Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום כמעט שנה עם פיג'ו 108 1.2 ידני הטוב הרע והלא נורא


ay115

פוסטים מומלצים

תודה רבה לך קודם כל. בזכותך רכשתי היום את הרכב יד שנייה עם 41אלף קמ

 

רציתי לשאול לגבי הגיר, רשמת שאתה לא רוהב אותו ככה. אתה יכול להעיד על זה שנתיים אחרי זה שמרגיש אותו דבר?

רכשתי ידנית 1.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עדכון חריג:

אחרי 3 שנים ו5 חודשים, תקלה ראשונה.

 

תחילת החודש, במהלך נסיעה שגרתית - נדלקה נורת מנוע והמזגן הפסיק לקרר, עצירה בצד סריקה עם סורק OBD+טורק מגלה תקלה P0494:

"Power train fault Fan Speed Low"

 

בתרגום גס, המאוורר מנוע לא עובד במהירות הנמוכה, לא תקלה משביתה (היות והמהירות השנייה תקינה, והרכב לא מתחמם).

טלפון למוסך (אחרי תום האחריות חזרתי למוסך גבע) - למחרת קופץ למוסך בודקים את המווארר, ואת היוניט מאוור, הכל עובד גם מהירות איטית וגם מהירות גבוהה.

 

מאפסים את התקלה ומסכמים שאחזור אליהם להחלפת היוניט במידה והתקלה תחזור (על הדרך ממלאים גז למזגן, היה חסר כ90 גרם מתוך 450 גרם הנדרשים לפי אוטודאטה) ואני נוסע לדרכי, בשבועיים שלאחר מכן הרכב נסע נסיעות ארוכות ומאומצות (טיפוס לרמת הגולן+מזגן+3 נוסעים+ציוד) ואין זכר לתקלה.

 

ביום שני האחרון, שוב נסיעה שיגרתית (למען האמת אפילו באותו מסלול בדיוק כמו בפעם הראשונה) נדלקת הנורת מנוע, עצירה בצד סריקת התקלה מגלה שמדובר באותה תקלה.

 

היום חזרתי למוסך גבע והחלפתי את היוניט, (למתעניינים 430 ש"ח) ונראה שהתקלה באה לפתרונה.

 

 

קצת מבאס שיש תקלה מאין זאת ברכב כ"כ צעיר ועם נסיעה מועטה יחסית (כ33,000 ק"מ), נקווה שלא מדובר בסנונית ראשונה.

 

כמו כן עדכונים נוספים:

*בשנה וחצי האחרונות הרכב נסע בעיקר נסיעות עירוניות קצרות (כ3-5 ק"מ כפעמים בשבוע) וקצת נסיעות בין עירוניות עם מזגן פעיל.

שינוי אופי הנסועה הביא לעלייה משמעותית בצריכת הדלק (מכ1/19.5 בעבר לכ1/15 כיום).

 

*עקב החלפת עבודה, הרכב יחזור לשמש כרכב דיילי, על קו לוד-רמת גן (כ20,000 ק"מ בשנה) ככל הנראה לפחות חלקם בשעות העומס, לכן נשקלת ברצינות החלפת הרכב לרכב אוטומט (ואף פתחתי שרשור בנושא https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?677967-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-(%D7%A4%D7%9C%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%99)-%D7%A2%D7%93-30-000 )

 

למעט התקלה הנ"ל, אין תלונות על הרכב, בסה"כ קנייה מוצלחת וחסכונית.

ככל והרכב ישאר בידי עד לחודש מרץ 2020 אחזור לעדכן סיכום 4 שנים עם הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

סיכום שנה 4:

 

עוד שנה עברה, למעט התקלה שפורטה בהודעה הקודמת - (אמל"ק - תקלה ביוניט מאוורר שגרם לכך שמאוורר המנוע לא נכנס לפעולה במהירות נמוכה, נזק של 430 ש"ח)

 

ק"מ עדכני - 40,500.

 

את ה7,500 ק"מ האחרונים הרכב בילה על כבישי 4/איילון בשעות הבוקר/ערב הפקוקות

 

פרופיל הנסיעה העדכנית "פגעה" משמעותית בצריכת הדלק, ומ- 19.5 ק"מ לליטר ירדתי ל16 ק"מ לליטר -

החיים בפקקים עם רכב מיני ידני לא מדהימים, אבל אי אפשר להתעלם מזה שהרכב חסכוני...

