rafya011
-
הודעות
19 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי rafya011
-
ידידנו דור צודק באלף אחוז ! ועל זה נאמר : "מי שחמור, אוכל קש". התעצלתי להזמין את הרכב מראש, כשהגעתי לשדה התעופה התברר שבאף דלפק אין מכונית פנויה ! רק באחת החברות קרה נס ומצאו לי את הרכב האחרון, היה ברור לכולם שאני אשכור את הרכב כמעט בכל מחיר, וזה מה שקרה... מוסר השכל... . מבחינת הזמן : שני הסיורים לוקחים יחד כשעתיים. כמובן שמי שרוצה להמשיך ללטף מכוניות יכול להישאר יותר, ויש מה...
-
בביקור שלי בצ'כיה לאחרונה, ביקרתי במפעל ההרכבה של "סקודה" בצ'כיה, בעיר מלאדה בולסלאב.חיפוש skoda museum בגוגל יציג לכם את כל הפרטים, אבל בכל זאת קצת מניסיוני.העיר נמצאת במרחק של כשעת נסיעה מפראג, הביקור כולל שני מרכיבים : - ביקור במוזיאון עצמו, המציג שלל כלי רכב, החל מהאופניים הראשונים של האדונים הנכבדים לורין וקלמנט , כמובן כל הדגמים ההיסטוריים, ועד הדגמים האחרונים. ניתן לבקר במוזיאון באופן חופשי, או בליווי מדריך עם הסברים (באנגלית) מה שמומלץ. - ביקור במפעל ההרכבה, הנמצא במרחק כמה דקות נסיעה מהמוזיאון. ביקור זה אפשרי כמובן רק בליווי מדריך. שני החלקים של הביקור מרתקים, במיוחד עם ההסברים של המדריכה . אין הסעה בין האתרים, לכן נדרש רכב, למרות שיש גם רכבת המגיעה לעיר. כרטיס משולב לשני הסיורים כולל הדרכה עולה כ-30 ₪... במקום גם מסעדה נחמדה מאוד ואיכותית באותה רמת מחיר... מומלץ להזמין את הסיורים מראש באמצעות רישום באתר. אנחנו שכרנו רכב עם הגיענו לשדה התעופה, סקודה אוקטביה (כמובן...) דיזל ידנית, תענוג. ה"ווייז" הביא אותנו לשם בקלילות, המחיר ליום שכירות היה כ-360 ₪, ועוד כמה עשרות שקלים דלק. עדיף להזמין את הרכב מראש (מה שאנחנו לא עשינו), דבר שיוריד את המחיר באופן משמעותי וגם יחסוך התרוצצות. את הרכב החזרנו בערב לשדה התעופה ומשם לקחנו מונית למלון והמשכנו את הבילוי בעיר בלי רכב.אפשר כמובן לשלב את הנסיעה למוזיאון בביקור בכפר או טירה בדרך, יש כמה כאלה, ואז זה יום טיול מושלם. גם בת הזוג שלי, שאינה ממש חובבת מכוניות, נהנתה מאוד.
-
שלום אני חולם שיהיה לי Mirror Link ברכב ... (B4 2015) האם הדבר הזה עשוי להגשים את חלומי ? יש למישהו ניסיון עם האביזר הזה ? תודה רפי https://www.ebay.com/itm/Universal-Car-Wifi-Mirror-Link-Screen-Android-iOS-Electric-DLNA-Airplay-Adapter-/253086256755?_ul=IL
-
אני מדבר על הקליאו דור 3
-
שלום הרכב מיועד לבן שלי שאמור ללמוד במכללת ספיר. להסתובב שם במשך השבוע ולחזור למרכז בסופי שבוע השיקולים העיקריים: - אמינות,אני לא רוצה להתעסק עם האוטו... - בטיחות. מדובר בבן שלי... אשמח לשמוע את דעת בעלי הניסיון. האם שווה לעשות מאמץ ולעלות למודל 2013, יש שינוי מהותי באחד הרכבים ? תודה מראש רפי
-
אני עומד לקנות רכב לבן שלי ומתלבט בין כמה דגמים, ידניים כולם. ה"פייבוריט" הוא רנו קליאו דור 3 שנת 2011-2 אפשר להשיג במחיר טוב, רכב עם ק"מ נמוך. באים בחשבון גם : אופל קורסה, פורד פיאסטה , קיה ריאו, אבל רכבים אלה באותו שנתון , עם ק"מ דומה יעלו יותר. אשמח לשמוע יתרונות וחסרונות לכל דגם , ממה להיזהר ולמה לשים לב. הקריטריונים הם : אמינות, אמינות ואמינות (זאת לא טעות...) אחר כך בטיחות, ואחר כך חיסכון .
