפיץ והכפתור.

5.jpg

 

לדעתי, הבעיה הייתה בגלל חמצון המגעים.

לוקחים פצירת מחט, מכניסים אותה בין המגעים ומשייפים את המגעים.

8.jpg7.jpg

 

מנקים את החלק הקפיצי, אשר עליו זז הכפתור משאריות גריז ישן.

9.jpg

 

מנקים את הכפתור עצמו משאריות גריז ישן.

10.jpg

 

לוקחים גריז.

11.jpg

 

ומגרזים את החלק הרחב של הכפתור.

12.jpg

 

מרכיבים הכל חזרה.

13.jpg

 

וסוגרים את המתג, לשים לב להרכיב את החלק עם ההברגה בכיוון הנכון.

 

בודקים רציפות שוב, כפתור משוחרר. כעת יש רציפות. לוחצים על הכפתור. במצב לחוץ צריך להראות נתק.

14.jpg

 

בשלב זה ממליץ לגשת ולקנות מתג חדש מקורי ולא להשתמש במתוקן, אלא עד ההחלפה בחדש בלבד.

 

15.jpg

 

המק"ט הנ"ל שייך לדור שני 2006-2010. לא יודע האם בדור הראשון 2003-2006 המתג זהה.

תודה.

 

 

פורסם

גם מהפרוייקט ה"קטן" הזה למדתי כמה דברים - תודה.

נקודת הכשל הזו צריכה להיכנס לרשימה השחורה של נקודות זליגת זרם פוטנציאליות בדגמים הנ"ל.

פורסם

ברכבים מסויימים שבהם קיימת מערכת לניטור תאורת חוץ אם מתג אור בלם תקול תדלק מנורה בלוח השעונים 'מנורה שרופה'.

איזה כייף לי :)

פורסם

ברכבים עם ESP המערכת מתנתקת ומתריאה בלוח שעונים, ברכבים עם בקרת שיוט לא ניתן להפעיל בקרת שיוט .

 

לדעתי היה צריך לייצר את המתג כך שכאשר הוא תקול האורות עובדים קבוע, עדיף להתניע עם כבלים מאשר תאונה.

פורסם

"ולכן כשמתג אור בלם מפסיק לתפקד במצב של מעגל פתוח, אין שום חיווי לכך לנהג."



לא זכור לי, אבל איזה חיווי יש ברכב אחר ?

ידית הילוכים לא יוצאת מ P. המנגנון הזה קיים כמעט בכל המכוניות האוטומטיות משנת 2000 ומעלה. בגטס אין אותו.

 

 

 

 

לדעתי היה צריך לייצר את המתג כך שכאשר הוא תקול האורות עובדים קבוע, עדיף להתניע עם כבלים מאשר תאונה.

 

אם המגעים לא טובים, אור בלם לא ידלק אבל אם הכפתור ישבר או המתג יזוז מהמקום הוא ידלק קבוע.

 

לא חושב שאפשר לתכן גיבוי לכל המצבים.

 

בחלק מהמכוניות אורות בלם מחוברים דרך הסוויץ', מה שמונע ריקון המצבר במקרה של תקלת מעגל סגור. בגטס הם עובדים גם ללא סוויץ'.

 

 

פורסם

יצא לי להתקל בעבודה בהרבה רכבי יונדאי עם תקלות במתג אור בלם, ובמיוחד ברכבי ליסינג שהושארו על D והתדרדרו... גם בדגמי I 25 אותו מנגנון לא בטיחותי בעליל.

פורסם

תודה על השיתוף בוקי.

 

שמתי לב שהתקלה ביוניט אור בלם, נפוצה בעיקר בדגמי I-XX של יונדאי וסביר להניח שגם במקביליהם בקיה.

באופן אישי כבר החלפתי שני יונטים כאלה, ב-I-20 וב-I-30 CW.

פורסם

מספר פעמים יצא לי לתקן מתג כזה גם במיצובישי.התיקון לא מחזיק הרבה זמן כי ברגע שמגעים דפוקים נוצר חום גבוה ואז נגרם נזק לפלסטיקה וגם מגעים מקבלים עיוות מסוים וגם גמישות לא טובה.

אני הבנתי את זה מהר מאוד חבל על זמן של תיקון והתעסקות עם מתג,מחיר של חדש 40-50 שקל ואז יש לך שקט לעוד 15 שנה.

אם כבר פתחת שרשור טוב כזה הייתי רוצה להוסיף תקלה נוספת שגם נפוצה שהייתה אצלי .ככל שרכב מתישן עם הזמן גומי נגדי שלוחץ על מפסק נהרס ונפל ואז לא שמים לב שאור דולק קבוע מתג מתחם ונהרס שוב.במקום גומי מדביק לפדל מטבע של 10 אגורות וזה מחזיק שנים.

פורסם

ציינתי בהודעה שזה פתרון זמני עד שקונים מתג חדש, לא פתרון קבוע. מתג מקורי עלה 80 ש"ח.

 

גומיה עגולה שלוחצת על המתג הייתה עדיין המצב טוב, אוטו בן 10 שנים.

 

 

פורסם
ציינתי בהודעה שזה פתרון זמני עד שקונים מתג חדש, לא פתרון קבוע. מתג מקורי עלה 80 ש"ח.

 

גומיה עגולה שלוחצת על המתג הייתה עדיין המצב טוב, אוטו בן 10 שנים.

 

נכון,רק חיזקתי את דבריך.

למיצי שלי הילפתי לאחר 21 שנה וזה בגלל הגומי שנפל.

מחרו לי מתג של Hyundai כתחילף למקור וזכור לי 48 שקל.

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
ציינתי בהודעה שזה פתרון זמני עד שקונים מתג חדש, לא פתרון קבוע. מתג מקורי עלה 80 ש"ח.

 

גומיה עגולה שלוחצת על המתג הייתה עדיין המצב טוב, אוטו בן 10 שנים.

 

היי בוקי , תודה על השיתוף!

לא ראיתי שאפשר לשלוח לך הודעה פרטית לכן אשאל כאן.

 

האם הגיוני שיוניט אור בלם מסר נשמתו לאחר שנה ? הותקן חדש מקורי לפני כשנה בגטס שנת 2007 שלא גומעת מרחקים ארוכים.

בנוסף אודה לדעת אם אפשר איפה קנית את היוניט.

 

תודה.

×
×
  • תוכן חדש...