 

הרכב יצא מהאחריות במרץ שנה שעברה, ולכן תכננתי לעבור לטפל ברכב ב"גבע" - אבל לצערי הם לא עובדים בימי שישי,

אז חזרתי למוסך היבואן באשקלון (רמ"ר)

השנה הטיפול היה יותר יקר מהרגיל - 1445 ש"ח

 

בנוסף להחלפת שמן + פילטר שמן

וכן הוחלפו פלגים ורפידות קדמיות

 

אחרי הטיפול נסעתי לטסט, וכמו שנה שעברה ללא הפתעות מיוחדות והרכב עבר טסט

 

הצמיגים מתחילים להראות סימני התייבשות (4 שנים ו40,000 ק"מ עושים את שלהם) ואני מניח שיוחלפו לכל המאוחר בטיפול הבא.

 

 

בסה"כ הרכב ממשיך לגלות אמינות סבירה, וחסכוניות נהדרת.

 

טיפה מדגדג לי להחליף אותו (והייתי די קרוב לכך בתחילת השנה) השילוב על רכב ידני ופקקים הוא שילוב די מעייף,

ובנוסף הייתי שמח לאבזור כמו משענת יד ומערכת תומכת andriod auto (אני מניח שאת שניהם אפשר לסדר בעלות מסויימת גם ברכב הזה, אבל אני מעדיף לדבוק באבזור המקורי).

 

עד לשנה הבאה (או לעדכון החריג...)

עריכה אחרונה על ידי ay115
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

אני בעלים של התאומה שלה (c1 ידנית 2017) האם הheadunit משתגע אצלך בקיץ (הבלוטות' מפסיק לעבוד וצריך המון כיבויים והדלקות של המערכת עד שהוא מתחבר כמו שצריך)

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג בימים אלה באלטו ידנית 2012.

נשמע שה108 היא הרכב הכי דומה לאלטו, בפשטות ובמינימליזם.

בהחלט נראה שכשיגיע הזמן להחלפה, זאת תהיה הבחירה.

תודה על העדכונים.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

QUOTE=NoKa;5989401]היי

אני בעלים של התאומה שלה (c1 ידנית 2017) האם הheadunit משתגע אצלך בקיץ (הבלוטות' מפסיק לעבוד וצריך המון כיבויים והדלקות של המערכת עד שהוא מתחבר כמו שצריך)

 

אין לי בעיות מיוחדות עם הבלוטות...

בטח שלא בגלל מזג האויר.

 

אני נוהג בימים אלה באלטו ידנית 2012.

נשמע שה108 היא הרכב הכי דומה לאלטו, בפשטות ובמינימליזם.

בהחלט נראה שכשיגיע הזמן להחלפה, זאת תהיה הבחירה.

תודה על העדכונים.

 

אני לא חושב שאפשר להשוות בין האלטו ל108, נהגתי על שתיהן - והאלטו נופלת ממנה בכל פרמטר, הפרמטר להשוואה יכול להיות אולי ה107.

 

לא מתוך רצון לזלזל באלטו, אלא נטו פער הדורות (האלטו נמצאת בדור של ה107 והסלריו בדור של ה108)

 

אם תעבור מהאלטו ל108, ככל הנראה תרגיש שדרוג מסויים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהב את העיצוב של הרכב הזה - קולט עכשיו שמדובר בשרשור בן 4 שנים אבל לחצתי על כפתור התודה הרבה.

 

זה רכב חמוד, צעיר ולא משעמם לא לעין ולא לנהיגה - כל הקטגוריה הזו לא משעממת. לא בהכרח נוחה (בכלל לא נוחה ברוב המקרים) אבל רחוקה מלהיות משעממת לפחות.

 

האחזקה והבעלות ממש זולים - מרשים כמה זול למען האמת בשביל רכב שנותן לך תמורה יוצאת מן הכלל.

 

אם אתה נשאר עם הרכב תפנק את עצמך (את הרכב) בבידוד של סט גומיות נגד רעשי רוח ושטיחי רצפה מלאים בעובי של 1-1.5 ס"מ ותעשה אולי גם בידוד למכסה המנוע.