-
יש לי B4 מודל 2015 כחצי שנה, לגבי תצרוכת הדלק, יש להפריד בין שני מצבים : נסיעה בין עירונית. הרכב הפתיע אותי לטובה בצורה מדהימה, בנסיעה רגועה של כ- 110 קמ"ש, תצרוכת הדלק היא כ- 15 ק"מ לליטר. אני מדגיש שזה מניסיון של כחצי שנה. כאשר הנסיעות הן בין עירוניות בלבד : מודיעין - דימונה לדוגמא, אני עושה 900 ק"מ למיכל (60 ליטר). לגבי נסיעות עירוניות, התמונה שונה לחלוטין, מחוג מד הדלק בנפילה חופשית... כל רמזור עולה שקל... צריכת הדלק בין 5ל- 10ק"מ לליטר תלו בתנועה, כמה רמזורים וכו'. הנסיעות שלי הן 90 % פחות ביעירוניות. הרכב הקודם שלי היה רנו פלואנס דיזל ידני, עם אותו נהג (אני) ואותו תמהיל נסיעה, מחשב הדרך הראה בממוצע כ-6 ליטר ל100 ק"מ.הB4 מראה כ 7 - 7.5 ליטר ל-100 ק"מ
-
שלום אני חושב לקנות את הרכב זה, יש כה מכוניות אלה בשוק. לבעלי ניסיון עם הרכב : איך הוא ? מה צריך לבדוק וממה להיזהר ? איזו תיבת הילוכים יש בדגם הזה ? תודה
-
שלום לכם בשעה טובה התחדשתי ב-B4 מודל 2015 אני מאוד רוצה אנדרואיד / WAZE במסך המקורי של הרכב. (גם שיקוף של מסך הטלפון) איזה אפשרויות יש ? אני מעדיף שלא להחליף את מערכת המולטימדיה המקורית. תודה רפי
-
שלום אני מתכוון לנסוע לקנות רכב בקרית שמונה. יש למישה המלצה על מכון בדיקה בסביבה ? תודה
-
שלום מצאתי רכב יד שניה שנראה לי מתאים. אני גר במרכז והמוכר בקרית שמונה. כאשר המוכר קרוב,אני בודק את הרכב, חותם זיכרון דברים וחוזר למחרת עם צ'ק בנקאי (וביטוח) במקרה זה נראה לי בעייתי לשרוף יומיים. מה עושים במקרה זה ? איך אפשר לסגור את זה ביום אחד ? תודה רפ
-
טוב, לפני שאתם קופצים עם : "מה אתה משווה בכלל ? אלה סגמנטים שונים", ו"צריך להשוות תפוחים לתפוחים", אני מתעקש שבכל זאת אני מתלבט בין שתי המכוניות האלה. מבחינתי אני משווה אוטו לאוטו, שניהם צריכים לקחת אותי מנקודה לנקודה בנוחות וביטחון. אני נוסע לפחות 30,000 ק"מ בשנה, בחמש השנים האחרונות ברנו פלואנס דיזל (ידנית, אגב, כמו ב-40 השנים האחרונות). בזמן האחרון אני חוזר הרוס מנסיעות של שעה וחצי שעתיים ואני מייחס את זה בעיקר לאוטו : רעש ורעידות. אני חושב שזה לא פינוק לעלות קצת ברמה אלא הכרח. אני מתלבט בין סובארו B4 מודל 2015/16 (אולי אפילו חדשה) לבין 3008 דיזל חדשה. מה חשוב לי ? קודם כל אמינות, אם אוטו לא אמין, אין מה להמשיך. אחר כך נוחות ובטיחות, אחר כך גם חיסכון... אני מתכוון להחזיק את האוטו חמש שנים. מצד אחד הסובארו אמורה להיות אמינה מאוד ונוחה מאוד, מצד שני צריכת הדלק שלה כמובן יותר גבוהה מדיזל. אם אני עושה חשבון, זה הפרש של בערך 6,000 ₪ לשנה. אבל אם ניקח בחשבון אמינות , שלושה ימי מוסך בשנה מוחקים את ההפרש הזה (אני עצמאי ויום עבודה שלי זה אלף אלפיים שקל) גם אם הרכב באחריות, את ימי העבודה שהפסדתי, אף אחד לא יכסה. (ואילו כעצמאי, הוצאות הדלק מוכרות בחלקן, אז...) אני מבין קצת במכוניות, ויודע לדקלם את המפרטים של שתי המכוניות, אבל ממש לא מצליח להחליט. אשמח לשמוע את דעתכם, איזה שיקולים אתם הייתם לוקחים בחשבון ? במיוחד אם למישהו יש ניסיון עם המכוניות השונות (מהסגמנטים השונים...). באיזו מהמכוניות הייתם מעדיפים לבלות 30,000 ק"מ (או יותר) בשנה ? לא שהעלות לא חשובה, אבל מהחשבון שלי, עלות החזקת כל אחת מהמכוניות לאורך חמש שנים פחות או יותר דומה (הפרש מחיר קניה ומכירה, דלק, טיפולים, ביטוח וכו') תקנו אותי בבקשה אם אני טועה. תודה רפי
-
שלום אני חושב לקנות רכב כזה מודל 2015\16 או חדש. יש לי כמה שאלות א. איך אפשר לשפר את בידוד הרעשים ומי עושה דברים כאלה. ב. מה האפשרויות למולטימדיה אנדרואיד ? תודה רפי
