Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3391 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה בדיוק העניין, תגדיר 'כל כך הרבה כסף'. משכורת וחצי ממוצעת בישראל זה לא נכנס אצלי להגדרה הזו עבור אוטו.

איכות החומרים וכמובן אם הרכב שמור משפיעים המון. פוקוס בת 5 מתחילה בדרך כלל עם מחלות שאין ביאריס בת 15.

אם האוטו שמור מאוד, ק''מ מועט, מטופל ומתוקתק, אז סד''ג של מחיר המחירון נשמע לי סביר. זה לרכב במצב מצויין, מידיים פרטיות!

 

אוטו שהפלסטיקה מתפוררת בו בטח לא שווה קניה בסכום כזה.

כל כך הרבה כסף = לשלם מעל כמה אלפי שקלים על רכב שמתקרב לגיל 20.

לא מבין למה דווקא נדבקת לפוקוס, אבל סיריון וגטס הן מכוניות אמינות ולא יקרות לתחזוקה שיעשו עבודה לא פחות טובה מהיאריס הזאת, ויהיו צעירות משמעותית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
ב-20 תוכל למצוא רנו קליאו דור 3 ידנית, חדשה בעשור! (אחרי התמקחות קלה), אבל כנראה עם אותו ק"מ.

 

אני מסכים עם זה שקליאו חדשה בעשור (או משהו דומה) במצב טוב עדיפה. אפילו עדיפה בהרבה.

אני לא הייתי משלם את הסכום המדובר עבור ואריס בת 16.

 

אבל יש לזכור שהיאריס זמינה כאן ועכשיו והקליאו היא תיאורטית. נכון שיש כאלו אבל צריך להתחיל לאתר, לבדוק וכד. וייתכן בזבוז אנרגיה וזמן.

זה גם שיקול שיכול להטות לגבי הרכישה של הרכב המוצע.

 

לגבי רכישה מחבר. בעיני המבחן הוא מבחן האמינות.

נניח שאחרי הרכישה מתגלה תקלה בעייתית ברכב.

אם הקרבה לחבר היא כזו שגילוי התקלה יעורר אצל הקונה תהייה האם החבר הסתיר ממנו אז מוטב לא לקנות ממנו רכב, מלכתחילה.

 

אבל אם הקשר הוא כזה שגם אם חו"ח תתגלה תקלה הקונה עדיין ידע בלב שלם שלא הוסתר ממנו דבר אז אין מניעה לקנות מאותו חבר. וזה אף מומלץ.

פורסם (נערך)

מבחינת קלות התחזוקה, ואיכות הרכיבים המכניים, 'הראש השקט' שכל כך חשוב ברכב בתקציב הזה אין לי שום ספק שיאריס שמורה ומטופלת תעשה בית ספר לכל רכב אחר שיוצר גם 10 שנים אחריה.

מבחינת נוחות נסיעה, לא.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

פריג'י - החזקת פעם רכב בן 16 בשימוש יומיומי? אני - יותר מפעם אחת, זה לא תענוג גדול גם אם אמינותו הבסיסית של הרכב טובה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

מחזיק סטארלט שאני היום מתחזק בעצמי ובשיתוף אסף, ובנוסף יאריס בת 10.

היאריס נקנתה לפני 3 שנים. יש ברשותי כל ההסטוריה, הרכב מטופל במורשה ושמור. אנחנו עשינו איתו כבר 70 אלף ק''מ, 0 תקלות (טפו, טפו). רק ריקולים וטעויות מוסכים.

הסטארלט אצלי כבר 7-8 שנים. כל התקלות איתם התמודדתי נבעו מטיפול לקוי/חוסר טיפול. את מערכת הקירור למשל בניתי מאפס, הכל הוחלף. הרכב הזה הוא שכר הלימוד הכי טוב ששילמתי בתחום, מהרגע שלמדתי לעשות דברים לבד ולהפסיק לתת למוסך, כי זו הדרך היחידה ללמוד וגם לחסוך כסף. עם העליה בהבנה שלי ככה פחתו התקלות.