 

4 שנים של בעלות על רכב חדש וסה"כ תקלה אחת שעלתה לך 400 שקלים? תחייך ותמשיך הלאה, זה כלום.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

אני בעלים של התאומה שלה (c1 ידנית 2017) האם הheadunit משתגע אצלך בקיץ (הבלוטות' מפסיק לעבוד וצריך המון כיבויים והדלקות של המערכת עד שהוא מתחבר כמו שצריך)

 

תעשה עדכון למולטימדיה,זה יסתדר,וזה קל מאד לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה עדכון למולטימדיה,זה יסתדר,וזה קל מאד לעשות.

ידוע לך אם זה פתר את הבעיה?

כבר הוחלפה אצלי מערכת מולטימדיה ובסוף התשובה של המוסך הייתה "זאת מערכת של טויוטה ישנה רוצה תלך לטויוטה להתלונן" אני כרגע בשלבים של להחליף רכב וכל כך לא הייתי מרוצה מהשירות שאני כבר שוקל פעמיים אם לקנות פיג'ו/סיטרואן רק בגלל זה

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נטו פער הדורות

אם תעבור מהאלטו ל108, ככל הנראה תרגיש שדרוג מסויים.

מסכים. מן הסתם יש הבדל.

כוונתי הייתה שמהדברים שאני רואה וקורא, ה108 תתאים לדרישה שלי מהרכב כרכב משני לנהג יחיד- פשוטה, ומינימליסטית וכפועל יוצא מזה- זולה לתפעול ולאחזקה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע לך אם זה פתר את הבעיה?

כבר הוחלפה אצלי מערכת מולטימדיה ובסוף התשובה של המוסך הייתה "זאת מערכת של טויוטה ישנה רוצה תלך לטויוטה להתלונן" אני כרגע בשלבים של להחליף רכב וכל כך לא הייתי מרוצה מהשירות שאני כבר שוקל פעמיים אם לקנות פיג'ו/סיטרואן רק בגלל זה

 

לא,התכוונתי באופן כללי כי זה נשמע כמו בעיית תוכנה.

 

מנסיון,המוסך המרכזי של לובנסקי נותן שירות טוב,זה מאד תלוי במוסך שבחרת,כמו אצל כל היבואנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני עם כל הגודל שלי נסעתי עם חבר לקרית גת לבאר שבע עם 107 בת 5 ו75K על השעון

האמת לא נורא,

רועשת, מקרקשת גיר רובוטי דרעק אבל מרווחת מאוד חסכונית להפליא, ונוסעת :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עדכון שנה 5:

 

עוד שנה עברה - שנת קורונה (חל"ת ואח"כ עבודה מהבית) וגם שנת מעבר דירה (מ-27 ק"מ לכיוון ל-6 ק"מ לכיוון), אז עשינו רק 9,000 ק"מ השנה.

 

המעבר דירה (לת"א הצפופה) ופרופיל נסיעה של 6 ק"מ לכיוון פגעו משמעותית בצריכת הדלק - ממוצע של כ- 18 ק"מ לליטר ירדתי לאזור ה13 ק"מ לליטר (למרות, שאני חייב להגיד, שאני לא נוהג ככ חסכוני כמו פעם, אני מניח שאם אסע יותר רגוע אראה גם 15 ק"מ לליטר).

 

היום ביצעתי טיפול שגרתי, שמן, פילטר שמן, פילטר אויר, והחלפה יזומה של נוזל קירור (אחרי 5 שנים) בעלות כוללת של 700 ש"ח (אצל גבע).

 

הרכב מגלה אמינות טובה, מאז התקלה בשנת 2019 לא היו שום תקלות נוספות, היום הוחלפה נורה ראשונה ברכב (ברקס אחורי שמאלי).

 

אחרי 5 שנים עם הרכב עולות מחשבות להחלפתו, אבל ביחד עם חסכון לטובת דירה והעובדה שהרכב מספק את כל צריכנו (חוץ מגיר אוטומט...) אנחנו מתקשים להצדיק את ההחלפה כרגע.

 

וכמו תמיד,

במידה ויש שאלות אשמח לענות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...