Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3509 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מפיסטו אל תזלזל שומעים יפה מאוד, רק קצת כואב אחרי זה :lol:

 

אגב לגבי הכיוונים כרגע -

 

טויטרים חתוכים ב 8K סלופ 18 . (הכי הרבה שיש בקלריון)

סאב מנגן עד 80.

 

האמצע מתפצל ל -2 מגברים . מהראש חתוך הגבול התחתון על 80 ועליון על 10K כרגע .

 

המגברים חותכים את ה 8אינץ' גבול עליון בכ 200 הרץ (הגבול התחתון ע"י הראש)

 

את ה 6.5 אינץ' גבול תחתון 200 הרץ (גבול עליון ע"י הראש ב 10K ) .

עריכה אחרונה על ידי DB9
  • תגובות 193
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה כתוב בנתונים הטכניים של הרמקולים.

בד"כ יש מרווח תמרון בחיתוכים.

 

א - רמקול ה "6.5 אינץ' - מגיע יפה למעלה עד כ 3.0KHZ חיתוך ב 10.0KHZ מאוד גבוהה.

(מחוץ לטווח איכותי)

ומומלץ 4 אוקטבות למטה.. כך כי יש אפשרות, לחתוך למטה ב 300-700HZ.

ב - רמקול ה "8 אינץ' - יכול לעלות יפה עד 500-700HZ , ובד"כ להתחיל נמוך ב 60-70H .

ג - רמקול הטוויטר בד"כ , יכול להתחיל מ 3.0-5.0KHZ , ולעלות עד הסוף.

 

לפי ההספק והנצילות DB של כל רמקול, אפשר לחתוך לא צמוד.(הפרש של כ אוקטבה)

 

סאב יחתך לדוגמא למעלה ב - 60H .

ה וופר "8 - יחתך למטה ב 80-100H ולמעלה ב 400H .

ה " 6.5 - יחתך למטה ב 600H ולמעלה ב 2.5KHZ .

הטוויטר - יחתך ב 4-5.0KHZ ופתוח למעלה עד הסוף

 

לכן - כדאי לדעת את המפרט הטכני של עבודת הרמקולים האידיאלית, זה יעזור לבסיס הכיוון וההתקנה.

במקום לעשות ניסיונות..

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

זה נהיה גרוע יותר מרגע לרגע. קודם הגיינים על 90 אחוז, עכשיו הנקודות חיתוך בהגזמה.

ועוד הוא אומר שזה נשמע טוב..

פורסם

אייל,

 

  • וופר 8 - 250W, נצילות 92.7, רזוננס 51 הרץ, טווח 50-1000, חיתוך מומלץ 60-500, התנגדות 4 או 8 (תלוי תת דגם). מגבר משודך - 300 וואט ב-4 אוהם.

 

  • מידבאס 6.5 - 110W, נצילות 99, רזוננס 99 הרץ, טווח 200-10K, חיתוך מומלץ תחתון לא פחות מ-200 בסדר רביעי או 400 בסדר שני, התנגדות 4 או 8 (תלוי תת דגם). מגבר משודך - 130 וואט ב-4 אוהם.

 

  • טוויטר - 30W, נצילות 106, רזוננס לא מצאתי, טווח 3000-20K, חיתוך מומלץ לא פחות מ-6K עם HU על 80% ווליום ומגבר עם רגישות לא יותר מ-50% (?) כמו כן ראיתי מקום שהמליץ על חיתוך ב-8K בסדר שני, התנגדות 6 אוהם. מגבר משודך - 130 וואט ב-4 אוהם.

פורסם

על מנת לדעת איפה לחתוך, צריך גרף היענות.

סתם לדוגמא: המידבאס של ההרץ XL יכול לנגן עד 6.5k אבל היענות לינארית היא עד 2.3k, משם למעלה זה לא רציף.

כנ״ל עם שאר הרכיבים פה, לא חותכים בנקודות קיצון.

