Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום כמעט שנה עם פיג'ו 108 1.2 ידני הטוב הרע והלא נורא


ay115

פוסטים מומלצים

סיכום שנה 6:

 

אז איכשהו עברה עוד שנה, המרחק לעבודה התקצר ל-5 ק"מ לכיוון, צריכת הדלק נשארה באזור ה-13 ק"מ (פקקים ורכב שבקושי מצליח להתחמם לפני שאני חונה).

היקף הנסיעות השנה עמד על 8,000 ק"מ לערך.

 

השנה הייתה השנה הכי יקרה מבחינת אחזקת הרכב - אחרי 5 וחצי שנים (ו50,000 ק"מ) החלפתי צמיגים לראשונה (המקוריים שרדו ממש יפה, אז לא לשפוט), בנוסף החלפתי השנה את רצועת הטיימינג (למרות הנחיית היבואן ל10 שנים או 165,000 ק"מ) ורצועת האביזרים שנסדקה קלות והתחילה לשרוק שהרכב קר, ריעננתי גם את נוזל הבלים (בהתאם להוראות היצרן יש לרענן כל שנתיים).

 

רבעיית הצמיגים עלו 1,200 ש"ח 

הטיפול (כולל הטימינג) בגבע - 3,000 ש"ח (ועוד 200 ש"ח לשירות העברת הטסט).

 

לא היו תקלות במהלך השנה האחרונה, המצבר חגג לאחרונה 3 שנים - ואני צופה את החלפתו בחודשים הקרובים.

לגבי רצועת הטיימינג - הרכב עבר 56,000 ק"מ - ולדברי המוסך, הרצועה רק התחילה להתפורר (למרות שמדובר ברצועה דור ראשון) את 35,000 הק"מ הראשונים הרכב עבר בנסיעה בין עירונית ללא פקקים ואת ה20,000 ק"מ האחרונים הוא העביר בנסיעה משולבת, ברובה בפקקים על כביש 4/איילון ובתוך העיר.

 

בקרוב מתחילים את עבודות הרכבת הקלה (הקו הסגול) באזור דרך השלום-דרך הטייסים, מה שיביא להפקעת חלק גדול (מאוד) של מקומות החניה בשכונה, מה שהולך להביא להחרפת מצוקת החניה בצורה משמעותית, 

מה שגורם לי לשקול את מכירת הרכב בחודשים הקרובים.

 

 

 

 

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפותח השרשור - קודם כל תודה על יומן התחזוקה של הרכב - אהבתי לקרוא. 

 

השאלות שלי לא יהיו לגבי עלויות הטיפולים או האמינות של הרכב - סה"כ נראה תקין לחלוטין (חלום למען האמת) ואני מודע היטב לרעשים שרכב כזה מביא איתו ועד כמה אפשר לטפל בזה. 

 

השאלה שלי היא לגבי נוחות המחיה עם הרכב ביום יום - האם חווית כלשהם כאבי גב\מותניים מהמושב? בייחוד אחרי נסיעות של למעלה מחצי שעה. 

האם יש כלשהם כאבים בברך שמאל הודות הקלאץ'? (למרות שזה מאוד אינדיבידואלי - תשובה של בעלים של רכב הכי אמינה בעיני). 

 

ולגבי זה שאין לך פתח מזגן מרכזי ובחורף החימום לידיים לא טוב - תשמע, עוד לא היה לי רכב אחד שהמזגן בדקות הראשונות יעיל בו - למעט רכבים שיש להם הגה מתחמם שזה פיצ'ר שאתה רוצה בארץ אולי יומיים בשנה - תקנה לך זוג כפפות נהיגה ותשמור ברכב - הכי טוב, הכי יעיל - בייחוד אם אתה מגיע מעולם הדו גלגלי - זה לא חדש לך. 

 

5 דקות ראשונות - מוריד מהידיים והכל כבר יופי טופי. 

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, lanosforce כתב:

 

השאלות שלי לא יהיו לגבי עלויות הטיפולים או האמינות של הרכב - סה"כ נראה תקין לחלוטין (חלום למען האמת) ואני מודע היטב לרעשים שרכב כזה מביא איתו ועד כמה אפשר לטפל בזה. 

 

היי - איך תקין לחלוטין ?  ציין שהרצועה כבר החלה להתפורר ולפי הפרסומים פה בפורום - זה רק עניין של זמן עד שיבוא גזר הדין.. הבנתי נכון ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, familyguy כתב:

היי - איך תקין לחלוטין ? 

