Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

B4 או 3008


rafya011
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3424 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, לפני שאתם קופצים עם : "מה אתה משווה בכלל ? אלה סגמנטים שונים", ו"צריך להשוות תפוחים לתפוחים", אני מתעקש שבכל זאת אני מתלבט בין שתי המכוניות האלה. מבחינתי אני משווה אוטו לאוטו, שניהם צריכים לקחת אותי מנקודה לנקודה בנוחות וביטחון.

אני נוסע לפחות 30,000 ק"מ בשנה, בחמש השנים האחרונות ברנו פלואנס דיזל (ידנית, אגב, כמו ב-40 השנים האחרונות). בזמן האחרון אני חוזר הרוס מנסיעות של שעה וחצי שעתיים ואני מייחס את זה בעיקר לאוטו : רעש ורעידות.

אני חושב שזה לא פינוק לעלות קצת ברמה אלא הכרח.

אני מתלבט בין סובארו B4 מודל 2015/16 (אולי אפילו חדשה) לבין 3008 דיזל חדשה.

מה חשוב לי ? קודם כל אמינות, אם אוטו לא אמין, אין מה להמשיך. אחר כך נוחות ובטיחות, אחר כך גם חיסכון... אני מתכוון להחזיק את האוטו חמש שנים.

מצד אחד הסובארו אמורה להיות אמינה מאוד ונוחה מאוד, מצד שני צריכת הדלק שלה כמובן יותר גבוהה מדיזל. אם אני עושה חשבון, זה הפרש של בערך 6,000 ₪ לשנה. אבל אם ניקח בחשבון אמינות , שלושה ימי מוסך בשנה מוחקים את ההפרש הזה (אני עצמאי ויום עבודה שלי זה אלף אלפיים שקל) גם אם הרכב באחריות, את ימי העבודה שהפסדתי, אף אחד לא יכסה. (ואילו כעצמאי, הוצאות הדלק מוכרות בחלקן, אז...)

אני מבין קצת במכוניות, ויודע לדקלם את המפרטים של שתי המכוניות, אבל ממש לא מצליח להחליט.

אשמח לשמוע את דעתכם, איזה שיקולים אתם הייתם לוקחים בחשבון ? במיוחד אם למישהו יש ניסיון עם המכוניות השונות (מהסגמנטים השונים...). באיזו מהמכוניות הייתם מעדיפים לבלות 30,000 ק"מ (או יותר) בשנה ?

לא שהעלות לא חשובה, אבל מהחשבון שלי, עלות החזקת כל אחת מהמכוניות לאורך חמש שנים פחות או יותר דומה (הפרש מחיר קניה ומכירה, דלק, טיפולים, ביטוח וכו') תקנו אותי בבקשה אם אני טועה.

תודה

רפי

פורסם
טוב, לפני שאתם קופצים עם : "מה אתה משווה בכלל ? אלה סגמנטים שונים", ו"צריך להשוות תפוחים לתפוחים", אני מתעקש שבכל זאת אני מתלבט בין שתי המכוניות האלה. מבחינתי אני משווה אוטו לאוטו, שניהם צריכים לקחת אותי מנקודה לנקודה בנוחות וביטחון.

אני נוסע לפחות 30,000 ק"מ בשנה, בחמש השנים האחרונות ברנו פלואנס דיזל (ידנית, אגב, כמו ב-40 השנים האחרונות). בזמן האחרון אני חוזר הרוס מנסיעות של שעה וחצי שעתיים ואני מייחס את זה בעיקר לאוטו : רעש ורעידות.

אני חושב שזה לא פינוק לעלות קצת ברמה אלא הכרח.

אני מתלבט בין סובארו B4 מודל 2015/16 (אולי אפילו חדשה) לבין 3008 דיזל חדשה.

מה חשוב לי ? קודם כל אמינות, אם אוטו לא אמין, אין מה להמשיך. אחר כך נוחות ובטיחות, אחר כך גם חיסכון... אני מתכוון להחזיק את האוטו חמש שנים.

מצד אחד הסובארו אמורה להיות אמינה מאוד ונוחה מאוד, מצד שני צריכת הדלק שלה כמובן יותר גבוהה מדיזל. אם אני עושה חשבון, זה הפרש של בערך 6,000 ₪ לשנה. אבל אם ניקח בחשבון אמינות , שלושה ימי מוסך בשנה מוחקים את ההפרש הזה (אני עצמאי ויום עבודה שלי זה אלף אלפיים שקל) גם אם הרכב באחריות, את ימי העבודה שהפסדתי, אף אחד לא יכסה. (ואילו כעצמאי, הוצאות הדלק מוכרות בחלקן, אז...)