פורסם

^^^ הבחור עם ה SPL הסמכותי,(תשובה 136) צודק.. צריך את גרף ההענות וניסיון, ואח"כ משחקי כיוון.

ואפשר בערך.. להיזהר ולהתרחק מאזור ה FS ההיבהוב/ ההידהוד.

 

מעניין מה היא בטוויטר - הוא נראה כשופר רציני, ובד"כ בהם ה FS כ 1-1.5KHZ.

ואפשר לחתוך מ 3-3.5KHZ....(לא לבצע, רשמתי סתם כתהייה לבדיקה ורעיון)

 

ומעניין איך "6.5 מושך ל 10.0KHZ - מגרפי הענות וניסיון, ב 6.0KHZ הוא נחלש ומתפצל -

אבל, אולי זה מתוכן לרווית צליל כשכבת סאונד על הטוויטר. (רק לבדוק ביטולים - ופאזות)

 

דבר נוסף זה המגברים וההספקים לרמקולים.

אולי עדיף לחתוך את ה "6.5 אינץ - מעל 600H - כך המגבר המספק לו את הכוח - לא יתאמץ

(לא נצטרך מגבר רציני, ואם יש כזה הוא לא יתאמץ)

ועד 500H יכסה ה "8 אינץ - כאשר הוא ממילא צריך להיות עם מגבר חזק - מאחר והוא מספק

את התדרים הנמוכים החל מ 60-80H .

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

קודם כל הכיוונים היו משהו בסיסי בלי יותר מידי השקעה ... ככה בערך ... בשביל ההרצה ובלי לפגוע באלמנטים .

 

אגיד רק לגבי ה 6.5 האלה שהם מנגנים נהדר תדרים גבוהים ... נסיתי גם על 8K לחתוך, אבל כרגע לטעמי מנגנים יפה יותר מבדיקה קצרה גם ב 10K . האלמנט הזה מנגן גבוהים בצורה מרשימה .

 

לגבי הטויטרים, שאלתי התעניינתי בחול ובגדול לא משנה הכיוון שלהם כל כך(הזוית) גרפים אין . אז אשאיר אותם בצורה שעשיתי מלכתחילה - בזוית נמוכה יותר מהאוזן, יותר לכיוון החזה/ריצפה . כשניסיתי לחתוך אותם ב 6K לא אהבתי דיי צרם לאוזן .

 

לגבי הוופרים 8 אינץ'- פחות הרגשתי אותם כנראה בגלל שהם היו בעצם במקום פתוח . אז אין לי כל כך דיעה כרגע.

 

בגדול כיוונים סופיים עוד יתבצעו, כרגע זה סוג של סקיצה .

 

אולי אפילו באחד המפגשים שהמערכת תיהיה גמורה אשמח לקבל כיוון של חדי האוזן ועתירי הניסיון. בכיף כל עוד זה בחינם ;]

 

בגדול דיעה סובייקטיבית שלי - המערכת נשמעת מאוד טוב ומאוד מאוד חזקה . כשהמגברים על 50 אחוז והראש על 20 יח' זה כבר דיי שובר תאזניים. וכל זה עוד לפני שחיברתי את האלמנטים כמו שצריך .

פורסם

נאמר בעדינות, מהסקרנות סיכנת את הרכיבים שלך, תשתדל להמנע מהפעלות כאלו.

 

תנסה משהו אחר, אם חיתוך המידריינג' צרם ב6 קילו, אל תחתוך גבוה יותר, זה אלמנט 6.5 אינטש, הממברנה שלו לא נועדה באמת לנגן כל כך גבוה. אתה שורף הספק מיותר על משהו שרק מגדיל את היקרעות הממברנה.

מה שגם נקרא קון ברייק אפ.

 

תנסה במקום, לחתוך נמוך יותר! ב4 קילו או אפילו ב3.5 קילו בסלופ מתון יותר ואת הטוויטר תחתוך כלפיו ב6 קילו.