השאלות שלי לא היו...  :p

 

שאלתי את פותח השרשור לגבי - נוחות המושב והקלאץ'.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, familyguy כתב:

 

היי - איך תקין לחלוטין ?  ציין שהרצועה כבר החלה להתפורר ולפי הפרסומים פה בפורום - זה רק עניין של זמן עד שיבוא גזר הדין.. הבנתי נכון ? 

אם זה רק התחלה אז הרשתית של משאבת השמן  לא אמורה הייתה להיות חסומה. ולכן לא צריך להיות נזק.

  • מעניין 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פג'ו 108 1.2 שלוש צלינדר - גם סובל מזה? 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם מנוע פיורטק, יש דיווחים גם על המנוע הזה.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וובכן - באמת חלום אם זו חווית השימוש שפותח השרשור חווה ואני מקווה שבפועל זה המייצג. מרד אלורז. עדיין - מאוד מעוניין לדעת מפותח השרשור את נושא המושב והקלאץ'. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שאכן צוין, הפיג'ו 108 בניגוד לדגמים המקבילים (C1, וה-AYGO) זכתה במנוע הפיור-טק (שאגב, הביא לכך שבחרתי בה במקום ב-C1 שהייתה זולה בכמה אלפי ש"ח ב-2016 טרם היה ידוע על התקלה ברצועת התזמון, ותוספת הכח שכנעה אותי להוסיף את ההפרש).

 

על אף העובדה שלא נשאל - הרכב מגלה אמינות מצויינת, אף אם לא מופתית - התקלה היחידה שאירעה (ומקווה שלא פותח פה לשטן) הייתה בנגד מהיריות למאוורר, שהחליט להפסיק להפעיל את המהירות הנמוכה (התקלה אירעה כחצי שנה לאחר תום האחריות - והנזק היה כ-400 ש"ח בגבע. ככל הנראה מדובר בתקלה מוכרת, בעל רכב זהה דיווח על תקלה זהה (וזכה לתיקון חינם מלווינסקי, מחוץ לתקופת האחריות).

 

הרכב מאוד פשוט מבחינה מכנית, ומאוד זול לטיפול ואחזקה - ועד כה על אף החשש מהרצועה שעשויה להתפורר, וההתנהלות הכושלת של לווינסקי, בהתמודדות עם תקלה זו,

שכן, למיטב ידיעתי, הרבה רכבים עם המנוע האטמוספרי סבלו מהתופעה ומהשלכותיה.

 

לפני כשעה, lanosforce כתב:

השאלה שלי היא לגבי נוחות המחיה עם הרכב ביום יום - האם חווית כלשהם כאבי גב\מותניים מהמושב? בייחוד אחרי נסיעות של למעלה מחצי שעה. 

האם יש כלשהם כאבים בברך שמאל הודות הקלאץ'? (למרות שזה מאוד אינדיבידואלי - תשובה של בעלים של רכב הכי אמינה בעיני). 

 

ולגבי זה שאין לך פתח מזגן מרכזי ובחורף החימום לידיים לא טוב - תשמע, עוד לא היה לי רכב אחד שהמזגן בדקות הראשונות יעיל בו - למעט רכבים שיש להם הגה מתחמם שזה פיצ'ר שאתה רוצה בארץ אולי יומיים בשנה - תקנה לך זוג כפפות נהיגה ותשמור ברכב - הכי טוב, הכי יעיל - בייחוד אם אתה מגיע מעולם הדו גלגלי - זה לא חדש לך. 

 

5 דקות ראשונות - מוריד מהידיים והכל כבר יופי טופי. 

 

 

עכשיו לעניין מה שכן נשאל, 

הרכב מאוד נוח - בניגוד לרכבי מיני אחרים שהגיעו לארץ בזמנו (במיוחד בגרסאות הידניות) כיסא הנהג מאפשר כיוונים והתאמות בכל המישורים, כולל בגובה המושב, ואני לא מתקשה למצוא זוויות ישיבה נוחה.

ביצעתי נסיעות ארוכות עם הרכב ברוב כבישי הארץ (למעט הגבול הדרומי, טיילנו בכל רחבי הארץ) - בדרך כלל בהרכב זוגי, ולא הרגשתי אי נוחות משמעותית אפילו לאחר נסיעה של 3+ שעות רצופות (נסיעה  מאשקלון לאזור החרמון), כמו כן, לצערי אני נוסע בעיקר בפקקים של ת"א-ר"ג, כך שלפעמים נסיעה של 6 ק"מ, לוקחת חצי שעה, ויותר.