אני מבין קצת במכוניות, ויודע לדקלם את המפרטים של שתי המכוניות, אבל ממש לא מצליח להחליט.

אשמח לשמוע את דעתכם, איזה שיקולים אתם הייתם לוקחים בחשבון ? במיוחד אם למישהו יש ניסיון עם המכוניות השונות (מהסגמנטים השונים...). באיזו מהמכוניות הייתם מעדיפים לבלות 30,000 ק"מ (או יותר) בשנה ?

לא שהעלות לא חשובה, אבל מהחשבון שלי, עלות החזקת כל אחת מהמכוניות לאורך חמש שנים פחות או יותר דומה (הפרש מחיר קניה ומכירה, דלק, טיפולים, ביטוח וכו') תקנו אותי בבקשה אם אני טועה.

תודה

רפי

 

חבר שלי מכר לפני חודש 3008, עם 40,000 שנקנתה לפני פחות משנה.

רכב חדש דנדש, נהג יחיד.

הוא הספיק להוציא בפחות משנה מעל 9000₪ תיקונים.

ולמה ?

גם במוסך עדכנו אותו שיש בעיה עם הטורבו בפיזו 3008.

אם תסתכל ביד 2, הם נמכרות ב 10000₪ מתחת למחירון.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

לדעתי - אין כאן שאלה אמיתית, ה3008 דיזל לוקחת (בהליכה [הליכת ירח אפילו;] )

 

אמינות: נכון שהאחת יפנית והשניה צרפתית, אבל פג'ו של היום איננה דווקא פג'ו של לפני עשור. היו להם כמה פאשלות אבל בסה"כ אני לא חושב שמדובר ברכב לא אמין באופן מובהק, בטח לא כזה שדורש הרבה הרבה יותר תחזוקה (3 ימים בשנה של השבתה עקב תחזוקת-בלת"מ לרכב חדש זה די רע).

נוחות ובטיחות - תבדוק ותשווה לבד ותחליט (נוחות, לדוגמא, זה סובייקטיבי לגמרי).

 

מבחינת עלויות תחזוקה- כאן אני כבר חולק עליך מאוד. בנסועה שאתה מתאר, אני בספק גדול (מאוד) שההפרש בין שני הרכבים האלו לאחר שקלול כל הפרמטרים יהיה שקול. הB4 לא חסכונית בדלק, ורכב כזה עם הנסועה שלך יקבל מכת מחץ בירידת הערך, יותר מאשר רכב דיזל שעושה נסועה דומה. בנוסף (אזהרה: כאן זה הופך לספקולציה אישית) ה3008 עושה את כל הסימנים של להיות רכב מוצלח מאוד מכל הבחינות האפשריות כמעט (פרמטר האמינות טרם ידוע שכן מדובר ברכב חדש).

עוד צריך לזכור שה3008 הוא דגם חדש, בעוד הB4 הוא דגם ישן (ונדמה לי שבדיוק לפני מתיחת פנים / החלפה) ויש לזה השלכה ישירה על מה שיקרה בעת המכירה העתידית.

מכל הסיבות הנ"ל, אני מעריך שהדגם הזה יהיה מבוקש יותר בעתיד מאשר הB4 אבל כאן אני שוב מזכיר שמדובר בספקולציה אישית בלבד ואדם אחר יכול לטעון שארץ המוצא של הסובארו יהווה גורם חזק יותר.

 

לכן, כאמור, אם אני בנעליים שלך אז קודם כל עושה נסיעות מבחן, ובהינתן שאין העדפה מאוד מובהקת לאחד הרכבים בוחר ב3008.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

B4 עם מנוע 2.5 לא תתן צריכה שמתקרבת ל3008 דיזל. בנסועה כזאת זה שיקול חשוב.

 

אפשר לשאול למה הבחירה דווקא בין שני הרכבים האלו? אם רעש ורעידות זה מה שהפריע לך בפלואנס, אולי באמת כדאי לך לשקול רכב בנזין או הייבריד, למשל סונטה, קאמרי, פריוס, איוניק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לדעתי - אין כאן שאלה אמיתית, ה3008 דיזל לוקחת (בהליכה [הליכת ירח אפילו;] )

 

 

נסחפת לגמרי ותן לי לנחש, מעולם לא נהגת ב- B4?