 

התדר הכי צורם והכי כואב ברכב הוא 5 קילו וגם 4 מאוד בעייתי וקשה לשליטה, חיתוך בין 4 ל 6 קילו יכול לשכך חלק ניכר מאוד מהצרימה של המערכת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

את הרמקולים אפשר לחתוך עם ג'קסון או מסור פנדל

ממתי סאב מנגן????מה זה גיטרע??

מי שמעגל פורטים לא בהכרח מעגל פינות!!!! לכל נושא בקשר לפורטים יש לפנות אלי

פורסם

אדי, הוא התייחס לחיתוך טוויטרים ב-6K.

ולהזכיר שההמלצה היא לא לרדת מתחת לזה והחיתוך הוא מינימום סלופ 12.

 

DB9, מגבר לא צריך להיות על "50%". הוא צריך להיות מכוון לפי אות המוצא של הר"ד כדי להימנע מהכנסת עיוותים.

פורסם (נערך)

תם, האם לטוויטר יש אפשרות להנחתה.. 3-6DB-

בבסיסם של הרמקולים יש הבדל עוצמה, הטוויטר 106DB וה "6.5 אינץ' 99DB .

לכן כדאי לבצע התאמה בעוצמה, אולי דרך המגבר.

בנוסף כאשר ה "6.5 אינץ' עולה מעל כ 4.0KHZ ההתנגדות העצמית בד"כ עולה - והעוצמה יורדת.

לכן בתדרים הללו בד"כ העוצמה כ 90DB והיא הולכת ויורדת, וההפרשים בין הרמקולים גדלים.

(אם היו גרפי הענות היה יותר קל)

 

הוספה - האם הרמקולים מגיעים עם קרוסאובר יעודי - כי אם כן.

אולי בקרוס יש מערכת פיצוי , המאזנת את עליית ההתנגדות, ושומרת על העוצמה.

ומאזנת בין העוצמות של הרמקולים.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

מאחר וזו מערכת סאונד, רמקולים HU מגברים וחשמל, ויש רצון להתקין לבד, כדאי לאסוף עוד מידע.

אני הייתי נכנס לאתרים ברוסיה (mefisto - רשם דוגמה)

רואה ולומד מספר התקנות וחיתוכים, ומנסה להגיע לעוד מידע טכני, אולי יש ליצרן תמיכה טכנית.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ליין מן צודק - אכן היה צורך להוריד קצת את העוצמה של הטויטרים - הורדתי ב - 5 יח' (מתוך 20 האפשריות) .

אבל הכיוונים זה כבר עניין יותר מאוחר מבחינתי אני עוד לא שם . אין לי מה להתעמק בזה כל עוד הרמקולים לא עומדים בדלת כמו שצריך .

 

אני צריך פה אצע מכם לגבי איטום הדלתות . כי אני מתלבט כמה להשקיע בזה ביחס לתועלת שאקבל .

 

אטמתי היום את החלק החיצוני של 2 הדלתות באוטו עם חומר איטום רוסי בעובי 2 מ"מ .

 

הדלת הימנית - הדיינמט עוד מההתקנה הקודמת - זה שאריות שהיו לי ולא רציתי להשקיע אז יותר מזה .

1.jpg

 

עכשיו פה השאלה - איך הכי פשוט ויעיל לסגור את החורים האלה שהדבקתי עליהם את הנייר דבק ?? חשבתי על אופציות כמו - עץ, פייבר או הכי פשוט מבחינתי זה להדביק 2 שכבות של יריות איטום . השאלה שלי נגיד האם יריות האיטום יספיקו ? או ששווה להתאמץ לשים חתיכת עץ עם ברגים או אפילו פייבר גלאס לאיזורים האלה ? מה אתם אומרים ???

2.jpg

 

זאת הדלת השניה - אחרי שאחליט איך לסגור תחורים האלה אשים עוד שכבת איטום של 2 מ"מ ועל זה עוד חומר מבודד רעשים .

3.jpg

4.jpg


×
×
  • תוכן חדש...