להורים שלי יש קורולה 2004 מליסינג לשעבר. אוטו מסכן, לא מטופל כמעט, נראה כמו מכונית ממכוניות מתנגשות. רבע מיליון ק''מ, לא עשתה להם תקלות בכלל!. פלא. לא הייתי ממליץ לקנות רכב שטופל כך.

לדודה שלי יש יאריס דור ראשון, יד ראשונה עם 400 אלף ק''מ. עכשיו אחרי צבע כללי. מה לעשות? היא מרוצה ממנו.

לרכבים האלו מוניטין מצויין, לא לחינם.

ולכן אני חושב שרכב שמור כזה, מטופל כהלכה, עם נסועה נמוכה ויד נמוכה מבנאדם פרטי זו קניה ששווה את מחיר המחירון.

 

נכון שהיום הסטארלט נוסע פחות, אבל עיקר הנסיעות שלי איתו היו ארוכות ללא חשש.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

הסטארלט אצלי כבר 7-8 שנים. כל התקלות איתם התמודדתי נבעו מטיפול לקוי/חוסר טיפול. את מערכת הקירור למשל בניתי מאפס, הכל הוחלף. הרכב הזה הוא שכר הלימוד הכי טוב ששילמתי בתחום, מהרגע שלמדתי לעשות דברים לבד ולהפסיק לתת למוסך, כי זו הדרך היחידה ללמוד וגם לחסוך כסף. עם העליה בהבנה שלי ככה פחתו התקלות.

...

ולכן אני חושב שרכב שמור כזה, מטופל כהלכה, עם נסועה נמוכה ויד נמוכה מבנאדם פרטי זו קניה ששווה את מחיר המחירון.

 

נכון שהיום הסטארלט נוסע פחות, אבל עיקר הנסיעות שלי איתו היו ארוכות ללא חשש.

 

אתה בעצמך מודה שלקח זמו עד שהרכב הגיע לרמת תחזוקה שלא היו תקלות, והוצאת לא מעט כסף וזמן להגיע למצב הזה.

אין לך מושג מה מצבה של היאריס המדוברת (מעבר לק"מ נמוך) ואתה לא יודע מה ההבנה של הבעלים הפוטנציאלי במכונאות ובכלל.

 

לקחת רכב כזה לבדיקה זה לקבל דף מלא ריג'קטים שקשה להבין מה חשוב ומה לא. אולי היאריס הזאת היא ערימה של תקלות. הרי לא בדקת ואין לך מושג...

 

אני חושב שקניה של רכב בגיל הזה היא בעיקר הימור (אולי ביאריס הימור יותר סולידי אבל עדיין הימור) לאיש הממוצע ברחוב יונדאי אקסנט צעירה בכמעט עשור תהיה בחירה סולידית בהרבה.

 

כל עוד לא בדקת את הרכב הספציפי - אל תציע לאף אחד לרכוש אותו במחירון (המופרך) - כי לא תהיה שם כשהוא יעמוד בפני שוקת שבורה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

בוא אני אצטט את עצמי, כדי שנבין שאין שום מחלוקת:

אם האוטו שמור מאוד, ק''מ מועט, מטופל ומתוקתק, אז סד''ג של מחיר המחירון נשמע לי סביר. זה לרכב במצב מצויין, מידיים פרטיות!

 

קרא אחורה, פות''ש בעצמו מציין רכב מטופל ומתוקתק. בהנחה שהוא יודע על מה הוא מדבר, אז הקנייה לדעתי טובה.

רכב שלא ידוע מה מצבו באופן ברור - להתרחק. הסמל כבר לא חשוב. הרי בכל מקום הדגשתי שתי מילים: שמור ומטופל.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
×
×
  • תוכן חדש...