פורסם
חבר שלי מכר לפני חודש 3008, עם 40,000 שנקנתה לפני פחות משנה.

רכב חדש דנדש, נהג יחיד.

הוא הספיק להוציא בפחות משנה מעל 9000₪ תיקונים.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

על מה הוא הוציא 9000 שקלים אם הרכב באחריות?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

הערה לגבי ה B4. היא עברה מתיחת פנים. שים לב שאתה קונה את הדגם החדש ולא הישן.

שיקול נוסף - מועד אספקה. ל 3008 צריך לחכות כשלושה חודשים, עד כמה שידוע לי.

ביצעת נסיעות מבחן עליהן? זה חשוב לצורך קבלת החלטה כי בסופו של דבר התחושה הסוביקטיבית קובעת

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

פורסם
על מה הוא הוציא 9000 שקלים אם הרכב באחריות?

 

פחם על מגדש הטורבו ועוד איזה חיישן שאני לא זוכר מהו.

הרכב בדיוק סיים אחריות.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

^ אז הרכב לא בן שנה "חדש דנדש נהג יחיד" כמו שציינת, אלא בן 3 או 4 שנים וצפונה, ונמצא אצל החבר שלך כשנה. ואז נשאלת השאלה מה עבר עליו בשלוש השנים הראשונות, האם הוא עם המנוע טרם השיפורים, ועוד 100 שאלות בעניין. חדש הוא לא היה.

המידע הראשוני שהבאת הוא פשוט שגוי.

מיותר לציין או שצריך לציין שהוא כמובן שונה בכל רכיב וחלק מהרכב עליו שואל פות"ש.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

ה"חבר" נסע עם פיגו 3008 מודל 2013 . מנוע בנזין THP156 או בסימולו EP6CDT. מנוע פח ששופר רק ב 2015 .אז השוואה פה באמת לא במקום.

לגבי ה 3008 מודל 2017: היא מצויידת במנוע דיזל 1.6 (DV6...) שאינו חדש בקונצרן משנת 2008 , טורבו של Garret ובגיר יפני שזו הגרסה השלישית שלו וגם איתו לא ידועות בעיות מיוחדות ( משנת 2010).

מנוע הדיזל הזה מותקן גם במזדה 3 קרוב לעשור ! , וולו S40 ועוד.

פרי פיתוח משותף של פורד ו PSA .

(הביאו גם את גרסת ה 2 ליטר לארץ).

מנגד:

ה B4 מכונית מצויינת , נוחה ומאד מאובזרת אבל למכור אותה אח"כ עם כל הנסועה שלך...תחשוב על זה (ואני בטוח שמנוע הבוקסר שלה ישרוד אותו זמן בטיפול נכון)

יש גם את עניין הגב: אני אוהב לשבת גבוה .

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
חבר שלי מכר לפני חודש 3008, עם 40,000 שנקנתה לפני פחות משנה.

רכב חדש דנדש, נהג יחיד.

הוא הספיק להוציא בפחות משנה מעל 9000₪ תיקונים.

ולמה ?

גם במוסך עדכנו אותו שיש בעיה עם הטורבו בפיזו 3008.

אחד הפוסטים הכי מטעים שקראתי...

פורסם

בק"מ הזה רכב דיזל/היברידי יתנו את הטוב ביותר בצריכת הדלק.חשוב שוב,האם אתה ממשיך לצמצםאת עצמך לשתי אפשרויות בלבד או מסתכל גם על רכבים אחרים כמו הונדה ג'אז היברידי או טויוטה פריוס למשל.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

מה חשוב לי ? קודם כל אמינות, אם אוטו לא אמין, אין מה להמשיך.

 

זה קל.

סובארו.

 

אני לא חושב שהבדלים באמינות הם קריטיים, אבל אם זה העניין הכי משמעותי - סובארו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לך עשה נסיעת מבחן ותוכל אז להחליט בקלות. הפז'ו אמנם חדשה לחלוטין ולכן שאלת אמינותה עדיין פתוחה, אבל מנועי הדיזל שבה כבר מככבים בקונצרן מספר שנים ומגלים אמינות מופתית וחיסכון יוצא דופן בצריכת דלק, לא רואה סיבה בשלה ההפז'ו תהיה נחותה מהסובארו מבחינה זו.

×
×
  • תוכן חדש...