-
הסבת מערכת מולטימדיה קיימת לאנדרואיד
rafya011 פרסם הודעה בנושא של rafya011 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
עדכון : התענינתי ברכישת B4 חדשה בסוכנות סובארו ,כמובן שאלתי גם על האפשרות למולטימדיה מבוססת אנדרואיד, התשובה שקיבלתי מאיש המכירות : "אנחנו שולחים את המולטימדיה המקורית לפריצה ואז מוסיפים לה רכיבי אנדרואיד, זה עולה 3,000 ₪" לי זה נשמע חירטוט ממדרגה ראשונה, (זה במקרה גם מחיר מולטימדיה חדשה) אני טועה או שיש אפשרות כזאת ? -
שלום אני מתכנן לרכוש סובארו B4 מודל 2015 או 2016. אני מאוד רוצה מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד כך שאוכל לדוגמאלהשתמש ב-WAZE. אני לתומי חשבתי שניתן לחבר למערכת המקורית של הרכב דונגל אנדרואידחיצוני כמו זה : בדקתי עם כמה וכמה מתקינים, כולם ציינו שאפשרות לא אינה קיימת והציעולי להחליף את מערכת המולטימדיה כולה במערכת חדשה המבוססת על אנדרואיד. מסיבות מובנות, אני לא מתלהב מהאפשרות הזאת. האם ידועה למישהו בכל זאת האפשרות לתוספת חיצונית למערכת במקום החלפתה ? תודה
-
רכישת רכב בסוף שנה - תקציב 170K - ג'יפון/משפחתי מנהלים?
rafya011 פרסם הודעה בנושא של edan839 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מה רכ בסובארו B4 ? -
תודה לעונים, אבל עדיין לא הבנתי מה עומד מאחורי : "עלויות אחזקה גבוהות" : - צריכת הדלק היא כ-12 קמ"ל מחוץ לעיר, סביר. קצת יותר ממשפחתית. - ביטוח, שאלתי וזה קצת יותר גבוה ממשפחתית. (כ-15 %) - טיפולים, אין לי מושג, כמה יקר זה כבר יכול להיות ? - ירידת ערך, נכון, הרכב מאבד הרבה מערכו בשנים הראשונות, אבל אם אני מחזיק אותו חמש שנים, זה כבר גם סביר. אגב , גם לאמינות יש ערך, אם ניקח בחשבון שהסבירות לבזבוז ימי עבודה במוסף נמוכה, אז זה רווח נקי. אודה לכל מי שיוסיף לי שכל בעניין הזה
-
שלום לחברי הפורום אני נוסע בשנים האחרונות במכוניות עם מנוע דיזל וידניות (כיום רנו פלואנס, קודם סקודה אוקטביה) לאחרונה, כנראה עם הגיל (רמז : אני נוהג כבר קרוב ל-40 שנה, ותמיד בידניות), אני חוזר מנסיעות של שעה שעתיים הרוס מעייפות. אני נוהג בין 30 ל-40 אלף ק"מ בשנה והחלטתי "לעלות כיתה" וללכת על משהו יותר מפנק, מה שנקרא בארץ "מכונית מנהלים". אחרי שבחנתי את האלטרנטיבות, נראה לי שאני הולך על ה-B4, ביררתי את הנתונים : המכונית נבחנה בארה"ב על ידי חברות הביטוח וזכתה לציונים גבוהים ביותר בתחום האמינות והבטיחות (מבוססים על מבחני ריסוק וסקרי אמינות !) ולסופרלטיבים מרשימים של עיתונאי רכב. אחרי זה עשיתי נסיעת מבחן, ובכן האוטו נוח, בידוד הרעשים יכול להיות יותר טוב למכונית בקטיגוריה הזאת, אבל בסך הכול הצירוף של : אמינות, בטיחות ונוחות נראה לי מצוין. בהתאם לנתונים האלה, הרכב היה אמור להיות אחד הנמכרים ביותר, אבל נמכר מתחילת השנה בפחות מ-400 יחידות. שאלתי לחברי הפורום (בעלי הניסיון וההיכרות עם הרכב) : האם אני טועה ? יש משהו שלא הבחנתי בו ? יש כאן קאצ' ? משהו בארץ שונה מאשר בארה"ב ? אני יודע שהאוטו לא חזק בשמירת ערך (כמו המכוניות האחרות בקטגוריה), לא הכי חסכוני בדלק, וגם צריך להחליף תמיד את כל ארבעת הצמיגים... האם פיספסתי משהו ? איך עלויות האחזקה ? אני מחליף רכב כל חמש שנים ולא רוצה ליפול. שאלה נוספת : אין לי בעיה לקנות רכב חדש, אבל הפרש המחיר בין חדש לדגם הקודם, 2014 , מדהים. האם עדיף ללכת על מודל 2014 שמור טוב ? מדובר על הפרש של כ-60,000 ש"ח לשנתיים ! האם יש משהו בדגם החדש ששווה את ההפרש הזה ? אם ללכת על מודל 2014, יש משהו שצריך לשים לב אליו ? תודה מראש לעונים.