 

הקלאצ, והעברת הילוכים - הם סיפור אחר, דוושת הקלאצ' על אף העובדה שהיא עם כבל - נעדרת כל תחושה, ולקח לי הרבה זמן להתרגל לנקודת החיכוך, ידית ההילוכים גם פחות לטעמי, היא ארוכה מאוד - כך שהיא נמצאת בערך בגובה הברך של הנוסע, והתנועה שלה יחסית מגושמת. אבל אחרי עשרות ק"מ עם הרכב (ו-6 שנים) אני פחות שם לב לכך, אלא לאחר נסיעה ממושכת על רכב ידני אחר.

אבל לא סבלתי מאי נוחות בברך, בטח שלא יותר מאף רכב ידני אחר.

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 15.3.2022 בשעה 21:17, ay115 כתב:

בקרוב מתחילים את עבודות הרכבת הקלה (הקו הסגול) באזור דרך השלום-דרך הטייסים, מה שיביא להפקעת חלק גדול (מאוד) של מקומות החניה בשכונה, מה שהולך להביא להחרפת מצוקת החניה בצורה משמעותית, 

מה שגורם לי לשקול את מכירת הרכב בחודשים הקרובים.

 

 

אז התחילו את העבודות על הקו הסגול - וביום ראשון האחרון (14.8.2022) סימנו את רוב החניות הציבוריות בחניון שמשרת את השכונה (חניון פארק אידית וולפסון) וממחר (יום ה' 18.8.2022) ההגבלות על החניה יכנסו לתוקף.

 

התלבטתי אם לנסות להסתדר עם המצב החדש או למכור את הרכב - ולהסתדר עם חלופות אחרות (קורקינט/אופניים/אופנוע) ביום שני בערב פרסמתי את הרכב ביד 2, במחיר שנראה לי סביר, ולמרבה ההפתעה (כי אחרי הכל רכב ידני, קטן תוצרת צרפת לא עלינו) הייתה לא מעט התעניינות, והיום הגיע מישהו לראות את הרכב - ומחר בבוקר הרכב יחליף ידיים (ואני אצטרך לבטל עוד כמה פגישות עם קונים פוטנציאליים), מכירת רכב צרפתי תוך יומיים וחצי, זה לא רע במיוחד.

 

מחר בערב אעלה פה פוסט מסכם של כל עלויות האחזקה וירידת הערך לרכב - אחרי העברת הבעלות (למרות שכל העלויות מפורטות פה בשרשור).

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
בתאריך 17.8.2022 בשעה 19:14, ay115 כתב:

התלבטתי אם לנסות להסתדר עם המצב החדש או למכור את הרכב - ולהסתדר עם חלופות אחרות (קורקינט/אופניים/אופנוע) ביום שני בערב פרסמתי את הרכב ביד 2, במחיר שנראה לי סביר, ולמרבה ההפתעה (כי אחרי הכל רכב ידני, קטן תוצרת צרפת לא עלינו) הייתה לא מעט התעניינות, והיום הגיע מישהו לראות את הרכב - ומחר בבוקר הרכב יחליף ידיים (ואני אצטרך לבטל עוד כמה פגישות עם קונים פוטנציאליים), מכירת רכב צרפתי תוך יומיים וחצי, זה לא רע במיוחד.

 

 

עדכון שנה 7 (באיחור לא קטן) + עדכון חריג

 

למרות הכתוב - הרכב לא נמכר (באשמתי, או יותר נכון באשמת אשתי... ולאכזבת הרוכש), והרכב נשאר בבעלותי, ובעקבות "לייק" לשרשור נזכרתי לעדכן את השנה ה-7 (במרץ הקרוב נחגוג, אולי, את השנה ה--8).

 

בשנה זו הגענו ל-60,000 ק"מ, נקודת ציון שחשבתי שאגיע אליה בשנה הרביעית - אבל מעברי דירה/מעברי עבודות הורידו באופן משמעותי את הנסיעה שהייתה צפויה.

הטיפול בשנה השביעית היה טיפול קטן, עם תוספת של החלפת רפידות (בפעם השניה) וצלחות בלימה (בפעם השניה), ועלה כולל שירות העברת טסט ואגרה כ-1,950 ש"ח במוסך "גבע".

 

לא נרשמו תקלות שדרשו כניסה בלתי מתוכננת למוסך.

 

לקראת סוף חודש מרץ אמורה להצטרף למשפחה שחקנית חיזוק קטנה (🤱) וכחלק מההכנות להגעתה התחלנו לחשוב על החלפת רכב (מישהו אמר עגלה וכיסא בטיחות).

הרכב פורסם למכירה ותוך 6 שעות הגיע רוכש שרצה לקנות את הרכב במקום - אבל לאחר שבדקתי את סף הנזולים לפני המכירה, גיליתי שהיה חסר בערך ליטר שמן (כ-6,000 ק"מ אחרי הטיפול האחרון) והחלטתי לעצור את מכירת הרכב, בשביל לבדוק את הנושא לפני שאמכור אותו - ומכאן העדכון החריג.

 

הפיג'ו 108 כמו רוב רכבי PSA משנת 2014 זכתה לקבל את המנוע 1.2 PURETECH "מנוע השנה" - עם רצועת הטיימינג המהוללת, אבל ללא הטורבו הנחשק.

עד השנה הרכב לא דרש הוספת נוזלים בין הטיפולים,  בטיפול השנה השישית (שהיו לרכב כ-56,000 ק"מ) הוא עבר החלפה של רצועת הטיימינג, ולכן צריכת השמן כ-10,000 ק"מ לאחר מכן מטרידה אותי. שוחחתי עם מוסך גבע על כך, ולדבריהם לא מדובר על מצב חריג - אלא על מצב נפוץ, גם במנועים האטמוספריים. כרגע, צריכת השמן לא מאוד גבוהה (150-200 מ"ל לכל 1,000 ק"מ) - וככל הנראה אפשר לחיות עם זה, בטח בנסיעה נמוכה כמו שלנו. אבל מצד שני אני חושש מהשפעה ארוכת טווח על בריאות המנוע - וגם בשל תופעות הלוואי, צריכת דלק, פגיעה בממיר הקטליטי.

 

אני שוקל לפנות ליבואן - למרות שאני לא אופטימי לאור התנהלותו עד כה. (מישהו יודע היכן עומדות התובענות הייצוגיות?)

 

כמובן שאם הרכב יפורסם בשנית למכירה אצרף גילוי נאות לעניין צריכת השמן.

 

למרות האמור ומלבד המנוע המהולל כאמור, הרכב מגלה אמינות מצויינת - והעלות החודשית שלו (ללא ירידת ערך ודלק) הכוללת ביטוח, טסט, טיפולים צמיגים ומצבר (שניהם הוחלפו פעם אחת בלבד) היא כ-600 ש"ח בחודש, וצריכת הדלק הייתה ונותרה די מצויינת, בטח בתוואי נסיעה של 5 ק"מ לכיוון בפקקים של ת"א-ר"ג.

 

 

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי הכל חוץ מעדכון, חריג.

 

אם היית רושם סיכום עשור ו200 אלף קילומטר, טיפולים בזמן לכו לישון.

 

הייתי אומר עדכון חריג.

 

החלפת רצועה בזמן אז כנראה לא שם הבעיה, תבדוק בלילה קר אם יש עשן מהאגזוז באופן קבוע אולי זה גומיות שסתומים אולי זה משהו אחר שמתחיל וגם תבדוק אם יש סימני נזילות כלשהן.

 

אבל מציע כבר עכשיו באמת, להפרד מהרכב כי בקרוב כנראה תגיע שעה טובה שאחריה יגיעו ימים עסוקים.

 

שיהיה בשעה טובה כל השאר שטויות!

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

החלפת רצועה בזמן אז כנראה לא שם הבעיה, תבדוק בלילה קר אם יש עשן מהאגזוז באופן קבוע אולי זה גומיות שסתומים אולי זה משהו אחר שמתחיל וגם תבדוק אם יש סימני נזילות כלשהן.

 

אבל מציע כבר עכשיו באמת, להפרד מהרכב כי בקרוב כנראה תגיע שעה טובה שאחריה יגיעו ימים עסוקים.

 

שיהיה בשעה טובה כל השאר שטויות!

 

לדברי גבע - התקלה של אכילת השמן במנוע לא תמיד קשורה לתקלה של רצועת התזמון, לך תבין מין מנוע צרפתי שכזה.

 

אנחנו מחפשי רכב חליפי - הקצבנו לנו 50-60,000 ש"ח ויצאנו לדרכים לחפש ג'פון משפחתי חדש (או לפחות חדש לנו),

אבל מתברר שלכל כלה יש רגל צולעת -

לפיג'ו 2008/סיטרואן C3 איירקרו, יש מנוע בעייתי (ומוכר);

לניסאן קשקאי או לרנו המקבילה גם יש מנוע 1.2 בעייתי (ולא מוכר);

לסוזוקי קרוסאובר גיר רציף שאוהב לצאת לפניסה מוקדמת;

לסוזוקי ויטרה יש מנוע וגיר אמינים - אבל 0 מערכות בטיחות מהיצרן;

לקיה ספורטאז' 1.6 יש מנוע צמא, גם לדלק וגם לשמן;

 

ואם אהיה טיפה כנה עם עצמי - הרכב הנוכחי הוא הרכב שלי, רק אני נהגתי עליו מהיום שעלה לכביש, לא עישנתי בו, לא אכלתי בו - וטיפה קשה לי לשחרר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...